MB01 Hunter Planor(?)
#61
Postat 28 July 2007 - 03:35 PM
Apropo de greutate, nu am cu ce sa-l cantaresc, dar ochiometric se poate spune ca e sensibil mai usor decat o sticla de 1.5L umpluta cu apa. Ma bate gandul sa-i fac si un calcul al vitezei minime. Revin...
#62
Postat 28 July 2007 - 03:41 PM
felicitar sunt impresionat
am si eu un planor in constructie numit atlas cred ca va iesi fain (sper)
#63
Postat 28 July 2007 - 03:51 PM
Ma bucur mult ca si tu esti constructor de planoare. Mult succes pentru Atlas !!!
Poate vedem si ceva poze din timpul constructiei, ca eu am apucat sa pun poze cam tarziu :lol: - la reconstructie...
#64
Postat 28 July 2007 - 04:01 PM
Wing Area: 33.49 dm2;
Greutatea: 1500g (dar cum spuneam e mult mai usor);
Max Lift coefficient: 1.0 (la jumatate);
Rezulta:
Wing Loading: 45g/dm2
STALL SPEED: 30 Km/h (asta fara pic de vant)
Deci cu ceva vant la panta, Hunter trebuie sa planeze frumos tinand cont si de profilul de aripa pe care in continuare il numim "Joe Doe" :lol:
Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 28 July 2007 - 04:06 PM
#65
Postat 28 July 2007 - 04:35 PM
Din masuratorile mele, care au inclus 3 metode dupa cum bine spunea Big, a rezultat un unghi de incidenta de 1 singur grad.
Sper sa nu se plictiseasca saracutul singur...
Totusi se simte nevoia unui aparat de masurat calajul profesional (fara calcule trigonometrice si/sau adunari aritmetice de unghiuri).
Cum am ajuns la aceste concluzii? Ei bine, simplu:
Intradosul aripei se afla paralel cu intradosul ampenajului orizontal.
La profilul de aripa de la bordul de atac pana la bordul de fuga si impreuna cu intradosul am 2 grade;
La profilul ampenajului orizontal de la bordul de atac pana la bordul de fuga si impreuna cu intradosul am 1 grad.
Deci 2-1=1 gard la calaj.
#66
Postat 28 July 2007 - 05:02 PM
cand l-am vazut ciopartit mi s-o rupt inima in mine....ca si cu motoplanoru lui dragutz cand o inceput sa se plimbe acumualtorii in el.
#67
Postat 28 July 2007 - 05:10 PM
Acest lucru probabil din cauza faptului ca s-a stricat in locul si din cauza unor lucruri pe care stiam bine ca nu sunt puse la punct.
#68
Postat 28 July 2007 - 08:47 PM
imi poti da ID-ul tau de mess sa vb.??:( pe IM
#69
Postat 20 August 2007 - 09:04 AM
Poate ca este prea devreme, dar merita spuse cateva vorbe;
Ei bine, dupa faza de la RR ca in "Cascadorii rasului" cand am angajat a doua oara Hunter-ul si a cazut tot pe aripa din stanga, de data asta la Calugareni A ZBURAT !
A fost o zi frumoasa de vara cu un vant la panta de aproximativ 12-15km/h la orele amiezei. Paguletz si Remus au lasat pentru cateva minute planoarele lor sa se odihneasca si au lansat Hunter-ul. De data aceasta eu m-am multumit sa ma uit de pe margine ca un simplu constructor.
Remus a aruncat planorul iar Paguletz l-a pilotat.
Se poate spune fara rezerva ca Hanter a zburat, a zburat chiar frumos...
Deci intr-adevar Hunter este un planor in adevaratul sens al cuvantului.
Corsarul.
#70
Postat 20 August 2007 - 09:18 AM
Dar e bine si asa, avem mai multa nevoie sa vedem unde am gresit decat sa ne imbatam cu filme frumoase ;)
Eu cred ca de acum incepe sa fie interesant acest subiect si voi mai pune poze cu planorul si nu in ultimul rand, voi mai povesti despre ce am mai facut pe la el.
Corsarul.
#71
Postat 20 August 2007 - 08:36 PM
big
#72
Postat 21 August 2007 - 12:13 AM
zboara bine dom'le! mai trebuie facute mici finisaje pe la controale, si acum si pe la centraj probabil, dupa ce va fi inlocuita bara de carbon, cu o tija de otel. dar aia cam statea in CG...
pacat ca a aterizat mai brutal a doua oara, dar macar s-au vazut punctele slabe (in afara de pilot) ;)
sper doar ca bunul meu prieten, Corsarul, nu va mai fi multa vreme doar constructor sau cel mult "lansator" de planoare!
Laser frate!
#73
Postat 21 August 2007 - 08:19 AM
Cand va fi nevoie de aterizari ca la carte sau la picior, atunci voi apela si la mixajele deja pregatite (flaperon).
Daca nici asa nu va satisface cerintele, atunci trecem la operatii chirurgicale (flapsuri, airbrake).
#74
Postat 21 August 2007 - 08:31 AM
Dar cu o inima de otel de 6mm lucrurile cred ca or sa se mai schimbe. Sper ca greutatea in plus adusa de tija de otel, fix in centrul de greutate, sa fie un lucru bun deoarece la anvergura lui, totusi erea cam prea usor. Cum il ridici un pic de bot, cum se transforma intr-un velier si asta pentru ca nu are o inertie corespunzatoare.
Si daca are si vant de 15km/h zboara super. Ramane de vazut cum se comporta la termica. Ehe, dar pana atunci mai e mult...