Modelism - RHC Forum: motor termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motor termic solutie viabila?

#1 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 09 November 2007 - 08:07 PM

Baieti... ati vazut careva pe undeva vreun navomodel de plantat cu motor termic?! :wub:
Ma gandeam la un vaporas cu elicea si carma aeriene. Decat sa care ( si tu la fel!!!) un acumulator de 2-3-4 kile, care se descarca relativ iute, mai bine mergi cu 1/2 litru de combustibil pe balta. Si scapi si de napasta ierburilor intrate la elice sau carma. Am inteles ca ar exista si motoare destul de silentioase. Ce spuneti? Avantaje? Dezavantaje?

Aceasta postare a fost editata de teacher64: 09 November 2007 - 08:09 PM

0

#2 Useril este offline   anton_beton93 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-August 07

Postat 09 November 2007 - 08:19 PM

eu zic ca face o tona de zgomot si nu mai prinzi nici un peste
cine sapa groapa altuia departe ajunge!
0

#3 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 November 2007 - 08:26 PM

Din start ai plecat cu o aberatie cat un mare crap la SARULESTI!Un motor termic nu va fi niciodata silentios ca unu electric nu mai zic si de vibratiile unui motor termic !e o idee stupida din start!DACA SE OPRESTE MOTORUL IN LARG???

Aceasta postare a fost editata de gun man: 09 November 2007 - 08:26 PM

0

#4 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 09 November 2007 - 08:53 PM

gun man, la 9 Nov 2007, 20:26, a spus:

DACA SE OPRESTE MOTORUL IN LARG???

buna intrebare... :wub:
0

#5 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 09 November 2007 - 09:06 PM

este valabil pentru orice motor, oricum ideea nu trebuie rasplatita cu reactii vehemente. Omul are dreptate dintr-un punct de vedere......
acusica nu cred ca mi-ar placesa fiu facut prost pentru idei sau puncte de vedere

spor
0

#6 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 11:34 PM

no koment
0

#7 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 11:36 PM

desi s-a deschis de ceva vreme topicul despre navomodele de pescuit, nu ved venind pe nimeni cu un plan nou sau o idee noua de constructie de ce oare??
urmare la dulap 2
0

#8 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 10 November 2007 - 08:54 AM

gun man, la 9 Nov 2007, 20:26, a spus:

Din start ai plecat cu o aberatie cat un mare crap la SARULESTI!Un motor termic nu va fi niciodata silentios ca unu electric nu mai zic si de vibratiile unui motor termic !e o idee stupida din start!DACA SE OPRESTE MOTORUL IN LARG???

A fost o simpla intrebare, nu tre' sa sariti asa pe mine cu totii! :D :D
1.Si barca electrica iti poate ramane pe apa din varii motive.
2. exista si motoare electrice zgomotoase, sau ma rog, reductoarele, cardanele, etc. Am vazut navomodel electric de nadit care facea mai rau ca o Mobra fara esapament.
3. Pescuiesc la crap de peste 30-35 ani, si stiu din experienta ca nu se sperie asa usor, mai ales de o kestie pe care o asociaza rapid cu o sursa de hrana. Dimpotriva :D ! Eventual se scandalizeaza vecinii de stand.
4. Motivul principal pentru care mi-a trecut prin cap ideea este, evident, legat de autonomie si masa totala, cum am mai zis. Ma asteptam sa ma combateti cu argumente concrete, tehnice, si nu subiective.
:D
5. Principala mea ingrijorare venea de la comportarea unui motor termic, si aici ma asteptam la comentarii: La relanti ce tractiune are? Poti sa opresti barcuta cat sa eliberezi controlat nada si firele? Raspunde prompt la accelerare /franare? Pe balta, pornirea unui motor este o problema serioasa? Nu prea ma pricep, dar in pruncie, la Casa Pionierilor, ne cam dadeau transpiratii pornirile motoarelor de la aeromodele. Ma gandesc ca s-o mai fi schimbat cate ceva!

Aceasta postare a fost editata de teacher64: 10 November 2007 - 09:18 AM

0

#9 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 10 November 2007 - 09:01 AM

mariandmd, la 9 Nov 2007, 23:36, a spus:

desi s-a deschis de ceva vreme topicul despre navomodele de pescuit, nu ved venind pe nimeni cu un plan nou sau o idee noua de constructie de ce oare??
urmare la dulap 2

Tizule, ai putintica rabdare: trimaranul meu a demarat, dar cum am timp liber limitat, am sa postez poze cand ajung barem la jumatatea constructiei. Oricum, corpul central e aproape gata.
Iar... ideea noua era exact cea din titlul topicului. Promit ca dupa ce termin trimaranul, sa echipez o coca de fibra ce o am prin balcon cu un motoras termic si sa vad cum face :D Iarna-i lunga... :D
Apropos: nu aveti vreunul vreun motoras cu elice de avion prin atelier, sa facem probe si sa nu dam banii aiurea? Preferabil din Timis...
0

#10 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 November 2007 - 09:11 AM

vasia, la 9 Nov 2007, 21:06, a spus:

este valabil pentru orice motor, oricum ideea nu trebuie rasplatita cu reactii vehemente. Omul are dreptate dintr-un punct de vedere......
acusica nu cred ca mi-ar placesa fiu facut prost pentru idei sau puncte de vedere

spor

Vasia nimeni na facut prost pe nimeni era doar o bordare sarcastica a mea la subiectul in cauza !
0

#11 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 November 2007 - 09:16 AM

teacher64, la 10 Nov 2007, 08:54, a spus:

gun man, la 9 Nov 2007, 20:26, a spus:

Din start ai plecat cu o aberatie cat un mare crap la SARULESTI!Un motor termic nu va fi niciodata silentios ca unu electric nu mai zic si de vibratiile unui motor termic !e o idee stupida din start!DACA SE OPRESTE MOTORUL IN LARG???

A fost o simpla intrebare, nu tre' sa sariti asa pe mine cu totii! :D :D
1.Si barca electrica iti poate ramane pe apa din varii motive.
2. exista si motoare electrice zgomotoase, sau ma rog, reductoarele, cardanele, etc. Am vazut navomodel electric de nadit care facea mai rau ca o Mobra fara esapament.
3. Pescuiesc la crap de peste 30-35 ani, si stiu din experienta ca nu se sperie asa usor, mai ales de o kestie pe care o asociaza rapid cu o sursa de hrana. Dimpotriva http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ! Eventual se scandalizeaza vecinii de stand.
4. Motivul principal pentru care mi-a trecut prin cap ideea este, evident, legat de autonomie si masa totala, cum am mai zis. Ma asteptam sa ma combateti cu argumente concrete, tehnice, si nu subiective.
:D

Vrei argumente concrete : uite aici
-1 cati pescari ar cumpara o barca cu mot termic si ar sti sa o porneasca ??
-2 logistica mult mai mare pt asemenea barca (demaror fisa bujie zeama ETC)
-3 crapul este foarte sensibil si sperios la vibratii
-4 crapul este foarte sensibil la mirosuri ciudate(unde ajunge uleiul din esapament???)
-5 daca se opeste ii pui motor electric sa o aduci la mal?? cam atat am stiut asa de dimineata!
PS
-6 no revers
-7cum faci sa opreasca barca la punctul lansarii sau la mal??(ambreiaj centrifugal ai sa zici) dar asta implica o mult mai mare implicare tehnica decat sunt multi pescari de rand capabili sa faca!
va urma

Aceasta postare a fost editata de gun man: 10 November 2007 - 09:30 AM

0

#12 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 10 November 2007 - 05:38 PM

gun man, la 10 Nov 2007, 09:16, a spus:

[Vrei argumente concrete : uite aici
-1  cati pescari ar cumpara o barca cu mot termic si ar sti sa o porneasca ??
-2 logistica mult mai mare pt asemenea barca (demaror fisa bujie zeama ETC)
-3 crapul este foarte sensibil si sperios la vibratii
-4 crapul este foarte sensibil la mirosuri ciudate(unde ajunge uleiul din esapament???)
-5 daca se opeste ii pui motor electric sa o aduci la mal?? cam atat am stiut asa de dimineata!
PS
-6 no revers
-7cum faci sa opreasca barca la punctul lansarii sau la mal??(ambreiaj centrifugal ai sa zici) dar asta implica o mult mai mare implicare tehnica decat sunt multi pescari de rand capabili sa faca!
va urma

Asa mai vii p-acasa!! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
De asta voiam sa discutam!
1. Nu fac o barca s-o vand altor pescari. Asa cum, decat sa vand pestele altora, ii dau drumul. Nu au decat sa si-l prinda singuri, iar eu nu mananc peste.
2. Poate merita "logistica", decat sa cari o barca in spinare cu acumulator de 12V/10Ah si inca unul de rezerva, sa nu mai zic de incarcatoare, etc.
3. crapul e sperios si suspicios la ce nu cunoaste. Daca asociaza vibratiile cu un mod de hranire eficient, "pune botu' ". Iute!!!! A se vedea marile fabrici/mori poluatoare de pe vremea ceausista, zgomotoase si poluante, cu dare de petrol si motorina, unde se prindeau crapi capitali pe marile rauri, inclusiv Dunare. Nu mai dau exemple concrete, ca transform pecuitul crapului intr-o kestie anti-ecologista, desi am nenumarate argumente.
4. vezi 3.
5. Vezi ca exista si idei constructive? :( ( plus pct 2?)
6. Poti rasuci ansamblul motor/elice cu pana la 180 grade. De exemplu. Vezi moto-barcile celor din mlastinile Floridei.
7. Pe bune, e o idee super cu ambreiajul centrifugal!!! Oricum, o barca home-made cu toate bazdacurile astea nu ajunge la 1000-1200 Euro cat e una din Vest. Si ti-o mai faci si singur! (Barca!!!!- nu va ganditi la altele, ca-s om "batran" si insurat!!! :D)

Hai, baieti, ca se poate!!! Daca nu era si un "Gigi-contra", ne iluminam si acum cu opaitul si mergeam cu ricsa! :( :(

Aceasta postare a fost editata de teacher64: 10 November 2007 - 05:46 PM

0

#13 Useril este offline   nelu bv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 19-May 07

Postat 16 November 2007 - 10:06 PM

cea mai nasoala parte , cred eu , e galagia pe care o vor face ceilalti pescari . bafta :D
Decat sa bei si sa conduci mai bine fumezi si zbori !!!!!!!
0

#14 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 17 November 2007 - 01:06 AM

nelu bv, la 16 Nov 2007, 22:06, a spus:

cea mai nasoala parte , cred eu , e galagia pe care o vor face ceilalti pescari . bafta     B)

si daca esti singur pe balta ? ...cum mi se intampla destul de des? doar tu si paznicii?

gun man ai adus atat de multe argumente impotriva incat ma faci sa cred ca e imposibil!!!

Am si eu o rugaminte la tine! sa aduci tot atatea argumente pentru la cate argumente ai avut impotriva! crezi ca poti?

Asteapta sa termin barcuta asta electrica si iti promit ca iti intorc toate argumentele impotriva pana in primavara! O facem impreuna! Si o sa fie mai economica, mai usor de folosit, mai ecologica si mai silentioasa decat un electric....Ce zici se poate? Macar 5 argumente constructive pentru navo-termic ai ? [B]

Aceasta postare a fost editata de nch: 17 November 2007 - 01:18 AM

0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#15 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 17 November 2007 - 01:16 AM

1.) Se poate face
2.) O sa o fac
3.) In primavara o sa o am.....te chem sa te dai cu ea! B)

Inca ceva gun man, ...crezi ca astia care s-au gandit la navomodel termic pentru pescuit sunt chiar afoni tehnic? .....banuiesc ca ideea le-a venit din oarece experienta...daca nu cu modelism atunci cu motoare de masini sau motociclete.....

Fiecare stie un atelier de prelucrari metalice unde sa se duca sa li se faca o modificare sau o piesa....

dar aveam nevoie si de voi cu experienta voastra...si ne asteptam....(teacher64 si eu si altii) ...la sfaturi constructive si nu impotriva! Stiu ca modelismul si pescuitul cu ajutorul unui "navomodel" nu sunt tocmai modelism de prima mana....dar poate fi un inceput ....

Aceasta postare a fost editata de nch: 17 November 2007 - 01:47 AM

0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#16 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 November 2007 - 09:06 AM

Eu am spus ca nu e o solutie viabila pentru pescarul si modelistul de rand care ar vrea sa faca ceva ! cei care au posibilitatide prelucrare sunt foarte putini !eu as putea sa fac nui bai dar implica cheltuieli mult mai mari decat una electrica !
0

#17 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 17 November 2007 - 10:10 AM

pun si eu un umar de ajutor la construirea unei barci de nadit cu motor termic, tinand cont ca nu s-a mai facut alta pentru mine este un subiect interesant. argumente pro exista, contra avem mai multe, oricum daca facem un model gandit bine inainte acesta poate fi folosit si doar pentru distractie.
Am cateva intrebari constructive:

1 elice aeriana sau imersa?
2 motor electric pentru backup?
3 sistemul de basculare ascuns? (daca este ineficienta sa fie folosita in alte scopuri :D)
4 monococa catamaran sau trimaran?
5 lemn, plastic, fibra de sticla sau fibra de carbon?
6 daca vorbim de motor de backup il folosim si ca demaror?
7 gandim un sistem separat pentru lansarea plumbului?
8 ne gandim si la lansarea unei balize pentru plantarea in acelasi loc precum si la recuperarea acesteia?
9 este cazul sa ne gandim la un sonar?
10 sau la o camera de luat vederi?

imi place sa cred ca modelismul este facut pentru toata lumea, as dori ca oricine se apuca de asa ceva sa fie indrumat, sa porneasca de la un plan, sa stabileasca niste pasi de lucru, sa eficientiezeze consumul lucrand la hidrodinamica si aerodinamica, sa nu se bucure doar ca poate lansa momeala (in cazul nostru)si sa se chinuie sa care dulapuri dupa ei (in cazul unor colegi de-ai nostri B)). Este mai usor sa lucrezi dupa ureche fara plan, fara sa te intereseza aspectul exterior, fara sa te intereseza hidrodinamica si aerodinamica, de fapt daca stam sa ne gandim orice corp mai usor ca apa pluteste - atunci orice astfel de corp poate fi o barca, (spunea nenea arhimede ceva de genul asta acum multi ani....)

concretizand, eu zic sa tinem cont de toate detaliile prezentate mai sus, si sa incercam sa realizam un navomodel care sa poata fi folosit si la nadit. Am prezentat intr-un subiect in acest forum in plan de model de nadit si l-am dat la toti cei interesati, pentru subiectul actual navomodel hibrid electic/termic sunt de acord ca impreuna cu alti colegi de aici sa facem un plan de la cap la coada si sa vedem ce iese . pe baza discutiilor din acest subiect eu realizez planul navei 3D in autocad si la final facem un plan desfasurat al componentelor pentru printare si taiere



Spor

Aceasta postare a fost editata de vasia: 17 November 2007 - 10:12 AM

0

#18 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 20 November 2007 - 11:36 AM

Vasia, incantat ca esti dispus sa te inhami la asa ceva! Nu stiu daca un asemenea model va fi sau nu viabil, colegii cu mai multa experienta spun ca nu. Oricum, am un coleg care defineste inventica in felul urmator: toata lumea STIE ca o anumita kestie NU se poate face. La un moment dat, vine unul care NU STIE ca respectiva kestie nu se poate face. Si rezolva problema. Asa ca poate merita incercat, cel putin la modul in care vad eu avantajele unui astfel de model vs unul motorizat electric. Deci, avantaje:
1. masa motor termic + rezervor+combustibil mai mica decat masa motor electric + acumulator.
2. Un litru de combustibil = mai usor de carat decat accu rezerva sau incarcator ( ganditi-va ca pescuiti la 3 km de masina...)
3. Avantaj ce decurge de la sine din 1 si 2: barca mai mica, respectiv loc mai mult pentru nada

Dezavantajele le-au aratat din belsug antevorbitorii, asa ca ma voi referi punctual doar la intrebarile lui Vasia. Revin, am oleaca treaba!
:mellow:

Aceasta postare a fost editata de teacher64: 20 November 2007 - 11:37 AM

0

#19 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 20 November 2007 - 08:32 PM

vasia, la 17 Nov 2007, 10:10, a spus:

1 elice aeriana sau imersa?
2 motor electric pentru backup?
3 sistemul de basculare ascuns? (daca este ineficienta sa fie folosita in alte scopuri :mellow:)
4 monococa catamaran sau trimaran?
5 lemn, plastic, fibra de sticla sau fibra de carbon?
6 daca vorbim de motor de backup il folosim si ca demaror?
7 gandim un sistem separat pentru lansarea plumbului?
8 ne gandim si la lansarea unei balize pentru plantarea in acelasi loc precum si la recuperarea acesteia?
9 este cazul sa ne gandim la un sonar?
10 sau la o camera de luat vederi?

Voi continua, deci, punctual, dupa cum imi dicteaza bunul simt:
1. elice aeriana. Cea submersa este ceea ce ma deranjeaza de fapt, la motorizarea electrica. Face valuri, agita apa, agata ierburi si...firele. Daca putem orienta dupa dorinta ansamblul motor-elice, am scapat si de carma, si de revers. Cu "totul sus", putem evita si scurgerile de ulei, combustibil, etc in apa.
2. Fara motor de backup. Pieredem, prin masa suplimentara, tot ce-am castigat cu motorul termic.
3. La catamaran/trimaran, oricum, cuvele sunt mascate de corpuri. Asta in cazul in care optam pt golire la o trapa ce se deschide sub cuve.
4. Exclus monococa. Cu elice aeriana, CG (si ...CP!) sunt mult prea sus pentru a nu fi pericol de rasturnare, mai ales cand ai rotit ansamblul la 90 grade, de ex.
5. Fibra de sticla, ideal. Pentru prototip as opta pentru komatex, se prelucreaza usor de tot. Sau am o coca de fibra de cca 800 x 270 x 180 ( cifre...din memorie, nu garantez!) , ceva intre monococa si catamaran ce pot s-o pun la bataie pentru probe.
6. Demaror? Numai daca ramane pe mal.
7. Nerelevant. Un electromagnet in plus pentru eliberarea monturii nu va schimba datele problemei.
8. Idem. Ar fi interesant, totusi, de conceput un sistem pentru recuperarea balizei la sfarsitul partidei.
9. Sistemul de sonar l-am rezolvat deja.

Cam asta ar fi, pentru inceput. Ramane sa vedem unde gasim, totusi, un motor termic cat de cat fiabil si cu o toba de esapament cat de cat ...eficace.
Si mai ramane si problema ( spinoasa rau!) a unui ambreiaj eficace si usor. Barca trebuie s-o poti opri in mijlocul baltii, fara sa opresti motorul!!! Ambreiajul centrifugal implica probleme serioase de mecanica. Am un atelier mecanic binisor pus la punct, cu strung, freza, etc, dar as opta pentru ambreiaj electromagnetic de-a gata. Cred ca am unul, am sa verific cum se comporta la turatii mari.
0

#20 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 20 November 2007 - 08:47 PM

gun man, la 17 Nov 2007, 09:06, a spus:

Eu am spus ca nu e o solutie viabila pentru pescarul si modelistul de rand care ar vrea sa faca ceva ! cei care au posibilitatide prelucrare sunt foarte putini !eu as putea sa fac nui bai dar implica cheltuieli mult mai mari decat una electrica !

mie nu mi s-a parut ca o termica implica cheltuieli mai mari. dimpotriva! totusi e o discutie si aici, pana unde vrei sa te intinzi. vrei maximum pt o barca cu motor termic, atunci pui in aceeasi balanta si tot ce-i mai bun si pt una electrica.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#21 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 November 2007 - 06:02 PM

1. catamaran sau trimaran?
2. trimaran mai greu nitel de construit
3. consider ca trimaranul cu elice si "carma" aeriana este si un pic mai greu de manevrat apar mai multe forte la schimbarea de directie, probabil este nefoie de carma imersa
4. catamaran mai usor de construit mai putine suprafete cred ca este suficienta carma aeriana,
5. in ambele cazuri nu este o problema carma imersa
6. dimensiuni : in functie de motor si ce echipamente se folosesc
7. sistemul de basculare ascuns,
8. clar recuperare baliza daca se face un sistem eficient de plantat baliza
9. este necesar reverse?
10. as folosi motor de backup si pe post de demaror (daca nu fabulez cumva)

nu vad avantajele sau dezavantajlele unui astfel model, singurul lucru care ma intereseaza este constructia lui


Spor

Aceasta postare a fost editata de vasia: 21 November 2007 - 06:04 PM

0

#22 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 21 November 2007 - 07:06 PM

vasia, la 21 Nov 2007, 18:02, a spus:

1. catamaran sau trimaran?
2. trimaran mai greu nitel de construit
3. consider ca trimaranul cu elice si "carma" aeriana este si un pic mai greu de manevrat apar mai multe forte la schimbarea de directie, probabil este nefoie de carma imersa
4. catamaran mai usor de construit mai putine suprafete cred ca este suficienta carma aeriana,
5. in ambele cazuri nu este o problema carma imersa
6. dimensiuni : in functie de motor si ce echipamente se folosesc
7. sistemul de basculare ascuns,
8. clar recuperare baliza daca se face un sistem eficient de plantat baliza
9. este necesar reverse?
10. as folosi motor de backup si pe post de demaror (daca nu fabulez cumva)

nu vad avantajele sau dezavantajlele unui astfel model, singurul lucru care ma intereseaza este constructia lui


Spor

1. Catamaran cred ca e suficient
2. asa e ...fara a castiga ceva in plus fata de catamaran
3. Carma si elice imersa
a) dispare zgomotul produs de elicea aeriana
;) jetul de aer care poate fi deranjant , incurca fire , fiind expusa poate crea accidente
c) mai usor de construit
7. Cea mai eficienta basculare , mi se pare cea laterala .
a) tine cele doua fire relativ departate! (se cunoaste faptul ca la utilizarea unui fir, in conditii de plantat , oricat de bun ar fi , acesta se rasuceste ! Iar daca doua astfel de fire se apropie unul de altul in apa se vor rasuci unul in jurul celuilalt si ratezi plantarea) cei cu activitate la plantat e imposibil sa nu fi patit-o!
8. Baliza nu ma intereseaza..
9. Cred ca un demaror si un motor electric pentru mars inapoi sunt necesare ! cel putin marsul inapoi chiar daca pare a nu fi necesar ...eu am patit-o !

exemplu: Iti intra barcuta in firele de la lansete .....iar vantul bate lateral ...singurul lucru care te salveaza e marsul inapoi (pe care nu-l ai :D ) sau te dezbraci in curu gol si intri in apa la 16 grade celsius . cine vrea sa pateasca asta?

VASIA imi cer scuze ca nu am talent in autocad....de fapt, nu l-am deschis niciodata ....pentru ca nu am avut timp sa-l dedic invatarii , tutoriale...blabla
Am incercat ceva softuri 3D dar mi-am cam prins urechile <_<

Spor la dezbateri ...
0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#23 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 21 November 2007 - 07:26 PM

[quote name='nch' date='21 Nov 2007, 19:06'][quote name='vasia' date='21 Nov 2007, 18:02']
1. Catamaran cred ca e suficient
2. asa e ...fara a castiga ceva in plus fata de catamaran
3. Carma si elice imersa
a) dispare zgomotul produs de elicea aeriana
:D jetul de aer care poate fi deranjant , incurca fire , fiind expusa poate crea accidente
c) mai usor de construit
7. Cea mai eficienta basculare , mi se pare cea laterala .
a) tine cele doua fire relativ departate! (se cunoaste faptul ca la utilizarea unui fir, in conditii de plantat , oricat de bun ar fi , acesta se rasuceste ! Iar daca doua astfel de fire se apropie unul de altul in apa se vor rasuci unul in jurul celuilalt si ratezi plantarea) cei cu activitate la plantat e imposibil sa nu fi patit-o!
8. Baliza nu ma intereseaza..
9. Cred ca un demaror si un motor electric pentru mars inapoi sunt necesare ! cel putin marsul inapoi chiar daca pare a nu fi necesar ...eu am patit-o !

exemplu: Iti intra barcuta in firele de la lansete .....iar vantul bate lateral ...singurul lucru care te salveaza e marsul inapoi (pe care nu-l ai :D ) sau te dezbraci in curu gol si intri in apa la 16 grade celsius . cine vrea sa pateasca asta?

Spor la dezbateri ...[/quote]
1, 2 ok. De acord.
3. aberant. Elicea aeriana nu face zgomot si nici vibratii cat una submersa. Nu socotim zgomotul propriu al motorului!!!!
;)? Niet. Firele sunt sub apa.
c) ????! De ce?
7)? Nu are nici o legatura cu propulsia, fie electrica, termica, sonica ori... atomica!
:D
8. Corect.
9. Demaror?! Pe navomodel?! Motor pentru mers inapoi?! Pai, mai baieti, dati apa la moara celor care ne descurajeaza! Deci, motor electric, accu in plus, comenzi suplimentare?! Vibrator pentru uzul celor femei nesatisfacute de pe balta nu punem?! <_< Ziceam ceva de control stanga-dreapta/inclusiv mers inapoi din rotirea ansamblului motor/elice. Nu ne intelegem. Eu, in conditiile astea, zic pas!!!
Bafta, daca am sa fac asa ceva, o s-o iau pe cont propriu.
0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 21 November 2007 - 07:33 PM

Nu va lasati. Continuati.
Ideea cu motorul termic care se roteste cu totul pare bestiala iar ideea de a mai pune inca un motor electric pe langa cel termic este deja o idee de premiul nobel.
DT
0

#25 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 November 2007 - 08:07 PM

nch, la 21 Nov 2007, 19:06, a spus:

 VASIA imi cer scuze ca nu am talent in autocad....de fapt, nu l-am deschis niciodata ....pentru ca nu am avut timp sa-l dedic invatarii , tutoriale...blabla
Am incercat ceva softuri 3D dar mi-am cam prins urechile  <_<

nu este important ca nu cunosti autocadul este important ca te implici, este suficient sa cunosc eu si pe baza a ce discutam sa demaram un proiect.
interesante punctele, le detaliem mai tarziu

Aceasta postare a fost editata de vasia: 21 November 2007 - 08:07 PM

0

#26 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 November 2007 - 08:14 PM

teacher64, la 21 Nov 2007, 19:26, a spus:

9. Demaror?! Pe navomodel?! Motor pentru mers inapoi?! Pai, mai baieti, dati apa la moara celor care ne descurajeaza! Deci, motor electric, accu in plus, comenzi suplimentare?! Vibrator pentru uzul celor femei nesatisfacute de pe balta nu punem?! <_< Ziceam ceva de control stanga-dreapta/inclusiv mers inapoi din rotirea ansamblului motor/elice. Nu ne intelegem. Eu, in conditiile astea,  zic pas!!!
Bafta, daca am sa fac asa ceva, o s-o iau pe cont propriu.

este o discutie pe baza careia vrem sa realizam un proiect, eu personal nu am nici o problema cu a incerca ceva nou, mai ales ca asta stimuleaza creierul. Daca este posibil si rezolvabil din punct de vedere mecanic sa pui asa ceva pe o barca pentru mine este ok, tinand cont ca in acest moment suntem la stadiul de discutie.
Noi ar trebui sa stabilim daca este realizabil sau nu, de fapt asta ar trebui sa fie rolul acestui forum: discutii, planuri, realizare.

spor

Aceasta postare a fost editata de vasia: 21 November 2007 - 08:15 PM

0

#27 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 November 2007 - 08:28 PM

nch, la 21 Nov 2007, 19:06, a spus:

7. Cea mai eficienta basculare , mi se pare cea laterala .
a) tine cele doua fire relativ departate! (se cunoaste faptul ca la utilizarea unui fir, in conditii de plantat , oricat de bun ar fi , acesta se rasuceste ! Iar daca doua astfel de fire se apropie unul de altul in apa se vor rasuci unul in jurul celuilalt si ratezi plantarea) cei cu activitate la plantat e imposibil sa nu fi patit-o!
8. Baliza nu ma intereseaza..
9. Cred ca un demaror si un motor electric pentru mars inapoi sunt necesare ! cel putin marsul inapoi chiar daca pare a nu fi necesar ...eu am patit-o !

7. bascularea laterala este deranjanta in momentul in care basculam o cuva si ramane nava nitel inclinata, cred ca acest lucru incurca si la manevrabilitate, eu personal as gandi un lansarea momelii pe centrul barcii si as face asta in 2 pasi, pentru a echivala lipsa celor 2 cuve. sau si mai simplu pe centrul navei intre cele 2 coci 2 incinte separate pentru momeala. iar plumbul pus pe undeva la pupa.

Spor
0

#28 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 21 November 2007 - 08:35 PM

O idee :

O elice cu pas variabil (nu stiu cum ii spune) e greu de construit sau de adaptat?

1. s-ar rezolva problema marsului inainte
2. a mersului in gol (se elimina ambreiajul)
3. si a marsului inapoi

Pasul elicei actionat de un servo de putere....


VASIA incropeste tu o schita cu o barcuta, dispunerea componentelor ...etc pe care fiecare sa o editam in functie de propuneri ...
Pe o imagine ar fi mai usor de expus o idee si mai usor de criticat si de vazut avantaje sau greseli de principiu .... o schita banala ...un jpg

Teacher64 deocamdata suntem la discutii de principiu ! ...Evident ca in final o poti construi cum doresti.... am zis si eu n-am dat cu parul ...


PS. Un alt argument impotriva elicei aeriene ar fi economia de spatiu ....elicea iese mult in exteriorul cocai , e mai fragila si exista pericolul sa o strici la transport . Pe cand cea cu elice si carma imersa e incastrata in coca ! O simpla plasa anti-bradis e suficienta
Ce parere aveti?
0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#29 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 November 2007 - 08:36 PM

ZOD, la 21 Nov 2007, 19:33, a spus:

Nu va lasati. Continuati.
Ideea cu motorul termic care se roteste cu totul pare bestiala iar ideea de a mai pune inca un motor electric pe langa cel termic este deja o idee de premiul nobel.


sunt cateva implicatii serioase

1. motorul ar trebui sa se rotesca cu tot cu esapament
2. sa spunem ca furtunul de alimentare cu combustibil este flexibil si nu deranjeaza f tare
3. mai avem si tijele pentru gaz asta insemna ca punem si servoul pe ansamblu
4. intervin firle pentru servo si probabil mai sunt altele care nu-mi vin in minte acum

parerea mea este ca este prea greu de relizat si nu-mi dau seama cat de fiabil ar fi tot ansamblu, mai ales ca trebuie sa fie suficient de solid sa mai si plimbe barca de colo colo


<_< spor
0

#30 Useril este offline   vasia 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1049
  • Inregistrat: 26-April 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:navomodelism

Postat 21 November 2007 - 09:03 PM

iaca niste poze pe care fiecare dintre noi poate desena ce crede de cuviinta in paint

spor

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu