Modelism - RHC Forum: sondaj crash-uri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

sondaj crash-uri bruiaj,eroare de pilotaj sau defectiune?

#31 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:36 AM

Am decolat si dupa vreo 200-300 m de zbor rectiliniu ampenajul orizontal si cel vertical imi intra in flutter.....de fapt cred ca toata coada avionului a intrat in flutter....aceasta avand sectiunile de incastrare prea mici pt ditamai ampenajele.......

Fisiere atasate


0

#32 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:38 AM

Fara comanda pe profundor....am redus usor motorul......dar la 60-70 km/h cat avea atuncia intrat in pamant.....(de fapt pe pista de beton) si partea din fata a modelului s-a facut praf......inclusiv motorul....

Fisiere atasate


0

#33 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:40 AM

Asta e....900 roni facuti praf in 30 secunde.....dar mergem inainte si in traditia modelistului care se respecta...am procedat la pasul urmator..........

Fisiere atasate


0

#34 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:41 AM

Ce sa zic de ars arde frumos modelul......

Fisiere atasate


0

#35 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 June 2007 - 11:42 AM

Si cam cu asta ramai la urma....si invatatura de a nu mai cumpara lucruri ieftine......

Fisiere atasate


0

#36 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 23 June 2007 - 06:50 AM

Da ai dreptate... arde frumos :), o fi un model adresat celor ce merg in tabere.... :D
...audaces fortuna iuvat...
0

#37 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 24 June 2007 - 01:03 PM

puteai sal faci totusi cadou pt studiu ..la un incepator ....... :lol:
ADOR VITEZA!!!
0

#38 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 June 2007 - 05:37 AM

Daca veneai tu sa-l iei de la Fetesti...... nu aveam nimic impotriva....data aviatoare am sa tin minte.......
0

#39 Useril este offline   Piglett 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 26 June 2007 - 11:14 AM

ampenajele nu intra singure si degeaba in flutter. ai avut ceva lipit aiurea sau dezlipit la transport. ar fi trebuit sa reduci complet viteza, si cum erai aproape de sol sa atingi usor cu varful unei aripi asfaltul si-l salvai.
in captive acrobatie se intampla cel mai des asa.
0

#40 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2007 - 10:35 PM

Piglett, la 26 Jun 2007, 11:14, a spus:

ampenajele nu intra singure si degeaba in flutter.

Poate au structura de cacao. Poate profundoarele nu sunt izolate aerodimanic. Poate erau jocuri mari in comenzi...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#41 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 26 June 2007 - 10:47 PM

Piglett, la 26 Jun 2007, 11:14, a spus:

.......... si cum erai aproape de sol sa atingi usor cu varful unei aripi asfaltul .....

De curiozitate (si fara ganduri ascunse!!!): tu ai facut vreodata asa cum sugerezi?......adica "sa atingi USOR cu varful unei aripi asfaltul"..... :)
Nu de alta, dar cu putin timp in urma am busit si eu o frumusete de aeroplan, PERFECT conceput si construit.....eram pe iarba....si n-am stiut cum sa ating usor cu varful unei aripi iarba.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blink.gif

Aceasta postare a fost editata de pitts: 26 June 2007 - 10:48 PM

No brain, no headache.....
0

#42 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 26 June 2007 - 10:58 PM

hai ca si eu sunt tare curios de fapta asta!... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_24.gif
ADOR VITEZA!!!
0

#43 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 June 2007 - 06:55 AM

Piglett, la 26 Jun 2007, 12:14, a spus:

...in captive acrobatie se intampla cel mai des asa.

:D :)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#44 Useril este offline   Piglett 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 27 June 2007 - 08:07 AM

no, hai ca asta-i tare!
mai, am incercat sa va sugerez cum sa reactionati intr-o situatie de genul. am avut o gramada de acrobate captive care mi-au intrat in flutter, nu pentru ca era prost dimensionat dupa cum zice omul, ci pentru ca a aparut o fisura la imbinarea ampenajului orizontal cu fuselajul. intr-adevar poate fi si din cauza jocului din comenzi, desi ma indoiesc. in cazul flutterului, ar fi trebuit sa reduca viteza, eventual sa opreasca de tot motorul, ii scadea flutterul, ii revenea comanda pe profundor, dupa care daca atingea doar cu varful aripii usor iarba/ asfaltul, modelul era in siguranta, cu ceva avarii minore la capatul aripii si trenul de aterizare. alte modalitati de a salva modelul nu sunt.
uita-ti-va cu atentie cum arata in poze imbinarea ampenajului cu fuselajului si veti vedea ca acolo a fost lucratura anapoda. ma indoiesca amarnic ca in urma crashului ramane spatiul ala in fuselaj....ma rog....
cat despre acrobatiile mele care au patit asa ceva, flutterul a intervenit dupa ce am tras tare, cum am obiceiul, cand ies din picaj brusc, intervin fisuri. nici un model nu mi-a picat din flutter. l-am adus usor jos, am atins cu trenul solul, dupa care, de regula, un coleg imi arunca o carpa pe motor sa-l opreasca.

sunt foarte curios daca acel model picat a fost kit sau RTF!

P.S. nu stiu cum a pierdut domnul cu modelul comanda pe profundor in flutter ca eu am avut tot timpul destula comanda cat sa nu am probleme

Aceasta postare a fost editata de Piglett: 27 June 2007 - 08:09 AM

0

#45 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 June 2007 - 08:21 AM

Piglett, la 27 Jun 2007, 09:07, a spus:

...in cazul flutterului, ar fi trebuit sa reduca viteza, eventual sa opreasca de tot motorul, ii scadea flutterul, ii revenea comanda pe profundor, dupa care daca atingea doar cu varful aripii usor iarba/asfaltul...nu stiu cum a pierdut domnul cu modelul comanda pe profundor in flutter ca eu am avut tot timpul destula comanda cat sa nu am probleme...

Am avut o data si eu flutter pe eleroane, cateva clipe, dar s-a auzit pana-n turcia...si mi-a barbierit servomecanismul.
In continuare, nici eu nu inteleg pentru ce sa atinga cu varful aripii solul, daca ajunge cu comenzi la sol, asa cum descrii tu!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 June 2007 - 08:22 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#46 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2007 - 09:08 AM

Bai Marinare! Ramai dom'le, la shlepur'le matale, ca ie clar ca nu ai inteles nimic!

Manevra de maxima finetze si virtuozitate, este recomandata de Piglett strict in cazul CAPTIVELOR!
Nu sti sa citesti?!
Nici varianata consacrata de oprire cu carpa nu-ti trezeste amintiri?!

Citeaza

eram pe iarba....si n-am stiut cum sa ating usor cu varful unei aripi iarba....


Apai, nenea Pitts, daca nu te-ai uitat niciodata la nenea Ioan Trucmel cum facea cu Zlinul 726, virajul 2 din decolare, la sol, cu capatul aripii prin iarba?
Unii se jura ca l-au vazut facand asta chiar si cu Wilga (aripa parasol!), ca avea dupa aia zmocuri de iarba pe capul de plan!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#47 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 June 2007 - 09:32 AM

Valteras, la 27 Jun 2007, 10:08, a spus:

Manevra de maxima finetze si virtuozitate, este  recomandata de Piglett strict in cazul CAPTIVELOR!
Nu sti sa citesti?!

A...de ce nu zisesi bre?...deci cacand ar fi, vii cu captivusu cu aripa pe beton, da fin...si cum faci?...doar ca in subiect, bietu Setal vorbea de cu totul si cu totul altceva...RC...!!!
Later Edit: in cazul captivelor, daca intra ampenajul in fluter, ai elice prea violenta...si ca sa nu se rupa in zbor, faci cu el vertingoluri, sa-i scada viteza!!!
Daaa...eu imi amintesc cum cineva a oprit motorul de pe modelul de viteza al lui Tibi cu conu direct in asfalt, impins cu vartosie...si Serban tipa saracu de pe margine ca e motoru lui si-i mai trebuie!!! Cunosti? :)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 27 June 2007 - 09:41 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#48 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 27 June 2007 - 09:43 AM

Valteras, la 27 Jun 2007, 09:08, a spus:

Apai, nenea Pitts, daca nu te-ai uitat niciodata la nenea Ioan Trucmel cum facea cu Zlinul 726, virajul 2 din decolare, la sol, cu capatul aripii prin iarba?
Unii se jura ca l-au vazut facand asta chiar si cu Wilga (aripa parasol!), ca avea dupa aia zmocuri de iarba pe capul de plan!

si io care ziceam ca zboara "ciudat" domn Stelica de la noi cu wilga ...care habea de face un picaj de 90 dupa declansare si o aterizare in glisada d-aia nesimtita....
dar smocuri de iarba...niciodata ( ma refer la zborurile tehnice ca doar nu face asa ceva cu planoru in ass )

oricum super tare pilotu de facea asa ceva si cu zlinul si cu wilga...daca are careva vreau o poza ca pun pariu ca e " de colectie"
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#49 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 June 2007 - 10:02 AM

Valteras, la 27 Jun 2007, 10:08, a spus:

...ca avea dupa aia zmocuri de iarba pe capul de plan!

da...si cirese dupa urechi!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#50 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2007 - 10:50 AM

Marinaru, la 27 Jun 2007, 09:32, a spus:

... cu conu direct in asfalt...

Marius Conu?! :)

===============
sa-i turnam epoxy in tastatura Dexterasului, sa-i umplem mouseul cu cianoacrilat, sa bagam rumegus in coolerul de la calculatorul lui! Punem pariu ca el tot asa va gandi?
Exact in asta sta valoarea unui copil care are mai multa minte decat un adult din cei ce se dau cu capul de pereti pe aici!

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 27 June 2007 - 10:51 AM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#51 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 27 June 2007 - 11:11 AM

BogdanStancu, la 27 Jun 2007, 10:50, a spus:

Marinaru, la 27 Jun 2007, 09:32, a spus:

... cu conu direct in asfalt...

Marius Conu?! :o

===============
sa-i turnam epoxy in tastatura Dexterasului, sa-i umplem mouseul cu cianoacrilat, sa bagam rumegus in coolerul de la calculatorul lui! Punem pariu ca el tot asa va gandi?
Exact in asta sta valoarea unui copil care are mai multa minte decat un adult din cei ce se dau cu capul de pereti pe aici!

Beeeyyyyyyy!!!!!!
:lol:

.....chiar vretzi sa stricatzi asfaltu'???!!!???? :o
No brain, no headache.....
0

#52 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 27 June 2007 - 12:03 PM

BogdanStancu, la 27 Jun 2007, 11:50, a spus:

Marius Conu?!  :lol:

ele insele...fics!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 28 June 2007 - 07:15 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#53 Useril este offline   Piglett 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 27 June 2007 - 03:53 PM

nu am vrut sa provoc discutii, am zis sa ajut cum pot. imi cer scuze! asta sa-mi fie invatatura de minte sa nu ma mai bag in seama, chiar daca stiu.
0

#54 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2007 - 05:59 PM

Piglett, la 27 Jun 2007, 15:53, a spus:

invatatura de minte sa nu ma mai bag in seama

Nu nene, stai linistit.
Numa' ca nu s-a prins nimeni ca ierea vorbirea despre captive...
Nu mai stie multa lume d-astea...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#55 Useril este offline   setal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 June 2007 - 10:12 PM

Treaba cu lipitul ampenajului sau cu fisura am exclus-o de la inceput...pt ca am bagat destul epoxi in zona si am si ramforsat ca mi s-a parut subtire zona de incastrare dar........flutterul nu apare din cauza asta...... ci din motive aerodinamice si de distributie a greutatii....din cate mai stiu eu de la aerodinamica....in general apare atunci cand ampenajele sunt mari iar suprafata de comanda in sine are centrul de greutate cu mult in spate....de aia se pun si greutatile antiflutter care nu fac altceva decat sa arunce centrul de greutate mai spre in fata, scazand bratul, implicit momentul de inertie.
Chestia aia cu aterizatul pe un varf de aripa.......no coment.......

Aceasta postare a fost editata de setal: 29 June 2007 - 04:39 PM

0

#56 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 28 June 2007 - 07:26 AM

Valteras, la 27 Jun 2007, 10:08, a spus:

Manevra de maxima finetze si virtuozitate, este  recomandata de Piglett strict in cazul CAPTIVELOR!
Nu sti sa citesti?!

Valteras Scris la 27 Jun 2007, la 18:59, a spus:

Piglett @ 27 Jun 2007, la 15:53, a spus:

invatatura de minte sa nu ma mai bag in seama

Nu nene, stai linistit.
Numa' ca nu s-a prins nimeni ca ierea vorbirea despre captive...


Buei Valteras, da fa frate un desen, cam cum ar fi la captive asta:

Piglett Scris la: 27 Jun 2007, la 09:07, a spus:

in cazul flutterului, ar fi trebuit sa reduca viteza, eventual sa opreasca de tot motorul...dupa care daca atingea doar cu varful aripii usor iarba/ asfaltul


Piglett Scris la 27 Jun 2007, la 16:53, a spus:

sa-mi fie invatatura de minte sa nu ma mai bag in seama, chiar daca stiu.

Eu n-am zis ca baiatu asta nu stie...da io chiar ca nush...ma intorc la shlepuri, cum spuneai!
:wacko: B)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 28 June 2007 - 07:50 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#57 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 07 July 2007 - 07:08 PM

Acum 2 saptamani pe Chitila. Eroare de pilotaj. Zbor la joasa inaltime, inverted ...

Fisiere atasate


0

#58 Useril este offline   Cataero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 325
  • Inregistrat: 14-September 06

Postat 07 July 2007 - 07:10 PM

Si tot acum 2 saptamani pe Chitila, si tot o acrobatie la joasa inaltime, si tot eroare de pilotaj, insa la case mai mari.

Fisiere atasate


0

#59 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 July 2007 - 09:38 AM

CatalinB, la 7 Jul 2007, 19:08, a spus:

Acum 2 saptamani pe Chitila. Eroare de pilotaj. Zbor la joasa inaltime, inverted ...

Ei, s-a murdarit un pic http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#60 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 09 July 2007 - 03:40 PM

CatalinB, la 7 Jul 2007, 19:08, a spus:

Acum 2 saptamani pe Chitila. Eroare de pilotaj. Zbor la joasa inaltime, inverted ...

"...ca sa ies tre sa imping, ca sa ies tre sa imping, ca sa ies tre sa imping.....shit iar am tras..."
cam asa a fost?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu