Brushless alimentat cu Acc cu Pb ??? Alimentare motor brushless cu acc Pb ?
#1
Postat 05 April 2007 - 08:43 PM
Scuzati-mi ignoranta dar poate fi alimentat un motor brushless de la acumulatori cu plumb?
Peste tot aceste motoare sunt alimentate cu celule Li-Po sau macar cu Ni-Cd sau Ni-Mh.
In afara de greutate, acumulatorii cu Pb. mai au si alte "contraindicatii" in alimentarea motoarelor brushless?
Intreb pentru ca vreau sa montez un motor brushless pe o barcuta de pescuit, unde greutatea acumulatorului nu este un element critic, dar eficienta motorului este.
Multumiri anticipate.
#4
Postat 06 April 2007 - 01:15 PM
vlad1, la 6 Apr 2007, 09:30, a spus:
Curentul debitat nu are nici o legatura cu incalzitul motorului... de fapt se recomanda un acumulator de capacitate mai mare ca "tine" mai mult. Cu mici observatii s-ar putea spune ca nici tensiunea acumulatorului nu conteaza, deoarece infasuratorile motorului pot fi inseriate cu niste rezistente de limitare a curentului, dezavantajul fiind in principal scaderea randamentului.
[mailuser]
Poti alimenta cu un acumulator de Pb, dar bine ar fi ca tensiunea acumulatorului tau sa corespunda cu tensiunea de alimentare a BL-ului si a controllerului de BL. Daca ea este mai mare si controllerul nu se "arde" atunci iti va aparea un exces de putere care se va transforma in caldura in controller si in motor. Caldura aceasta determina cresterea temperaturii. Daca ne dai mai multe detalii despre motor, acumulator si controller atunci facem niste investigatii / calcule si iti putem spune cu exactitate daca acel BL poate fi alimentat de la acel acumulator si in ce conditii astfel incat sa le exploatezi pe amandoua cat mai eficient si mai sigur.
Filipone
Aceasta postare a fost editata de Filipone: 06 April 2007 - 01:16 PM
#5
Postat 06 April 2007 - 07:10 PM
Referitor la intrebarea mea, inteleg ca totusi se poate alimenta un motor brushless de la un acumulator cu plumb.
Inca odata multumesc celor care mi-au raspuns, dar daca mai sunt si alte pareri sau mai are cineva ceva de adaugat la rasunsurile date, voi fi mai mult decat recunoscator.
Toate cele bune,
MS
#6
Postat 06 April 2007 - 07:29 PM
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#7
Postat 06 April 2007 - 07:49 PM
Poti alimenta ESCul din ce sursa doresti, atata timp cat respecti tensiunea maxima tolerata de ESC. Eu am alimentat ESCul si din sursa de laborator. Scopul a fost sa verific comportarea in jurul pragului LVC (Low Voltage Cutoff).
Sursa trebuie sa fie capabila sa dea curentul cerut de ansamblul ESC+motor. In caz contrar, tensiunea la bornele acumulatorului cade si intra LVC in functiune.
Cirip
EDIT: Referitor la LVC, acesta protejeaza acumulatorul, nu ESC-ul. Trebuie comparat pragul LVC cu tensiunea minima tolerata de acumulator. Daca e cam pe-acolo e ok. De exemplu, eu am un avion RTF care de la mama lui merge pe NiMH si are limita LVC la 5V. L-am pus pe steroizi, adica i-am instalat 2 celule LiPo. Ca sa protejez Lipoii, am modificat pragul LVC si l-am ridicat la 6V ca sa nu imbolnavesc accu.
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 06 April 2007 - 07:57 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#8
Postat 06 April 2007 - 07:56 PM
PS:am si filmat toata operatiunea ...trebuie sa o convertesc si dupa mai vedem noi...acu sa termin partea 2 cut off...
Aceasta postare a fost editata de Calu2: 06 April 2007 - 08:01 PM
#10
Postat 06 April 2007 - 08:59 PM
http://www.wind-sun....tvoltandsoc.pdf
Undeva pe la 10-10.5 volti s-a descarcat 80-90% din capacitate
----
Nu prea le place sa fie descarcati complet. In f. si de tipul de acumulator, pentru o viata lunga gradul de descarcare nu e bine sa treaca de 40%-80% .
----
Se gasesc si acumulatori de 6V. Un controler LiPo de 2 celule ar intrerupe alimentarea motorului la 5-5.5 volti?
cezar
#11
Postat 07 April 2007 - 01:03 AM
Pana la modelele de 45A inclusiv suporta 4 celule, deci suficient, iar mai sus, pana la 100A, 11 celule de LiPo.