Modelism - RHC Forum: Dispozitiv electronic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Dispozitiv electronic pentru parasuta

#1 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 November 2003 - 03:32 PM

http://www.uoguelph....ts/rocket5.html
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#2 Guest_Poly_*

  • Grup: Guests

Postat 24 November 2003 - 01:59 PM

Intradevar e o solutie simpla si interesanta pentru a temporiza deschiderea parasutei. Trebuie zis ca timpul e masurat din momentul in care circuitul e alimentat. Adica un intrerupator trebuie sa se inchida si sa alimenteze circuitul in momentul decolari.
Sau un intrerupator pus in paralel cu condensatorul sa se deschida in momemntul decolari.
Un inconvenient ar putea fi gabaritul mare al unei baterii de 9V. Un circuit echivalent se poate face cu 2, 3 tranzistori si alimentat la 3V(baterie foto CR2 ~ 12grame).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rock5.gif

0

#3 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 26 November 2003 - 08:51 AM

Tensiunea de 3V cred ca este prea mica, ar trebui si condensatorul sa fie de foarte buna calitate sa nu aiba deloc pierderi si apoi cu 3V nu cred ca poti declansa explozia pentru a deschide parasuta.
Cu o tensiune de 3V obtii mai greu temporizare de citeva secunde.
O solutie mai simpla (parerea mea :rolleyes: ) ar fi utilizarea unei baterii (de ex. GP) de 12V, din cele care se folosesc la telecomenzi pentru alarme (tip breloc) si care au dimensiune de genul diam. 1cm lung. 2,5cm.
0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 26 November 2003 - 10:02 AM

N-am facut un astfel de dispozitiv. Din moment ce exista, are el un rol pe undeva, macar ca temporizator foto... Pun si eu o intrebare. Chiar e folositor un astfel de dispozitiv? Adica e important sa temporizez cu mare precizie declansarea parasutei daca nu stiu exact când inceteaza functionarea motorului? Ca din câte stiu nici motoarele nu-s identice, desi par a fi.
Eu zic ca si cu 1.5V (de la baterie AG1 in sus) poti construi temporizatorul si ramâne destula energie pentru a declansa si explozia. Pentru unele aplicatii se poate folosi electronica de la un ceas de mâna si o rezistenta (filamentul de la faimosul bec de 1,5V ) legata la bornele "difuzorului" piezo.
Ramân la vechea parere ca nu e necesar temporizatorul, din moment ce pulberea pentru aruncarea parasutei tot trebuie folosita, locul ei e tot acolo, poate fi aprinsa usor prin vechea metoda si timpul de functionare al motorului nu este cunoscut cu exactitate. Plus ca fiecarui motor trebuie sa i se adauge acea rezistenta inaintea introducerii lui in corpul rachetei, circuitul se monteaza neaparat inaintea lui si asa mai departe.

Tot ce am zis mai sus e valabil la modelele clasice, mici. Pentru modele mari e necesar un dispozitiv de declansare care poate fi situat mai aproape de con, dar semnalul de declansare trebuie preluat tot de la motor, la finalul arderii. Practic se muta explozia din zona motorului in zona conului (pentru aruncarea parasutei) cu semnal de la motor. In felul asta sigur exista o sincronizare (intârziere) controlata. Presupun ca intârzierea trebuie legata de momentul terminarii arderii pulberii din motor, nu de momentul lansarii.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Guest_Poly_*

  • Grup: Guests

Postat 27 November 2003 - 12:34 AM

Tensiunea de 3V este suficienta pentru un igniter corespunzator. Eu folosesc filamentele becurilor de 2,5V/0,3A si inca nu am ratat nici o aprindere.
Pierderile condensatorilor sunt neglijabile atat la 3 cat si la 9 volti. In imagine este schema unui astfel de temporizator cu 2 tranzistori. Cu R=150Kohmi si C=220microfarazi eu am obtinut o intarziere de circa 12 secunde. Pentru acest circuit R trebuie sa fie maxim 150Kohmi. Temporizarea este direct proportionala cu produsul RC. Pentru R mai mic temporizare mai scurta, etc.
Din punctul de vedere al deschideri parasutei, durata de ardere a motorului(vorbesc de motoare care nu au intarziere si incarcatura pentru ejectare); deci cum ziceam durata de ardere e irelevanta. Ce trebuie stiut este exact timpul in care modelul ajunge la inaltimea maxima unde ar fi ideal sa se deschida si parasuta. Acesta se poate estima cu programe de calcul cum ar fi Soar cunoscand greutatea modelului si caracteristicile motorului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Schema_temporizator.jpg

0

#6 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 November 2003 - 01:16 AM

Daca estimezi ca motorul arde 5 secunde la cât declansezi parasuta? Modelul din inertie mai urca... Reglezi temporizatorul la 6 secunde? La 5,5? Indiferent de raspuns, ce te faci daca motorul mai arde inca 0,5 s dupa declansarea parasutei? Sau arde mai putin cu 1 sec.? Una e softul care aprozimeaza multe si ia in consideratie doar câteva variabile si alta e realitatea.

PS Revin totusi cu o problema. La planoare zbor liber stiu ca e foarte important timpul de coborâre al modelului in planare libera. La rachetomodele stiam ca e proba de altitudine, deci scopul credeam ca la racheto este de a obtine altitudinea maxima. Dupa aia poti declansa fara probleme parasuta. Si inaltimea maxima se obtine la scurt timp dupa incetarea arderii combustibilului din motor, când modelul pierde din viteza, ajunge sa aiba viteza de urcare 0 si apoi coboara. Cred ca ideal e ca declansarea sa se produca atunci, la viteza zero, asa cum zici si tu. Nu mai devreme, nu mai târziu, dar mai bine mai târziu decât mai devreme. Inaltimea maxima o stabilesti cu eroare mai mica daca te legi de sfârsitul arderii motorului decât de momentul startului. Nu mai vorbesc de aproximarea prin soft. Merge de minune principiul GIGO... Dar sincer, fiecare face cum doreste. Si mai merge principiul "De ce simplu daca se poate si complicat?"

Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 November 2003 - 01:32 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#7 Guest_Poly_*

  • Grup: Guests

Postat 27 November 2003 - 08:51 AM

Sunt si eu de acord ca aceasta metoda de intarziere nu este intodeauna exacta, si poti fi sigur pe ea abia dupa mai multe incercari. Si ca sa fiu sincer nici nu am folosit-o.

Si ca sa ne complicam si mai mult ce ziceti de un senzor de viteza?<_<

http://#####.ro/senzor_viteza.htm
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 November 2003 - 10:12 AM

Parca asta suna mai aproape de ce gândeam noi, dar nici asta nu cred ca-i cea mai buna solutie. Mai degraba e senzor de acceleratie decât de viteza. Cum spre final urca cu viteza constanta, contactul se poate deschide (si aproape sigur o face) si te trezesti cu parasuta scoasa.
Daca ar fi dupa mine as declansa parasuta la distanta mica de sol, la coborâre, sa nu alerg ca bezmeticul pe câmp dupa ea... Fiecare face cum poate la urma urmei. Important e sa faca. Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 28 November 2003 - 10:22 AM

Daca acea "aripioara" este scoasa in exteriorul rachetei, atunci ea este actionata de aerul din jurul rachetei, in momentul in care racheta incetineste sau se opreste lamela se indeparteaza de corpul rachetei (cu un arc) si actioneaza declansatorul pentru parasuta. Parca am citit undeva de ceva de genul asta dar nu imi mai aduc aminte exact unde.
Acuma ramine de discutat despre designul lamelei ca sa fie OK si din punct de vedere aerodinamic. Chestia asta ma depaseste asa ca nu pot nici macar sa-mi dau cu parerea.
0

#10 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 November 2003 - 11:04 AM

Cu lamela scoasa afara sau jet de aer in corpul rachetei mai merge. Daca-i scoasa afara ori ceva simetric axial ori deloc. Parca suna mai bine cu lamela in corpul modelului si jet de aer (Sau pe un principiu bazat pe presiune. Banuiesc ca in functie de locul unui orificiu in corpul modelului, se obtine o depresiune in interior care dispare la oprirea modelului in urcare. Bla, bla, bla... Ceva asemanator cu P_dinamic+P_static=const.)
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#11 Guest_Poly_*

  • Grup: Guests

Postat 02 December 2003 - 12:28 PM

Exact la aceste probleme m-am gandit si eu.
1. Am considerat ca paleta metalica e prea rigida si la viteza mare ar produce o franare importanta; din acest motiv am facut partea exterioara a paletei din hartie.(vedeti poza). Elasticitatea lamelelor intrerupatorului e suficienta pentru a deschide circuitul la viteza mica.
2. Pentru simetrie am montat pe partea opusa a modelului o paleta identica din hartie.
Cu acest sistem am facut doua zboruri si s-a comportat bine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: clapeta_hartie.jpg

0

#12 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 December 2003 - 05:14 PM

Hai sa-mi dau si eu cu parerea: din cate stiu o racheta urca cu varful in sus si coboara cu varful in jos asa ca are loc o rotire de 180 de grade. Un contact (o biluta ceva) gravitational ar fi suficient nu ? Stati ca nu am zis contacte cu mercur... dar ceva asemanator n-ar fi bun ? plus ca daca din greseala racheta o ia razna mai devreme decat ar trebui ( a se citi in jos) se deschide parasuta si poate mai ramane ceva din ea...
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 December 2003 - 11:39 PM

Teoretic pare corect, dar numai gravitational nu tine. Eu pot sa rotesc un model legat cu o sfoara in plan vertical si sa ajunga când cu "vârful" in sus, când cu el in jos, de câte ori vrei si totusi sa nu se poata actiona nimic mecanic doar datorita gravitatiei. Nici macar cu contacte cu mercur... Ideea e totusi buna. Merge folosit ceva din ea, daca mai mesteresti la amanunte.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 December 2003 - 10:15 AM

Eu sunt de acor ca atunci cand invarti un model si il mai tii si cu o sfoara forta centrifuga e mult mai mare decat cea gravitationala dar in momentul in care motorul unei rachete s-a oprit iar forta de inertie si-a incetat activitatea nu mai ramane decat forta gravitationala...
Ce alte probleme zici ca ar mai fi ? acum m-ai facut curios...nu de alta dar chiar vreau sa cumpar niste motorase de racheta sa ma mai joc si eu putin, era o oferta pe forum de 5 motoare de 5N la 150000lei dar nu da nici-un semn de viata...
0

#15 Useril este offline   Guybrush 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 255
  • Inregistrat: 24-June 03

Postat 05 December 2003 - 08:54 AM

Chestia aia cu paleta care iese din racheta era de pe site-ul lui nakka dar undeva pe circuit el spunea sa mai pui nustiucum o chestie cu mercur ca sa nu se declanseze cand sta pe sol, oricum nu prea pot sa explic asa ca mai bine uitati-va pe site-ul lui
Monkey Island Rulz
0

#16 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 05 December 2003 - 01:17 PM

Imi dau si eu cu parerea desi nu am facut nici macar o rachetuta, dar daca pui contact cu bila "gravitational" inseamna ca explozia se va declansa atunci cind racheta se intoarce cu 180 grade.
Urmeaza intrebarea: este in regula daca explozia care arunca parasuta afara are loc in jos ? sau daca racheta apuca sa prinda viteza la coborire si explozia nu mai are forta suficienta sa impinga conul din virf ?
0

#17 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 December 2003 - 01:46 PM

Cu certitudine explozia din interiorul rachetei va fi de ajuns sa arunce afara parasuta, chiar si cand viteza este maxima...problema esta ca parasuta sa se deschida la viteze mici...altfel trece racheta prin ea si o spulbera....mai ales in cazul in care racheta este destabilizata si zboara in plin orientata in jos!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#18 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 10 January 2008 - 12:09 AM

toate ca toate prin multe teste si multa precizie cred ca putem reusi sa determinam cu aproximatie timpu de declansare al exploziei dar eu am alta problema unde se pot gasi astfel de circuite integrate MC1455P, LMC55CM, NTE955MC eu am cautat si nu am gasit. aveti idee de unde pot sa cumpar din romania? daca stiti va rog sa ma ajutati.
P.S.eu voi incerca de ce sa nu incercam si un alt sistem de deschidere al parasutei :(
0

#19 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 12:46 AM

Daca e vorba de variante c-mos ale lui 555 gasesti AICI .Bagi la search C555 si apare ce doresti, in format SO-8.

Bafta!

Costel

P.S. - mai exista variante destule in Cluj, Timisoara, Iasi. Cineva trebuie sa aiba pe stoc.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 10 January 2008 - 12:48 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#20 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 10 January 2008 - 10:18 AM

eu am gasit LMC555CM dar e acelasi lucru cu LMC55CM? sau se pot inlocui una pe cealalta? scuzati off-topicul
0

#21 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 12:04 PM

Eu nu stiu sa existe LMC55. Despre LMC555 e clar. Asa ca pune schema, sau vezi daca e vorba de banalul 555. Cred ca este o greseala.

Citeaza

Cross Reference Tool :: MC1455
NOTE: Our cross reference tool is for suggestion purposes only.
Manufacturer Part  Similar Part / Replacement
MC1455  GL555 find GL555 datasheet
MC1455  LM555 find LM555 datasheet
MC1455  NE555 find NE555 datasheet
MC1455  RC555 find RC555 datasheet
MC1455  UPC1555 find UPC1555 datasheet
Si

Citeaza

NTE955M   NTE Electronics   Integrated Circuit Timing Circuit


Personal eu spun ca este vorba de LMC555.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#22 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 10 January 2008 - 05:05 PM

Imi explica si mie cineva de ce nu este practica si sigura ideea cu acel ``contact`` cu Hg? M-am gandit la toate aspectele (cred eu) si nu i-am gasit nici un dezaavantaj... Bine, sistemul sa fie alimentat doar dupa ce modelul este gata de lansare, pe rampa.

Astfel nu trebuie sa cunosti f exact nici timpul de ardere, nici nu te intereseaza dispersia de fabricatie a motoarelor, nici sa ``masori`` acceleratia....(?)
GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#23 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 10 January 2008 - 07:33 PM

HESS contactul de mercur este foarte frumos, dar pentru filme de actiune, nu si in realitate. In primul rand nu ai de unde sa faci rost de mercur. Mercurul este considerat un metal strategic si este interzisa comercializarea lui catre persoane fizice, implicit si manipularea si detinerea. Sa nu te gandesti ca o sa spagi vreo 20 de termometre si o sa faci astfel rost de mercur pentru ca nu prea merge si nu prea este nici rentabil. Sunt foarte bune si interesante variantele electrice. Am vazut ca au fost postate cateva scheme foarte interesante. Eu optez pentru varianta cu initiator pirotehnic.
0

#24 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 10 January 2008 - 07:39 PM

:) :D :D Pai stai, ca m-ai lasat afis!!! Exista in magazinele de componente electronice, astfel de ``contacte `` cu Hg. Le folosesc la nu stiu ce draci de alarme auto, si nu mai stiu ce bazaconii de avertizare....

Este cam scurt tubul in care se afla Hg-ul, dar poti sa il modifici cum vrei confectionand alt tub, de plastic...
Se gasesc pe diferite marimi.

Aceasta postare a fost editata de HESS: 10 January 2008 - 07:40 PM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#25 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 10 January 2008 - 07:51 PM

De modificare acestui tip de ``contact`` cu Hg, ziceam.
Din astea gasesti la orice magazin de comp electronice, si de marimi diferite. Nu am sugerat sa faci un dispozitiv cu un kil` de Hg :D

De ce nu ar merge?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1199987482.jpg

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#26 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 10 January 2008 - 10:41 PM

Daca ati avea timp sa cititi din urma, sa stiti ca s-a discutat subiectul
"intrerupatoare graviationale" sau cu mercur.
La prima vedere, ar trebui sa functioneze fara probleme, in realitatenu e asa.
Neglijati un aspect fundamental: zborul rachetei in urcare are 2 faze importante: partea activa, uniform accelerata sub impulsul motorului si faza inertiala, cea mai lunga de altfel, cand racheta castiga inaltime pe seama energiei cinetice obtinute. Intre cele 2 faze, acceleratia isi schimba sensul, din pozitiva cu valoare mare devine negativa cu valoarea aceleratiei gravitationale (franare) astfel ca in virtutea inertiei bila sau mecurul isi continua deplasarea in sus, pana face contactul. Asta poate declansa sistemul imediat dupa oprirea impulsului motorului, chiar cand viteza e mai mare. Adio.
Mai mult, in general miscarea rachetei in urcare nu e lina, sunt tot felul de vibratii laterale si longitudinale care pot declansa contactul mobil, mai ales daca e mic si sensibil. Astfel de contacte cu mercur s-au folosit din cand in cand, acum sunt practic interzise din cauza toxicitatii si lipsei de siguranta. Totusi, atunci cand s-au folosit (unii poate o mai fac, fara sa bata toba) ele lucrau impreuna cu un releu de timp, care nu permitea aprinderea treptei urmatoare sau declansarea parasutei decat daca contactele ramaneau inchise un anumit timp, macar o secunda sau doua.
Deci, din punctul meu de vedere, un intreupator "cu bila" ar putea fi util pentru aprinderea treptei urmatoare, cu conditia ca sa existe un circuit electronic care sa declanseze la impuls f. scurt, sau sa existe amorse foarte sensibile si baterie puternica.
Pentru deschiderea parasutei la momentul optim, se folosesc altimetre, care sesizeaza momentul cand racheta incepe sa piarda inaltime in loc sa castige, si declanseaza parasuta de franare. Acelasi altimetru (sau altul) poate fi reglat sa declanseze a doua oara, la o anumita inaltime, de obicei 100 m, parasua de recuperare.
Sunt si altimetre mici, pentru modele mici, chiar si de 18 mm diametru si 8 grame.
0

#27 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 11 January 2008 - 09:49 AM

Vad ca unora le place contactul asta cu mercur. La rachetomodele nu-si are locul asa cum zice Liviu. Pt pornirea treptei a doua ar merge dupa cum zice (nu ma gadisem).
Totusi sa ii ajut pe cei ce vor sa faca declansarea parasutei cu contact de mercur pun aici un link ce duce la un subiect mai vechi (de prin 2005) in care am realizat un altimetru cu un accelerometru. Veti vedea clar acolo ceea ce ar simti un om in timpul zborului.
- cat merge motorul (cam 2s) va fi presat zdravan de podea.
- cum se opreste motorul, datorita fortei de rezistenta aerodinamica va fi trantit de tavan.
- forta de apasare pe tavan va scade pe masura ce viteza scade iar la inaltimea maxima cand nu mai e viteza pe verticala se va bucura de imponderailitate.

Inregistrarile s-au facut cu un rachetomodel mic (dintr-un kit) avea diametrul de 2cm si motor C de 10N*s.

Acel altimetru nu avea iesire pentru ejectarea prasutei, era doar un data logger.
De fapt parasuta in cele doua lansari nu a vrut sa iasa :lol: . Datalogerul era bagat in conul rachetomodelului si explozia motorului nu l-a mai scos de acolo . explozia apare pe grafice pe la secunda 5-7.

Pentru parasuta mai merge si un timer, dar va trebui sa stiti exact care sunt performantele motorului (si asta poate fi destul de greu daca e home made si nu i s-au masurat parametrii inainte de lansare.)

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=62009

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...altimetru&st=10

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 11 January 2008 - 10:48 AM

0

#28 Useril este offline   HESS 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 955
  • Inregistrat: 08-October 07

Postat 11 January 2008 - 10:40 AM

Da! Foarte la obiect si constructiv :lol:

Aceasta postare a fost editata de HESS: 11 January 2008 - 10:40 AM

GAZ PE APA- sentiment de nedescris!
0

#29 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 11 January 2008 - 06:24 PM

un integrat 555 care se foloseste la telecomanda parca, oare merge? mia zis cineva ca nu are functia triger parca nush sigur, e adevarat?
0

#30 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2008 - 06:29 PM

CE 555 este? C-mos?? Bipolar? sunt 10 tipuri de 555, toate bazate pe aceeasi arhitectura si compatibile. Da amanunte, sau daca nu te pricepi, apeleaza la cineva care sa-ti faca montajul.

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu