Modelism - RHC Forum: Bimotor electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bimotor electric Constructie, incercari si speram si zbor

#61 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 06 March 2008 - 03:23 PM

Valteras, la 6 Mar 2008, 09:51, a spus:

Daca analizezi cu atentie, vei constata ca supr. AO, raportata la supr. aripii, se incadreaza "flagrant" in marja uzuala de 20-25%. Aici e cam de 23%.

Nu cred ca doar suprafata ar trebui sa se incadreze in limitele astea; ci si cum e distribuita ea ( Lxl ) ca asa poti foarte bine sa pui AO si invers, adica perpendicular, nu?.Ca doar se incadreaza in limite de suprafata.
Iar distanta dintre AO si aripa s-o incadra si ea in limite, dar daca eu fac un model cu distanta asta corecta, in schimb ii fac un bot de vreun metru, mai e acelasi lucru?
@Valteras, nu ma intelege gresit. Nu am criticat cu rautate; chiar imi place realizarea si-i felicit pe constructori. E super migaleala ce-au facut acolo.
Spun doar ca daca aripa ar fi fost mai ''lata'' poate nu ar fi avut nevoie de motoare atat de puternice si care in mod sigur impreuna cu acumulatorii si regulatoarele vor costa cat alte 5 modele d'astea.
0

#62 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 March 2008 - 03:53 PM

nimsoc, la 6 Mar 2008, 16:23, a spus:

Nu cred ca doar suprafata ar trebui sa se incadreze in limitele astea; ci si cum e distribuita ea ( Lxl ) ca asa poti foarte bine sa pui AO si invers, adica perpendicular, nu?.Ca doar se incadreaza in limite de suprafata.
Iar distanta dintre AO si aripa s-o incadra si ea in limite, dar daca eu fac un model cu distanta asta corecta, in schimb ii fac un bot de vreun metru, mai e acelasi lucru?
@Valteras, nu ma intelege gresit. Nu am criticat cu rautate; chiar imi place realizarea si-i felicit pe constructori. Spun doar ca daca aripa ar fi fost mai ''lata'' poate nu ar fi avut nevoie de motoare atat de puternice si care in mod sigur impreuna cu acumulatorii si regulatoarele vor costa cat alte 5 modele d'astea.

Exemplu concret:
http://www.aerospace...rojects/atr_42/
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#63 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 06 March 2008 - 04:45 PM

Valteras, la 6 Mar 2008, 09:57, a spus:

Crz26, la 5 Mar 2008, 10:47, a spus:

eu tot nu inteleg o treaba...de ce nu lucrati la scara, daca tot va chinuiti sa faceti aeromodele..si sa mai si zboare?

Adica de crezi ca nu ar fi la scara?
Asta de l-au facut ei, e un model functional al unui viitor cargo.
Este din ciclul SkyLander
Si SkyLander-ul a fost facut exact pe aceleasi considerente. Chiar si structura e asemenatoare.
Nu am inteles care erau nemultumirile tale...

Shalom Valteras.

Uite, chiar azi m-a vizitat intamplator dl. Bogos, din echipa SkyLander (i-am aratat polistirenele mele :D ). Am si eu DVD-ul lor.
N-am stiut ca a fost prezentata pe forum povestea.

Azi dl. Bogos mi-a zis ca prima data ati facut rulaje pe un teren de sport si asta am vazut si eu in pozele voastre. Ce s-a inchis cercul....


@Nimsoc, chestia cu aripa in spate, la ochi, e cam asa: faci un fuselaj de carat marfa, oameni...
Are o zona cu sectiunea cat de cat constanta(container), unde sta incarcatura, mai mult sau mai putin uniform distribuita. Containerul asta trebuie sa aiba CG cam la fel, indiferent de incarcatura (gol, jumate, plin), ca sa fie cat de cat la fel avionul si eventual si zburabil. Prin urmare, pozitia aripii urmeaza imediat - si e de dorit ca aripa cu tot ce are pe ea sa nu strice prea mult CG-ul existent..... Containerul nu poate sa fie prea scurt, de asta, aripa pare sa fie in spate..... In fine, in principiu e simplu, practic e greu de facut, de asta multe avioane mari (si nu numai) au stabilizatorul orizontal reglabil. Pe aeroport se poate vedea la orice autobuz bimotor cu reactie (B-767, 777, A-319, etc.) cu ampenajul jos, o suprafata oarecum fortat plana, cu gradatii pentru unghiul de calaj al stabilizatorului orizontal. Nu stiu cum fac astia cu avioanele mari, probabil unele au cantar integrat pe jambe, isi dau seama de CG si se mai ajusteaza unghiul....


Heil flai!

Aceasta postare a fost editata de INCAS: 06 March 2008 - 04:55 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#64 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 March 2008 - 08:46 AM

INCAS, la 6 Mar 2008, 17:45, a spus:

Nu stiu cum fac astia cu avioanele mari, probabil unele au cantar integrat pe jambe, isi dau seama de CG si se mai ajusteaza unghiul....Heil flai!

Nu prea exista asemenea cantare pe avioane. Totul se bazeaza pe imputuri in calcul de forma cat combustibil ai incarcat, ce cantitate de bagaje ai, cati pasageri s-au imbarcat si in functie de aceste detalii se stabileste diagrama de incarcare si centraj. Odata introduse aceste detalii (deci totul manual) si obtinuta diagrama, pot sa va spun cum se procedeaza la urmatoatele avioane:
-) Boeing B737 (seriile 300 si 700) si Airbus 310 au un sistem manual pe pupitrul de comanda din care se seteaza unghiul de calaj al stabului, conform unor tabele;
-) Airbus 318 are acelasi sitem manual, dar mai are si niste motoare electrice pentru corectii, in timpul zborului care actioneaza automat...dar comanda manuala are prioritate si anuleaza decizia automata daca se doreste;
-) Atr 42-500 nu are stabul reglabil!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 March 2008 - 09:03 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#65 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2008 - 03:18 PM

Are doar trim pe profundor, ca orice alt avion...Stabilizatorul e fix. Ca sa aiba o asieta rezonabila mai muta din bagaje in cala din spate. Deci tot manual se face echilibrarea, dupa diagrama.

Bafta!

Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 07 March 2008 - 03:27 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#66 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 08 April 2008 - 08:43 PM

Azi modelul a zburat la Clinceni, cu stres din cauza ULM-urilor, cu tot cu motodeltaplane.

Fisiere atasate


Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#67 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 08 April 2008 - 08:45 PM

Cat timp se incarca filmele, mai pun doua poze.

Fisiere atasate


Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#68 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 08 April 2008 - 08:47 PM

Inca una si ma duc.

Primul zbor adevarat.

Fisiere atasate


Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#69 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 08 April 2008 - 09:11 PM

Film

Alt film



Uitasem: la al doilea zbor, aterizarea a fost facuta in graba, perpendicular pe pista, cu un fel de angajare de la inaltime mica - pe aripa dreapta. S-a rupt prinderea jambei de bot. Se repara.

Aceasta postare a fost editata de INCAS: 08 April 2008 - 09:14 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#70 Useril este offline   Fantomas_xp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 17-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 April 2008 - 09:43 PM

Foarte frumos zboara,motoarele tot acealea de 700 brushed sau brushless,si cam ce autonomie de zbor are??
Poate Zboara intr-o zi
0

#71 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 April 2008 - 12:58 AM

Felicitari. Este o realizare frumoasa. La mai multe si la mai mari.
Nu se putea sa nu vina rezultate dupa atata suflet pus.
0

#72 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 April 2008 - 08:00 AM

Foarte tare frate... imi place mult grasu... La cat mai multe zboruri fara incidente cu el..

Realizati ca e cel mai mare bimotor din romania :D ?
DT
0

#73 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 09 April 2008 - 08:04 AM

Si cand te gandesti... la carcotasii care afirmau ca nu zboara!!!! :D

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 09 April 2008 - 08:05 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#74 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2285
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 09 April 2008 - 08:44 AM

Vad ca pana la urma ati renuntat la elicile tripala. Pacat, arata "mai scale" cu ele.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#75 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 09 April 2008 - 08:49 AM

Are doua motoare Roxxy 5065-09 de 7 celule LiPo maxim.
E facut de dl. Craioveanu. Eu doar am strans materialele. In rest, nu m-am deranjat - ieri - nici sa-l ajut prea mult la asamblare. Ma uitam la modelul de la Aeropower.....

Da' nici n-am vrut sa-l zbor. O sa incercam si cu elicile tripale. Adica o sa incerce. O sa punem si acumulatorii noi, da' n-am reusit inca sa-i mufez si sa-i incarc.

Se comporta un pic ciudat la viraj.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#76 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 09 April 2008 - 08:57 AM

INCAS, la 9 Apr 2008, 09:49, a spus:

E facut de dl. Craioveanu. Eu doar am strans materialele. In rest, nu m-am deranjat - ieri - nici sa-l ajut prea mult la asamblare.

INCAS vrea sa degajeze din modestie: el a inceput contructia modelului, si a dus-o pana in faza de taiere a materialului aripilor si ampenajelor (ca sa nu mai zic cum ca are o contributie semnificativa la faza de proiectare). De acolo a preluat-o domnul Craioveanu si a finalizat! Ei formeaza echipa I.N.C.A.S.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 09 April 2008 - 09:09 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#77 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 09 April 2008 - 03:21 PM

Nu mai zi Marinare cu laude....
Fac ceva pe avioanele adevarate, aeromodelele ma intereseaza.

Stiu ca e cel mai baban bimotor electric de la noi, dar nu e cel mai baban electric. Cand spun asta, ma gandesc numai la puterea consumata de motoare, care la noi este maxim 1600W. Un F3A cu motor Hacker care e pe piata la noi, de 1.6x1.6m, are cam 1500-1600W maxim cu Hacker A50 nu stiu cum.

Da' las' ca pe-al nostru il rupe pilotul.... :lol: Ieri mai avea un pic.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#78 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 April 2008 - 07:53 PM

Felicitari pentru realizare,dar sa-mi spui si mie ce e autocolantul de "Obor" o marca speciala sau e secretul domnului Craioveanu? :lol:
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#79 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 09 April 2008 - 09:14 PM

E autocolant normal, de papetarie, pe care il cumpara de pe la Obor, de unde mai ia tot felul de chestii.
Il aplica la rece si il netezeste la cald, cu o aeroterma. Se trage un pic mai bine pe suprafetele cu dubla curbura, dar nu e mai bun decat folia ORACOVER, ORALIGHT, sau care mai sunt. La alea am vazut ca se vinde si un adeziv la borcanel, daca se doreste invelirea spumelor. S-a incercat si cu folie de modelism, dar fara adezivul ala si nu prea a mers. Poate la altii merge, depinde de suprafata spumei - porozitate, pori inchisi, etc.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#80 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 11 April 2008 - 07:13 AM

Sint cam in urma cu stirile de pe forum din cauza serviciului si de abia azi am vazut filmele.Ai reusit ,ceea ce ma bucura foarte mult si ma face mai increzator in viitoarele mele proiecte.
Pe linga ca arata bine ,a reusit sa se inalte in pofida criticilor aduse si asta da de gindit, in sensul ca si eu am ceva in curs de finalizare dar nu o sa apara pe forum decit dupa ce dau primul film cu zborul.
In rest ce sa zic...spor la zbor!
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#81 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 11 April 2008 - 11:41 AM

Si eu o sa-mi revizuiesc exhibitionismul pe forum. Pui informatii si daca mai si gresesti, unii atata asteapta, sa ti-o traga. Pur si simplu nu se merita sa le scrii.
Tre sa stai shark in the dark (desi nu-mi place), altfel esti expus la porcaiala.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#82 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2008 - 09:14 PM

Bravo, oameni buni! Acum am gasit iar subiectul si eram curios ce a iesit! OK, dar voi va dati seama ca munca abia acum incepe? Setari diverse, flaps, trecerea motoarelor pe regim diferential, mixaje... Ca sa fie scale trebuie facut trenul escamotabil ca la ATR sau Bae. Si cred ca niste pack-uri noi nu ar strica... La trenul ala escamotabil trebuie neaparat arcuri sau amortizoare, ca e mare si sare ca un tzap de la orice gropita. Altfel se rupe trenul la fiecare iesire.

Bafta Mare in continuare! Ma bucur ca a iesit ceva pana la urma.

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#83 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 24 April 2008 - 07:31 AM

pavcostel, la 23 Apr 2008, 22:14, a spus:

Bravo, oameni buni! Acum am gasit iar subiectul si eram curios ce a iesit! OK, dar voi va dati seama ca munca abia acum incepe? Setari diverse, flaps, trecerea motoarelor pe regim diferential, mixaje... Ca sa fie scale trebuie facut trenul escamotabil ca la ATR sau Bae. Si cred ca niste pack-uri noi nu ar strica... La trenul ala escamotabil trebuie neaparat arcuri sau amortizoare, ca e mare si sare ca un tzap de la orice gropita. Altfel se rupe trenul la fiecare iesire.

N-ai nimerit....modelul a fost pensionat, si-a trait traiul si-a mancat malaiul!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#84 Useril este offline   Flightaddicted 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 12-May 04

Postat 24 April 2008 - 08:23 AM

Marinaru, la 24 Apr 2008, 07:31, a spus:

pavcostel, la 23 Apr 2008, 22:14, a spus:

Bravo, oameni buni! Acum am gasit iar subiectul si eram curios ce a iesit! OK, dar voi va dati seama ca munca abia acum incepe? Setari diverse, flaps, trecerea motoarelor pe regim diferential, mixaje... Ca sa fie scale trebuie facut trenul escamotabil ca la ATR sau Bae. Si cred ca niste pack-uri noi nu ar strica... La trenul ala escamotabil trebuie neaparat arcuri sau amortizoare, ca e mare si sare ca un tzap de la orice gropita. Altfel se rupe trenul la fiecare iesire.

N-ai nimerit....modelul a fost pensionat, si-a trait traiul si-a mancat malaiul!

Deja? Nu am apucat sa l vad live :)
0

#85 Useril este offline   Tommyx 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 27-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

  Postat 09 July 2008 - 12:26 AM

foarte frumoasa treaba a iesit din beciul ala, in orice caz !
aero
0

#86 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 10 July 2008 - 02:27 PM

....modelul seamana cu BN 2 ISLANDER , un bimotor cu forme deosebite ! 10 plus Dlui Craioveanu !
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu