Spirit of St. louis Ceva ce doresc sa zboare!
#1
Postat 27 January 2008 - 09:07 PM
Doresc sa-mi raspundeti se mie la cateva intrebari, fiind in pragul primei constructii aero, Spirit of St Louis:
Din ce material sa fac profilul aripii (nervurile) balsa sau placaj de aviatie si ce grosime sa aibe marerialul avand in vedera ca avionul va avea lungimea de 55 cm si anvergura de aproximativ 75 cm?
Daca va zbura, avand ai vedere ca micsorarea planurilor fata de original am facuto tiparind planul pe 1/2 do coala A4 si-si va pastra calitatile aerodinamice, planuri luate din revista Modelism?
Este bine daca bordul de atac al aripii il realizez dintr-o bagheta cu profil rotund respectand cota?
Cate narvuri sa pun aripii si cate lonjeroane pentru o rigidizare optima?
Multumesc celui care a sters textul bagat la subiectul Piper j3, am gresit si nu am mai putut sa-l sterg eu sper sa o faca si de la coltul incepatorului
.Salut si numai bine domnilor
#2
Postat 27 January 2008 - 09:14 PM
Fisiere atasate
-
Picture_003.jpg (28.88K)
Number of downloads: 286
#3
Postat 27 January 2008 - 09:17 PM
Fisiere atasate
-
Picture_001.jpg (26.12K)
Number of downloads: 217
#4
Postat 27 January 2008 - 09:18 PM
Fisiere atasate
-
Picture_002.jpg (25.67K)
Number of downloads: 184
#5
Postat 27 January 2008 - 09:19 PM
Fisiere atasate
-
Picture_003.jpg (28.88K)
Number of downloads: 170
#6
Postat 27 January 2008 - 09:21 PM
Fisiere atasate
-
Picture_005.jpg (26.64K)
Number of downloads: 141
#7
Postat 27 January 2008 - 09:26 PM
Fisiere atasate
-
Picture_006.jpg (32.43K)
Number of downloads: 226
#8
Postat 27 January 2008 - 09:33 PM
#9
Postat 28 January 2008 - 12:56 AM
Panza nu-i buna. Daca nu-i impregnata trece aerul prin ea. Daca-i impregnata cu lac este extrem de grea. Tot o folie. Daca vrei si vrei poti gasi si una cu textura ca sa simuleze situatia reala, dar este mai scumpa.
#10
Postat 28 January 2008 - 04:04 PM
Dar din cati vizitatori au fost ,nimeni nu-mi raspunde la nici o intrebare? :) Salut si numai bine.
#12
Postat 29 January 2008 - 09:17 PM
#13
Postat 29 January 2008 - 09:48 PM
Asa cum ai inceput tu proiectul o sa iasa o macheta statica foarte reusita.
Pentru ca sa zboare trebuie sa fie foarte usoara, asta implica folosirea unor materiale mult mai usoare decat cele cu care ai inceput tu:
De exemplu, din ce am vazut eu, tu ai folosit placaj de aviatie la constructia ampenajului orizonatal si a celui vertical, coastele par facute din lemnul de la laditele de fructe din comert,iar baghetele care leaga coastele si dau forma fuselajului sunt cam groase si din poza nu-mi dau seama din ce sunt facute.
Ti-as recomanda ca ampenajele sa le faci din depron de 6mm cel mult din balsa de 3mm, coastele poti sa le faci din balsa sau placaj de aviatie de 2mm cu mentiunea sa inlaturi cat mai mult din partea interioara a coastei (mentine conturul exterior cu un offset interior de aproximativ 3-4 mm atat cat sa nu slabesti foarte mult rezistenta ansamblului), baghetele fa-le din pin 3X3 mm
aripile ai putea foaret bine sa le faci tot din depron, armat cu o teava de carbon (uneori se poate face si cu o bagheta de brad) pe aprox. 75% din anvergura aripei(ca la sock-uri)
fuselajul ai putea sa-l invelesti cu hartie "japico" daca sti procedura, sau cred ca ar merge si cu depron de 3mm.
o alta varianta ar fi sa faci aripa din balsa in structura clasica, cu nervuri si lonjeroane, iar in zona de incastrae cu fuselajul sa o intaresti cu placaj de aviatie. invelirea poti sa o faci cu solarfilm care se lipeste cu fierul de calcat sau cu hartie japico dupa care lacuiesti
Daca te descurci cu solarfilm-ul poti inveli si fuselajul la fel.
Sper sa-ti fi dat cateva idei constructive
Fisiere atasate
-
fuselaj.jpg (73.02K)
Number of downloads: 199
#14
Postat 29 January 2008 - 10:48 PM
rba, la 28 Jan 2008, 17:04, a spus:
Dar din cati vizitatori au fost ,nimeni nu-mi raspunde la nici o intrebare? :mellow: Salut si numai bine.
Despre panza ti-am spus ce stiu.
In rest te rog sa nu uiti ca zeul in aviatie se cheama greutate. Deci cat mai usor.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 29 January 2008 - 10:50 PM
#15
Postat 03 February 2008 - 08:19 PM
Fisiere atasate
-
DSC00651.jpg (24.68K)
Number of downloads: 144
#16
Postat 03 February 2008 - 08:43 PM
#17
Postat 03 February 2008 - 09:02 PM
#18
Postat 25 March 2008 - 01:09 AM
Fisiere atasate
-
111_001.jpg (25.6K)
Number of downloads: 110
#19
Postat 25 March 2008 - 01:10 AM
Fisiere atasate
-
111_002.jpg (27.73K)
Number of downloads: 93
#20
Postat 25 March 2008 - 01:12 AM
Fisiere atasate
-
111_003.jpg (28.42K)
Number of downloads: 109
#21
Postat 25 March 2008 - 01:45 AM
Aceasta postare a fost editata de Fantomas_xp: 25 March 2008 - 01:46 AM
#22
Postat 25 March 2008 - 01:49 AM
Fisiere atasate
-
IMAG0193__Medium_.JPG (62.57K)
Number of downloads: 175
#23
Postat 25 March 2008 - 07:01 AM
rba, la 25 Mar 2008, 01:12, a spus:
Daca in timp ai de gind sa-i adaugi eleroane gindestete de pe acum sa ii faci locasuri de servo , ca dupa cite am vazut bordul de fuga se poate taia.Ampenajul orizontal (macar )ai putea sa-l faci din balsa gaurit si infoliat ,nu de alta dar se mai adauga balamale ,tije de comanda ,etc si daca-i greu de coada va trebui sa-i adaugi ceva in plus la greutate pentru centraj.
La aripi ,pentru rigidizare ,poti sa-i pui la lonjeroane ceva platband de carbon de 4-5 mm.
In rest ,frumos proiect si... spor la zbor!
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#24
Postat 25 March 2008 - 11:27 AM
#25
Postat 25 March 2008 - 11:55 AM
Ce latime ai la bordul de fuga?(bagheta)
Aceasta postare a fost editata de alexroad: 25 March 2008 - 11:56 AM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#26
Postat 25 March 2008 - 12:15 PM
#27
Postat 25 March 2008 - 04:25 PM
Este cam migalos montajul dar totul intra in aripa.
Mesajul a fost modificat de Se poate si asa ? la 15 Sep 2007, 18:38
Download
DSCN1575.jpg ( Numar download: : 246 ) Asta va fi si la mine solutia
#28
Postat 25 March 2008 - 04:31 PM
#29
Postat 25 March 2008 - 06:12 PM
Sa zbori fara incidente pasaroiul.
Baftaaaaaaaaaa.
#30
Postat 26 March 2008 - 10:05 AM