LiFePo4 De unde, de ce?
#92
Postat 25 November 2008 - 11:30 PM
Am gasit una micuta de genul 12V@17A 560 Ron, urmeaza apoi de pe la 650 Ron. Stau si ma intreb daca totusi niste celule lifepo4 nu ar fi mai bune.
As face 4 pack-uri de cate 4 celule si le-as lasa asa in masina, ocazional le-as lua pe rand si le-as face o balansare in casa cu un incarcator profi.
Dar in timp ce merg cu masina, oare ce curent vor trage din alternator?
Daca as face o analogie bruta as privi problema incarcarii din alternator in 2 feluri:
1) bateria initiala are 60Ah, si daca se respecta 1/10C la incarcare inseamna 6A curent de incarcare, ceea ce nu supara celulele.
2) pack-urile in paralel produc 9.2Ah dar tehnologia A123 accepta 4C, adica 36.8A
Oare alternatorul va baga in baterie mai mult? Care este principiul general valabil referitor la curentul de incarcare alternator auto->acumulator? Am vazut atatea fire la + si la - ca nu stiu care ce face.
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de p990i: 25 November 2008 - 11:31 PM
#93
Postat 26 November 2008 - 02:27 AM
#94
Postat 26 November 2008 - 05:33 AM
#97
Postat 26 November 2008 - 07:16 PM
#100
Postat 26 November 2008 - 08:47 PM
Inca ceva. Nu uita ca alternatorul da curent in impulsuri. Nu se face nicaieri filtrare cu condensator. Acumulatorul face filtrarea. Daca ai schimbat acumulatorul cu ceva pe litiu, nu poti folosi un incarcator separat, ptr ca impulsurile alea il baga in dambla.
Solutia mi se pare si mie sa vezi de ce te tine asa putin si, daca e o problema de calitate, sa iei un acumulator mai bun.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#101
Postat 26 November 2008 - 10:43 PM
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...Manson_and_Maas
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Ba...LiFePower-Packs
http://www.ducati.ms...ead.php?t=51537
http://www.1000rr.ne...ead.php?t=54463
Si mai sunt.
Se pare ca unii au inceput sa-si inlocuiasca bateriile clasice, altii incep sa vanda acumulatori lifepo4 pentru auto, etc.
Voi cauta si alte date, macar ca si studiu de caz, ca pana una alta mi-am incarcat bateria deci mai am ceva timp la dispozitie.
#102
Postat 27 November 2008 - 01:32 AM
p990i, la Nov 26 2008, 02:28 PM, a spus:
Poate un mic panou solar ar fi bun... Nu e nevoie de cine stie ce, doar cat sa compenseze descarcarea de repaus. 100-200mA (2 watt) cred ca-s suficienti.
P.S. Masoara si curentii cu motorul oprit, poate sunt pierderi pe undeva. Poate o alarma proasta, poate praf cu funingine..
PS2 - vezi unde pui pack-urile alea ca cica n-au voie sa se incinga mai mult de 70 de grade... vara la 40 de grade, cu motorul pornit in soare sub capota se poate sa sara de 70. In cabina poate se apropie de 60.. nu cat sa omoare bateria dar poate sa-i scurteze viata.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 27 November 2008 - 01:40 AM
#103
Postat 27 November 2008 - 06:18 AM
Am avut un TV cu motor diesel polonez si va rog sa ma credeti ca bateria originala ( una de 180Ah) m-a tinut cinci ani.
PS. Cu firisoarele acelea vrei sa vehiculezi curenti de 600A?
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 27 November 2008 - 06:21 AM
#104
Postat 27 November 2008 - 11:04 PM
Voi masura consumul. Alarma e cu pager.
Ma gandeam la celule si sa pun fire mai groase. As pune si niste condensatori in paralel pentru a atenua varfurile dinspre alternator. Trebuie sa aflu ce tensiuni scoate alternatorul functie de turatii si sa ma gandesc la un limitator de curent electronic.
#105
Postat 28 November 2008 - 12:28 AM
Bafta!
Costel
#106
Postat 28 November 2008 - 05:34 AM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 November 2008 - 05:35 AM
#107
Postat 10 May 2009 - 05:12 PM
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.
#108
Postat 12 May 2009 - 08:52 PM
Daca esc-ul tau este proiectat cat de cat normal, va taia motorul cand va ajunge la aprox. 6-7v, poti face teste pentru ca nu ai de ce sa te ingrijorezi ca bagi acumulatorul in deep discharge. Daca se ajunge la 5v si nu a taiat inca motorul, ai un esc cam prostut... ma intreb receptorul cum il va mai alimenta in continuare...
p990i, la May 10 2009, 06:12 PM, a spus:
Sunt curios daca am nevoie de un fel de Lifepo4 saver sau ESC-ul va oferi o protectie suficienta pentru a nu descarca pack-ul peste limita?
Multumesc.
#110
Postat 12 May 2009 - 10:19 PM
Daca sunt cele originale, ar trebui sa aiba atasate benzi care se lipesc cu orice letcon.
p990i, la May 12 2009, 11:10 PM, a spus:
Momentan, furnizorul nu are pe stoc pack-uri, decat celule. Daca exista si alt furnizor roman de Lifepo4 puteti sa-mi dati pe privat o informatie?
#111
Postat 12 May 2009 - 11:06 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#113
Postat 08 June 2009 - 12:54 AM
#114
Postat 08 June 2009 - 09:47 AM
Aceste sunt numai doua tipuri, facute de o singura firma, si au ca punct principal la features ca se pot lipi cu cositor.
Mi-am dat seama de confuzie dupa "indoor", cel mai mic pack A123 3s, de 1100mAh, are 120 grame ;) Cel de 230 mAh, tot 3s are 210 grame.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 June 2009 - 09:48 AM
#116
Postat 08 June 2009 - 12:03 PM
renatoa, la Jun 8 2009, 10:47 AM, a spus:
Ceva nu-i in regula cu afirmatia aia. Ori ai uitat un 0 ori pack-urile alea nu se supun legilor fizicii din Universu asta.
#118
Postat 29 June 2009 - 11:43 AM
Am trecut un EJ recent pe elemente A123 modelul mic, de 1100mAh, si pot raporta ca operatia a reusit !
Configuratie: Graupner EJ, motorul standard de 2-3s lipo. Zburat pana acum cu 2s 1800 mAh 18C, Turborix si Rhino. Dupa 20-30 incarcari fiecare, nu mai inghit decat pe undeva pe la 1500mAh. Greutate 105 grame. Un calcul aproximativ al densitatii energetice: 7.7V * 1600mAh / 105gr = 117W / 100 gr
Ce am acum: 3s 1100mAh, 120 grame. Cei 10V ii plac evident mai mult motorului decat cei 8V dinainte, fara sa il forteze insa asa excesiv ca 11-12V ai unui 3s LiPo. Densitate energetice: 9.9V * 1100mAh / 120gr = 91W / 100 gr deci aprox 28% mai multa greutate pentru aceasi energie.
Timpul de zbor pentru cele doua configuratii este comparabil, s-a zburat in conditii de vant mult prea variabil in perioada asta ca sa pot trage o concluzie ferma.
Deci, as zice ca nu am pierdut nimic la capitolul autonomie, sunt ceva mai scumpe ( 126 lei ) dar voi avea in schimb in fata cateva sute de incarcari fara probleme ca se umfla, ca explodeaza, ca se descarca prea mult, ca la iarna vor avea capacitatea la jumatate, ca ...
Si, factorul cheie... 15 minute incarcarea si sunt iar in aer. De fapt intre incarcari voi zbura cu vechile lipo pana se duc de tot.
Un coleg, Liviu, care a facut pasul inaintea mea, pe cu totul alta zburatoare, un biplan cu valente acrobatice, a trecut de la 3s lipo 3500mAh la 4s LiFePo4 2300mAh, greutatea fiind aceasi, in jur de 300 grame, poate sa confirme si el ca in ceeace priveste potenta acestor acumulatoare, de a livra curenti de zeci de A fara nici un efort, nu prea exista termen de comparatie.
#119
Postat 29 June 2009 - 01:21 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 June 2009 - 01:21 PM
#120
Postat 29 June 2009 - 02:09 PM
dan_mitea, la Jun 29 2009, 02:21 PM, a spus:
Alea cu W/gram sunt calcule seci, ca sa avem niste numere de comparatie, dar ca sa tragem o concluzie coerenta ar trebui niste curbe de descarcare facute mai stintific pe un banc de proba cat mai apropiat de realitate, care si aia e greu de definit. Cat zbori cu mansa la 50% , cat la 100%, etc
Asa cum am spus, perceptia mea este ca zbor la fel ca inainte.
Eu nu m-as arunca asa voios la bagat in comparatie lipo de firma, pentru ca atunci lipo ar fi chiar in dezavantaj net ! Nu stiu cum se intampla, dar lipo astea de firma sunt cam cu 20% mai grele ca alea de le cumparam noi :(
Un Kokam 3s 2400mAh 30C ! costa 56 Eur si cantareste 229 grame, fata de
A123 3s 2300 mAh 45 Eur(189 lei) care cantareste 210 grame
iar Graupner isi estimeaza viata propriilor acumulatoare la "scaderea la 50-80% a capacitatii dupa 50 cicluri", asa ca faptul ca e de firma nu il scuteste de cosul de gunoi la o varsta cand un A123 nici nu a intrat in adolescenta.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 June 2009 - 02:10 PM