Pagina 1 din 1
Motoare cu sulf si zinc... Sulf/Zinc=comb rau...nu prea cred
#1
Postat 05 July 2007 - 10:48 PM
Am deschis acest subiect pentru a discuta putin de amestecul Sulf/Zinc folosit ca combustibil de racheta.
Am gasit o pagina interesanta in care am gasit niste date clare despre acest combustibil si cum functioneaza.Am descoperit ca un amestec de Zn :64.5%, S : 25.5%, Al : 10 % este un combustibil extrem de puternic.
Uite linkul de la o pagina care a exploatat acest propellant :
http://www.vro.be/co...82/135/lang,GB/
Am gasit o pagina interesanta in care am gasit niste date clare despre acest combustibil si cum functioneaza.Am descoperit ca un amestec de Zn :64.5%, S : 25.5%, Al : 10 % este un combustibil extrem de puternic.
Uite linkul de la o pagina care a exploatat acest propellant :
http://www.vro.be/co...82/135/lang,GB/
Fiber glass is the best!!!!
#2
Postat 05 July 2007 - 10:54 PM
Un alt motor cu sulf si zinc:http://www.vro.be/co...50/169/lang,GB/
Motorul ava un total de 14471 g de combustibil cu forta rezultata de 781 kgs sau 7961 Ns.
Motorul ava un total de 14471 g de combustibil cu forta rezultata de 781 kgs sau 7961 Ns.
Fiber glass is the best!!!!
#3
Postat 05 July 2007 - 11:28 PM
e incredibil de ineficient motorul ala...
un motor care arde aproape 14,5 kg de combustibil chiar si cu zahar eu iti garantez ca scoti ca ochiu si 1,5 tone forta...si asta lejer..
sa nu mai vorbim de combustibili compoziti sau dubla baza...
Pe site chiar zicea ca Zn/S are impulsul specific de 76s (si asta e cel mai mare masurat) pe cand zaharul chior are in jur de 130-140 iar compoztiii si dubla baza se duc peste 200...
care-i mai bun acum?
Dex
un motor care arde aproape 14,5 kg de combustibil chiar si cu zahar eu iti garantez ca scoti ca ochiu si 1,5 tone forta...si asta lejer..
sa nu mai vorbim de combustibili compoziti sau dubla baza...
Pe site chiar zicea ca Zn/S are impulsul specific de 76s (si asta e cel mai mare masurat) pe cand zaharul chior are in jur de 130-140 iar compoztiii si dubla baza se duc peste 200...
care-i mai bun acum?
Dex
#4
Postat 06 July 2007 - 07:58 AM
Deci eu nu am zis ca ii mai bun ,eu am zis ca ii un combustibil bun.Tine cont de dimensiunea motorului,de VOLUMUL batonului de comb si nu de greutatea lui.Un motor cu zahar de aceeashi marime nu ar avea 14 kg de combustibil in el.Combustibilul asta o densitate foarte mare intradevar si nu ii chiar asa de eficient dar dupa parerea mea ii mult mai interesant dec at motorul tau cu zahar caruia i sa crapat ajutajul,si nu sunt singurul care crede asta.
Fiber glass is the best!!!!
#6
Postat 06 July 2007 - 02:06 PM
bai baieti...nu incercati sa reinventati roata ...combinatia asta sulf-zinc se folosea pe la inceputurile rachetomodelismului si s-a renuntat repede la ea in favoarea BP. De ce? pentru ca foarte greu se poate scoate un isp > 50-60 s ( scrie chiar in pagina aia cere ai aratat-o prima oara). Dar deh macar sti ce e ala isp?
#7
Postat 06 July 2007 - 02:11 PM
si inca un lucru....daca voua vi se pare greu de gasit kno3 sa va vad cum gasiti zinc si aluminiu.
si inca ceva... motorul ala mare are un isp de 53.86 s si asta in conditiile in care are in compozitie si aluminiu. Pentru standardele actuale este foarte putin.
si inca ceva... motorul ala mare are un isp de 53.86 s si asta in conditiile in care are in compozitie si aluminiu. Pentru standardele actuale este foarte putin.
Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 06 July 2007 - 02:14 PM
#8
Postat 06 July 2007 - 08:11 PM
problema combustibilului asta e chiar in compozitia acestuia...
practic e doar o reactie intre sulf si zinc (asemanantaoare cu cea dinre sulf si pilitura de Fe)... nu exista o oxidare...nu participa oxigen in "ardere" deci nu ai cum sa scoti performante prea ridica....ca ai flacara mare (cum mi s-a argumentat mai demult), e doar risipa de energie...
nu are rost folosit acest combustibil pentru simplu fapt ca e incredibil de slab...pana si zaharul are dublul impulsului si se fabrica mai usor, parerea mea.
Dex
practic e doar o reactie intre sulf si zinc (asemanantaoare cu cea dinre sulf si pilitura de Fe)... nu exista o oxidare...nu participa oxigen in "ardere" deci nu ai cum sa scoti performante prea ridica....ca ai flacara mare (cum mi s-a argumentat mai demult), e doar risipa de energie...
nu are rost folosit acest combustibil pentru simplu fapt ca e incredibil de slab...pana si zaharul are dublul impulsului si se fabrica mai usor, parerea mea.
Dex
Arata acest topic
Pagina 1 din 1