Helicommand 3A cine stie sa programeze??
#2
Postat 06 April 2007 - 05:30 PM
Am inteles ca este destul de greu de setat dar daca este setat corect iti ofera satisfactii maxime http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Si eu ma gandeam sa achizitionez una bucata.
Hai sa vedem si alte pareri!
#3
Postat 06 April 2007 - 08:12 PM
Buggy-man, la 6 Apr 2007, 17:30, a spus:
...
Hai sa vedem si alte pareri!
E aceeasi satisfactie pe care o are un mecanic de locomotiva care doar apasa pe un buton si trenul merge singur.
Am auzit pe cineva pe cimp zicand: pfuai ce-am mai "pilotat" azi heli, zboara singur.
N-am moaca aia care da la ratze ca as pune-o.
Parerea mea...
PS
Imi pare rau. Nu pot sa te ajut cu setarile. N-am asa ceva.
PPS
Singura aplicatie pe care o vad eu ar fi aerofoto. Dar...
NU recomand la nimeni sa foloseasca un stabilizator pentru zborul la altitudine mare pina in momentul in care stapineste foarte bine pilotarea libera.
PPPS
Dupa ce inveti sa-l pilotezi bine nici n-o sa mai vrei s-auzi de stabilizatoare.
Aceasta postare a fost editata de Red Sky: 06 April 2007 - 08:16 PM
#4
Postat 11 April 2007 - 03:42 PM
Buggy-man, la 6 Apr 2007, 17:30, a spus:
Am inteles ca este destul de greu de setat dar daca este setat corect iti ofera satisfactii maxime :angry:
Si eu ma gandeam sa achizitionez una bucata.
Hai sa vedem si alte pareri!
cu setarile te pot ajuta eu
am montatate pe heli-urile mele si helicomnd 3a si helicomand rigid
-|Lucian nu ai dreptate -nu e cinstit ce spui ai si tu montat pe un elicopter un dispozitiv asemanator tot un stabilizator de la robbe .helicomand e acelasi lucru doar ca mult mai avansat..
nu este pilot automat ..heli nu zboara singur
senzorul are o multime de setari:e de preferat sa fiemontat pe un canal liniar in asa fel incat sa poata fi ajustat in aer dupa necesitati
- il poti folosi in modulul " pozitionare : e cel mai sigur mod ..efectiv ca sa decolezi doar dai de "throtle"
in acest mod functioneaza pana la o inaltime de 3 metri si are nevoie de lumina mult iti poate stabiliza heli fara sa atingi comenzile ..insa la actionarea unei comenzi acesta se dezactiveaza si elicopterul executa manevra impusa
cea ce face e redresarea elicopterului dintr-o situatie critica(ex il ridici il zbori sila un moment dat pierzi controlul efectiv iei mainile de pe manse si HC iti redreseaza elicpoterul salvand astfel modelul) ii poti regla sensibilatate si gradul de "overide"--adica sa itilimiteze si manevrele tale pana lalimita de siguranta sau sa actioneze doarin situatii critice
este recomndat incepatorilor -eu unul l-amfolosit pentru a invata pricipile de baza ale zborului unui elicopter
-modul "orizontal" ilfolosesti dupa ce ai inteles ca idee cum se zboara un heli face stabilizare orizontala si nu elimina efectul de drift ...in timp faci o miscorare a senzibilitati si a modului override..pana numai ai nevoie de "pilot automat" cum zice lucian
- si off in acest moment HC indeplineste maxim functia de gyro
spre surprinderea mea la HC 3A cu un grad de actionare pemodulorizontal redus la 25-30 % am reusit sa fac loop cu heli fara ca HC sa intervina ..insa impiedica total manvera de "tonou"(nu stiu daca este corect spus tonou la heli)
helicomnd 3d stie sa sabilizeze un heli si in modul "inverted" etc
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#6
Postat 16 April 2007 - 03:15 PM
Si eu cochetam cu ideea unui flight stabilizer dar am renuntat repede pentru ca de banii aia mai bine cumperi combustibil sau acumulatori si te dai cu el pana iti obisnuiesti creierul si mana. Dupa aia vorba lui AB17 nu-ti mai trebuie...
Deci ne vedem pe Clinceni...
Succes.
Si inca un sfat...nu incerca sa te dai cu el in zone in care ORIZONTUL NU ESTE BINE DEFINIT. Adica zona de case, copaci, parc, etc.
Are nevoie de un orizont bine definit asa cum este de exemplu la Clinceni. Daca vrei iti explic dece dar la telefon, sau pe camp, ca nu vrea sa scriu pagini.
#7
Postat 24 April 2007 - 05:08 PM
Citeaza
pai cica nu are nevoie de orizont bine definit, ca are un senzor ccd, care analizeaza imaginea de sub el. si in functie de cum se misca imaginea, da semnal.. B)
The position measurement is based on a ground sensor which works on a similar principle to an optical computer mouse; the difference is that the position-finding continues to work at flight altitudes of around 3 m and more, even when daylight is beginning to fade. The movement sensor detects the ground while the helicopter is flying, and can be considered as a replacement for the eye of an airborne pilot. The sensor is able to detect all relative movement in the horizontal plane by analysing the contrasts exhibited by virtually every type of ground surface; this works just as accurately as a computer mouse on its base surface
acuma ma chinui sa invat sail programez cu un cablu special,serial, si l-am montat pe un heli sjm400
'jucarelele' nu sunt ale mele
Aceasta postare a fost editata de speedy400: 24 April 2007 - 05:15 PM
#9
Postat 26 April 2007 - 10:08 AM
Tu poti sa stai cu heliul in hover...si el sa "alunece" usor, usor, in lateral datorita faptului ca heli-ul NU ESTE PERFECT ORIZONTAL. Pentru asta sistemul de stabilizare are un "ochi" ca la mouse care se uita dedesubt...si observa daca terenul defileaza pe dedesubt sau nu si astfel poate sa comande o usoara miscare de contrainclinare pana cand heli-ul ramane pe pozitie si nu se mai misca. Chetia asta este OK pana la inaltimi de 2-3 metri dupa care "ochiul" nu mai vede si se pierde aceasta functie, ramanand doar stabilizarea STANGA-DREAPTA si INAINTE-INAPOI.
Cam asta e cu sistemul asta.
Dar inca odata repet...asta nu te ajuta pe tine ca incepator ca sa zbori elicopterul...ti-l zboara el.
Iti recomand sa incerci, cu pasi mici, sa-l zbori fara un astfel de sistem si vei vedea ca dupa 10 zboruri HOVER-ingul nu mai este o problema pentru tine. Te vei simti foarte relaxat cand HELI-ul este in hover.
Succes.
Aceasta postare a fost editata de charlie: 26 April 2007 - 10:19 AM
#11
Postat 26 April 2007 - 06:16 PM
-il poti folosi si noptea
de fapt este o combinatie de 3 gyroscoape
ce e misto si te ajuta mult este folosirea in cele 3 moduri
-orizontal foloseste doar gyroscoapele si iti stabilizeaza heli
-oprit
-pozitionare (merge pana la 2-4metri inaltime apoi trece pe orizontal)
si mai misto este trecerea de la un nivel la altul prin reglarea sensibilitati pe cele 2 nivele functionale
cand esti incepator il folosesti pe 90-100%
apoi reduci gradul de override al dispozitivului pana nu mai are nici o influenta
daca persisti in functionare lui e adevarat ce zici te limiteaza si cum zici tu "hc" iti piloteaza heli
in zilele in care sunt stresat sau e vant afara il folosesc la 80% elicpoterul efectueaza manevrele facute de mine dar in momentul in care i-au mana de pe stick-uri el ia total controlul elicopterului
ex: primele looping-uri le am facut asistat de hc
la primul m-am descurcat si am recuperat eu heli
insa la ce de al doilea amgresit si mi-a recuperat el heli-
daca cineva considera rusinos sa folosesti un dispozitiv de acest gen si sa iti protejezi investitia de peste 1700 euro ....
mi-am luat primele heli-uri acu 6 luni si toate au sfarsit tragic din motive de lipsa experienta sau lipsa de cunostinte necesare pto reglare corecta ..rusine mie
-am trantit elicopter si cu helicomand :) deoarece cum am zis daca iei mana de pe manse iti recupereaza heli si nu daca persisti in greseala
helicommand insa nu trebuie ignorat ...au fost chiar aci cazuri in care a fost trantit heli din cauza unei montari gresite
daca e sa il folosesti am cateva sfaturi :
-monteaza-l cu banda care vine la el si nu il fixa rigid pe heli ..din cauza vibratilor si fiind la bza un gyroscop va functiona incorect
- citeste cu atentie manualul e ABSOLUT NECESAR
-foloseste softul de setare prin pc are maimulte pagini de setari si trebuie facute atent toate
-foloseste un gyroscop separat (preferabil un gy 401 sau gy 601 si un servo corespunzator)
-redu treptat gradul de override adica laincepatori te poti familiarizausor cu miscarile elcicopterului ..tendinte cat e de rapid sau cum functioneaza comenzile
-MARE GRIJA in telecomnda tipul de elicopter trebuie setat ca fiind H1 adica "1 servo"
-verifica inainte cu motorul deconectat daca compensarea inclinari e corecta
p.s.charlie si lucian ..si eu imi doresc sa zbor heli fara hc..insa nu e momentul efectiv primul zbor cu heli l-amavut in februarie ..la 2 luni dupa am reusit primul loop hc nu e autopilot heli "face ce ii zici tu" nu face el program de zbor ..iti corecteaza doar greselile in situatii critice ..dupa cum zice un coleg ..poate fi folosit pe post de simulator :(...cu model real
Aceasta postare a fost editata de nen77: 26 April 2007 - 06:19 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#12
Postat 14 May 2007 - 03:42 AM
spor la zbor tuturor
andrei
#13
Postat 29 September 2007 - 10:02 PM
#14
Postat 04 October 2007 - 09:45 AM
In weekend incerc din nou
:lol:
#15
Postat 05 November 2007 - 03:15 AM
Turb0, la 29 Sep 2007, 22:02, a spus:
Da si mie un sfat de unde as putea comanda asa ceva...mi se pare ok ideea,ca intervine si te salveaza daca tu gresesti....si eu am daramat vreo 2 elicoptere pana acum,chiar imi iau cate unu de rezerva...cum spunea cineva mai sus...am gasit undeva pe net la vreo 300 euro (500$).
Mersi anticipat si sa nu uiti sa revii cu posturi,a trecut week end-ul desi nu cred ca ai apucat sa-l testezi,a fost vreme nasoala..
#16
Postat 11 February 2008 - 08:41 PM
Turb0, la 4 Oct 2007, 09:45, a spus:
In weekend incerc din nou
:wub:
Cel mai bine e sa probezi bine pe uscat :D
Motorul la distanta ca sa nu invarta eliciile.
In telecomanda selectam ciclic normal cu servo separat pe fiecare comanda ( nu CCPM )
Toate trimurile pe 0.
Punem ciclicul din bratele de la fiecare servo cat se poate de orizontal cu palele in 0 grade.
Folosind trimurile din HC punem ciclicul orizontal . De regula se ia de referinta , a orizontalitatii , coada elicopterului. La acest reglaj , HC doar ca mixer CCPM , fara nici o stabilizare.
Verificam functionarea corecta a ciclicului la actionarea comenzilor din telecomanda.
Activam stabilizarea la HC , din telecomanda sau din cablu.
Telecomanda pornita , cu comenzile in repaus , elicopterul pornit in mana.
Miscand elicopterul in cu mana , ciclicul trebuie sa incerce sa ramana orizontal.
Cam asta e.
Setarile la HC: Am luat fisierul original de pe support de la Robbe , l-am incarcat in HC , am schimbat doar sensul la un servo si si pozitia HC din soft.
#17
Postat 14 February 2008 - 09:56 AM
Am inteles de la experti in ale elicopterelor ca helicommand e pierdere de vremesi nu merita achizitionarea lui intrucat costa cat costa iar in cazul in care pierzi elicopterul de sub control totul se intampla atat de repede incat stabilizatorul este 0
Voi ce spuneti despre asa ceva???
#18
Postat 06 March 2008 - 10:03 PM
andreycosmin, la 14 Feb 2008, 09:56, a spus:
Am inteles de la experti in ale elicopterelor ca helicommand e pierdere de vremesi nu merita achizitionarea lui intrucat costa cat costa iar in cazul in care pierzi elicopterul de sub control totul se intampla atat de repede incat stabilizatorul este 0
Voi ce spuneti despre asa ceva???
am trecut in extrema celalalta..din fan hc ..contra hc
e adevarat helicomand bine reglat iti tine elicopterul in aer-dar asta e ca si cum ai avea un ferari si ai chema pe altcineva sa ti-l conduca.
insa cu putina straduinta nu ai nevoie de asa ceva tre sa ii dau dreptate lui Lucian(redsky) , aty ,nicu si celorlarti daca vrei sa zbori heli uita de helicommand ..
@turbo ..da jos domnule helicomandul ai pe unele forumuri filme cu setari si reglaje la 600 ...ia un simulator decent date cateva ore si-l vei zbura bine din prima
e rusinos pt stabilitatea elicopterului respectiv sa pui helicomand pe el.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#20
Postat 08 March 2008 - 09:28 PM
andreycosmin, la 7 Mar 2008, 00:40, a spus:
e intrebare sau afirmatie ... ??
ex real poate nicu un coleg de aci din timisoara iti poate confirma
ce setari trebuiau facute ininate ca raptor 50 -ul lui cu heli comand sa o ia razna si sa se infiga in masina lui..???
de cand omul a aruncat helicomandul zboara excelent .zboara 3d destul de bine..
calin elco..un fan helicomand --are si el macar 2 crashuri datorate hc .
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#21
Postat 09 March 2008 - 05:14 AM
Am folosit 2 HC Rigid de aproape un an montate pe 2 helicoptere la care am renuntat la flybar.
Mi s-a intimplat la un moment dat ca unul din helicoptere so nu asculte comanda pe care i-am dat-o si sa pierd controlul asupra lui.Inevitabil s-a prabusit.
Parerea mea este ca nu HC a fost de vina ci ori receiver-ul a suferit un PCM lockout ori o interferenta radio puternica si neavind inca failsafe-ul configurat servo-urile au ramas in ultima pozitie in care au primit un semnal de la receiver.
Este doar o parere.
Ma gindesc ca inainte de a banui malfunctioanrea sistemului de stabilizare, ceea ce banuiesc este posibil, dar destul de putin probabil dupa parerea mea, poate si baiatul la care te referi din Timisoara a patit un lucru similar.
Eu nu am mai avut probleme de atunci si am peste 100 daca nu mai multe zboruri cu cele doua helicoptere si niciodata n-am mai avut probleme.
N-as vrea sa stirnesc zizanie intre cei pro si cei contra HC sau al altui sistem de stabilizare dar impresia mea este ca in general se acuza prea usor un sistem care este destul de bine dovedit a functiona fara probleme.
Este destul de dificil daca nu chiar imposibil uneori de a stabili cauza unui crash cind nu este eroare de pilotaj ci mai degraba o defectiune de ordin tehnic dar totusi un pilot experimentat si onest cu el insusi poate sesiza si admite cind are loc un failsafe sau lockout sau cind vreo alta defectiune de ordin mecanic are loc sau cind nu a dus la bun sfirsit configurarea HC-ului.
Si cred nimeni nu e deasupra posibilitatii de a comite erori de pilotaj fie el chiar si un pilot maestru.
Doar o opinie sincera si sper eventual contructiva.