LiFePo4 De unde, de ce?
#31
Postat 28 May 2008 - 07:23 AM
Se gasesc si mai ieftine, de 2300 mAh, la 21 Eur + 6 transport, din Germania, nu Asia.
Gewicht 70Gramm Abmessung 26x65mm
Innenwiderstand 10mOhm
Ladespannung 3,6Volt Entladespannung 2,0Volt
Max Ladestrom 10 Amp Max Dauerentladestrom 60Amp Impulsentladestrom 150Amp
Pot aduce eu daca doreste cineva, fara nici un comision, sa fim clari.
#33
Postat 28 May 2008 - 11:36 AM
renatoa, la 28 May 2008, 07:23, a spus:
Se gasesc si mai ieftine, de 2300 mAh, la 21 Eur + 6 transport, din Germania, nu Asia.
Gewicht 70Gramm Abmessung 26x65mm
Innenwiderstand 10mOhm
Ladespannung 3,6Volt Entladespannung 2,0Volt
Max Ladestrom 10 Amp Max Dauerentladestrom 60Amp Impulsentladestrom 150Amp
Pot aduce eu daca doreste cineva, fara nici un comision, sa fim clari.
E mai ieftina da mai mica - cea din HK dai 50 euro pentru 4600mAh si 6,6V (2s2p, 330 grame). Asta cu 27euro e pe sfert, 1s1p.
Cea mai tare e decizia:
Citeaza
Ma intreb cat va dura sa se supere si pe noi.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 28 May 2008 - 11:38 AM
#34
Postat 28 May 2008 - 11:54 AM
Al meu suna asa:
Delivery time is approx. 7-12 business days to most destinations:
6-10days to Australia
8-14days to USA/ Canada
10-14days to major cities in Europe
3-4weeks to Italy
In RO face sub 3 sapt.
#35
Postat 28 May 2008 - 12:20 PM
Am citit destule patanii cu privire la fel si fel de producatori, incat nu am incredere decat in A123 si cei din Germania pe care ei iau specificat in discutia purtata pe mail (i-am specificat si eu mai sus), ba ca nu puteau duce curenti prea mari, ba ca durata de viata nu se compara, etc.
#39
Postat 13 June 2008 - 08:05 AM
Unele regulatoare cu recunoastere automata a tipului/numaruluide celule decupleaza corect fara nici o setare.
LiFe nu e asa de sensibil la descarcare adanca, insa tensiunea scade destul de pronuntat in ultima faza a descarcarii.
#41
Postat 13 June 2008 - 08:58 AM
in rest poate ai dreptate: LiFe sunt mai indicate pt navo / auto , la aero LiPo e sfant.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 13 June 2008 - 09:01 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#42
Postat 13 June 2008 - 05:44 PM
#45
Postat 14 June 2008 - 02:02 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#46
Postat 14 June 2008 - 05:29 PM
hash84, la 14 Jun 2008, 14:02, a spus:
3,6V - cel putin asa scrie in documentatia tehnica a lui LN6015Equ.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 14 June 2008 - 05:43 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#47
Postat 18 June 2008 - 05:05 PM
LE: Gata am gasit un mail in spam si am mers mai departe :) Multumesc pentru link. 44ron pentru o celula este OK, daca ne gandim la pretul cerut afara. Toate cele bune!
Aceasta postare a fost editata de p990i: 18 June 2008 - 07:33 PM
#48
Postat 19 June 2008 - 09:26 AM
LiFe 2300mA -> curent de descarcare 70A
LiPo 4000mA -> curent de descarcare 80A
Tinand cont ca valoarile curentilor de descarcare sunt destul de apropiate, credeti ca timpii de folosinta (zbor) pot fi asemanatori? Vorbesc de aceeasi aplicatie pt ambele tipuri de celule si aproximativ aceeasi tensiune ~25V (6S Lipo sau 7S LiFe)
#50
Postat 19 June 2008 - 09:54 AM
Prin analogie insa un LiPo 2200 20C are descarcare 48A ceea inseamna ca la aproximativ aceeasi capacitate are timp de folosinta mai mic. Mai este stiut ca nu se recomanda sa "tragi" curent dintr-un acumulator la 100%. Asta inseamna ca pot folosi spre ex un motor de 40A si este clar ca LiFe 2300 va duce mai mult in timpt decat LiPo 2200, dar oare cu cat mai putin decat LiPo 4000?
Intrebarea mea este cam care este raportul "up-time-ului" intre aceste tipuri de acumulatori?
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 19 June 2008 - 10:11 AM
#51
Postat 19 June 2008 - 10:13 AM
Abburo, ti s-a raspuns bine: capacitatea e una, curentul e alta.
Tragand acelasi curent din ambele, 4400mah va tine de 2 ori mai mult decat 2200mah.
Chiar si unitatea de masura defineste asta: miliamperi * ora.
#52
Postat 19 June 2008 - 11:51 AM
Sunt oarecum de acord si cu faptul ca una e capacitatea si alta e curentul, insa daca bateria este descarcata foarte rapid (curentul de descarcare este mare, sau trag 40A ), atunci energia ce poate fi extrasa din baterie se reduce mai repede si automat capacitatea ei scade mai repede. Vorbim aici de acumulatori "rated"!
Ca si un test caraghios, un acumulator de emitator sa zicem de 2A (cu rata mica de descarcare) crezi ca te va tine la fel de mult ca un accu de 2A cu rata mare de descarcare daca il vei instala la propulsie ??? Presupunem ca folosim aceleasi tensiuni si curenti!!!
Deci, daca eu trag 40A din 44A atunci evident capacitate ii scade mult mai repede decat daca trag 40A din 70A. Corect?
Din pacate poate nu am formulat prea bine prima comparatie cu accumulatorul de 4000mA. Este foarte clar insa ca trebuie sa facem si niste teste ca sa ne putem face o idee mai buna despre ce inseamna LiFe.
Si daca pe mine nu ma credeti atunci uitati-va si aici:
http://www.udel.edu/...RY/capacity.htm
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 19 June 2008 - 12:04 PM
#53
Postat 19 June 2008 - 02:27 PM
Linkul acestei informatii este: http://homepage.mac.com/kmyersefo/ampmar08...08/ampmar08.pdf
1.) Duration: Flight times for the 2300mAh cell are good (~ 7 minutes), and about equivalent to a 20C 2700mAh Li-Po, which they no longer seem to produce. Most manufacturers are now jumping from a 20C 2500mAh to a 20C 3300mAh Li-Po cell.
2.) Weight: A 6-cell pack made up of ANR26650M1 2300mAh cells weighs a bit over 17 oz. with wiring and connectors. A 5-cell 2500mAh 20C Li-Po $148) (equivalent voltage to a 6-cell pack made up of ANR26650M1 2300mAh cells) weighs about 11.3 oz. and flies for about the same duration. A S1P
20C 3300mAh Li-Po (~$178) weighs about 14.8 oz. but has about 440 usable mAh, or about a minute and a half longer flight time based on the 35-amp static draw that I have recommended. All flight times will vary, as the pilot’s skill, aircraft’s task and RTF weight varies.
Succese tuturor in conversie :huh:)!
#55
Postat 19 June 2008 - 02:47 PM
.. si inca : mult mai fiabile in timp, rezistente la conditii extreme (temperatura, socuri)... etc... citeste in linkul pe care l-am dat anterior...
#56
Postat 20 June 2008 - 01:17 AM
Lifepo4 are 2 inconveniente: ca este mai greu decat lipo si ca nu se dau gratis.
#57
Postat 20 June 2008 - 01:39 AM
comparati-l cu nimh! cand or avea capacitate mai mare - acum nu trec de 2300 mA, lipo va disparea.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 20 June 2008 - 01:42 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#58
Postat 20 June 2008 - 11:33 AM
Intr-un viitor nu foarte apropiat vreau sa iau un acrobat mai marisor. Varianta de baza a acestui model se preteaza la un termic de 20cc. Greutateaaparatului nu are voie sa sara de 3.8kg.
Eu, din necunostinta in materie de termice, comoditate.. etc... incerc sa gasesc si o varianta de motorizare electrica.
Asadar motorul pe care l-am gasit ca si optim este un Roxxy 5065/09 cu urmatoarele caracteristici:
Nr. celule: 4-7 Li; 12-22 NiMH (26 V)
Curent nominal: 45 A
Curent maxim (60 sec.): 50 A
Turatie (in gol): 325 rpm/V
Elice: 16 x 10 inch
Putere maxima la ax: 810 W
Tractiune maxima: 4600 g
Masa: 377 g
Regulator Roxxy 950 ezicsta in dotare! :D
Bun, acum se pune problema de acumulatori. Pana de curand era varianta 2x3S 4000 20C inseriate:
- pret minim 510 lei
- greutate 650g
Acum cu LiFe mai exista si o a doua varianta 7S 30C 2300
- pret minim 310 lei
- greutate aprox 500 g
Conform datelor prezentate anterior, timpul de zbor in varianta LiFe ar fi probabil 60-70% fata de LiPO. Doua packuri 7S LiFe ar insemna 620 lei, ar fi mai ai usoare si s-ar incarca pe camp mult mai repede. Pe langa celelalte avantaje descrise anterior al acumulatorilor LiFe, cred ca aceasta este o varianta mai economica. Ar mai fi de mentionat si faptul ca cele doua packuri 7S Life pot fi legate in paralel astfel incat ar rezulta o capacitate de 4600mA. Toleranta de greutate al modelului ar accepta un pack de 1 Kg :D
Deci motorizarea electrica m-ar costa cam la fel cu motorizarea termica, in conditiile in care toate componentele ar fi noi. Nu spun ca performantele
vor fi la fel de bune fata de varianta termica, dar cu certitudine va fi foarte apropiata si este o optiune demna de luat in calcul. Tinand cont ca motorul nu are nevoie de mentenanta, nu miroase in casa :D ... de' fiecare cu gusturile lui...... ma voi mai gandi... :D :D
LiPo pe de alta parte nu va iesi foarte usor din cursa din mai multe motive:
1. inertia comerciala - majoritatea echipamentelor electronice (in special ma refer la motoare) optimizate pe multiplu de tensiune furnizata de celule LiPo si NiMh.
2. greutatea LiPo este net in avantajul lor atunci cand se vorbeste de aceeasi capacitate si rating de descarcare. Deci din punct de vedere performanta in evolutie al unui aeromodel este clar ca LiPo detine suprematia. Modelele mai mici, sub 1m anvergura cu siguranta vor ramane la vechea lor dragoste LiPo.
3. LiFe este inca la inceputuri si este foarte posibil sa prezinte anumite vicii ascunse, necunoscute inca sau pur si simplu nefacute publice.
Din puctul meu de vedere piata are anevoie de toate variantele de acumulatori: NiMh foarte robusti (auto), LiPo foarte usori(aero), si LiFe un compromis reusit intre cei doi.
Nu este un subiect prin care fac lobby acumulatorilor LiFe. Totusi daca se considera acest lucru va rog sa stergeti acest mesaj!!!
#59
Postat 21 June 2008 - 05:05 AM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXGGV7&P=0
ca sa nu vorbim de:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...&I=LXFMD5&P=0Nu
Nu are cum sa te coste motorul, controlerul si bateria atat. Nici pe departe.
In plus greutatea si timpul de alimentare sunt iarasi net favorabile variantei termice.
PS. Si, daca imi permiti, as vrea sa spun ca nici din punct de vedere ecologic nu se compara. Daca iei in calcul toata poluarea fabricarii acumulatorilor si a reciclarii...daca se face asa ceva....nu se poate compara cu arderea alcoolului.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 June 2008 - 05:12 AM
#60
Postat 23 June 2008 - 05:48 PM
rata descarcare 3C continuu, 11C la varf, minim 2000 de cicluri - zic ei ca duc 3000 de cicluri fara probleme.
Asta duce la un pret pe kwh stocat de 28-42 de centi (americani). La un consum de 15 kwh / 100km (Tesla Roadster) pretul pe km al bateriilor e de 4,2-6 centi. Cu vehicule mai mici si mai usoare se poate si mai ieftin.
------------
P.S. comparatiile ecologice in modelism chiar nu-si au rostu. Daca ar contribui motoarele/bateriile din modelism la 0,01 procente din poluarea generala, as mai zice dar nu (cred ca) ne apropiem nici pe departe de valoarea asta.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 23 June 2008 - 06:11 PM