Modelism - RHC Forum: Motor home made - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Motor home made nonmetalic,non PVC,

#11 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 14 July 2007 - 07:26 PM

Subscriu lui Skyspy! aia e orice, doar motor de racheta nu. Mai incearca, dar varianta cu zaharul ( c-o fi macinat, sirop, etc, cu KNO3) e pentru pufaieli. Decat sa va jucati cu alte tampenii (vezi topicul cu nitroceluloza!!!), mai bine asa. Parerea mea! ;)
0

#12 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 14 July 2007 - 08:49 PM

Mdea...vad ca nimeni nu are incredere in mine.Aste e daca la voi nu va convine ,dar eu o sa testez in continuare avand incredere in ceea ce fac si nu in ce spuneti voi.Vedem noi maine care are dreptare si cine nu.
Fiber glass is the best!!!!
0

#13 Useril este offline   teacher64 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 139
  • Inregistrat: 23-June 07

Postat 14 July 2007 - 09:18 PM

Ce te infoi asa? ;) ;) Ziceam doar ca nu trebuie sa te mandresti cu o treaba reusita...pe jumatate! Sau esti din aia, care se bucura si de un semi-esec? Un racheto-bat zboara cu orice, eu, printr-a saptea, faceam mini-rachete cu "fosfor" razuit de pe betele de chibrit. Vrei sa te limitezi la asa ceva? Orice kestie care fasaie, scoate fum si propulseaza o mica smecherie e racheta?! Cumpara-ti de Revelion de la tigani, si ai tot anul jucarele. Fara gluma, si fara sa jignim pe nimeni, trebuie sa-ti vezi si sa-ti RECUNOSTI micile si inerentele greseli, altfel mori ignorant. ;)
PS: vezi ca ti-am trimis matrita pt bp, ai primit-o?

Aceasta postare a fost editata de teacher64: 14 July 2007 - 09:21 PM

0

#14 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 14 July 2007 - 09:46 PM

Citeaza

Aia e mai mult faclie fumigena decat motor.La dimensiunea care ai avut-o tu motorul trebuia sa arda sub o secunda sau pana in o secunda.

Subscriu lui Skyspy! aia e orice, doar motor de racheta nu.



DE CE trebuie un motor sa functioneze O SECUNDA, altfel nu e bun?
DE CE TREBUIE sa ai forte mari pentru scurt timp?
Eu cred ca gresiti un pic aici.
Va spun eu de ce. Pentru ca va limitati la niste clisee, lucruri vazute candva sau detasate de context.
Pot fii nenumarate tipuri de motoare de rachetomodel , unele care sa functioneze 3-5-10 secunde activ si in acelasi timp sa fie foarte eficiente scopului pentru care au fost facute.
Sunt mii de motoare care functioneaza la fel ca cel din fim (desigur fara treaba din final) si sunt folosite cu succes unde trebuie.
Cata vreme impulsul si forta maxima de tractiune sunt valori utilizabile in raport cu marimea si greutatea motorului nu este nici un motiv de a rejecta motorul respectiv (vorbim de motoare de amatori).
0

#15 Useril este offline   rocketboy 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 01-July 07

Postat 14 July 2007 - 10:02 PM

interesanta metoda succces tine-o tot asa ce sa spun astept pana maine sa vad cum iese si atunci ma apuc si eu sa fac
0

#16 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 July 2007 - 10:32 PM

liviu123, la 14 Jul 2007, 21:46, a spus:

DE CE trebuie un motor sa functioneze O SECUNDA, altfel nu e bun?
DE CE TREBUIE sa ai forte mari pentru scurt timp?

Asta pentru ca e in natura motorului cu zahar sa functioneze la randament maxim in timp foarte scurt.Chestia a studiat-o Nakka deci de la el cetire.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#17 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 14 July 2007 - 10:38 PM

zaharul e un combustibil bun atata timp cat are suprafata mare de ardere, presiuni de 70-100 atm si Kn(raportul suprafetelor) in jur de 300-400. altfel pierzi mult si nu se merita...
liviu daca vrei o sa iti trimit un excel (SRM) pentru un motor (proiectat de mine) care teoretic arde cam 1,3s si are in jur de 1200N (asta cu 3 batoane de combustibil de aproximativ 500 grame fiecare inhibate pe exterior)...
Daca vrei timpi de ardere lungi faci asa
Ori compozit la inceput cilindric/stea si apoi endburner
Ori dubla baza endburner (eventual la inceput ceva core pentru un "impuls")
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#18 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 14 July 2007 - 10:41 PM

ah si inca ceva...poti sa faci combustibilul cu zahar si prin metoda lu' peste daca ai caramelizat (chiar si putin) zaharu' e bun intr-un caz fericit pentru o fumigena, in rest nimic...
cand ai caramelizat zaharul i-ai modificat proprietatile fizico-chimice si e varza totala in combustibil
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#19 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 15 July 2007 - 07:24 AM

A o chestie:zaharul nu este caramelizat ci tot amestecul ala este tranformat intr-un fel de caramel.Ca sa fie toata lumea multumita o sa fac motorul pentru azi cu combutibil 60/40 a lui nakka.



A si inca o chestie motoarele mele nu se fac in saptamani ci se fac eventual in maxim 2 ore ,deci daca vor functiona au inca un avantaj.

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 15 July 2007 - 07:24 AM

Fiber glass is the best!!!!
0

#20 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 July 2007 - 08:35 AM

65|35 vezi ca si aici te grabesti ca si la celelalte lucruri si nu-ti iese .Dupa aia zici ca are lumea ceva cu tine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#21 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 15 July 2007 - 10:01 AM

si 60/40 merge...
nu conteaza ce transformi sau cum transformi in caramel....daca ala are alta culoare decat untu' nu e bun...
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#22 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 15 July 2007 - 11:21 AM

Da culoarea ii alba la combustibilu meu.SI cand am zis 60/40 ma refeream topit in baie de ulei.Intelege ca nu ii caramelizat si merge
Fiber glass is the best!!!!
0

#23 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

  Postat 15 July 2007 - 07:23 PM

Ok nu stiu daca e locul potrivit sa postez asta dar oricum.... dupa o zi intreaga cu motoare bp sau zaharel am ajuns la o concluzie. Decat sa mai ma chinui cu bp-u care am rateuri la motoare foarte des , mai bine fac cu zaharel dupa urmatoarea reteta (putin modificata de mine).Se iau 70 grame de kno3 intr-un vas , iar in altul se dizolva 10 grame de miere cu 1 lingura de apa . Dupa ce se topeste mierea impreuna cu apa , pe foc , se adauga 30 de grame de zahar (preferabil rasnit ) amestecate cu kno3-ul shi este dizolvat in mierea cu apa de care am vbit. Apoi se amesteca la foc mic (cat de mic puteti ) fara oprire ca altfel ai sansa sa ia foc . Daca vreti o aprindere mai rapida shi alte avantaje/dezavantaje puteti pune shi 2-3 grame de sulf dar nu obligatoriu . Se amesteca pana incepe sa aiba o culoare alb-maroniu si apoi se toarna direct in motor (cat mai repede ca altfel nu mai apucati sa puneti). Stiu ca s-a mai discutat despre modalitatea asta dar am vrut sa reamintesc oricum asa am facut eu. Puteti folosi cum am facut eu cu motoare din carton, dar trebuie grosimea dublata fata de cele cu bp shi dopu la fel dublu ( obligatoriu bentonita ). Am avut aproape numai lansari reusite dupa formula asta , la una mi-a sarit dopu dar oricum a urcat 10-20 metrii. Deci nu zic ca nu e bun shi bp-u dar e prea mult de lucru si are anumite dezavantaje de exemplu la presare.La fel si kno3/zahar/miere(shi putin sulf daca vreti) are dezavantaju ca se intareste si nu mai poate fi remodelat dar ca putere este cam dubla si nu ai sanse de esec ...deci zaharelu rullez dupa parerea mea

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 15 July 2007 - 09:12 PM

0

#24 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 15 July 2007 - 08:08 PM

Si un pic de sulf dupa gust :D :)) . Un combustibil de racheta nu este o crema de zahar ars. Fiecare componenta are un rol exact si nu poti sa spui ca ' se adauga sulf dacă vreti'. Lasati fratilor improvizatiile astea ca cine stie ce faceti si dup-aia nu stiti de ce nu va ies motoarele.
0

#25 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 July 2007 - 08:31 PM

Supreme, la 15 Jul 2007, 19:23, a spus:

Dupa ce se topeste mierea impreuna cu apa , pe foc , se adauga 30 de grame de zahar (preferabil vanilat ) . Daca vreti o aprindere mai rapida shi alte avantaje/dezavantaje puteti pune shi 2-3 grame de sulf dar nu obligatoriu .

Pentru un miros placut la aprindere se mai pot adauga si 30g de nuca de cocos razuita. :D .Asta dupa reteta bunicii.
Puneti dracu mana pe carte si invatati engleza vedeti ce se fac in alte tari si macar studiati amanuntit site-ul lui Nakka ca sa nu mai povestiti aberatii.

Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 15 July 2007 - 08:32 PM

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#26 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 15 July 2007 - 08:35 PM

deci am zis sulfu e dupa cum vreti daca nu ma credeti www.google.ro shi uitati-va..... se pot face shi motoare cu sulf dar shi fara .... diferente minore la aprindere , dar fiecare isi face cum vrea , pe multe site-uri scrie ca se poate adauga sulf dar neah faceti cum vreti

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 15 July 2007 - 08:38 PM

0

#27 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 15 July 2007 - 08:38 PM

zahar vanilat, miere, sulf dupa gust...bai baieti ce mama dreq facem aici? prajituri?
tot ce sper e sa nu va vad la stirile de la ora 5 cu tampeniile voastre....
e asa greu sa cautati un termometru si sa faceti CUM TREBUIE combustibilul ala?
Daca ar vedea Nakka la ce s-a ajuns si-ar da pumni in cap...la fel si tipul cu formula recristalizata...
linistiti-va pana nu faceti dracu' ceva
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#28 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 15 July 2007 - 08:41 PM

Citeaza

zahar vanilat, miere, sulf dupa gust...bai baieti ce mama dreq facem aici? prajituri?

Dex la sulf am si specificat ca pune cine vrea eu nu am facut cu sulf dar pe multe siteuri scrie ca se poate pune. Deci mie mi-a ars perfect dupa reteta asta daca nu iti convine nu face shi gata.... nu te obliga nimeni sa faci , fiecare face cum vrea ...........stiu ca ai experienta in domeniu mai multa ca mine dar nici nub nu sunt
0

#29 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 15 July 2007 - 08:44 PM

deci am facut si kno3/zahar 70% / 30% a mers perfect , dar mai greu la facut. Faza cu mierea am luat-o de la tza si mi s-a parut foarte buna ... in loc sa bag apa bag miere si se face chiar mai bine, iar la amestecare nu m-am luat dupa tza ca am zis ca nu o sa fie destul de omogenizate .....

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 15 July 2007 - 08:47 PM

0

#30 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 15 July 2007 - 08:53 PM

la 70/30 deja ai prea mult oxidant...pierzi mult din forta motorului...
mierea e un compus foarte complex, ca sa functioneze corect acel combustibil ar trebuii calculate cantitatile stoechiometrice de oxidant/oxidat...spor la calculat
macar voi ati citit (nu neaparat la Nakka pe site) proprietatile si reactia de oxidare a zaharului de catre azotatul de potasiu?
ati cautat macar sa vedeti care e "chimia" si principiile fizico-chimice care stau in spatele functionarii unui motor de racheta? pana acum tot ce am vazut au fost combustibili facuti total si general dupa ureche (de unde pana unde zahar vanilat....) si motoare facute exact la fel...nu am vazut un calcul pe hartie, un srm, cea mai mica idee de calcul...
mi s-au adus argumente in genul...la Nakka la motoru ala daca imparti aia la aia iti da atat, iar la mine da la fel deci e bine :|.....sau am facut motoru ca si ala pt Bp numa ca am pus combustibil dinasta....
azi maine imi spuneti sa pun praf de copt, sau coaja de lamaie in combustibil ca "are putere mai mare"....
mai baieti stati dreq pe curu' vostru' si folositi o reteta la care s-a lucrat ceva timp (peste 10 ani) nu va apucati voi sa reinventati combustibilii cu 2 linguri, 3 oale si ce am visat azi noapte...hai sa fim totusi seriosi
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#31 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 15 July 2007 - 09:11 PM

mda acu vad am gresit la faza cu zahar vanilat , am vrut sa spun zahar praf sau zahar rasnit tot aia stai ca modific acum @dex ai dreptate dar oricum am incercat sa fac intr-un fel dupa reteta lui tza:)
0

#32 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 15 July 2007 - 10:37 PM

mda stiu ca nu e rea ideea .... bine oricum trecem peste asta acu vreau sa te intreb alta reteta de prajituri dinalea iese cva cu oxid de fier in kno3/zahar ? ca pe site la James Yawn am vazut cva interesat http://www.jamesyawn...o3/4-27-02b.mpg (nu sunt sigur ca era kno3/zahar doar presupun)

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 15 July 2007 - 10:38 PM

0

#33 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 August 2007 - 05:10 PM

Salutare tuturor!

Saptamana asta am lucrat pe un alt motor,tot ca si precedentele dar cu mici modificari care sper sa inbunatateasca rezistenta motorului.Combustibilul folosit este unul compozit care a fost testat static cu succes(dar fara filmare din pacate).Motorul va fi testat maine si va fi un night test pentru a putea urmari motorul.





O poza cu motorul:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1186067425.jpg

Fiber glass is the best!!!!
0

#34 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 August 2007 - 05:12 PM

Incarcarea combustibilului:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1186067544.jpg

Fiber glass is the best!!!!
0

#35 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 August 2007 - 11:40 AM

ce rasina ai folosit la combustibil?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#36 Useril este offline   Shumica 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 22-May 06

Postat 03 August 2007 - 01:12 PM

Macati-as asta este deja motor de racheta anti-tanc :rolleyes:
Prepara incarcatura cumulativa din varf si poti sa tragi linistit dupa TAB-uri :)
Si ieri va fi o zi !
0

#37 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 04 August 2007 - 09:09 AM

Compozitia ii una home made facuta dintr-un lac epoxic,clorat de sodiu si Al pulbere.
Fiber glass is the best!!!!
0

#38 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 04 August 2007 - 04:34 PM

Dupa o zii lunga am testat si motorul.Din pacate a fost un esec din 2 puncte:
1.Cantitatea de combustibil a fost de 3 ori mai multa ca la celalalt motor static mai mic si dupa ce am scos tija cu care faceam coreul si totul parea OK,dar peste noapte din cauza cantitati mari de combustibil care a fost in interior si nu sa intarit coreul a fost pur si simplu astupat.Adica din full core am ajuns la endburner si la combustibilu asta nu merge deloc.
2.A doua greseala a fost tubul prea subtire, din cauza caruia motorul a explodat si sa despicat in 2 ,iar combustibilu a sarit afara si a ars violent.

Pentru a vedea niste proprietati ale combustibilului am facut niste teste in KNO3/zahar(65/35 topit) si compozit(2 batoane).Am observat ca combustibilul cu zahar arde mai repede cu aproximativ 2 sec mai mult,cantitatea de gaze a fost aproximativ la fel.


Si motorul:http://www.youtube.c...h?v=5423j-fqbRI
Fiber glass is the best!!!!
0

#39 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 August 2007 - 05:20 PM

Tza rocket, la 4 Aug 2007, 09:09, a spus:

... si Al pulbere.

Unde ai gasit aluminiu pulbere?
N-am experienta cu compozite sau "full core" cum zici tu. Dar daca daca presiunea a fost prea puternica chiar in conditiile in care nu mai aveai core-ul pe toata lungimea cum s-ar fi comportat daca totul era facut bine? Presupun ca mult mai rau.
Chiar nu poti umbla la raportul intre diametru si lungimea motorului?
De fapt nu prea stiu nimic de compozitia asta, n-am verificat niciodata... Poate nu-i buna pentru motoare in forma asta. Din filmulet nici n-am observat ca motorul ar fi reusit sa porneasca. Dar dupa cum a ars compozitia nici puternica nu parea. Numai tu stii ce-i acolo! Bafta!
Important e ca esti perseverent.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#40 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 04 August 2007 - 05:41 PM

se mai gaseste prin comert...
singura buba e ca pentru combustibili eficienti ai nevoie de aluminiu extrem de fin, iar ala din comert nu e prea bun...
merge si home made... luat din bara de al si apoi bagat in ball mill dar e lucru dracului ca fiind asa fin se lipeste de tot si zboara ca nesimtitu prin aer...
cat despre motor...clorat+al= naspa...instabil, potential explosiv
iar lacul ala epoxidic e cu totul alta mancare de peste fata de RASINA epoxidica folosita la laminat fibrele...
cu ce ai simulat arderile pentru a ajunge la formula finala?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu