Salutare!
cum se poate gasi pozitia zero la servouri?Am tot cautat dar nu gasesc nimic pe nici un site.
Pagina 1 din 1
Verificare servouri
#4
Postat 13 April 2008 - 09:17 AM
Pai nu prea folosim notiunea asta.
Daca o iei constructiv, ar fi pozitia axului pentru care ai potentiometrul (din bucla de reactie) la jumatatea cursei. Asta e valabil daca electronica e facuta perfect. Si de regula e la jumatea cursei parghiei, ca asa e montat, sa poata face cursa simetric. Dar nu asta e important. Gasesti text legat de latimea impulsurilor de comanda si daca te multumeste teoria e OK. Poti spune ca-i pozitia axului la valoarea egala cu jumatea intervalului disponibil. Posibil la 1 ms.
Poti zice ca pozitia zero e acolo unde se opreste servoul cand mansa e lasata neactionata (ma refer la una cu arc pentru revenire, pe mjloc), cu trimajul facut in pozitia dorita. Iti alegi zero-ul in functie de montajul din model si mecanica actionata. Sa zicem ca un zero pentru o directie la un auto ar putea fi cand modelul merge drept, indiferent cum e pozitia reala a parghiei. Daca vrei curse simetrice ale parghiei atunci o sa faci montajul in asa fel incat sa fie la jumatea cursei arborelui.
Poti zice mai concret ce problema te nelinisteste?
PS. Sau cum zice CristiM, cu trimajul pus pe zero, cu mansa neactionata, totul pornit... Acolo unde se opreste axul ar fi un zero al servoului.
Daca o iei constructiv, ar fi pozitia axului pentru care ai potentiometrul (din bucla de reactie) la jumatatea cursei. Asta e valabil daca electronica e facuta perfect. Si de regula e la jumatea cursei parghiei, ca asa e montat, sa poata face cursa simetric. Dar nu asta e important. Gasesti text legat de latimea impulsurilor de comanda si daca te multumeste teoria e OK. Poti spune ca-i pozitia axului la valoarea egala cu jumatea intervalului disponibil. Posibil la 1 ms.
Poti zice ca pozitia zero e acolo unde se opreste servoul cand mansa e lasata neactionata (ma refer la una cu arc pentru revenire, pe mjloc), cu trimajul facut in pozitia dorita. Iti alegi zero-ul in functie de montajul din model si mecanica actionata. Sa zicem ca un zero pentru o directie la un auto ar putea fi cand modelul merge drept, indiferent cum e pozitia reala a parghiei. Daca vrei curse simetrice ale parghiei atunci o sa faci montajul in asa fel incat sa fie la jumatea cursei arborelui.
Poti zice mai concret ce problema te nelinisteste?
PS. Sau cum zice CristiM, cu trimajul pus pe zero, cu mansa neactionata, totul pornit... Acolo unde se opreste axul ar fi un zero al servoului.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 April 2008 - 09:19 AM
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
Telefon: 0721 385365
Arata acest topic
Pagina 1 din 1