Modelism - RHC Forum: ASIGURARI PENTRU MODELE - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

ASIGURARI PENTRU MODELE Am reusit sa angajez

#61 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2007 - 06:20 PM

Liviu44, la 25 May 2007, 15:49, a spus:

Cu privire la RCA, trebuie sa-ti spun ca nu ai dreptate Mizzone@.
Dispozitiile legale sunt in sensul in care, o astfel de asigurare de raspundere civila auto (obligatorie de aceasta data, fata de cea de care vorbeam mai sus, care este facultativa) acopera prejudiciile suferite in urma accidentelor (le vom numi generic asa), indiferent de locul in care s-a produs accidentul de autovehicul. Asta inseamna ca ata pe drumuri publice cat si pe cele nedeschise circulatiei, in incinte si "in orice alte locuri".

????
daca nu ma insel, procedurile in vigoare la ora actuala, in caz de eveniment rutier, sint cam urmatoarele: la producerea unui eveniment/accident cu consecinte/daune materiale, se procedeaza la anuntarea politiei, care emite o dovada de reparatie, odata cu procesul verbal de constatare; cu ACEST document, te prezinti si anunti compania de asigurari despre producerea evenimentului; compania de asigurari, in baza CERTIFICARII IMPREJURARILOR IN CARE AU SURVENIT DAUNELE, CERTIFICARE CONFERITA DE DOCUMENTUL EMIS DE POLITIA RUTIERA, ia act de eveniment si trece la constatarea faptica a pagubelor ce vor fi acoperite prin efectul politei de asigurare, intocmind/eliberind un document numit uzual "constatare" de daune, urmat, eventual, de acceptul de plata...de aici incolo, ma rog, te duci la service-ul agreat de companie, si celelalte;

INTREBARE: indica-ne, te rog, un organ de politie rutiera abilitat sa-si exercite atributiile altundeva decit pe un drum PUBLIC, european, national, judetean, intravilan, ma rog, PUBLIC sa fie...?
...ca mi-e greu sa cred ca, in cazul unor daune auto survenite in urma unui eveniment pentru care politia rutiera NU ELIBEREAZA nici un document, te baga in seama vreun inspector de daune ...
e adevarat, am punctualizat/particularizat un pic discutia la nivel auto si rca, dar astea sint, cred, cele mai comune/raspindite imprejurari in care avem de-a face cu daune si asigurari...
ca, revenind/extrapolind la modellbau, nu cred ca principiile/procedurile de functionare pentru constatarile/despagubirile de daune difera foarte mult...
bafta si minuni!

Aceasta postare a fost editata de mizzone: 25 May 2007 - 06:22 PM


"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#62 Useril este offline   Liviu44 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 05-May 07

Postat 25 May 2007 - 06:46 PM

Desi este un pic off topic am sa incerc sa raspund la intrebare.
Spun "un pic" deoarece, in aceasta sectiune este bine sa vorbim despre asigurari pentru a intelege mai bine mecanismul si asa sa ne atingem scopurile...

Exemplul cu RCa nu este, poate cel mai bun, pentru ce ne intereseaza pe noi.

Insa legislatia in domeniul asigurarilor, cu privire stricta la RCA (care priveste accidente de autovehicule, si nu de, ATENTIE!, circulatie) trebuie sa tina seama, printre altele, si de existenta legislatie in domeniul circulatiei pe drumurile publice.

Se pot produce prejudicii (de catre asigurati RCA) si ca urmare a altor evenimente decat cele care, conform legislatiei rutiere, constituie contraventii. Iti parchezi masina pe varful dealului, "dai la termica" cu planorasul, iar masinuta iti pleaca lin (ca ai tras doar un pic frana de mina!), dar sigur la vale, si intra in gardul sateanului, daramandu-l!

Exista prevedere legala care spune ca, daca au loc avarii sau distrugeri de bunuri, ca urmare a unor evenimente pentru care autoritatile publice (vezi politia, in speta noastra) nu au competenta sa faca cercetari, cauzele si imprejurarile producerii prejudiciului (si implicit ale riscului) se pot dovedi prin orice mijloc de proba.

Deci cam astfel sta situatia pe care ai pomenit-o tu. Iata de ce, zic eu, ca exista premise juridice, pentru nasterea unei astfel de asigurari...

Aterizari usoare

Liviu44
0

#63 Useril este offline   mizzone 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2182
  • Inregistrat: 07-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2007 - 06:58 PM

intrebare: cam ce modele ar putea face obiectul unei asigurari, si, mai ales, cum s-ar face evaluarea/cuantificarea limitelor pina la care se acopera riscurile?
exemplu: daca am un model care NU este in nici o categorie prevazuta "legal"(???), si care poate genera daune catre terti prin faptul ca nu corespunde tehnic, sub un aspect sau altul, zborului rc, asigurarea cum stabileste ce acopera si ce nu? mai exact, daca am un aeromodel al carui echipament rc NU respecta prevederile legale in vigoare, asigurarea acopera vreun risc?
bafta si minuni!

"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI

"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery

"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze

"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII

NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
0

#64 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2007 - 04:28 PM

Revin si eu...

Problema in realitate, adica in viata de zi cu zi e mai apropiata de ceea ce a descris Mizzone. La Aeromodele in special, casele de asigurari s-au confruntat cu cateva probleme "delicate", sa le numim asa. Pentru ca oricine poate afirma: "modelul ala e o bomba! Ala nu stie sa construiasca! Nu corespundea tehnic!", etc. Ca sa se evite treaba asta, s-au definit cateva notiuni, precum "camp agreat", sau pe romaneste, un camp de zbor care indeplineste niste reguli de baza. In primul rand, un organizator, manager, janitor, cum vrem sa-l numim. In fapt un "tap ispasitor" in caz de ceva. El trebuie sa gestioneze disciplina pe camp, frecventele alocate, eventuale programari si cu concursul modelistilor mai experimentati starea tehnica a modelelor. Apoi fara o plasa de protectie, nimeni nu te ia in seama. Parcare la distanta de asemenea. Pentru ca acest camp plin de obligatii ( si de plata! Astfel de campuri au taxa de intrare sau abonament) sa fie atractiv, se mai amenajeaza bancuri de lucru, mese, umbrare, gratar, etc.
Ideea e ca se asigura ACCIDENTE, nu inconstienta sau prostia. Deci se presupune ca se fac toate eforturile pentru a preveni accidente stupide si evitabile prin mijloace simple de organizare.
Asa, si nenea asta e luat la intrebari de un inspector de PROFIL de la sigurari, insotit de nenea' organu'... Daca ceva nu este ok, asigurarea nu plateste. Adio deci zboruri in Poli, in parc sau pe unde se trezeste fiecare. Nici la CLN sau Chitila nu e mai in regula...

Concluzia e ca daca vrei asigurare cu numele, fa una de raspundere generala. Daca vrei una care sa te si ajute, asta nu e buna, si nici una din Romanica nu e adecvata. Pentru ca nici nu exista conditiile legale ca sa apara asa ceva.
Asigurarea modelului e un caz extrem, uneori un moft, si aici se poate face, ca la orice bun. Asiguratorul va avea grija sa ceara prima care trebuie si gata. Daca se rupe in conditii dubioase, asigurarea nu plateste, e simplu. Exista reguli armonizate cu UE, dar pentru ca nu le-a folosit nimeni, nici macar nu se stie ca acestea exista.
Asa ca mai asteptam, sa apara "produse noi", care sa ne ia banii cu drag si sa ne ajute cu nimic....

Bafta tuturor!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#65 Useril este offline   Liviu44 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 05-May 07

Postat 27 May 2007 - 03:58 PM

Desi am promis ca in weekend incerc sa mai postez ceva, nu am putut. Asta pentru ca weekendul asta "m-a lucrat" si din aceasta cauza...si eu pe el!
Se pare insa ca Pavcostel este intr-un stadiu destul de inaintat in studierea acestui subiect (foloseste notiuni specifice). Daca este asa, poate ca posteaza mai multe despre o eventuala asigurare care s-a incheiat (sau este numai in stadiul de proiect). Va spun ca, desi lucrez in domeniu, nu stiu inca nici un operator de asigurari din Romania care sa fi scos un asemenea produs pe piata....Si credeti-ma ca ar fi foarte bine sa apara ceva...

Pina la o noua revenire,


aterizari usoare!
LIVIU44
0

#66 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2007 - 04:44 PM

@Liviu44
Dupa cum am scris, desi i-am rugat cu bani(prima de asiguarae, evident), cu recomandari scrise de la casele mama de afara, cu cunostinte, etc., NU S-A PUTUT INCHEIA! Vorbesc de cea de raspundere civila specifica. Traim in Romania... Cum am mai scris, afara se implica Federiatia de profil, negociaza cu casele de asigurari prima de asigurare si conditiile punctuale, in limita cadrului legal care NU e mult mai dezvoltat decat la noi. Legea UE nu se aplica inca peste tot. Dar e clar ca daca ma duc eu, gigi-nebunu' sa fac asigurare e una, alta daca o Federatie nationala se duce si cere asa ceva pentru sportivii legitimati macar... Sunt sigur ca nu vor fi refuzati nici cei nelegitimati. Nu cer insa asta, pentru ca ar trebui definite si omologate campurile de zbor. Chiar si cele de concurs de pana acum. Asta cere insa ceva munca si timp. Sunt colegi care au insa asigurari din alte tari membre fondatoare UE, si au postat de-a lungul timpului amanunte. Personal nu inteleg o asigurare de model, pentru ca nu posed modele valoroase. Cei care poseda stiu mai bine, insa.

Asa ca daca cineva reuseste sa faca o asigurare corecta, nu "ametita" sau generala, sa ne anunte si pe noi.


Bafta!
Costel

P.S. - postarea de ieri apare pe pagina anterioara, din cauza erorii serverului de ieri.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 27 May 2007 - 04:46 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#67 Useril este offline   Liviu44 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 05-May 07

Postat 28 May 2007 - 08:39 AM

Stimati colegi,

Pentru ca discutia sa fie constructiva si sa ma pot "apleca" mai cu spor si in cunostinta de cauza asupra studiului subiectului, mi-ar fi de mare ajutor urmatoarele:
- un regulament, ordin etc. al Federatiei pe acest segment;
- orice fel de reglementare pe care o folositi, in cadrul cluburilor private, mai ales cu privire la concursuri organizate, dar nu numai;
In masura in care cineva a detinut (detine) vreo asigurare incheiata in afara Romaniei si accepta sa-mi trimita textul (clauzele) contractului, acestea ar fi foarte bune chiar si numai pentru studiu.

Cele de mai sus imi sunt necesare pentru a cunoaste si a folosi, pentru creionarea unui cadru general, atat reguli scrise cat si "nescrise" daca vreti sa le spunem asa.

Pentru cei care pot sa-mi trimita asa ceva, pentru studiu, adresa mea de e-mail este: florin042001@yahoo.com. Ori, daca sunt cumva unele dintre acestea sunt postate pe net, rog dati un link.

Toate cele bune si ...aterizari usoare,
LIVIU44
0

#68 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2007 - 09:54 AM

Uite pe 2006 varianta relaxata. Nu se acceptau romani, extra-comunitari pe vremea aceea.
http://www.aereomodellismo.org/comunicati/...sic_aeci_06.htm
Mai nou in cerintele de anul asta erau re-introduse "campurile autorizate". Depinde ce a votat adunarea generala de acolo...
De urmarit primele de despagubire si cotizatia anuala. Valoarea e clar mica, subventionata cumva. La noi mai mult ca sigur se va plati valoarea intreaga, fara negociere, ca nu ai cu cine negocia...


Bafta,
Costel

P.S. - pentru traducere, Babelfish!

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 28 May 2007 - 09:57 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#69 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 28 May 2007 - 10:31 AM

Salutare!

Ma simt nevoit sa intervin din nou pentru a-i da cateva explicatii colegului nostru Liviu44 din punctul de vedere a unui aeromodelist cu asigurarea la zi. Problema pentru care inca nu s-a reusit realizarea unei asigurari in domeniu este lipsa infrastructurii si a legislatiei in aeromodelism. Pentru inceput sa punctam cateva detalii. Nu doresc sa polemizez din nou despre dorinta mea (a noastra) de a trai dupa reguli impuse si nici ca imi doresc in mod special ca cineva sa ma controleze si sa ma verifice. Daca tot aspiram la conditiile occidentalilor cu aerodromuri parfum, acestea nu vor putea fi realizate la noi doar daca ne vom conforma si unor regulamente si legi. Vrem sa nu, mai repede sau mai tarziu tot acolo vom ajunge si atunci intradevar ni se vor ciunti unele drepturi pentru care probabil vom protesta vehement insa altfel nu se poate.
Cum spunea si Pavcostel, adio zbor in Poli, CLN sau alte locuri NEOMOLOGATE, ba mai mult probabil se vor pune in pericol si unele intalniri daca nu corespund anumitor conditii (vorbesc la modul general, nu doresc ca NIMENI sa se simta lezat de aceasta afirmatie!!!). In oglinda acestora nu sunt chiar convins ca majoritatea ar vota pentru introducerea unor legi in materie.
Hai sa revenim la subiect si sa discutam despre problema aeromodelistilor hobbisti si nu neaparat despre sportivii legitimati la FRMd. Sunt membru in Asociatia Aeromodelistilor din Germania pentru a putea obtine o asigurare valabila pe tot teritoriul Europei. Motivul pentru care am incheiat asigurarea este ca sa pot zbura in conditiile legii pe aerodromurile din strainatate unde NU esti acceptat la zbor fara a detine o asigurare de tip RCA. Aceasta asigurare acopera daunele provocate de catre mine prin intermediul activitatilor in timpul zborului cat si a accidentelor suferite de catre mine in incinta aerodromului. Prima de asigurare este de 56 Euro /an pentru care am dreptul la operarea modelelor de pana la 25kg pe toate aerodromurile autorizate din Europa iar valoarea despagubirii este de pana la 1,5 milioane Euro. Sa le luam pe rand:

1 Aerodromul este acel teren de zbor OMOLOGAT pe care isi desfasoara activitatea aeromodelistul. Acesta trebuie sa corespunda din punct de vedere tehnic, sa fie dotat cu gard despartitor, etc. Regulamentul de Ordine Interioara prevede limitarile caruia trebuie sa te supui. Printre acestea se pot aminiti urmatoarele:
a) se folosesc exclusiv FRECVENTE LEGALE
b ) trebuie sa existe un CONDUCATOR DE ZBOR, este interzis sa zbori singur fara supraveghetor
c) exista orar de functionare pe zile, ore, tip de modele (de exemplu zilnic de la 17-19, sambata si duminica 10-13 si 17-19, miercuri exclusiv elicoptere... daca vreti cautati singur astfel de regulamente, eu am dat doar un exemplu aproximativ)
d) sunt specificate CLAR numarul maxim de aeromodele in aer sitipul acestora, directia de zbor, inaltimea maxima si conditiile tehnice stricte ale unor anumite tipuri de modele, de ex: zgomotul maxim in decibeli pentru motoare termice si elici

2 Regulamentul German pentru Trafic Aerian ( Luftwerkehrs – Ordnung “LuftVO”) prevede toate limitarile generale care pot fi particularizate pentru fiecare aeromodeldrom in parte in functie de autorizatiile primite de la Primaria localitatii invecinate si a forurilor ecologiste. Aici va pot da chiar un exemplu concret unde pista a trebuit mutata pentru ca tocmai la pragul pistei creste ceva iarba alpina rara si ecologistii au suspendat autorizatia de functionare a aerodromului (interesant, nu?). Un extras din acest regulament valabil pentru TARILE EUROPENE sa poate consulta AICI, ramane sa meditam cat de mult ne consideram noi europeni.

3. Asigurarea de tip RCA se incheie prin intermediul Asociatiei (DMFV) pentru membri individuali sau pentru cluburi si implicit a membrilor acestora. Asociatia este interfata dintre asigurat si asigurator si pune la dispozitia acestora EXPERTII DE DAUNE in materie de aeromodelism. Expertii asociatie sunt oamenii care conform literei legii intocmesc documentele prin care poti sau nu solicita despagubirea daunelor.

La modul simplu vorbind facand o paralela intre RCA auto si RCA aeromodelism avem urmatoarele aspecte:

1. Drumurile publice cu legislatia aferenta = Aerodrom omologat si autorizat
2. Politia rutiera = Conducatorul de zbor al aerodromului
3. Experti in daune auto de la compania de asigurari = Experti in daune aero de la Asociatia Aeromodelistilor Germani.

Societatea de asigurari nu este in masura sa controleze si sa judece aceste cazuri particulare decat prin intermediul unor specialisti in domeniu care iau salariul pentru asa ceva.

Nu vor asigura despagubiri din start daca tu nu te-ai conformat cu legile in vigoare. Daca e sa analizam situatia actuala in RO, oare cum credeti ca aceste lucruri se vor putea controla?

Hai sa analizam un eveniment recent. Sambata 26.05 s-a organizat la Arad etapa din Campionatul National la Aeromodelism al Palatului Copiilor conform regulamentuli Ministerului Invatamantului. Au evoluat planoare A2 zbor liber si R/C. Eu personal nu sunt implicat si nu am participat in acest an ca spectator, am auzit de cele intamplate de la un coleg de club.
Activitatea s-a desfasurat la marginea orasului pe o pasune. Statiile folosite sunt cele din generatia de acum 20 de ani cu frecvente total paralele cu legislatia in vigoare. Primul incident a fost aterizarea fortata a unui model pe (sau in imediata apropiere, nu stiu exact dar ma informez) soseaua invecinata considerata drum public, al doilea s-a infipt in pamant datorita unor probleme radio iar al treilea datorita unor probleme tehnice si/sau de pilotaj in autoturismul cu care s-a deplasat chiar echipa in cauza. Am vazut fotografia cu autoturismul si sa nu va spun cum arata dupa impactul unui planor de 2m cu motorul in blana. Credeti ca ar exista vreo modalitate ca acest incident sa fie trecut prin filtrul unei firme de asigurare?

Sincer nu vad la ora actuala cum s-ar putea rezolva problema asigurarilor din moment ce exista o gramada de verigi lipsa din lantul care ar putea lega aeromodelistul de rand cu firma de asigurari.

zozo

Aceasta postare a fost editata de zozo: 28 May 2007 - 10:35 AM

0

#70 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 28 May 2007 - 11:04 AM

In timp ce scriam mesajul anterior, au aparut unele intrebari.

@Liviu44

1. Federatia nu se ocupa de aeromodelistii individuali decat de sportivii legitimati. Mai multe detalii se pot afla de la Pitts

2. Exista Regulamente de Ordine interioara si la cluburile neafiliate Federatiei iar regulamente de participare sunt la toate marile intalniri. Se poate consulta sectiunea "Intalniri, cupe, etc..." Problema este locul unde sa se aplice acest regulament. Majoritatea activitatilor de zbor se desfasoara ori in locuri neamenajate ori pe aerodromuri sportive unde automat te conformezi cu regulamentul existent.

3. Detaliile despre asigurari si clauze prin DMFV le poti gasiAICI, din pacate doar in limba germana. Atrag atentia asupra PDF-urilor de la baza paginii unde sunt descrise clauzele pe larg.

Din pacate nici eu nu am mai putut obtine asigurari pentru alti modelisti straini incepand cu anul 2006. Noua politica a firmei de asigurari nu se mai extinde decat asupra rezidentilor germani. Faptul ca eu am incheiat asigurarea inca din 2005 este doar un noroc si astfel am ramas in continuare membru si asigurat in si prin DMFV.

Doresc si sunt pro oricarui demers pentru a intra in posesia unei asigurari in Romania atat pentru mine cat si pentru membri clubului pe care-l reprezint.
0

#71 Useril este offline   Liviu44 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 05-May 07

Postat 28 May 2007 - 12:38 PM

Multumesc celor care mi-au raspuns. Raspunsurile voastre, cu indicatiile pe care mi le-ati dat, le voi studia in amanunt.

Totusi, ma simt obligat sa fac o precizare: Ca unul care lucrez in domeniu, dar nu m-am gandit la o asemenea asigurare pina acum, incerc doar sa stabilesc daca, si mai ales in ce masura (raportat la legislatie, cutuma, sau oricum vreti sa ii spuneti) se poate initia o discutie pentru crearea unui asemenea produs in Romania.
Aceasta nu inseamna ca voi putea sa si reusesc sa gasesc vreun asigurator dispus sa faca asa ceva.
Cu alte cuvinte sa nu se inteleaga ca aceasta problema e ca si rezolvata pentru ca unul dintre noi s-a hotarit sa studieze mai adanc aceasta problema.

Dar cred ca problema merita un pic de atentie, iar eu, intamplator pot sa ii acord aceasta atentie (atat ca pasionat cat si ca om care a auzit de asigurari, in general).

Cu traducerea din germana imi va fi mai greu, cu aia din italiana se va rezolva mai usor.

Multumesc
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu