Modelism - RHC Forum: SFATURI si CUGETARI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

SFATURI si CUGETARI pentru debutanti, asi si doritori

#1 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 February 2005 - 10:46 PM

Propun sa deschidem un subiect unde fiecare poate sa scrie un sfat, o cugetare, o intamplare din care ceilalti, mai ales multhulitii (de unii ,,experti'') incepatori, sa aiba de a trage invataminte. Cred ca se pot scrie multe la acest subiect si mai cred ca nu este musai ca doar incepatorii sa aiba de invatat ci si ceilalti, elita. Nu uitati fratilor ca nimeni nu s-a nascut invatat sau cu mansa ori traforajul in mana, si nimeni nu le stie pe toate, si aici am citat din alt subiect cu copiraitu de rigoare.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

#2 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 February 2005 - 10:56 PM

1. inainte de primele lansari din mana, exersati mental toate fazele lansarii. Aceasta sa fie strict cu vantul in fata, iar modelul lansat perfect orizontal
2. la inceput incercati sa veniti la aterizare dinspre stanga, in asa fel incat atunci cand modelul trece de voi, sa va rotiti dupa el (spre dreapta) si deci sa il vedeti din spate.
3. recomand cu caldura un stagiu pe simulator dar mai ales pe un planor cu doua comenzi. Astfel veti invata sa fructificati fiecare cm de inaltime, sa faceti priza de aterizare corect, sa mirositi directia vantului si cum reactioneaza el cu obiectele din jur etc.
4. un indicator de vant pe antena este un accesoriu simplu si util... ca doar este vorba de o panglica agatata acolo...
5. respectati pozitia CG si cursa comenzilor prescrisa de constructor, sau proiectant
6. tot timpul cand zburati cu motor sa va ganditi ce veti face in cazul in care acesta se opreste
7. mansa se trage usor si se impinge mai rapid
8. comenzile mici fac zborul inteligibil
9. invatati sa va ganditi zborul pe faze, inclusiv figurile acrobatice.
10. nu incetati sa va perfectionati aterizarea corecta si de precizie.

Am predat legatura!
Big
FROGS CAN FLY!
0

#3 Useril este offline   stefanc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 12-April 04

  Postat 14 February 2005 - 11:13 PM

"Experienta este acel lucru minunat care iti permite sa recunosti o greseala dupa ce ai facut-o din nou."
Sal'tare
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 February 2005 - 08:32 AM

pe cat posibil a se zbura cu soarele in spate.evitati sa ajungeti cu modelul "in soare" ca e de rau.
pana ajungi sa vezi din nou modelul dupa ce a iesit din soare,deobicei acesta se afla in pozitii ,directii si viteze de zbor cu totul neasteptate si se pot intampla lucruri rele.
flying is my life...
0

#5 Useril este offline   Syr 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 281
  • Inregistrat: 25-March 02

Postat 15 February 2005 - 10:41 AM

Cugetare sau sfat practic nici eu nu stiu cum sa ii spun.
Cum sa gasesti centrul de greutate pentru un model usor ?,(usor = dimensiuni mici = planor = model pentru incepatori) la care nu ai planuri (l-ai primit).

M-am confruntat cu aceasta problema acum ceva vreme cand am primit un model cu aripa delta, anvergura 800mm, modelul era construit integral din balsa pentru motor termic Cox 0.8cmc.

Am incercat in felul urmator:
Cu statia oprita am pus eleroanele pe 0 (zero) si profundorul usor ridicat 3-4*
, am lansat modelul in lanul de grau de la marginea Clinceni=ului, modelul s-a ridicat de bot si s-a angajat, semn cum ca ar fi greu de coada, deci la urmatoarea lansare am adaugat un pic de plumb in bot, si tot asa pana modelul a planat, semn ca centrul de greutate era corect.
Modelul trebuie lansat (aruncat din mana) paralel cu solul.


Am ales varianta cu lanul de grau deoarece in cazul unui model usor pe care il lansezi de la 1-2m inaltime nu prea are ce sa se intample.
Nu recomand aceasta metoda pentru aeromodele mai grele de 1KG.

Sper sa va fie de folos, eu am reusit.

Aceasta postare a fost editata de Syr: 15 February 2005 - 10:51 AM

If there is a will, there is a way....
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 15 February 2005 - 10:59 AM

M-am fript o data cand inainte de decolare am verificat comenzile privind modelul din fatza...totul mergea, dar directia functiona invers si nu am sesizat! Recomand incepatorilor sa verifice comenzile privind din spatele modelului!!! Dupa acumularea experientei nu mai sunt probleme de acest fel, dar am ramas ferm pe pozitie si astazi si verific privind din spate.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 February 2005 - 11:00 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 15 February 2005 - 12:17 PM

O regula generala in aviatie este " Viteza inseamna viata" ! , cred ca este foarte important in zborul unui model sa se mentina viteza optima in zbor ,in decolare si in viraje. Am observat din propria experienta , ca multe crashuri au loc datorita angajarii fie la decolare fie in viraje , mai ales la un motor cu o motorizare mai slaba...
Cred ca e o problema delicata , si ar trebui tratata cu seriozitate mai ales de incepatori.
0

#8 Useril este offline   Syr 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 281
  • Inregistrat: 25-March 02

Postat 15 February 2005 - 02:09 PM

Uite asa citind imi mai vin in minte niste reguli sa le spunem:
-verificati acumulatorii sa fie incarcati, ideal ar fi montarea unui volt-spy (voltmetru) pe model, nu va multumiti cu ideea ca i-am incarcat saptamana trecuta si pana acum nu aveau cum sa se descarce.
-verificati toti conectorii, mufele si cablurile servomecanismelor inainte de a pleca la zbor.
If there is a will, there is a way....
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 February 2005 - 02:32 PM

Evident cand modelul vine spre tine comenzile sunt invers. (stiu ca pare stupid dar pe mine m-a ajutat si inca ma ajuta cand sunt derutat ) incerci sa indrepti statia cu antena in directia de zbor a avionului astfel stai DOAR cu statia ca si cum avionul ti-ar veni din spate. Pozitia e cam contorsionata pentru ca ochii tre sa stea pe model tot timpul, dar comenzile sunt normale. Nu trebuie sa te intorci 180 grade dar e de ajuns sa intorci un pic statia sa iti dai seama ce comenzi trebuie sa dai.
DT
0

#10 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 February 2005 - 02:57 PM

'Tentie la alegerea motoarelor: motoarele electrice care vor fi utilizate la sisteme de propulsie cu reductor, trebuie musai sa suporte "polaritate inversa" (revers polarity) - lucru descoperit astazi in timp ce cautam motorizarea optima pt un Mustang P51D din surcele.

Pe scurt nu toate motoarele electrice tolereaza inversarea polaritatii (a sensului de rotatie) motiv pentru care atunci cand se lucreaza cu reductor trebuie ales un motor "reverse"

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 15 February 2005 - 03:14 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#11 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2005 - 03:07 PM

mea culpa! n-am observat ca era vorba(scrisul) despre electrice, mai ales ca am vazut ca a scris aici si timplarul italian, care stim bine ca le uraste(electricele).totusi, cum ramine cu aterizarea, tinem cont de vint, sau nu?
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#12 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 February 2005 - 03:19 PM

Big, la 14 Feb 2005, 22:56, a spus:

2. la inceput incercati sa veniti la aterizare dinspre stanga, in asa fel incat atunci cand modelul trece de voi, sa va rotiti dupa el (spre dreapta) si deci sa il vedeti din spate.

Citeaza

totusi, cum ramine cu aterizarea, tinem cont de vint, sau nu?


itzi alegi locul de pilotat astfel incat sa stai cu privirea perpendicular pe directia vantului ,sensul acestuia fiind de la dreapta pilotului spre stanga sa.

dupa aceea urmezi sfatul lui Big .
flying is my life...
0

#13 Useril este offline   Florian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 194
  • Inregistrat: 11-May 04

Postat 15 February 2005 - 03:36 PM

Nu are nici o importanta ca e stanga sau e dreapta, conteaza doar sa-l pui cu vantul din fata.

Indiferent din ce directie vine, cand trece de tine tot din spate il vezi.

OK, sunt de acord ca exista o obisnuinta sa vina dintr-o anumita directie la aterizare dar NU este o regula.

Cu stima Florian
Too many people spend money they haven't earned, to buy things they don't want, to impress people they don't like.
0

#14 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 February 2005 - 05:37 PM

Ceva sfaturi pentru cei cu "ventilatoare" ????
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2005 - 12:45 AM

Inveliti receptorul si ce aveti mai scump in pungi din plastic. Ramas in copac va fi mai putin afectat de ploaie pana il dati jos.
Acumulatorul in fata receptorului. In general receptorul nu trebuie sa aibe ceva greu in spate ca la o " aterizare fortata " sa nu fie strivit.
In special pentru planoare dar nu numai. Scrieti pe mai multe etichete lipite in locuri diferite pe si in model adresa voastra, numarul de telefon si eventual ca oferiti recompensa.
0

#16 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 16 February 2005 - 02:05 AM

Sa zic si eu una, ochelari de soare sunt foarte utilii, chiar si acum iarna, sau poate mai utili acum cand tot campul este alb.
0

#17 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 February 2005 - 09:25 AM

Nu uitati ca la cateva zboruri sa verificati suruburile de la motor si piulita de la elice . Daca modelul este nou verificati suruburile de la motor dupa fiecare zbor .
DT
0

#18 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 16 February 2005 - 10:35 AM

hai sa fac si eu pe sfatuitorul. fara holzsuruburi la motor. daca folositi o sa fiti foarte surprinsi cand motorul pleaca inaintea modelului. inaintea primei aterizari simulati aterizarea la inaltime sa vedeti ce tendinte are modelul la viteze mici. daca aveti altitudine se poate redresa dar aproape de sol nici o sansa.
come to the dark side. we have cookies!
0

#19 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 16 February 2005 - 06:26 PM

Salutare!
In zborul pe spate, comanda eleroanelor este la fel ca in zborul normal!
Zbor placut!
MUGUREL
0

#20 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 16 February 2005 - 07:06 PM

Mare atentie cand zburati pe putin vant. Incercati pe cat posibil sa tineti avionul cat mai mult in partea dinspre care bate vantul. La o adica daca se opreste motorul sau se termina acumulatorii, il puteti ateriza aproape, in caz contrar riscati sa nu mai vedeti unde il aterizati.
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#21 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 16 February 2005 - 08:26 PM

La elicoptere, inainte de a incerca sa-l ridicati este indicat sa-i montati la trenul de atreizare un suport suplimentar in forma de cruce, cu lungimea aproape de diametrul rotorului principal, pt. a-i mari suprafata de aterizare. Astfel sansele ca sa se duca intr-o parte si palele rotorului principal sa atinga pamantul la anumite aterizari un pic fortate sau mai putin reusite , se diminueaza considerabil.

Tot la elicoptere, daca ajungeti intr-o situatie in care un crash este iminent, in fractiune de secunda, daca mai aveti timp, inchideti de tot gazul pt. a opri motorul sau macar sa-i reduceti turatia suficient cat sa nu mai cupleze ambreiajul. Astfel veti reduce la minim pagubele.
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#22 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 17 February 2005 - 07:46 AM

La aeromodele de mici dimensiuni, cu servouri micro, daca aveti o tija subtire si o gaura cam mare in echea servoului: trageti un shrink pe eche si apoi dati o gaura potrivita, cu un ac de exemplu, ce sa treaca prin fosta gaura. In acest fel se elimina jocul. Merge doar la echii rectangulare si acolo unde sarcina nu este prea mare...

Big
FROGS CAN FLY!
0

#23 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2005 - 08:20 AM

Big, la 17 Feb 2005, 07:46, a spus:

Merge doar la echii rectangulare si acolo unde sarcina nu este prea mare...

Merge si la de alea "trapezoidale", daca shrinkul se poate contracta corespunzator. Doar ca inainte de a pune foenul pe ansamblu, se pune niste CA intre echee si shrink, a.i. sa intre un pic si in gaurelele echeei. Uzual, CA adera cat de cat la shrink. Oricum, nu e o solutie in care sa ai incredere cand e vorba de modele scumpe... Dar functz. OK.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 February 2005 - 09:45 AM

Tot la eche daca tija de comanda joaca in gaura de prindere puteti sa turnati o picatura de adeziv poliuretanic in gaura. Poliuretanu expandeaza , umple gaura , se lipeste de plastic si nu se lipeste de metal. Solutia tine cateva zeci de zboruri pana se taseaza poliretanul.
DT
0

#25 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 17 February 2005 - 09:57 AM

Citeaza

Tot la elicoptere, daca ajungeti intr-o situatie in care un crash este iminent, in fractiune de secunda, daca mai aveti timp, inchideti de tot gazul pt. a opri motorul sau macar sa-i reduceti turatia suficient cat sa nu mai cupleze ambreiajul. Astfel veti reduce la minim pagubele.

Este valabila la orice model motorizat....Cand simti ca ai pierdut comanda reduci rapid gazul la relanti sau chiar de tot si apoi incerci sa redresezi modelul. Cu motorul in plin e mai greu.
0

#26 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2005 - 10:04 AM

Vivi, la 17 Feb 2005, 09:57, a spus:

Cand simti ca ai pierdut comanda reduci rapid gazul la relanti sau chiar de tot si apoi incerci sa redresezi modelul. Cu motorul in plin e mai greu.

Nu e valabila chiar in orice situatie. Reducerea de gaz nu e elixirul tineretii chiar intotdeauna. Cateodata, motorul chiar te ajuta sa iesi din situatii critice, in special in evolutii in limita de viteza.

Dar e o buna precautie sa tai motorul atunci cand chiar nu se mai poate face nimic si pamantul te cheama...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#27 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 18 February 2005 - 01:00 AM

Ce spun poate parea o prostie dar e valabila pentru modelele lansate din mana: Nu te grabi sa lansezi modelul. Uita-te intai in jur si vezi daca ai unde ateriza. Am pierdut doua ore de mers cu masina prin noroi la un teren de zbor "perfect" aflat la marginea padurii. Acolo am constatat ca terenul nu mai era cum il stiam. Aveam foarte putin spatiu pentru aterizare. Am lansat iar la aterizare a trebuit sa vin de fiecare data (3X) picat caci se "termina tarlaua". Noroc cu rezistenta modelului. Cand m-am intors am constatat ca aveam mai mult teren in spatele casei.

Aceasta postare a fost editata de Padre: 18 February 2005 - 01:02 AM

0

#28 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 February 2005 - 05:21 PM

As vrea sa adaug ceva la discutii cu "elicopteru,",.
Este totalmente GRESIT,.!!!si este sigur"mortal" pentru modelul de elicopter sa reduci "gazu"cind e ceva bai,.{exceptind cazul daca stii sa cobori in autorotatie)
Pentru ca,.;;
Tocmai asta este diferenta intre elicopter si aeromodel cu motor,.;;
Pe cind aeromodelul zboara planat fara motor,pentruca are aripi,da este recomandat sa reduci,sau sa opresti mororul astfel scade viteza la aterizare(sau impact),astfel pagubele pot fi mai mici,,.
Dar la elicopter cum ai redus "gazu"se anuleaza portanta modelul devine un bolovan necontrolabil ba mai mult,,,,...si acum atentie,.!!
DACA PASUL COLECTIV ESTE LEGAT PE MANSA GAZULUI ,. si reduci turatia,,. pasul colectiv se schimba in negativ coborind si mai rapid spre pamint ,.garantat ,,,. surcele,.!!!
Singura scapare daca s-a intimplat ceva(de ex.s-a oprit motorul sau te simti nesigur in pilotare etc.)
este sa tragi mansa complet jos penru a pune pasul rotorului in negativ astfel rotrul se tureaza in coborire apoi la aprox.1,-1,5 m de sol se impinge mansa in sus ca pasul colectiv sa asigure unghi pozitiv rotorului astfel se creaza portanta si modelul scapa de un impact cu solul.
Asta se numeste aterizare in "autortatie".Dealtfel este figura oblgatorie aterizarea in autorotatie la camp.Eurpene,si Mondiale.si este extrem de spectaculos,.
Bineinteles exersarea acestei manevre de altfel salvatoare la modele nu se exerseaza decit dupa ce esti cel putin avansat la conducerea elicopterelor,sau la simulator,sau cu profesor.,.altfel crash-ul este sigur,
Si cum elicopterul se face "garantat "tandari la bushitura nu-ti ramine decit sa stringi bani pentru altu ,.daca mai ai curaj sa zbori,deobicei majoritatea modelistilor se lasa pagubas.
Deci cam asta e cu elicopteru stiu astea pentru ca sunt "Stan Patitu",dar acum am un simulator perfect cu care pot face si figuri acrobatice si autorotatia,..

Cu bine Lajos
0

#29 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 February 2005 - 07:54 PM

Salut,



Repet citve rinduri postate tot aici in forum acum citeva saptamini:

orice elicopter RC TREBUIE sa fie dotat cu functia Autorotatie. Mai bine zis statia trebuie sa fie programata pentru aceasta functie. Comutator suplimentar, astfel plasat incit sa poata fi actionat la nevoie " orb ", deci fara sa pierzi elicopterul din ochi. Functia " Throttle Hold ", poate fi motor oprit, relanti sau relani cu turatie putin ridicata dar astfel incit abreiajul sa ramina decuplat.

Optional: prin acelash comutator, poate fi modificat pasul rotorului anticuplu cit si sensibilitatea giroscopului. Pasul si sensibilitatea trecute la zero. Fara cuplu motor nu este nevioe de anticuplu.

Functia autorotatie este o functie " Emergency ", in cazul:

- unei defectiuni a rotorului anticuplu. Elicopterul incepe sa se invirteasca in sens contrar rotorului principal.
- motorul da rateuri dar nu se opreshte. Apar variatii de cuplu de forta car nu mai pot si compensate de rotorul anticuplu.
- motorul se opreste...

Singura shansa de a evita prabushirea este decuplarea sau oprirea motorului.

Pentru exersarea manevrei de autorotatie, este necesar ca motorul sa nu fie oprit. Incepatorul va efectua primele incercari de autorotatie la altitudine mare, pentru citeva secunde dupa care va trece din nou in regim de turatie de sarcina.

Pasul trebuie sa fie negativ, 2-4 grade pentru ca elicopterul sa ramina manevrabil in cadere. Pas negativ mai mare decit 4° duce la consum inutil de energie in timpul coboririi, enegrie car poate sa lipseasca la aterizare.

Manevra autorotatie trebuie sa fie stapinita de orice pilot de elicopter RC. Este o manevra destul de dificila care trebuie exersata de pilot incepind cu stadiul de "avansat".

In momentul in care exercitiul de autorotatie este intrerupt prin trecrea in regim normal de zbor, elicopterul poate " devia " pe axa rotorului principal pina la 180 ° ( dependent de motor , Gyro, Servo pentru anticuplu sau randamentul rotorului aniticuplu )

Incercari de autorotatie ca incepator nu au sens.


CF4U

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 18 February 2005 - 07:55 PM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#30 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 18 February 2005 - 08:42 PM

Dupa cativa ani de folosinta cristalele de emisie se altereaza, asa ca e bine sa le schimbati de la o vreme.

Big.
FROGS CAN FLY!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu