Modelism - RHC Forum: LiFePo4 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

LiFePo4 De unde, de ce?

#91 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 25 November 2008 - 10:03 PM

Buna ideea cu deep cycle.
Cat despre lifepo4 pe auto, era o idee daca pretul lor era mai mic, asa este o dambla pura...
0

#92 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 25 November 2008 - 11:30 PM

Nu am putut edita ultimul meu post, asa ca adaug acest reply si zic wow, si ma refer la preturile deep cycle.
Am gasit una micuta de genul 12V@17A 560 Ron, urmeaza apoi de pe la 650 Ron. Stau si ma intreb daca totusi niste celule lifepo4 nu ar fi mai bune.
As face 4 pack-uri de cate 4 celule si le-as lasa asa in masina, ocazional le-as lua pe rand si le-as face o balansare in casa cu un incarcator profi.
Dar in timp ce merg cu masina, oare ce curent vor trage din alternator?
Daca as face o analogie bruta as privi problema incarcarii din alternator in 2 feluri:
1) bateria initiala are 60Ah, si daca se respecta 1/10C la incarcare inseamna 6A curent de incarcare, ceea ce nu supara celulele.
2) pack-urile in paralel produc 9.2Ah dar tehnologia A123 accepta 4C, adica 36.8A
Oare alternatorul va baga in baterie mai mult? Care este principiul general valabil referitor la curentul de incarcare alternator auto->acumulator? Am vazut atatea fire la + si la - ca nu stiu care ce face.
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de p990i: 25 November 2008 - 11:31 PM

0

#93 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 26 November 2008 - 02:27 AM

oricum iti trebuie regulator care sa opreasca alimentarea cand sunt pline - ala auto nu cred ca e bun. Regulatorul de incarcare (care trebuie sa-l faci sau sa-l cumperi) ar trebui sa aibe grija si de limitarea curentului, daca e cazul.
0

#94 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 November 2008 - 05:33 AM

Te rog sa ma scuzi dar eu nu inteleg ce are bateria originala. Daca una obisnuita te tine cinci ani , care este problema?
0

#95 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 26 November 2008 - 02:28 PM

Am o masina personala si una de la munca. La cea personala s-a dus in 3 ani, cea de la munca are 2 ani si jumatate, ambele s-au dus. Cea personala sta mai mult in parcare iar descarcarea se face simtita.
0

#96 Useril este offline   Tempus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 27-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2008 - 02:33 PM

rog un admin sa desparta in doua topicuri seprate - life rc modelism si life auto 1:1 ;)

...
0

#97 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 November 2008 - 07:16 PM

Daca bateria te tine doar 2-3 ani inseamna ca ceva nu este in regula. Eu as sugera sa vezi ce. In mod normal ar trebui sa tina cam 4-5 ani.
0

#98 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 26 November 2008 - 07:40 PM

mie mi-a murit dupa 5 ani. Si folosita masina normal, urban + incarcari N baterii modelism si alte tampenii. Deci nu stiu ce baterii ai tu sub capota dar par subdimensionate daca mor asa rapid. Diesel-ele cer amperaj mai mare la pornire.


0

#99 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 26 November 2008 - 08:02 PM

ARO avea 2 baterii. nu mai stiu daca in paralel sau in serie. eram si eu mic.

a folosit cinceva liFe pe elicoptere?
0

#100 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 26 November 2008 - 08:47 PM

Mie imi plac comentariile lui dan_mitea. Sunt ca un dus rece. Un fel de "Treziti-va la realitate!". Ceea ce spune Dan este practic si eficient. Bateria de pe masina pe care o folosesti zilinic tre' sa mearga. Nu e hobby. Poti face teste cu ceva de care nu depinzi zilnic, dar in cazul asta as avea o retinere.

Inca ceva. Nu uita ca alternatorul da curent in impulsuri. Nu se face nicaieri filtrare cu condensator. Acumulatorul face filtrarea. Daca ai schimbat acumulatorul cu ceva pe litiu, nu poti folosi un incarcator separat, ptr ca impulsurile alea il baga in dambla.

Solutia mi se pare si mie sa vezi de ce te tine asa putin si, daca e o problema de calitate, sa iei un acumulator mai bun.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#101 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 26 November 2008 - 10:43 PM

Ca si surse de informare:
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...Manson_and_Maas
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...LiFePower-Packs
http://www.ducati.ms...ead.php?t=51537
http://www.1000rr.ne...ead.php?t=54463
Si mai sunt.
Se pare ca unii au inceput sa-si inlocuiasca bateriile clasice, altii incep sa vanda acumulatori lifepo4 pentru auto, etc.
Voi cauta si alte date, macar ca si studiu de caz, ca pana una alta mi-am incarcat bateria deci mai am ceva timp la dispozitie.
0

#102 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 27 November 2008 - 01:32 AM

Vezi postareap990i, la Nov 26 2008, 02:28 PM, a spus:

Am o masina personala si una de la munca. La cea personala s-a dus in 3 ani, cea de la munca are 2 ani si jumatate, ambele s-au dus. Cea personala sta mai mult in parcare iar descarcarea se face simtita.


Poate un mic panou solar ar fi bun... Nu e nevoie de cine stie ce, doar cat sa compenseze descarcarea de repaus. 100-200mA (2 watt) cred ca-s suficienti.
P.S. Masoara si curentii cu motorul oprit, poate sunt pierderi pe undeva. Poate o alarma proasta, poate praf cu funingine..

PS2 - vezi unde pui pack-urile alea ca cica n-au voie sa se incinga mai mult de 70 de grade... vara la 40 de grade, cu motorul pornit in soare sub capota se poate sa sara de 70. In cabina poate se apropie de 60.. nu cat sa omoare bateria dar poate sa-i scurteze viata.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 27 November 2008 - 01:40 AM

0

#103 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 November 2008 - 06:18 AM

Nu prea poti sa le pui departe. Vei avea pierderi pe firul ce merge la demaror. Oricat de gros l-ai pune....cum il pozezi sa intre in cabina?....tot trebuie sa fie scurt. Daca bateria are nevoie s-o incarci este deja pe drumul final. Vezi ce nu-i in regula.
Am avut un TV cu motor diesel polonez si va rog sa ma credeti ca bateria originala ( una de 180Ah) m-a tinut cinci ani.

PS. Cu firisoarele acelea vrei sa vehiculezi curenti de 600A?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 November 2008 - 06:21 AM

0

#104 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 27 November 2008 - 11:04 PM

La panou solar m-am gandit si eu, am unul de 1,5 W, dar stau cu frica sa nu-mi sparga careva parbrizul, drept pt. care am preferat sa nu.
Voi masura consumul. Alarma e cu pager.
Ma gandeam la celule si sa pun fire mai groase. As pune si niste condensatori in paralel pentru a atenua varfurile dinspre alternator. Trebuie sa aflu ce tensiuni scoate alternatorul functie de turatii si sa ma gandesc la un limitator de curent electronic.
0

#105 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2008 - 12:28 AM

ok. Super. Dar cum o sa-i incarci? Daca ne poti descrie frumos circuitul de la alternator la pack,apoi la diversii consumatori vom intelege mai mult si poate logica va triumfa. Eventual sa stim si noi niste costuri. Nu ce e la ei, ci ce ar iesi aici, cu manopera.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#106 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 November 2008 - 05:34 AM

Eu nu pot intelege dorinta de a creea probleme acolo unde nu sunt. Ce are bateria cu plumb?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2008 - 05:35 AM

0

#107 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 10 May 2009 - 05:12 PM

Vreau sa cumpar un motor Terahobby 5055, acumulatori lifepo4 si controller. Din ce am vazut ESC recunoste celule Lipo si NiCd/NiMh, dar nu spune nimic de Lifepo4.
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.
0

#108 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2009 - 08:52 PM

Nu exista saver pt LiFe, pt ca nu ai ce proteja, exista raportate cazuri de descarcare adanca pana aproape de zero, reincarcare si au mers perfect. Este unul din avantajele lor.
Daca esc-ul tau este proiectat cat de cat normal, va taia motorul cand va ajunge la aprox. 6-7v, poti face teste pentru ca nu ai de ce sa te ingrijorezi ca bagi acumulatorul in deep discharge. Daca se ajunge la 5v si nu a taiat inca motorul, ai un esc cam prostut... ma intreb receptorul cum il va mai alimenta in continuare...

Vezi postareap990i, la May 10 2009, 06:12 PM, a spus:

Vreau sa cumpar un motor Terahobby 5055, acumulatori lifepo4 si controller. Din ce am vazut ESC recunoste celule Lipo si NiCd/NiMh, dar nu spune nimic de Lifepo4.
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.

... cu picioarele pe pamant ...
0

#109 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 12 May 2009 - 10:10 PM

OK, multumesc.
Momentan, furnizorul nu are pe stoc pack-uri, decat celule. Daca exista si alt furnizor roman de Lifepo4 puteti sa-mi dati pe privat o informatie?
0

#110 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2009 - 10:19 PM

Si nu le lipesti singur ?
Daca sunt cele originale, ar trebui sa aiba atasate benzi care se lipesc cu orice letcon.

Vezi postareap990i, la May 12 2009, 11:10 PM, a spus:

OK, multumesc.
Momentan, furnizorul nu are pe stoc pack-uri, decat celule. Daca exista si alt furnizor roman de Lifepo4 puteti sa-mi dati pe privat o informatie?

... cu picioarele pe pamant ...
0

#111 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 12 May 2009 - 11:06 PM

Lipitura in puncte din fabrica este mult mai buna, rezistenta este aproape 0 pe lipitura.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#112 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 07 June 2009 - 08:14 PM

Ultimul post e vechi, dar vreau sa specific ca lipiturile intre elementi cel putin la pack-urile RCM-Pelikan sunt facute cu fludor nu prin puncte de sudura.
0

#113 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 08 June 2009 - 12:54 AM

da DAR uita-te cu atentie pe ce sunt facute lipiturile. Pe packurile pelikan ce le-am folosit la indoor, pe bornele celulelor erau lipite in puncte o tabla din alt aliaj pe care se prindea cositorul... in schimb pe niste packuri kokam (prima si ultima oara cand am luat celule individuale) n-am reusit sub nici o forma sa lipesc bornele intre ele cu cositor..


0

#114 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 June 2009 - 09:47 AM

Nu vorbim de LiPo aici, ci de LiFePo4, aka A123.
Aceste sunt numai doua tipuri, facute de o singura firma, si au ca punct principal la features ca se pot lipi cu cositor.
Mi-am dat seama de confuzie dupa "indoor", cel mai mic pack A123 3s, de 1100mAh, are 120 grame ;) Cel de 230 mAh, tot 3s are 210 grame.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 June 2009 - 09:48 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#115 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 08 June 2009 - 11:20 AM

am relationat aiurea atunci chestia cu bornele, trebuia sa citesc titlul subiectului, mea culpa


0

#116 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 08 June 2009 - 12:03 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 8 2009, 10:47 AM, a spus:

Mi-am dat seama de confuzie dupa "indoor", cel mai mic pack A123 3s, de 1100mAh, are 120 grame ;) Cel de 230 mAh, tot 3s are 210 grame.

Ceva nu-i in regula cu afirmatia aia. Ori ai uitat un 0 ori pack-urile alea nu se supun legilor fizicii din Universu asta.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#117 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 June 2009 - 01:37 PM

Vezi postareaDexter_Jr, la Jun 8 2009, 01:03 PM, a spus:

Ceva nu-i in regula cu afirmatia aia. Ori ai uitat un 0 ori pack-urile alea nu se supun legilor fizicii din Universu asta.


Correct ! 2300mAh in loc de 230
... cu picioarele pe pamant ...
0

#118 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2009 - 11:43 AM

Resuscitez acest topic pentru ca acum si eu sunt un convertit... lipo probabil ca vor inceta sa existe pentru mine in curand.

Am trecut un EJ recent pe elemente A123 modelul mic, de 1100mAh, si pot raporta ca operatia a reusit !
Configuratie: Graupner EJ, motorul standard de 2-3s lipo. Zburat pana acum cu 2s 1800 mAh 18C, Turborix si Rhino. Dupa 20-30 incarcari fiecare, nu mai inghit decat pe undeva pe la 1500mAh. Greutate 105 grame. Un calcul aproximativ al densitatii energetice: 7.7V * 1600mAh / 105gr = 117W / 100 gr
Ce am acum: 3s 1100mAh, 120 grame. Cei 10V ii plac evident mai mult motorului decat cei 8V dinainte, fara sa il forteze insa asa excesiv ca 11-12V ai unui 3s LiPo. Densitate energetice: 9.9V * 1100mAh / 120gr = 91W / 100 gr deci aprox 28% mai multa greutate pentru aceasi energie.

Timpul de zbor pentru cele doua configuratii este comparabil, s-a zburat in conditii de vant mult prea variabil in perioada asta ca sa pot trage o concluzie ferma.

Deci, as zice ca nu am pierdut nimic la capitolul autonomie, sunt ceva mai scumpe ( 126 lei ) dar voi avea in schimb in fata cateva sute de incarcari fara probleme ca se umfla, ca explodeaza, ca se descarca prea mult, ca la iarna vor avea capacitatea la jumatate, ca ...
Si, factorul cheie... 15 minute incarcarea si sunt iar in aer. De fapt intre incarcari voi zbura cu vechile lipo pana se duc de tot.

Un coleg, Liviu, care a facut pasul inaintea mea, pe cu totul alta zburatoare, un biplan cu valente acrobatice, a trecut de la 3s lipo 3500mAh la 4s LiFePo4 2300mAh, greutatea fiind aceasi, in jur de 300 grame, poate sa confirme si el ca in ceeace priveste potenta acestor acumulatoare, de a livra curenti de zeci de A fara nici un efort, nu prea exista termen de comparatie.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#119 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 June 2009 - 01:21 PM

Nu trage dom' Semaca....sunt eu Lascarica. Ceea ce nu-mi place este expresia ''aprox 28% mai multa greutate pentru aceeasi energie''. In aviatie asta ar fi prima cerinta...zic eu. Ca sunt mai scumpi...de banii aia poti sa-ti iei baterie LiPo adevarata. Ca sa nu comparam mere cu pere.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 June 2009 - 01:21 PM

0

#120 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2009 - 02:09 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 29 2009, 02:21 PM, a spus:

Nu trage dom' Semaca....sunt eu Lascarica. Ceea ce nu-mi place este expresia ''aprox 28% mai multa greutate pentru aceeasi energie''. In aviatie asta ar fi prima cerinta...zic eu. Ca sunt mai scumpi...de banii aia poti sa-ti iei baterie LiPo adevarata. Ca sa nu comparam mere cu pere.


Alea cu W/gram sunt calcule seci, ca sa avem niste numere de comparatie, dar ca sa tragem o concluzie coerenta ar trebui niste curbe de descarcare facute mai stintific pe un banc de proba cat mai apropiat de realitate, care si aia e greu de definit. Cat zbori cu mansa la 50% , cat la 100%, etc
Asa cum am spus, perceptia mea este ca zbor la fel ca inainte.
Eu nu m-as arunca asa voios la bagat in comparatie lipo de firma, pentru ca atunci lipo ar fi chiar in dezavantaj net ! Nu stiu cum se intampla, dar lipo astea de firma sunt cam cu 20% mai grele ca alea de le cumparam noi :(
Un Kokam 3s 2400mAh 30C ! costa 56 Eur si cantareste 229 grame, fata de
A123 3s 2300 mAh 45 Eur(189 lei) care cantareste 210 grame
iar Graupner isi estimeaza viata propriilor acumulatoare la "scaderea la 50-80% a capacitatii dupa 50 cicluri", asa ca faptul ca e de firma nu il scuteste de cosul de gunoi la o varsta cand un A123 nici nu a intrat in adolescenta.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 June 2009 - 02:10 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu