primul meu rigger va rog sa ma ajutati,deja am nelamuriri
#1
Postat 05 January 2008 - 11:45 PM
problema este ca de la inceput am facut-o prea lunga (aprox.90cm) si flotoarele cica mici.e facuta din balsa si vad ca se indoaie destul de mult(deocamdata nu are ranforsari).
ei bine,cineva mi-a recomandat s-o tai,ca e prea lunga adik sa aiba cel mult 70cm.deci cum sa fac?
ar fi ca reduc din greutate,si ar fi mai rigida.
pt motorizare deja am luat un set de propulsie pt MO de la concurenta(710)(sper sa mearga :) ) ,esc,carma,etc
si ar mai fi o problema cum montez eu setu' de propulsie fiindca are ax fix,care cu trebuie sa fie unghiurile lungimi.....etc si ce va mai fi pana la finalizarea lui.
deci va rog sa ma ajutati pt ca nu vreau sa dau in bara din prima B) :D
#2
Postat 06 January 2008 - 03:18 PM
poti sa faci flotoarele mai mari
eu am montat pe un rigger ax fix (vezi poza), incercind sa pastrezi centrul de greutate din plan
Imagini atasate
#3
Postat 06 January 2008 - 05:22 PM
flotoarele orginale au 30 cm lungime si 8cm latime.
planuri nu,m-am luat dupa planul de baza al acestor modele si am facut corpul si flotoarele.deci cum sar spune planu' e stocat in cap.
o sa revin cu ceva poze dupa ce termin corpul.
#4
Postat 06 January 2008 - 07:09 PM
nu uita sa aplici fibra de sticla in zona unde axul "inteapa" fundul pt ca lemnul de balsa nu resista in zona aia , la fel poti sa faci si in zona de prindere a batiului de la motor (recomandat ar fi sa fie intr-o zona in care ai una din ranforsari sau sa mai montezi o ramforsare in dreptul batiului)
daca distanta intre batiu si zona de patrundere a axului in fundul cocii este relativ mica poti sa le unesti cu fibra de sticla (poti folosii kit de reparatie cu fibra de sticla de la auto 1:1)
cirma si turn fin ar trebuii sa fie montate pe diagonala( cirma pe partea stinga si turn fin pe flotorul drept)
bafta
Aceasta postare a fost editata de Zue: 06 January 2008 - 07:11 PM
#7
Postat 06 January 2008 - 07:37 PM
in fine,am taiat-o zic ca ai iesit bine.
am zis ca o tai fiindca e mult mai usor de raforsat si folosesc mai putina fibra si rasina, se simte la greutate(zic eu).
poza cu ce a iesit si "grosu' " montat provizoriu.
:D :D
Imagini atasate
#10
Postat 06 January 2008 - 08:55 PM
daca nu a-ti inteles cum este piesa si cum se monteaza a sa va atasez o alta poza (dimensiunile le faci dupa masuratorile din barca)
in pivinta fibrei in pctul de stapungere cred ca ar fi necesar din cauza vibratiilor, lemnul de balsa in cea zona se fisureaza
turn fin este cel care nu va permite sa se rastoarne barca la viteza, mai "sapa" pe net, cel mult pot sa-ti dau un desen cum arata un turn fin, dimensiunile le faci in functie de barca ta (poti sa te uiti aici)
Imagini atasate
#12
Postat 10 January 2008 - 02:18 PM
ceva progrese.....................?
#14
Postat 10 January 2008 - 11:28 PM
oricum ma tin de riggu' meu pana il termin.azi am mai facut ceva(dar fff.putin) la batiu pentru ansamblu de propulsie.mai fac si maine si o sa pun si ceva poze ,cu cea mi-a iesit.
pozitia axului este cum mi-a recomandat Zue,pe sub coca.
si o intrebare:unde se afla deobicei centrul de greutate la un rigger??
#17
Postat 14 January 2008 - 09:24 PM
l-am cumparat in toamna , coca este din fibra de sticla cu fibra de carbon
Dimensiunile sunt: L 500mm; l 360mm
intentionez sa montez motor bl 2835/kva 3800, esc special de navo de 80A, accu 3 celule lipo, greutate rtr <900gr
Imagini atasate
#21
Postat 20 January 2008 - 09:27 PM
merge o coca asemenea lui San Remo de la @^&*$#@%^& la un navo de viteza cu motor venti 660 pe direct cu elice de suprafata de 35 mm,7-8 cell.
coca e din primu navo al meu care acu sta deoparte ,e destul de inceata (are un navy compact=melc,dar trage ff tare).
sau sa fac din ea un recuperator???da mi se pare mai interesant cu venti??niste pareri ,va rog!!
#22
Postat 22 January 2008 - 10:22 PM
#23
Postat 23 January 2008 - 12:36 PM
1. Suportul pe care sta batiul de motor este maricel, daca l-ai confectionat din balsa trebuie intarit cu fibra sau cu epoxi in care amesteci fibra de sticla tocata
2.cirma (eu asa as proceda) mutata pe partea stinga impreuma cu servo - la accelerari modelul se va ridica de partea stinga si cum nu prea ai cum sa echilibrezi cu acumulatorul o greutate in plus pe partea stinga va compensa un pic
3.cirma este prea mica in inaltime - gindestete ca rigger-ul in apa gliseaza si "sta" pe flotoare si pe partea din spate (elicea iese partial din apa), daca tu ai cirma la nivelul elicei nu mai ramine mai nimic cu care sa virezi, cirma mai are si rol de stabilizare (impotriva rotirii in jurul axei elicei)
4.elicea nu este buna, daca nu ai posibilitate de elice in 3 pale de 42 de suprafata poti folosii elicea de la Magin One (cod 1461)
5.sper ca ai facut flotoarel a.i distanta de la marginea inferioara a flotorului pina la "fundul" corpului din mijloc sa fie egala cu distanta de la centrul axului port elice la "fundul" barcii
#24
Postat 23 January 2008 - 08:59 PM
1.batiu desigur ca va fi intarit si l-am facut "maricel" pt o rigidizare mai buna in parte din spate
2 si 3.carma e montata cu o banda de cauciuc(in poza) si o sa fie montata ceva mai jos si poate pe stanga
4.ce are elicea???e de suprafata de 42 in 2 pale (cel ce vine cu z-drive-ul),am si cea de la MO da e dezechilibrata un pic si la turatii mari "bazaie" cam tare
5.flotoarele ,am de gand sa le fac cu fundul curbat pt ca cele initiale sunt plate si altii au zis ca e aiurea.in fine,dati voi niste pareri daca sa le folosec cu fundul plat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif si ma gandeam sa folosesc ceva tije sau tub??de carbon??[B]
#25
Postat 29 January 2008 - 10:42 AM
vreau sa reconstruiesc riggerul din placi de ABS,asa scap de fibra si rasina,care zic ca iese mai scump
acu' nu stiu ,dar cred ca daca folosesc placi ABS o sa fie mai grea la la acelesti dimensiuni?????????? :mellow: :huh:
sau mai bine raman pe fibra si balsa,cum e moda????
(cat scoate un venti 660 si daca merge cu 8 nimh si elice pe direct pana in 39mm) :wub:
#26
Postat 29 January 2008 - 12:03 PM
la lungimea pe care o are riggerul tau mai bine ai folosii un motor din seria 700(mai exact cel de pe MO ca functioneaza sigur cu 14 celule de NiXX)
poti folosii elicea de la MO de 39
#27
Postat 29 January 2008 - 02:36 PM
poate mai tarziu o sa pun si un BL ca sa fuga mai repede B)
eu intrebam de venti 660 ca o paranteza .vreau sa stiu ce putere reala scoate si daca merge cu 8 cell si elice de 35-39mm??????e pentru alt proiect. :) :)
#28
Postat 29 January 2008 - 03:43 PM
venti 600 este bun pe barci sub 500mm si greutate ~1kg
eu am ars 2 venti, unul la testul din cad si altul pe balta, ambele cu 12V.....deci......
in privinta BL incearca 3656 cu kva 2500 sau 3650 cu kva 3350 si cu acumulatori lipo
#29
Postat 03 February 2008 - 09:41 PM
precizes ca axul flexibil este de la graupner iar pe cele 2 capete ale tubului exista bucsi de bronz(cu D=4)si pe acea portiune unde se afla bucsile axul flexibil are D=4mm, strutul nu se incalzeste (desi in el se afla alt tub cu bucsi de bronz)
Imagini atasate
#30
Postat 03 February 2008 - 10:56 PM
a doua oara am pus si eu vaselina si am constatat ca se incalzesc destul de repede si cam mult.
vaselina are o densiate mare,acu' nush nici eu sigur daca asta e cauza dar am turnat in tub ulei pentru mecanisme fine cu vaselina si nu se mai incalzea,bine un pic,dar nesemnicativ.