Modelism - RHC Forum: Lansarea de la Capu Midia - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Lansarea de la Capu Midia filmulet,ceva

#31 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 July 2007 - 03:29 AM

Ati controlat inhibitorul daca mai era in starea initiala de inainte de lansare.Daca a fost deteriorat inseamna ca nu a fost lipit ca lumea si motorul s-a suprapresurizat.
Vedeti ce zice si parintele Nakka.

Fisiere atasate


A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#32 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 23 July 2007 - 11:56 AM

vad ca se tot discuta dar nimeni nu are toate datele problemei
aliajul a fost 6061-T6
izolatorul a fost schimbat dupa primul test (lucru logic).
"linia" aceea e o zgarietura fina care nu are cum sa fi influentat.
problema a fost dopul...pentru ca
el se "sprijinea" si "etansa" pe o suprafata conica DAR si pe cilindru (la mijlocul mid bulkhead-ului era o zona de vreo 30mm lungime care avea doar o raza de 60mm). ei la noi la o grosime de 20mm dopul se "sprijinea" pe con de vreo 13mm maxim. reducand grosimea la 10mm el s-a sprijinit doar pe vreo 2-3mm. acei 2-3 mm (fiind si unghiul mare) au cedat si dopul s-a rupt. scurt pe doi.
mi-am dat seama de lucrul asta abia dupa ce am analizat cateva poze de la niste teste de la Aiud.
motorul a fost supradimensionat. daca in locul acelui dop puneam o vlava mecanica actionata de niste accelerometre (la fel si aprinderea fazei 2) atunci motorul ar fi rezistat cu brio. am vazut carcasa fazei 1 si nu a cedat din cauza caldurii. a cedat din simplul fapt ca acolo s-a ajuns la vreo 250-300 de atmosfere cand a cedat dopul iar carcasa ducea pana pe la 130 MAXIM.
problem solved.
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#33 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 23 July 2007 - 08:03 PM

De acord sa inchidem subiectul, oricum nu am toate datele, asa ca nu pot sa trag concluzii, doar presupuneri. Tu ai multe din acele date si tragi uneori concluzii simpliste, explicabil prin complexitatea problemei.
Desigur ca nu ai nici o obligatie sa ne spui tot, e doar un forum de discutii, nici ceilalti nu au vreo obligatie sa le pese de ce faci tu.

Problem closed.
0

#34 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 July 2007 - 08:57 PM

Dexter_Jr, la 23 Jul 2007, 11:56, a spus:

daca in locul acelui dop puneam o vlava mecanica actionata de niste accelerometre (la fel si aprinderea fazei 2) atunci motorul ar fi rezistat cu brio.

Io zic ca ar fi explodat din prima.
Si Nakka a incercat sa faca prin tinerete niste motoare prevazute cu diafragme ca sa-i creasca presiunea in camera de ardere.Si i-au explodat si lui cu brio.
O valva mecanica o poti judeca fara sa ai cunostinte speciale in motoare racheta ca si mine ca si o diafragma.Adica un loc unde are loc o micsorare o sectiunii de scurgere
a gazelor.Ceea ce poate duce la suprapresurizare.Ca atare cu urmarile de rigoare.
Chiar daca carcasa ar rezista suprapresurizarii s-ar imppiedica curgerea libera a gazelor spre ajutaj ceea ce ar duce la scaderea randamentului.

As fi curios sa vad si eu o schita a unei astfel de valve cu modul de aplasare in motor ca sunt destui ingineri aici pe forum care ar putea spune daca treaba e coshera
sau nu din punct de vedere mecanic.

Si in legatura cu zgirietura aceea de pe carcasa.Nu stiu daca ai ajuns la rezistenta materialelor la capitolul concentrator de efort.Pentru ca o astfel de zgirietura intr-un
material mai moale cum e aluminiul poate constitui asa ceva.
Florin zicea ca s-a produs o rupere si dealungul generatoarei, acum nu stiu daca pe zgireietura aceea sau langa dar oricum e ceva de luat aminte pe viitor la confectionarea viitoarelor carcase.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#35 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 July 2007 - 11:37 AM

Skyspy, la 23 Jul 2007, 20:57, a spus:

Dexter_Jr, la 23 Jul 2007, 11:56, a spus:

daca in locul acelui dop puneam o vlava mecanica actionata de niste accelerometre   (la fel si aprinderea fazei 2) atunci motorul ar fi rezistat cu brio.

Io zic ca ar fi explodat din prima.
Si Nakka a incercat sa faca prin tinerete niste motoare prevazute cu diafragme ca sa-i creasca presiunea in camera de ardere.Si i-au explodat si lui cu brio.
O valva mecanica o poti judeca fara sa ai cunostinte speciale in motoare racheta ca si mine ca si o diafragma.Adica un loc unde are loc o micsorare o sectiunii de scurgere
a gazelor.Ceea ce poate duce la suprapresurizare.Ca atare cu urmarile de rigoare.
Chiar daca carcasa ar rezista suprapresurizarii s-ar imppiedica curgerea libera a gazelor spre ajutaj ceea ce ar duce la scaderea randamentului.

As fi curios sa vad si eu o schita a unei astfel de valve cu modul de aplasare in motor ca sunt destui ingineri aici pe forum care ar putea spune daca treaba e coshera
sau nu din punct de vedere mecanic.

Si in legatura cu zgirietura aceea de pe carcasa.Nu stiu daca ai ajuns la rezistenta materialelor la capitolul concentrator de efort.Pentru ca o astfel de zgirietura intr-un
material mai moale cum e aluminiul poate constitui asa ceva.
Florin zicea ca s-a produs o rupere si dealungul generatoarei, acum nu stiu daca pe zgireietura aceea sau langa dar oricum e ceva de luat aminte pe viitor la confectionarea viitoarelor carcase.

In general orice imperfectiune a suprafetei (gen zgarietura, colt etc.) duce la concentrare de efort in zona respectiva.

Eu imi pastrez optiunile deschise enuntate mai devreme si anume:
1.) problema cu dopul
2.) test inconcludent la Aiud: asa cum ziceam una e sa rulezi faza a doua si ceva din faza 1 cu o gaura suplimentara in ajutaj (spartura despre care vorbeam)-lucru care duce la diminuarea presiunii in camera de ardere- si alta e sa ai functionare fara gaura in ajutaj. Practic mai erau necesare cateva teste statice.
3.) nr mare de gauri la prinderea mid bulkhead-ului- cuplajul central. Prea multe gauri pe circumferinta au dus la scaderea rezistentei totale. Dupa esec s-a putut observa foarfecarea exact pe gaurile respective PLUS pe o generatoare.

Altfel spus cred ca in final a fost o combinatie intre aceste 3 probleme (si posibil altele despre care probabil voi scrie altadata).

MIG-29
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu