Modelism - RHC Forum: MB01 Hunter - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

MB01 Hunter Planor(?)

#31 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 14 July 2007 - 07:00 PM

Poza cu cartonul...

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#32 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 14 July 2007 - 07:02 PM

O poza cu print-ul nervurilor...

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#33 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 14 July 2007 - 07:06 PM

Extradosul cu un strat de fibra de sticla pentru mai multa rezistenta. Rana s-a cicatrizat...

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#34 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 14 July 2007 - 07:10 PM

Si aici intradosul tot cu un strat de fibra de sticla...

Va urma stratul de monocot, care sper sa acopere cat mai bine reparatia.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 14 July 2007 - 07:12 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#35 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 14 July 2007 - 07:39 PM

Il vedem sigur la Sin-Petru ;)
0

#36 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 06:28 PM

Din pacate nu am mai avut monocot alb suficient si am combinat cu ceva rosu (prietenii stiu de unde e...)

Si cam asa arata acum aripa reparata:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#37 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 06:52 PM

Ok, cu aripa am terminat, acum urmeaza durerea...

Ampenajul orizontal

Umbla o vorba cum ca trebuie pus un servou mic in ampenajul vertical. Zis si facut...
Dar stai putin ca nu prea ai unde. Servoul meu are 10mm grosime, AV-ul la fel, cum sa-l pun?

Sa-l bag pe o parte si sa iasa pe cealalta parte, arata rau. Sa-l bag pana la jumatate si sa ramana o galma afara, risc sa zboare planorul in cercuri. Sa caut unul mai mic de 8mm, oricum trebuie sa-i fac loc si acestuia, ca in interior nu am atata spatiu.

Raspunsul a venit relativ repede: "Bare Metal Restor" (ca tot m-am ocupat in ultima vreme la servici de asa ceva);

Adica am pus mana pe flex, am despicat AV-ul in doua pe bordul de atac. Apoi am desfacut direstia si am curatat frumos tot interiorul precum pestele de pus la prajit. Cu aceasta ocazie, am reusit sa-mi fac si eu AV-ul sa stea perpendicular pe axa aripilor. Acum in sfarsit am si eu aceasi distanta din varful aripilor pana in varful AV-ului. Mare lucru, mare !

A urmat fixarea servoului pentru ca acum aveam spatiu suficient fara nici un risc de estetica sau functionalitate.

Deci cam asa s-a instalat dansul:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 21 July 2007 - 07:13 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#38 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 06:58 PM

Bine bine, dar ma veti intreba: Pe unde scoti comanda catre elevator?

Pe aici:

De data asta flexul m-a ascultat de minune. Daca pana acum l-am lasat sa-si faca de cap, acum chiar a facut treaba de laser.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 21 July 2007 - 07:15 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#39 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 06:59 PM

Sa pun macar o poza cu fixarea directiei...
De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#40 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 07:00 PM

Poza...

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#41 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 07:03 PM

Si acum bordul de atac al AV-ului restaurat cu fibra de sticla:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 21 July 2007 - 10:51 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#42 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 07:09 PM

Si ziua de lucru se incheie cu o privire de ansamblu:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#43 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 21 July 2007 - 07:11 PM

...una peste alta...MAIASTRA LUCRARE, DIBACI MESHTERUL :D
No brain, no headache.....
0

#44 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 21 July 2007 - 07:13 PM

Corsarul, la 21 Jul 2007, 18:58, a spus:

...."elevator"
....

...la cat de profi esti, zi si tu PROFUNDOR :D
No brain, no headache.....
0

#45 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 07:19 PM

Sau asa :D

Asta mi-a ramas de prin manualele de pe net...

Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 21 July 2007 - 07:20 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#46 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 21 July 2007 - 08:20 PM

Corsarul, la 21 Jul 2007, 19:19, a spus:

Sau asa :D

Asta mi-a ramas de prin manualele de pe net...

de acum apuca-te si tu si scrie manuale de reparatii. sa nu uiti sa treci la capitolul "Scule si materiale necesare" si un flex industrial :D
Bravo Lasare!
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#47 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2007 - 08:41 PM

Corsarul, la 21 Jul 2007, 18:52, a spus:

Sa-l bag pana la jumatate ... risc sa zboare planorul in cercuri.

Sa mori tu?!
Ieshti speriat de bombe, nene!

Laboriasa lucrarea.
Taca tot ai recurs la solutii radicale, puteai sa adopti o alta solutie, care sa-ti usureze viata la camp (montat/demontat).
Io, in locul tau, fixam servoul profundorului in stabilizator, cu axul si echeea iesind pe extrados. Astfel, timonieria ramanea in permanenta montata si nu trebuia decat sa cuplezi/decuplezi mufa servoului in mufa prelungitorului.
Nu-mi spune de chestii gen rezistentza parazita, ca te injur!
Io am recurs la solutia asta la modelul ala despre care am scris in subiectul ala cu aeromodelul cu fuselajul din teava de undita.
Ai o poza aici.
Oricum, ai facut treaba buna!

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 21 July 2007 - 08:42 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#48 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 09:10 PM

Salut Valterash,

Tu ai perfecta dreptate, era mai usor de montat la camp dar nu era la fel de estetic.

Daca inteleg eu bine, trebuia sa infig servoul in AO (ca in poza ta) si sa scoata capul pe afara (extrados) cu tot cu sarma prin monocotul care s-ar fi incretit ca la perdea.

Asta mi-ar fi slabit mult AO-ul si riscam sa-l vad in "V".

Din pacate inca nu am facut mecanismul de prindere al AO de AV. Era planificat abia pentru maine...
Cred ca o sa-ti placa si asta ca nu o sa faca la camp decat sa se monteze un surub si atat (in loc de un surub si o mufa). Si inca ceva, tot la planorul asta am ramas cu o mufa in mana, noroc ca era de la intrerupatorul de RX.

Daca tot te-am prins pe frecventa asta, tu cum stai cu lucrarile la al tau?

Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 21 July 2007 - 09:26 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#49 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2007 - 09:40 PM

Corsarul, la 21 Jul 2007, 21:10, a spus:

... prin monocotul care s-ar fi incretit ca la perdea.
...Asta mi-ar fi slabit mult AO-ul si riscam sa-l vad in "V"...

Ce vorbesti? Esti speriat de bombe!

Citeaza

decat sa se monteze un surub si atat (in loc de un surub si o mufa).

Pai si furca ce prinde tija de echeea profundorului?? Ca asta e (mai) nasol de montat!

Citeaza

tu cum stai cu lucrarile la al tau?

Care? Ala negru si urat? E veteran deja! Zboara beton! Il vezi la Sanpetru.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#50 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 09:56 PM

Am inteles ca ai si tu un fuselaj ca al meu. La ala ma refeream. Eu stiu ca toate modelele tale zboara super, ca le faci foarte bine dar zbori si super cu ele...

Care furca? Nu m-ai invatat tu sa pun o sarma indoita in forma de "Z"? Dupa ce scot surubul mai trebuie sa fac o miscare precum Zorro (il stii !) dar nu foarte rapid ca se poate rupe ceva pe acolo :D Tu ai furca in poza aia?

Nu stiu daca ajung si pe la Sanpetru :D in principiu mai fac o RR pe 3 august...

Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 21 July 2007 - 10:19 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#51 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2007 - 10:03 AM

Corsarul, la 21 Jul 2007, 21:56, a spus:

Am inteles ca ai si tu un fuselaj ca al meu. La ala ma refeream.

Aaaaa, m-am prins... Ala mai sta la rand. Inca e in chinurile facerii...

Citeaza

Care furca? Nu m-ai invatat tu sa pun o sarma indoita in forma de "Z"?

Aha. E OK.

Citeaza

Tu ai furca in poza aia?

Nu, evident. Furca ar fi fost... mai mare decat servoul!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#52 Useril este offline   Treff 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 02-July 07

Postat 22 July 2007 - 10:45 PM

ms pt pozele cu cartonul is cu nervurile..:) sper sa le folosesc :()
0

#53 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 02:12 PM

RR VENIM !!!

Planorul din imagine l-ati mai vazut, dar acum e RTF !

Va rog sa scuzati aspectul general deoarece nu a mai fost timp si pentru vopsit si curatat.

Deci cam asa arata Hunter acum (cred ca va purta indicativul MB02 - din cauza modificarilor de la AO):

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#54 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 02:16 PM

Si acum cateva detalii despre cum s-au desfasurat si finalizat lucrarile de restaurare.

Dupa cum spuneam, am revenit cu amanunte referitoare la sistemul de prindere al ampenajului orizontal:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#55 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 02:41 PM

Sau asa...

Solutia este extrem de simpla, foarte exacta si sigura iar comanda este foarte buna.

Am tinut sa spun acest lucru numai dupa ce am vrut sa testez sistemul, pentru ca sa ma asigur ca intr-adevar este ok.

Acea piesa dreptunghiulara din sticlotextolit este lipita cu epoxy atat de monocot cat si direct de balsa. Pentru asta am decupat din monocotul AO-uli un dreprunghi cu aria ceva mai mica (cam 2mm la fiecare latura) pentru a intra sub piesa, ca sa nu se increteasaca.

Am dat o gaura de 4mm spre bordul de atac al ampenajului pentru a-l fixa cu un surub de plastic. Bineinteles ca materialul a tras cand am dat gaura dar nu am cedat si apoi am centrat-o exact la fix.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 28 July 2007 - 04:10 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#56 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 02:47 PM

Asamblat, sistemul de comanda al profundorului arata cam asa:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#57 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 02:49 PM

Si o privire din spate cu comanda profundorului:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#58 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 03:00 PM

Servoul este fixat in interiorul ampenajului vertical si se pare ca-i place foarte mult:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#59 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 03:02 PM

O privire de sus cu ampenajul orizontal si cu surubul de prindere al acestuia:

Fisiere atasate


De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#60 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 28 July 2007 - 03:27 PM

Am recalculat pozitia CG-ului care evident ca s-a modificat. Aceasta s-a mutat cu aproximativ 10mm mai in spate (acum e la 69.07mm). Analitic as putea spune ca acest lucru se datoreaza faptului ca a crescut eficienta noului stabilizator (AO).

Echilibrat si pregatit de zbor are cam 45g de plumb in bot. Fata de editia trecuta in care a avut 85g in bot. Totusi, am sa tin pe aproape si cealalta bucata de plumb sau poate trage Big cu niste alice in el :( Big, ocheste-i botul, ocheste-i botul :lol: !

AC-ul (centrul de aerodinamicitate) nu s-a modificat (48.75mm);
NP-ul (punctul neutru) s-a dus si el mai in spate (84.14mm) asta pentru ca a crescut aria stabilizatorului);

Si pentru ca s-au mai cerut si alte date, am sa le trec mai jos:

Wing Area: 33.49dm2;
Stab. Area: 3.3dm2.

Aceasta postare a fost editata de Corsarul: 28 July 2007 - 03:28 PM

De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu