Modelism - RHC Forum: piper j3 46 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

piper j3 46

#31 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 December 2007 - 02:29 PM

la 90 de grade.parerea mea.
flying is my life...
0

#32 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 28 December 2007 - 05:38 PM

SILVIU66, la 28 Dec 2007, 14:29, a spus:

la 90 de grade.parerea mea.

la 180 grade va fi incadrat bine de capota si nu va mai fi nevoit sa decupeze.......o munca in minus.....faptul ca modelul e cu boxer e altceva
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#33 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 28 December 2007 - 05:48 PM

cu cilindrul in jos....vai norocul meu ciind am sa dau la pala sa-l pornesc....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1198856909.jpg

Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#34 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 28 December 2007 - 05:56 PM

acum motorul este asezat exact ca la piperul de la Robbe, nu'ma ca spunea ,,cineva" ca cilindrul asezat cu capul in jos tinde sa se opreasca in aer,-acum ramine sa constat

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1198857371.jpg

Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#35 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 28 December 2007 - 09:14 PM

De oprit, nu se va opri, numai ca daca ai norocul sa-l ineci la pornire o sa te trosneasca peste degete de nu te vezi......dar il poti pornii tinand-ul pe spate.....ca sa eviti orice problema si de inecat motorul si de trosnit peste dejste
Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#36 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 December 2007 - 11:29 AM

Ai incercat sa montezi si toba?
Am impresia ca toba originala nu va intra fara sa atinga fuselajul nici cu capul in jos, nici in sus.
In plus, cu cilindrul in sus o sa-ti scuipe uleiul pe parbriz.
Mai gandeste-te!

Adrian
0

#37 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 29 December 2007 - 12:29 PM

multumesc Atro!,- dupa cum spuneam la modelul tau lucrurile vis-a-vis de asezarea motorului sunt perfecte, nu'ma ca la mine am incercat sa asez motorul la 90 dg. iar talpa batiului din partea de sus iesea din gabarit asta in ideea de a aseza motorul cu axul centrat in centrul crucii aplicate C.N.C.(in poza se observa crucea) de chinez . In alta ordine de idei ,stutul de evacuate al tobei, pot sa-l rotesc in asa fel in cit sa-mi arunce uleiul in ext.jos ,eventual sa pun un tub siliconic asa cum ai tu pe toba ?(modelul este copiat in mare dupa cei de la Robbe, iar la Robbe motorul este asezat la 180dg.)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1198924146.jpg

Aceasta postare a fost editata de alifly: 29 December 2007 - 12:30 PM

Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#38 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 29 December 2007 - 12:33 PM

...aplicat dupa sablonul de la Robbe

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1198924384.jpg

Aceasta postare a fost editata de alifly: 29 December 2007 - 12:35 PM

Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#39 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 29 December 2007 - 01:27 PM

Faptul ca motorul nu e pe axa de simetrie a a fuselajului o inteleg ca o compensare a cuplului dar de ce nu e cu cilindrul pe verticala ?
0

#40 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 29 December 2007 - 01:46 PM

cei de la Robbe pt Pipper in docum. de ansamblare dau un sablon ,-probabil este vrb. de inclinarea mot. spre dreapta, si in jos(asa am primit de la furnizor B.T.)asa ca m-am conform.chit ca modelul are inclinatie din panoul de foc dat de producator sz. model (china):-??
Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#41 Useril este offline   Paul_L 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 295
  • Inregistrat: 30-September 07

Postat 29 December 2007 - 02:26 PM

Stau si ma tot gindesc ca inclinarea cu citeva grade a axei cilindrului fata de verticala nu are nici un efect asupra fortelor ce actioneaza pe model. In fond tu puteai sa pui cu cilindrul in sus, lateral, etc. Dezaxarea fata de axa de simetrie sau inclinarea panoului de foc creaza un cuplu a fortei de tractiune care sa compenseze cuplul produs de rotatia elicei. Poate inclinarea respectiva fata de verticala este pusa ca planul in care apar vibratiile datorita motorului sa nu fie chiar perpenidicular pe planuri ?
0

#42 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2007 - 03:06 PM

Motorul se pune inclinat dreapta pentru compensarea cuplului de la elice. SI INCLINAT IN JOS, pentru a orienta vectorul de tractiune corespunzator. E alambicat spus, dar in practica trebuie sa "nu traga" in sus modelul, la diferite turatii. Ca sa compensezi asta fara sa trimezi din profundor, se aplica "down-thrust", uzual de 3grade. Daca exista sablon dat de fabricant cu unghiurile acestea, trebuie respectate. Mare atentie, unii producatori inclina din montaj panoul de foc, asa ca trebuie vazut cum este el fizic, si apoi aplicate unghiurile.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#43 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 29 December 2007 - 03:32 PM

dragilor, intelegeti ca eu am cumparat o corcitura ,aveon fizic produs de sz model (china )la care am primit manual de asamblare de la Robbe(BT) asadar panoul de foc este inclinat de fabr. iar in manual apare acel sablon, eu am incercat sa impac chinezii cu austriecii (nu stiu in ce masura)pt ca va repet sunt INCEPATOR sper sa zboare in spiritul germanic la un pret de cost chinezesc :) :o :lol: sa-l ia naiba vad eu ce dracu'-i fac . Ma oblig sa va tin la curent.

alifly :o
Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#44 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2007 - 03:44 PM

Bine, daca nu ai detalii in plan si instrumente de masurat, incearca asa: - monteaza motorul cu abaterea spre dreapta. Asta e batuta in cuie, nu ai ce-i face. Apoi, la primul zbor, trebuie observat comportamanetul modelului cu motorul in plin, la 1/2, si relanti. Daca la 1/2 si in full are tendinta sa urce agresiv, trebuie adaugate saibe, sau alte minuni care sa-ti asigure diverse inclinatii IN JOS ale axului motorului, pana are un comportament cvasi-linear. Daca e motorizat cat trebuie, la 1/2 gaz ar trebui sa mearga drept (orizontal), fara tendinta de urcare. Asta cu modelul trimat din suprafete intai, bineinteles. Daca nu mai e vreun coleg care sa aiba acelasi model, cam asta e calea de urmat...

Bafta!
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 29 December 2007 - 03:45 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#45 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 29 December 2007 - 04:04 PM

multumesc pavcostel !cu motorul sa zicem ca ramane asa.deocamdata- ce fac cu rezervorul ?-sunt ceva reguli (pt varianta cu cilindrul la 180dg)?

multam Alyfly :lol:
Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#46 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 03 January 2008 - 05:44 PM

Salutare alifly si tuturor participantilor la acest forum!
De curind sint si io posesorul unui kit de piper j3 venit tot din Moldova si al unui motor Magnum de 7.5cmc.
Montarea kitului a decurs destul de bine calitatea pieselor fiind buna zic io ca incepator in ale termicelor.
Astazi am prins curaj si am dat o "cheie" la motor. L-am montat pe o placa de textolit mai intii in pozitia cu cilindrul in sus si apoi cu cilindrul in jos. In sus a pornit foarte usor la demaror si chiar la deget la a doua pornire. In schimb inversat a fost imposibil de pornit chiar si la demaror. Recunosc ca nu am incercat sa il pornesc normal dupa care sa il inversez. Intrebarea mea este: odata pornit nu va face nici o problema inversat? Si ce reglaje trebuiesc facute pentru o buna functionare inversat? Si inca ceva, cu el inversat si capota montata cum se mai pot face reglaje la motor si alimentarea cu combustibil?
0

#47 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 03 January 2008 - 11:13 PM

@Drace........Cata experienta ai cu motoarele astea? Dupa rodajul bine facut un motor se regleaza o data si zboara cu acel reglaj la urmatoarele, porniri dar trebuie un pic de experienta, ureche, noroc si alte din astea.Apropo atentie la asezarea rezervorului, suprapresiune etc. :)

Aceasta postare a fost editata de ACS: 04 January 2008 - 09:24 AM

Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#48 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 06 January 2008 - 05:00 PM

Revin cu noi teste ale motorului meu Magnum 46xls.
Am refacut bancul de probe si am inclus sistemul RC pentru o reglare mai usoara a turatiei si tot ansamblul l-am montat pe o scindura.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1199631650.jpg

0

#49 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 06 January 2008 - 05:17 PM

Dupa alimentarea rezervorului cu 3/4 din volum am pornit motorul cu cilindrul in sus. Am facut incalzirea si citeva reglaje ale amestecului si cu turatia cam la jumatate am rotit motorul cu 180grd. Dupa o mica scadere in turatie, motorul a functionat perfect, avind un raspuns bun la acceleratii. Chiar si atunci cind l-am miscat in toate directiile motorul nu a avut variatii notabile ale turatiei si a continuat sa mearga perfect pina cind au mai ramas vreo 2-3 mm de combustibil in rezervor.
Asa ca in urma acestor teste recomand celor care mai stau pe ginduri, sa monteze motorul inversat, daca astfel vor obtine un aspect mai natural al modelului.
In poza de mai jos se poate vedea nivelul rezervorului fata de valva de reglaj al amestecului. In aceasta configuratie motorul nu a avut nici o problema in a rula in orice pozitie, bineinteles dupa ce l-am pornit cu cilindrul in sus ( inversat nu a pornit in nici un fel).
Verificati si buna etanseitate a rezervorului si a tobei ( in zona de intrare a surubului - daca scapa presiune combustibilul nu mai vine constant in carburator ). Am avut astfel de probleme chiar de la inceput.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1199632659.jpg

0

#50 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 06 January 2008 - 07:46 PM

@Drace
Parca te avertizase cineva de suprapresiune, rezervor,etc? Acum te rog sa ai grija la rodaj, daca cumva nu e prea tarziu, motorul nu trebuie sa intre in turatii mari pana nu e rodat, risti sa nu sti dece nu porneste sau se opreste cand se incalzeste dupa cateva zboruri, si atunci chiar e tarziu.

Aceasta postare a fost editata de ACS: 06 January 2008 - 07:47 PM

Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#51 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 06 January 2008 - 07:51 PM

Rodajul a fost facut de cineva la firma care mi-a vindut motorul si a mai mers la mine 2 rezervoare la turatie mica. Deci rodajul e facut.
Suprapresiune nu am avut, mai degraba nu venea gazul cum trebuie si se oprea motorul cind il acceleram. Dar acum s-a rezolvat problema si urmeaza sa-l montez pe avion.
Multumes pentru recomandari!
0

#52 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 06 January 2008 - 08:31 PM

dai inainte @Drace !-asa invatam sa prindem lucrurile si sa devenim si noi termisti.

Alifly :D
Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#53 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 06 January 2008 - 11:27 PM

Alifly tu ai pornit vreodata motorul sau e inca in cutie? As vrea sa stiu si parerea ta despre montarea motorului, dupa ce il vei porni.
Bafta!
0

#54 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 07 January 2008 - 12:03 AM

ACS, cu riscul de a te supara pe mine rau, iti spun ca dai sfaturi eronate in ceea ce priveste rodajul motoarelor Magnum ABC. Cineva mult mai priceput decat noi mi-a explicat cand am inceput rodajul la un Magnum de 10cc ca trebuie bagat in ture imediat dupa pornire deoarece aceste motoare au cilindrul conic ( se strange la camera de ardere) si daca nu-l bagi repede in ture pt. a se incalzi si dilata camera de ardere nu faci decat sa-l uzezi. Eu il pornisem de 2 ori si deja incepuse sa rontaie in biela( datorita fortarii prin intepenire in camera de ardere). Dupa ce am ascultat explicatiile si am procedat ca atare a inceput sa mearga ca uns.
Cei din Moldova nici nu auzisera de rodajul in ture al motorului. Credeau ca e un fel de experiment rodajul, adica rezista motorul la ture sau nu.

De altfel in cartea lui spune sa-l avansezi la maxim dupa ce-l pornesti. Oare degeaba?
0

#55 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 07 January 2008 - 02:31 PM

drace, la 6 Jan 2008, 23:27, a spus:

Alifly tu ai pornit vreodata motorul sau e inca in cutie? As vrea sa stiu si parerea ta despre montarea motorului, dupa ce il vei porni.
Bafta!

nu frate n-am pornit motorul pt ca acum lucrez in paralel la un Arcus . Astept momentul sa vina combust. si in mod cert i'o ,,TRAG "sa-l aud cum paraie :lol: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic.gif chit ca raman fara ,,dejte". in privinta asezarii motorului ce-l mai corect ,,parerea mea" este la 90 dg. cu toate ca la noi nu vine.... eu o sa-l asez la 180 dg (vine cool) si o sa-l pornesc cu (piticul) in sus, -a se citi burta, cilindru etc ....

Alyfly :)
Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#56 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 07 January 2008 - 04:11 PM

nimsoc, la 7 Jan 2008, 00:03, a spus:

ACS, cu riscul de a te supara pe mine rau, iti spun ca dai sfaturi eronate in ceea ce priveste rodajul motoarelor Magnum ABC.

Nu pot sa ma supar pe cineva care da o explicatie logica, ba chiar admir lucru asta, trebuie sa recunosc ca este pentru prima oara cand aud de un astfel de rodaj, si uite asa am invatat ceva. :wub:
Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#57 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 07 January 2008 - 04:30 PM

drace, la 6 Jan 2008, 19:51, a spus:

Suprapresiune nu am avut, mai degraba nu venea gazul cum trebuie si se oprea motorul cind il acceleram.

Tocmai aici este problema pentru care nu ai gaz, suprapresiunea pe care o iei din evacuare (esapament) te ajuta sa faci o alimentare "fortata" cu gaz a motorului . Nu am timp sa caut pe forum dar subiectul exista undeva.Atentie si la asezarea rezervorului, nivelul combustibilului trebuie sa vina cam la nivelul carburatorului in pozitie normala de zbor .
Cu mult succes si baftaaaaa

Vezi tot timpul avem ce invata uni de la alti,dar cel mai bine din greselile altora.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-28-1199716206.jpg

Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#58 Useril este offline   drace 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-September 07

Postat 07 January 2008 - 11:33 PM

As mai avea o nelamurire in legatura cu motorul. Din cite stiu se poate opri fie intrerupind alimentarea cu gaz fie daca se inchide complet fanta de admisie din carburator. Motorul meu cu clapeta la maxim si fanta complet inchisa a refuzat sa se opreasca mergind regulat la relanti. Este normal sau trage aer fals pe undeva?!? Singura modalitate de a-l opri a fost sa obturez toba. E bine sau nu?
0

#59 Useril este offline   alifly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 274
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 09 January 2008 - 02:11 PM

asezarea motorului cu cilindrul in jos(180dg) ma obliga sa intorc si rezervorul la 180dg sau nu ?( pt. ca daca il intorc nu se aseaza cum trebuie ,-rezervorul bine"nteles )

Multam:Alifly :lol:
Hitec Aurora 2.4
------------------------------
F3A Ikarus shock flyer
Top Stick termic 1.7 ccm
Motoplanor Multiplex Alpha 21
0

#60 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2008 - 02:37 PM

In mod normal nu trebuie SA INTORCI si rezervorul. Doar pozitia pe inaltime trebuie ajustata altfel, pentru a impiedica "sifonarea" lui, respectiv "inundarea" motorului. Anumiti producatori recomanda chiar cu cat sa fie mutat rezervorul. Pozitia fata de linia imaginara a carburatorului te ajuta deasemenea si la pornire. Nu o sa stai sa pornesti motorul invers, chiar intorcand motdelul...

Bafta!

Costel

L.E. - ca sa se inteleaga clar: NU INTOARCE rezervorul! Poate mai coborat un pic, dupa cum specifica producatorul.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 09 January 2008 - 03:21 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu