Solutii de echipare bimotor motoare,regulatoare,acumulatori
#1
Postat 28 January 2007 - 03:49 PM
Pt.un viitor kit (C 130 Hercules) as dori un mic (mare) ajutor :kitul va avea anvergura de 2 metri ,greutate1-1,5 kg(Silviu 66 stie despre ce e vorba)
1)Am doua motoare clona Hacker A20-20L,caracteristici :Greutate: 56 g
Rmp/V(KV): 1050
Curent de mers in gol (IO): 0.9 A
Consum: 6-15 A
Curent maxim: 19 A
Acumulatori: 3 celule Lipo
Elice recomandata: 9x4.7 - 10x4.7
Aplicatii recomandate: (tip/greutate)
Planoare: 1100 grame
Sport si scale: 800 grame
3D: 550 grame
2)Problema de care ma lovesc ,adica nu cunosc,regulator(regulatoare),daca se pune un singur regulator pt cele doua motoare,sau fiecare regulator cu motorul sau........(am un Welgard de 40A)
3)Acumulator:ajunge unul de 3s,4ooomA Li-Po,la care voi lega regulatorul ,sau regulatoarele in paralel
:sau 2 seturi de 3s,2000mA pt fiecare regulator(in cazul ca trebuie 2 regulatoare)
4)Receptorul in cazul in care trebuie sa pun 2 regulatoare conexiunea lor sa se faca cu un cablu'Y'
Astept solutii,daca a-ti avut de-a face cu asa ceva .
Scuzati ideile gresite..........doar sint incepator(am circumstante...)
Mersi !!!!!
#2
Postat 28 January 2007 - 06:36 PM
#3
Postat 28 January 2007 - 07:14 PM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#4
Postat 28 January 2007 - 08:20 PM
old-boy, la 28 Jan 2007, 18:36, a spus:
Mersi !!!
#5
Postat 28 January 2007 - 08:29 PM
domnu_doctor, la 28 Jan 2007, 19:14, a spus:
Stima,
Daca ai daca motoarele sint identice ,si amperajul lor insumat este doar 75-80% din puterea controlerului ??
Adica cele 2 motoare au la maxim 35A,iar controlerul este de 40A ?
Adevarat sau gresesc ??
Incepator........nu da cu parul
Mersi !!!
Daca ai daca motoarele sint identice ,si amperajul lor insumat este doar 75-80% din puterea controlerului ??
Adica cele 2 motoare au la maxim 35A,iar controlerul este de 40A ?
Adevarat sau gresesc ??
Incepator........nu da cu parul
Mersi !!!
#6
Postat 28 January 2007 - 08:32 PM
Eu ti-am spus cam cum e cu principiu si teoria. :)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#7
Postat 28 January 2007 - 08:46 PM
domnu_doctor, la 28 Jan 2007, 20:32, a spus:
Eu ti-am spus cam cum e cu principiu si teoria. :)
Stima,
Asa am inteles:
Deci :2 mot Hacker A20-20L,
2 regulatoare la care scot firul rosu(la unul dintre ele,asa am inteles) in caz ca fac conexiunea cu un cablu 'Y" daca utilizez un singur receptor
1 acc de 3s 4000mA cu conexiune in paralel pt alimentarea celor 2 motoare ,sau 2 acc de 3 s 2000 care se conecteaza fiecare pt fiecare motor.
Daca am inteles bine ,daca nu va rog corectati-ma.
Prea rigide informatii va rog dezvoltati.
Mersi !!!
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 28 January 2007 - 08:49 PM
#8
Postat 28 January 2007 - 09:37 PM
old-boy, la 28 Jan 2007, 18:36, a spus:
??????
M-ai spart cu chestia asta :)
#9
Postat 28 January 2007 - 10:11 PM
Red Sky, la 28 Jan 2007, 21:37, a spus:
old-boy, la 28 Jan 2007, 18:36, a spus:
??????
M-ai spart cu chestia asta :)
Da ,voi folosi 2 regulatoare Welgard de 30 A pt motoarele sus-mentionate,dar am inteles ca e pb cu legarea regulatoarelor la receptor(fir rosu )-citez old-boy: Ficare motor cu controlerul lui, poti folosi orcare din variantele de alimentare. Elegant ar fi daca ai folosi 2 receptoare identice, pe canalul 3 motoarele, daca vrei sa folososti cablu Y la unul din controlere scoate firul rosu.
Mersi !!
#10
Postat 28 January 2007 - 10:13 PM
#11
Postat 28 January 2007 - 10:19 PM
le legi la acelasi receptor ai 2 variante
ori cablu Y...
ori daca ai statie mai desteapta(ex MX-12, MX-16, MX-22, MC19 etc.) mixezi un canal nefolosit cu gazul si gata. cuplezi regulatoarele fiecarep e canalu' lui.
#12
Postat 28 January 2007 - 10:27 PM
Problema e modul de conectare ; citez old-boy- -- Ficare motor cu controlerul lui, poti folosi orcare din variantele de alimentare. Elegant ar fi daca ai folosi 2 receptoare identice, pe canalul 3 motoarele, daca vrei sa folososti cablu Y la unul din controlere scoate firul rosu.
Cu firul rosu chiar ca sint in ceata.......
#13
Postat 28 January 2007 - 10:30 PM
Cu motoare brusless.
CA SINT INTR-O CEATA ---bezna ce mai!!!!!!!!
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 28 January 2007 - 11:23 PM
#14
Postat 28 January 2007 - 10:33 PM
Dexter_Jr, la 28 Jan 2007, 22:19, a spus:
le legi la acelasi receptor ai 2 variante
ori cablu Y...
ori daca ai statie mai desteapta(ex MX-12, MX-16, MX-22, MC19 etc.) mixezi un canal nefolosit cu gazul si gata. cuplezi regulatoarele fiecarep e canalu' lui.
Sint mot.clona Hacker si am statie E-Fly,dar am inteles ca nu e nici o pb. cu statia
Pb. care nu o inteleg si care e sensibila e legarea regulatoarelor -2 la nr.
Cei care au kituri de aero bimotoare folosesc canalele normale (1-4),nu folosesc canale suplimentare,statii rc foarte.....profi .....aici ma gindesc ca ar fi solutia de mijloc(pb. care nu e rezolvata e legarea regulatoarelor care am inteles ca trebuie cite unul pt. fiecare motor.O.K.)
MERSI !!!
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 28 January 2007 - 10:41 PM
#15
Postat 28 January 2007 - 10:36 PM
in alta ordine de idei ce motoare vei folosi? Hacker? sau imitatie?
faza cu 2 receptoare e cam ciudata...nu merge.
deci faci asa. tu din regulator ai firele pt baterie, pt motor si firu de intra in receptor. ala are 3 fire maro(negru), rosu si galben(portocaliu). eh la unu din regulatoare intrerupi firul rosu. si apoi le bagi in cablu Y
#16
Postat 28 January 2007 - 10:45 PM
Dexter_Jr, la 28 Jan 2007, 22:36, a spus:
in alta ordine de idei ce motoare vei folosi? Hacker? sau imitatie?
faza cu 2 receptoare e cam ciudata...nu merge.
deci faci asa. tu din regulator ai firele pt baterie, pt motor si firu de intra in receptor. ala are 3 fire maro(negru), rosu si galben(portocaliu). eh la unu din regulatoare intrerupi firul rosu. si apoi le bagi in cablu Y
Asa mi s-a scris chestia aceea cu firul rosu pe care eu nu am inteles-o.
Motoarele(2 la numar brusless) sint clona Hacker A20-20L,am doua reg.de 30A ,si unul de 40A(pe care am inteles ca nu il pot folosi pt.legarea celor 2 motoare),un receptor Art-Tech,o statie E-Fly.
Acuma lamuriti-ma daca pot face o electronica pt. un bimotor.?????
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 28 January 2007 - 10:47 PM
#17
Postat 28 January 2007 - 10:46 PM
twin star I sau II folosesc motoare cu perii la care merge facuta legatura paralel si un regulator.
Aceasta postare a fost editata de worms: 28 January 2007 - 10:50 PM
#18
Postat 28 January 2007 - 10:53 PM
worms, la 28 Jan 2007, 22:46, a spus:
twin star I sau II folosesc motoare cu perii la care merge facuta legatura paralel si un regulator.
citez-foloseste doua regulatoare le cele doua motoare si la unul din regulatoare scoate firul rosu.......
1)Deci la unul din reg.scot firul rosu (din conexiunea regulator-receptor)
citez-cablu y.am folosit si eu la fel la me 110bf.
2)cablurile de legatura(regulator-receptor) de la cele doua regulatoarele cuplez intr-un cablu 'Y'-iar la unul din cabluri intrerup firul rosu.
E corect !!!!
Asa am inteles..
Mersi !!!!!!!!
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 28 January 2007 - 10:56 PM
#19
Postat 28 January 2007 - 11:02 PM
Aceasta postare a fost editata de worms: 28 January 2007 - 11:04 PM
#20
Postat 28 January 2007 - 11:04 PM
Dexter_Jr, la 28 Jan 2007, 22:36, a spus:
in alta ordine de idei ce motoare vei folosi? Hacker? sau imitatie?
faza cu 2 receptoare e cam ciudata...nu merge.
deci faci asa. tu din regulator ai firele pt baterie, pt motor si firu de intra in receptor. ala are 3 fire maro(negru), rosu si galben(portocaliu). eh la unu din regulatoare intrerupi firul rosu. si apoi le bagi in cablu Y
Cele de la MPX.sint cu motoare cu perii...asta e pb.,trebuie sa gasesc pe cineva care a facut modificarea pe mot. brusless........trebuie sa fie cineva in tara asta mare !!!
#21
Postat 28 January 2007 - 11:27 PM
Dexter_Jr, la 28 Jan 2007, 22:36, a spus:
in alta ordine de idei ce motoare vei folosi? Hacker? sau imitatie?
faza cu 2 receptoare e cam ciudata...nu merge.
deci faci asa. tu din regulator ai firele pt baterie, pt motor si firu de intra in receptor. ala are 3 fire maro(negru), rosu si galben(portocaliu). eh la unu din regulatoare intrerupi firul rosu. si apoi le bagi in cablu Y
Kitul de MPX vine cu motoare cu perii.
Voi folosi motoare clona A20-20L
E diferit fata de motoarele Brusless
Pb. cu firul rosu incep sa o inteleg..
Mersi.!!!!
#22
Postat 29 January 2007 - 09:26 AM
"??????
M-ai spart cu chestia asta "
Astupa gaura, dar sa sti ca a fost folosita si functioneaza foarte bine.
#23
Postat 29 January 2007 - 10:13 AM
N-am zis ca nu ar merge.
Dar DE CE?? sa folosesti doua receptoare cind poti sa faci un simplu mixaj sau mai simplu, doar un cablu Y?
La doua receptoare apar probleme de radioreceptie, etc... pe cind la un mixaj, poti sa le si sincronizezi turatiile.
#24
Postat 29 January 2007 - 10:29 AM
Sincer in zbor EU nu am incercat, doar pe masa, cel care le-a folosit astfel pe un P38 nu s-a plans de probleme de receptie, avantajul este la modelele electrice unde poti folosi un nr mai mare de servouri fara sa faci alimentare separata pentru receptor.
#25
Postat 29 January 2007 - 05:43 PM
danny_39, la 28 Jan 2007, 23:04, a spus:
Nu gasesti, bag mana in foc ca nu e nimeni! Dealtfel, ti-am mai spus-o. Fa cum te invata batranii care deja au explicat.
Mergi la Oradea, Cauta-l pe Lajos sau Magnum si vorbeste cu ei, te vor sfatui ei cum e mai bine.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#26
Postat 29 January 2007 - 07:01 PM
BogdanStancu, la 29 Jan 2007, 17:43, a spus:
danny_39, la 28 Jan 2007, 23:04, a spus:
Nu gasesti, bag mana in foc ca nu e nimeni! Dealtfel, ti-am mai spus-o. Fa cum te invata batranii care deja au explicat.
Mergi la Oradea, Cauta-l pe Lajos sau Magnum si vorbeste cu ei, te vor sfatui ei cum e mai bine.
Da ii stiu pe amindoi ,sintem colegi de aeroclub (la proiectul asta ma va ajuta Mircea un alt coleg) ,dar cautam o solutie verificata,aplicata de cineva ,e mai bine daca intrebi pe unul care a facut asa ceva (in cazul asta ai dreptate ,nu e nimeni sa fi facut cineva aplicatia asta)
Oricum iti multumesc !!!
Aceasta postare a fost editata de danny_39: 29 January 2007 - 10:06 PM
#27
Postat 30 January 2007 - 08:28 PM
danny_39, la 29 Jan 2007, 19:01, a spus:
BogdanStancu, la 29 Jan 2007, 17:43, a spus:
danny_39, la 28 Jan 2007, 23:04, a spus:
Nu gasesti, bag mana in foc ca nu e nimeni! Dealtfel, ti-am mai spus-o. Fa cum te invata batranii care deja au explicat.
Mergi la Oradea, Cauta-l pe Lajos sau Magnum si vorbeste cu ei, te vor sfatui ei cum e mai bine.
Da ii stiu pe amindoi ,sintem colegi de aeroclub (la proiectul asta ma va ajuta Mircea un alt coleg) ,dar cautam o solutie verificata,aplicata de cineva ,e mai bine daca intrebi pe unul care a facut asa ceva (in cazul asta ai dreptate ,nu e nimeni sa fi facut cineva aplicatia asta)
Oricum iti multumesc !!!
Nici o noutate ???
#28
Postat 31 January 2007 - 09:43 AM
Red Sky, la 29 Jan 2007, 10:13, a spus:
N-am zis ca nu ar merge.
Dar DE CE?? sa folosesti doua receptoare cind poti sa faci un simplu mixaj sau mai simplu, doar un cablu Y?
La doua receptoare apar probleme de radioreceptie, etc... pe cind la un mixaj, poti sa le si sincronizezi turatiile.
Se pot folosi doua receptoare absolut fara nici o problema. Evident, tre sa fie pe acelasi canal. Nu e musai sa fie identice, dar e recomandat. Poti folosi si doo sute de receptoare - care e problema?
De ce se folosesc doua receptoare? Din mai multe motive:
1. Cand ai model cu multe servouri si nu ai poxer box, nu e indicat sa alimentezi 'j de servouri prin cablajul unui singur receptor;
2. Cand ai un model mare si complicat de montat/demontat. Ca sa nu pui un singur Rx. central si o tona de fire spre cele shase, opt servouri din aripi, cele trei-patru servouri din coada precum si o tona de mufe, atunci poti sa pui in fiecare aripa cate un Rx dedicat aripii respective, cu servourile aferente si alimentat de un packul lui. Fiecare aripa e izolata de restul. Nu ai fire lungi, nu ai mufe, etc. In fuselaj poti sa ai alt Rx pt. shmeltzurile din fuselaj. Fiecare Rx este independent.
3. Cand iti tzatzaie curul din motive de (non)fiabilitate si vrei sa-ti protejezi creatia. Sistemul devine (cvasi)redundant. La o adica, poti sa aduci cioara jos si numai cu un eleron functional...
Spun cvasiredundant, pt. ca sistemul nu e redundant get-beget. Dar, decat sa ai un sistem cu un singur Rx si un singur pack, cu multe mufaraie si kilometri de fire, parca e mai "safe" sistemul multiRx.
Obs.
Nu se discuta aspectul financiar...
@danny_39
Io ti-as recomanda sa folosesti un singur Rx, doua controlere (evident) si sa renunti eventual la functia BEC si sa alimentezi Rx separat. Nici o problema insa, daca alimentezi prin BEC-ul unui singur contr.
Io unul, nu am stiinta de bimotor brushless in Ro. Dar va fi unul, anul asta.
#29
Postat 31 January 2007 - 09:48 AM
danny_39, la 28 Jan 2007, 23:27, a spus:
E diferit fata de motoarele Brusless
A20-20L e brushless, nu e diferit.
Io am A30-28S si ie far' de perii!
#30
Postat 31 January 2007 - 10:54 AM
Asa vreau sa fac sistemul: 2 motoare A20-20L,fiecare cu regulatorul lui(minim de 30A) ,regulatoarele legate printr-o conexiune 'Y'(la unul din regulatoare scot firul rosu),un singur receptor la care voi pune 3 servo-uri.
Alimentarea o voi face cu 2 packuri de 3s 2100mA Li-Po.
Sper ca e viabil acest sistem ?
Daca am gresit cu ceva va rog corectati-ma.
Mersi!!!