Modelism - RHC Forum: Jurnalul lui Cirip - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Jurnalul lui Cirip zboruri, unele reusite...

#1 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 14 April 2007 - 05:43 AM

Incep si eu un thread cu poze si intamplari din activitatea mea modelistica. Tot ce voi construi si voi considera demn de a ma lauda, voi pune in acest thread.

Incep cu steaua cea mai recenta a flotei mele de zburatoare, Azorica. Azorica este de fapt un Mini 3DX pe care l-am construit si il zbor de asta toamna. Este primul meu avion cu eleroane si fara diedru si mi-a luat ceva timp pana sa il pot tine in aer. Mai exact, l-am busit de vreo 6-7 ori rau de tot la inceput (a trebuit sa schimb bucati intregi din el). Au mai fost si alte buseli minore, dar nu se pun. A trecut ceva vreme de cand nu l-am mai trimis la adunarea cartitelor, asa ca incerc incet-incet sa invat figuri acrobatice. Mentionez ca sunt pilot incepator.

Prima poza este cu Azorica in constructie.

Detalii tehnice:
Anvergura: 81cm. Aripa este placa de depron de 3mm. Nu are profil.
Suprafata portanta: 15.67dmp
Greutate: 310g
Incarcare alara: 19.7g/dmp
Motorizare: GWS EPS300C-DS, raport 6.6, elice EP1180. Motorului i-a fost modificat taimingul prin rotirea periilor fata de stator. Am constatat ca i-a crescut turatia la acelasi consum de curent.
Baterie: pac de 2 celule lipo, 1300mAh

A iesit mai greu decat prevedea planul si stiu exact de unde are excesul de greutate, dar nu il mai modific.Ca impresie generala, cu bateria proaspat incarcata se mentine in zbor orizontal la jumatate de gaz. Vine cam tare la aterizare, de obicei trebuie sa-l ajut din gaz, altfel intra foarte usor in limita de viteza.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1176522194.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 14 April 2007 - 06:19 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#2 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 14 April 2007 - 05:46 AM

Urmeaza cateva poze de la zborul de ieri, Vineri 13 Aprilie. A fost seara si nor si batea un vant de se zguduia din toate balamalele. Pentru ca incepuse sa se intunece, am zburat tot timpul cu luminile aprinse. Se poate si asa m-a intrebat daca Azorica are diedru. Nu, nu are diedru, ci se indoia aripa de la vant. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1176522504.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 14 April 2007 - 05:55 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#3 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 14 April 2007 - 05:49 AM

inca una...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1176522581.jpg

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#4 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 14 April 2007 - 05:51 AM

si ultima.
Cirip

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1176522663.jpg

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#5 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 April 2007 - 06:04 AM

Felicitari. Si te rog sa te tii de cuvant si sa ne incanti in continuare cu fotografii si filme.
Bafta si multe alte reusite.....zburatorule.
0

#6 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 30 April 2007 - 03:13 AM

Vreme de zbor superba. Putin cam vant ptr modelul pe care l-am scos la aer, dar una peste alta am tras o burta de ras pe cinste impreuna cu amicul care m-a fotografiat.
As dori sa vi-l prezint pe "Clatita", aeromodelul OZN, care e gata mai demult, dar abia acum am apucat sa-i fac iesirea la aer adevarata.
Anvergura: 1m, greutate:310g, motor:EM100 ( e submotorizat, dar il paste un brushless), baterie LiPo 2S de 1300mAh.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1177895586.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 30 April 2007 - 03:22 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#7 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 30 April 2007 - 03:15 AM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1177895758.jpg

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#8 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 30 April 2007 - 03:19 AM

Aaaaaaaaa... Omuletii verzi atacaaaaaaa... !!!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1177895957.jpg

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#9 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 30 April 2007 - 07:34 AM

am si eu una :)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1177911291.jpg

0

#10 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 30 April 2007 - 07:36 AM

misto e ca poti ateriza in stil placinta, adica opresti motorul , si daca e centrata bine, cade in vrie plata, cu viteza mica.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1177911413.jpg

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 30 April 2007 - 07:37 AM

0

#11 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 30 April 2007 - 07:47 AM

speedy,
Marfa! Baga, te rog, niste date tehnice.


EDIT: Link la un filmulet cu Clatita in zbor. Imaginea s-a busit un pic dupa codarea aplicata de site. Apare o dublura care nu era pe filmul initial, dar va puteti da seama cam cum pluteste placinta. http://rcuvideos.com...W0R7T4JKYX62L3P

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 01 May 2007 - 05:13 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#12 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 May 2007 - 07:00 PM

Le Roi est mort. Vive le Roi!

Adica Azorica a fost faultat... Si n-ar fi mare lucru, dar dupa un accident datorat unei neacordari de prioritate de catre un pom - pur si simplu pomul a sarit in fata lui Azorica :( :(- , dupa reparatii, nu am reusit sa-l mai tin in aer pe Azorica. Nu stiu ce s-a intamplat, dar l-am reparat de 3 ori si de trei ori am dat cu el de pamant imediat. E foarte nevricos la eleroane. Ciupite un pic la mansa si se invarte prea repede. Nu stiu ce s-a intamplat... Cert e ca nu-l mai pot tine. Planul e sa-l mai repar inca o data (a patra oara) si sa il iau usurel, cu rulaje la viteza din ce in ce mai mare, sa vad cam ce tendinte are si sa incerc sa corectez. Daca tot nu reusesc sa-l mai zbor, il trec la pierderi si il dau la pisici. Sau *in* pisici...

Si cum nici un post de june prim nu ramane neocupat, in pozele atasate se poate vedea noul star al flotei: Bobitza. Planul este al lui And Now luat de aici: http://www.flyelectr...door.htm#andnow

Greutate: aprox 220g, cam grasunac.
Motor: Welgard C28/22/25, elice 9X4.7
Alimentare: 2 celule LiPo 1300mAh
Autonomie: 45 min cu gazul la jumatate si fara spart in figuri.

Initial cu motorul la blana avea tendinta sa faca looping ptr ca nu am indreptat in jos axa de tractiune. Acum am inclinat motorul cu vreo 4 grade si pare mai stabil. Am facut un mic test in casa, fara sa-i dau drumul complet din mana si pare sa huvereasca. O sa incerc afara la 10 greseli deasupra solului.

Bobitza nu e prea fotogenic, dar este simplu de construit si de reparat. Ca zbor... te tine destul de "ocupat". Aripa nu are diedru si trebuie tinuta la orizontala din comenzi. Daca s-a inclinat putin... prea mult, cade ca o caramida. De asemenea am constatat ca directia are mai putina autoritate in comparatie cu Azorica. Se Poate Si Asa sugera ca datorita faptului ca avul e scurt, cuplul generat de directie e mai scazut si de aia nu gireaza. Sunt inca in etapa de experimente. Deocamdata ma multumesc cu "plimbari" usoare, fara sa incerc acrobatii, chiar asa jumulite cum pot eu sa le fac...

Si acum pozulici. Nasul faultat al lui Azorica. Am demontat motorul.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179075616.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 14 May 2007 - 01:15 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#13 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 May 2007 - 07:02 PM

Doua generatii. Azorica si Bobitza brat la brat... Sau aripa la aripa.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179075750.jpg

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#14 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 May 2007 - 07:03 PM

Bobitza vazut de deasupra

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179075830.jpg

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#15 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 May 2007 - 07:05 PM

Si ultima cu Bobitza vazut de dedesubt.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179075908.jpg

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#16 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 May 2007 - 03:38 PM

Cirip, la 13 May 2007, 19:00, a spus:

Le Roi est mort. Vive le Roi!

Adica Azorica a fost faultat... Planul e sa-l mai repar inca o data (a patra oara) si sa il iau usurel, cu rulaje la viteza din ce in ce mai mare, sa vad cam ce tendinte are si sa incerc sa corectez. Daca tot nu reusesc sa-l mai zbor, il trec la pierderi si il dau la pisici. Sau *in* pisici...
...
Si acum pozulici. Nasul faultat al lui Azorica. Am demontat motorul.


Salut, jurnalul lui Cirip!

Nu vreau sa ma dau expertul in constructii depronistice, dar cu o mica investitie de efort si doua tije de carbon a 1m, se poate mari mult viata unui model.

In poza 1.jpg, se vede ca placa orizontala a fuselajului este bordurata cu o tija de carbon 2mm.
Placa verticala e bordurata numai pe intrados, pentru ca extradosul are forma de cupola si tija nu se poate indoi suficient. Se poate oricum, da o forma rationala si conturului de extrados al placii verticale, lipi tija si apoi adauga "cupola".

Modelul din poza are 6 ore de zbor pana acuma si a luat multe tranteli (plus doua ciocniri in aer). Deasemeni niste bucatele de balsa la botul fuselajului (lipite cu clei poliuretanic), care sa faca legatura intre tijele de carbon si batiul din placaj al motorului (de forma cruciforma la mine), intaresc mult ansamblul.

Pana la urma modelul oricum se rupe.... Dar conteaza dupa cat timp.
Nu stiu cat de bine pilotezi, dar modelele 3D, chiar daca sunt usor de facut, nu sunt mereu si usor de pilotat.
Am rupt si eu patru bucati anul asta, din care numai trei au ajuns sa zboare rezonabil. Unul facea numai ce vroia el....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179149898.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#17 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 May 2007 - 03:40 PM

Aici e modelul intarit dupa cum am zis. In plus, e din depron de 6mm.
Modelul rosu, este un kit Graupner, pe care l-am montat si echipat foarte neinspirat, care s-a rupt la fel ca Azorica.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179150004.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#18 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 May 2007 - 03:53 PM

Aici e modelul care nu a vrut sa zboare decat fara "ajutorul" meu.
Elicea a fost prea aproape de ampenajul orizontal si au interferat puternic.
Elicea a fost si prea mare si se ajungea foarte usor la rotatia fuselajului in sens invers elicei - in hovering - in care intra usor, fiind foarte sensibil.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179150839.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#19 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 May 2007 - 03:56 PM

Si aici e un model care a reusit sa zboare, chinuit....
Nu mai spun cine l-a mai pilotat.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
L-am chinuit si zdrobit bine juma' de zi cu acumulatorul neincarcat, pana s-a nimerit si acumulatorul bun....
Oricum, trebuie tinut cu motorul in maxim - nu cumparati chestia aia intubata, ca e catastrofala!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179150988.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#20 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 14 May 2007 - 04:00 PM

Nu cred ca o sa-l mai zbor vreodata, ci o sa-l fac cadou cuiva, fara controller....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1179151230.jpg

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#21 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 14 May 2007 - 08:32 PM

INCAS,
Multumesc ptr comentarii.

Sunt pilot incepator. Cu Azorica m-am jucat de prin octombrie anul trecut. Are cam 60 de zboruri la activ a aprox. 20 min bucata. A mers. De mult nu mai aveam golul ala in stomac cand vedeam ca se ridica. Intrase in banal, ca sa zic asa. Dar dupa buseala initiala, parca s-a intamplat ceva si, mai mult, ceva e in neregula cu raza Txului chiar si pe alt receptor. Asta am observat-o in weekend. Cum am putin timp, fac niste teste mai de detaliu.

Am retinut ideea cu tijele de carbon pe fuselaj, dar ma intreb daca ar fi ajutat in cazul meu in care avionul a venit vertical de la vreo 8m inaltime. Motorul ar fi incasat-o oricum.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#22 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 15 May 2007 - 12:13 PM

Pai asa spune, tata...
Azorelu' a zburat in prostie, daca zborurile chiar tineau 20 minute. Adica 20 de ore de zbor....

La cat a zburat, nu mai merita reparat. Eu m-am cam saturat de model dupa 6 ore de zbor....

Afirmatia ca ai fi pilot incepator, e prea plina de modestie. Intreaba pe unii care zboara cu modele cu motor cu piston, odata la doua-trei saptamani, cati ani le-a luat sa faca 20 ore de zbor (RC, nu captive si nici motoplanoare)...... Sau daca le-au facut.

Jos palaria!

Aceasta postare a fost editata de INCAS: 15 May 2007 - 12:16 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#23 Useril este offline   melsoft 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 414
  • Inregistrat: 16-April 05
  • Location:https://t.me/pump_upp
  • Interests:https://t.me/pump_upp

Postat 15 May 2007 - 02:45 PM

@incas - chestia aia intubata e cu motoru' original, sau tunata cu un brushless, pentru ca am si eu un ala fel, dar inca nu am pus'o la treaba...

Aceasta postare a fost editata de melsoft: 15 May 2007 - 02:50 PM

0

#24 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 15 May 2007 - 04:35 PM

melsoft, la 15 May 2007, 14:45, a spus:

@incas - chestia aia intubata e cu motoru' original, sau tunata cu un brushless, pentru ca am si eu un ala fel, dar inca nu am pus'o la treaba...


Salut, Marius!

E cu speed 400.
Nu vreau sa fac antireclama nimanui, dar nu merita.
Are vreo 110-120 grame si cu 11.1 V scoate vreo 300 grame forta.
O porcarie, cum spusei......

Am cumparat ca Gheorghe doua bucati. Le fac cadou, gratis, sa scap de ele.

Ura!

Ca sa maresti tractiunea acelei elici intubate, nu ai decat o singura solutie serioasa, sa maresti turatia. Mai poti pune un dispozitiv de admisie, dar cresterea e mica - cam 10% din valoarea fara....
Marirea turatiei duce la cresterea patratica a fortei centrifuge. O mica crestere in turatie inseamna o mult mai mare crestere in centrifuga. Se pot rupe palele de la forta centrifugala statica, si pentru ca elicea aia e ieftina si nu foarte bine echilibrata dinamic, vibratiile pot duce la sarcini suplimentare, care s-ar adauga la centrifuga aia nevinovata.

Poate ai vazut ca elicile intubate cu inrunner in ele, au palele si carcasa din carbon, nu din plastic de lighean.
Ai grija sa nu-ti sara in cap.

Aceasta postare a fost editata de INCAS: 15 May 2007 - 04:49 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#25 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 16 June 2007 - 06:47 PM

Azorica zboara din nou.

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 17 June 2007 - 04:43 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#26 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 02 July 2007 - 02:32 AM

Eveniment! Niciodata sa nu subestimezi imposibilul!

Mentionez de la bun inceput ca avariile in urma evenimentului au fost minore. O elice rupta si montura motorului s-a dezlipit de pe depron, dar o dezlipire curata. Se repara usor.

Am iesit la zbor cu Azorica. A fost vant destul de tare... O sa aflati imediat cam cat de tare. Cert e ca trebuia tinut gazul peste jumate ca sa stea pe loc in aer, fara sa avanseze fata de sol. Daca reduceam putin, o lua inapoi. Bineinteles ca trebuia sa corectez permanent ca sa tin aripa orizontala si sa compensez turbulentele, dar era sub control.

Si acum firul evenimentelor.
1)Cum spuneam, vant, dar avul era pilotabil. Golisem deja 2 pacuri (18 minute bucata) fara evenimente deosebite. Eram la al treilea pac.
2)O pala de vant mai puternica imi sufla sapca de pe cap.
3)Idee neinspirata sa prind sapca... Iau mana stanga de pe telecomanda (ca gazul sta unde l-ai pus) cu intentia de a prinde sapca. Nu era nimic daca imi lua vantul sapca, dar asta a fost reflexul.
4)Telecomanda nu era tinuta bine in mana dreapta si a inceput sa alunece din mana. Nu am bretea din aia de tinut pe dupa gat, dar am aflat acum ca trebuie sa imi iau.
5)Cu mana stanga, care era in drum spre sapca, incerc sa prind telecomanda. O apuc inainte sa cada, o prind cu amandoua mainile pe genunchiul stang, imi pozitionez degetele pe bete si ma uit dupa avion ca sa-l recuperez.
6)Dau de bete si avionul continua sa fie in deriva. In acelasi moment simt un relief nefamiliar sub telecomanda, dar continui sa mestec in bete fara rezultat. Avionul intrase in fail safe si venea planat spre pamant.
7)Inainte ca avionul sa atinga pamantul, imi dau seama de semnificatia reliefului nefamiliar si inteleg ca totul e la voia intamplarii si ca nu mai am nici o sansa sa recuperez avionul.

Cauza: Ca urmare a trantirii telecomenzii pe genunchi la prinderea din cadere, toate cele 8 baterii au sarit din telecomanda. Ceea ce simteam era gaura din locasul bateriilor.

Si... cam atat. Intamplarea mi s-a parut haioasa si demna de a fi povestita in jurnal.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 02 July 2007 - 02:36 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#27 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2007 - 05:50 AM

Cirip, la 2 Jul 2007, 02:32, a spus:

Nu am bretea din aia de tinut pe dupa gat, dar am aflat acum ca trebuie sa imi iau.

Vezi?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#28 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 02 July 2007 - 12:05 PM

data viitoare sa lipesti sapca cu epoxy 5 min.... :D ( glumeam)
ADOR VITEZA!!!
0

#29 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 22 July 2007 - 08:05 AM

Azorica cel resuscitat zboara intr-o zi vantoasa.
http://rcuvideos.com...6012D8GV97QX83C
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#30 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 06 August 2007 - 05:46 AM

Propunere de amendament la Legea Gravitatiei a lui Sir Isaac Newton aplicata la aeromodele:

Forta gravitationala exercitata asupra unui aeromodel creste atunci cand aeromodelul zboara pe spate. Valoarea absoluta a cresterii este necunoscuta inca; ceea ce se cunoaste este ca factorul cu care se multiplica forta gravitationala traditionala este supraunitar, invers proportional cu indemanarea pilotului si direct proportional cu costul modelului sau nr. de ore petrecute la constructia acestuia.

Demonstratie:
Eram pe camp si exersam zbor pe spate. Deja intrasem intr-o zona in care apar singularitati ale fizicii clasice, din cauza zborului pe spate. Exersasem pana atunci suficient de sus si cel putin cu primul pac mi-a mers. Pe la jumatatea celui de-al doilea pac, avul era pe spate si a luat-o usurel in jos. Era cam jos, dar am zis ca tzine si ca "lasa ca il vad si mai bine". Reflexul zice: Trage de mansa. Avul o ia si mai in jos. Realitate ma trage de maneca si zice: Alooooo, vezi ca esti pe spate! Imping mansa si bag gaz sperand sa il scot cu un "outer loop", numai ca datorita erorii de orientare anterioare, modelul venise prea jos. S-a scarpinat tangential cu iarba pe spate ca ursul de copac. Rezultat: coada rupta ca urmare a agatarii in iarba si montura motorului rupta ptr ca era gazul la blana.

Traiasca coca si ciunga! In max 2 zile cred ca va fi lipit la loc si gata ptr noi fitze.

Cirip

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-20-1186371974.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 August 2007 - 05:49 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu