Hmmm...Ce ziceti,ar merge? Un alt tip de combustibil
#1
Postat 08 January 2007 - 08:16 AM
Mam gandit ca poate ati vrea sa incercati ceva ce am incercat si eu cu rezultate fff promitatoare in domeniul prafului de pusca.Cam asa ii reteta:10% zahar pudra,15% carbune pudra si 75 % KNO3
Amesteci toate combinatiile bine ,intre timp pe foc se pune un vas de sticla termoresistent(nu puneti metal !!!)
cu alcool etilic tehnic90% sau spirt,pana ce alcoolul se incalzeste si incep sa se degaje vapori.Dupa care iei alcoolul de pe foc si adaugi combinatia facuta mai devreme (cc 50 ml/100g Bp) si amesteci bine pana se face o pasta pe care o intinzi pe o suprafata si lesi la uscat.La temperatura camerei se usca in circa 2-3 zile.
O sa pun si filmarea mai incolo ca nu pot acuma.
Bye
#2
Postat 08 January 2007 - 04:45 PM
Nu de alta dar vine vreun copil si chiar se apuca sa faca asta. Ia foc alcoolu si e gata. Orice procedeu "la cald" ar trebui eliminat, nu mai vorbesc de a incalzi pe foc alcool pur pana degaja vapori !!!
Poate vrei sa dizolvi si carbunele?
:D
#3
Postat 08 January 2007 - 05:18 PM
liviu123, la 8 Jan 2007, 16:45, a spus:
Nu de alta dar vine vreun copil si chiar se apuca sa faca asta. Ia foc alcoolu si e gata. Orice procedeu "la cald" ar trebui eliminat, nu mai vorbesc de a incalzi pe foc alcool pur pana degaja vapori !!!
Poate vrei sa dizolvi si carbunele?
:D
Liviule dar atunci ce zici de procedeul lui Nakka de topire a amestecului zahar + azotat de potasiu...???
#4
Postat 08 January 2007 - 06:12 PM
MrSpace, la 8 Jan 2007, 17:18, a spus:
ai tu ce ai cu topitul....
e printre cele mai sigure metode posibile DACA repsecti ce zice Nakka acolo. adica folosesti baie de ulei, vas de jena sau de teflon, termometru si plita electrica. pur si simplu nu are cum sa se aprinda. trebuie sa il incalzesti pana pe la 400 de grade sa se autoaprinda. iar daca el se topeste la sub 200 trebuie sa fii absolut si totalmente cretin si batut in cap sa-l incalzesti la 400.
eh daca il topesti in cutie de conserva direct pe flacara atunci clar ca ti se aprinde in fata(am patit-o).
in rest metoda e de 100 de ori mai buna decat mojaratul prafului de pusca pana iti sar ochii din cap si apoi "indesatul" lui in motoare(aici chiar ca poate sa iti bubuie in fata).
#6
Postat 08 January 2007 - 06:40 PM
liviu123, la 8 Jan 2007, 19:30, a spus:
Dar mi-ati adus aminte de o tuica fiarta...
Combustibil curat!
tuica cu rachetele si combustibili mojarati sau topiti nu prea fac casa buna .... :lol:
pericolul de accident creste exponential cu cantitatea de alcool din sange....
#7
Postat 08 January 2007 - 08:16 PM
Dexter_Jr, la 8 Jan 2007, 18:12, a spus:
..... De acord cu DexterJr.
Dar mi-ati adus aminte de o tuica fiarta...
Combustibil curat!.......
Si voi tineti morala despre siguranta! :lol:
#8
Postat 08 January 2007 - 08:29 PM
Am facut combustibilul asta de multe ori si nu mi so aprins niciodata fiindca vapori de alcool nu iau foc numai daca ajung la flacara,si am facut chiar cu alcool 99 % pur de la liceu asa ca...
Si daca ai o hota vapori sunt aspirati asa ca nu prea ii pericol de aprindere plus ca daca se aprinde pui un capac repede si se stinge .
Nu zic ca ce ai zis tu nu ii bine, ba iti multumesc ca mai corectat si ca miai aduc aminte ca sunt si din astia fara experienta.
#9
Postat 08 January 2007 - 09:28 PM
"Si voi tineti morala despre siguranta! "
Daca nu pricepi o gluma, nu e chair bine!
Cate despre "morala" despre siguranta, nu e vorba de asa ceva ci pur si simplu siguranta este primul lucru cand de vorba de rachete.
Orice idee noua, construtie, presupunere, trebuie sa treaca mai intai prin acest filtru. Dac ati avea o idee despre cum se pune in realitate problema sigurantei printre cei care fac High Power Rockets (ca alea mici nu va plac!), n-ati mai zice nimic de "morala" si in plus ati fii in stare sa faceti distinctia dintre o gluma si un lucru serios.
Prima si poate cea mai buna sursa de informatii o constituie tot rachetistii care fac asta de zeci de ani sau organizatiile lor, mai mult decat cel care citeaza din carti de fizica si da sfaturi din idei proprii neverificate sistematic in diferite condtii.
E aceeasi problema cu g swith-ul de saptamana trecuta. Daca
eu am intrebat 2 rachetisti HPR, unul Level 4, celalalt Level 2 totodata Manager-integrator sistem la IBM, despre aprinderea tr 2 cu g switch simplu si ei m-au pus pe fuga efectiv, ce puteam sa zic decat ca or avea astia niste motive, si ar trebui sa fim prevazatori.
Nu ziceam ca nu s-ar putea studia, poate chiar merita dar trebuie tinut cont de ceea ce este in prezent, ca sa nu lucram degeaba.
Stiti cantecul lui Pheonix "...toate-au fost la vremea lor/Ceva exagerat...
:lol:
#10
Postat 08 January 2007 - 09:53 PM
cu timerul mergi la plezneala...scurt clar si la obiect. poti sa ai si motorul lu' cucu bau ca tot nu esti sigur ca are exact cat scrie in foaia tehnica. pe cand cu un G-switch ELECTRONIC(adica un accelerometru si pic) cu care masori un parametru fizic care intotdeauna e asa(doar daca nu se scimba cumva brusc instantaneu si dintr-o data legile fizicii) nu are cum sa dea gres.
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 08 January 2007 - 10:00 PM
#11
Postat 08 January 2007 - 10:01 PM
MrSpace, la 8 Jan 2007, 20:16, a spus:
:D
Esti tare Liviule.
dar Tza Rocket te intrece... nu numai e rachetomodelist dar mai e si diplomat.. poate chiar tort.. :lol:
Oricum eu va zic fara gluma acum: mi-e frica sa pun pe foc in fata mea orice chestie ce se poate aprinde.
Chiar ar fi interesat sa se gaseasca o reteta fara asa ceva! de asta am bagat eu prenandez la trabucul meu... data viitoare o sa fac cu epoxi cum zice Nakka.. dar chiar el zice ca nu-i usor.
Incep sa ma gandesc la reteta veche cu carbune, sulf si kno3.
Mai gasisem retete cu alti oxidanti nitrat de amouniu AN sau perclorat de amoniu PA (dar PA e f periculos ca e sensibil la shock)
era un site al unuia Wickmann http://www.space-rockets.com/prop.html care folosea AN si tot felul de substante imposibile.
Va doresc sa aveti bulan!
#12
Postat 08 January 2007 - 10:08 PM
Este alceva la mijloc: ei sunt parte a unor organizatii (CRA, NAR, TRA in acelasi timp) unde trebuie sa se supuna unor restrictii. Si daca alea zic ca nu e voie, nu e voie, si (aici e chestia) nici nu incearca prea mult. Oricum nu pot testa si folosi.
Mai concret (zic pe scurt) , au zis ca da, se utilizeaza timer + switch si atat, nu au vazut vreodata altceva. Este foarte complicat si riscant zic ei. Mai mult, in CA s-au interzis si timerele cu switch, deci numai motor de la motor, dar se intalneste f. rar, caci motoare cu zero intarziere se aduc la comanda speciala. In US e inca voie timere, DAR numai si numai daca sistemul are un dispozitiv de protectie care sa nu permita aprinderea tr 2 daca motorul tr 1 nu merge in parametrii normali sau racheta este serios deviata de la verticala.
Au mai spus ca cel putin anul asta nu se ateapta sa mai vada macar o racheta HPR cu trepte.
Cele de mai sus nu se aplica la Modele, desi dupa parerea mea, un model cu un motor de 80 in treapta a doua care o ia aiurea e periculoas destul.
Au avut loc 2 incidente in anii trecuti, eu stiu de ele (va pot povesti) si acuma se sufla in iaurt. :lol:
#13
Postat 08 January 2007 - 10:24 PM
1.Manusi de cauciuc peste care iau o pereche de manusi din alea groase de sudor
2.Haine de lucru si halat alb de laborator
3.Masca de gaze din aia calumea cu filtru si tot
4.Si o basca de lucru care o pun in cap
Cam tot ce fac ,fac cu masuri de siguranta.
Si ptr nea liviu compozitia aia de mai sus care am ziso am testato pe niste motorase si chiar merg ,poate nu la fel ca si cu sulf in loc de zahar da merg
PS: fac asa fiindca nu prea mai am sulf asa ca eu nu am ce face sa ma dispera sa tot topesc cu zahar ,nu ca nu ar fi bun ala cu zahar da mai vrei si altceva inafara de KNO3 + zahar
Si daca vrei o demonstratie baga id meu de mess:mihaai_2005 si iti dau un filmulet cu un twister home made de mine de la zero de revelion sa vezi cum merge
OK?
Numa respect.
#15
Postat 09 January 2007 - 04:58 AM
Tza Rocket nu te intreba pe tine sau pe altcineva ce se foloseste in US sau Canada pentru desprindere de trepte (se folosesc si sisteme cu accelerometru tocmai pentru ca timerele nu iti asigura precizia necesara; motivele au fost discutate). Tza Rocket insa intreba CUM SE POATE FACE APRINDEREA TREPTEI 2. NU intreba cum se face in HPR in Canada de catre cei care lucreaza la IBM. Pricepi diferenta?
Si noi i-am explicat destul de clar varianta cu timere, varianta cu accelerometru si varianta clasica (pentru rachetele "mici"; ca vad ca unii au complexe B) ). In plus am evidentiat problemele ce exista atunci cand folosesti timer versus masurarea acceleratiei si a derivatei in timp a acesteia.
Restul sunt povesti si interpretarile tale personale.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 January 2007 - 04:58 AM
#16
Postat 09 January 2007 - 07:46 AM
Era vorba de cum se face treaba aceea in general si doar pentru a avea o idee generala despre subiect s-a pomenit despre altele. Deci nu stiu cui te adresezi cand pomenesti de asta. Uita-te de unde a pornit discutia aceea mai amanuntita si savanta despre aprinderi si timere. Una e sa mentionezi ca exista si alte variante si alta sa incepem cu detalii care intr-adevar nu isi au rostul pentru cazul de fata, adica o simpla racheta in in 2 trepte. Raspunsul meu a fost clar de la inceput, motor de la motor.
Eu in nici un caz nu sunt un teoretician (de multe ori am construit si lansat si abia apoi am facut desenul ! B) )
E un forum de discutii, si cu cat sunt mai multe lucruri discutate despre un subiect, cu atat mai bine, cine nu are timp de citit, trece la altceva, de exemplu la construit ceva modele sau motoare.
Eu stiu ca pentru multi asta e mai mult o activitate platonica, doar visam la ceva ce nu e chiar la indemana noastra acum, dar poate va fi. Iar pentru a fi pregatiti pentru asta trebuie sa stim pe ce lume traim, ca nu putem sa le facem pe toate cum trebuie numai cum ne imaginam noi ca ar fi mai bine.
Haideti sa nu dam exemple de aiurea de peste ocean, cum zici, si sa le luam pe cele din Ro. Hai, rapid, iesiti la interval cu ele! Lucruri facute, testate, verificate si care merita aratate si altora !
Quote
"Restul sunt povesti si interpretarile tale personale"
Fiecare are dreptul la opinie, nu crezi?
Din pacate sunt povesti reale si ar fii bine sa le afle toata lumea, tocmai ca sa nu lucram ca orbetii!
#18
Postat 09 January 2007 - 07:56 AM
liviu123, la 9 Jan 2007, 07:46, a spus:
Bineinteles ca fiecare are dreptul la opinie. Atunci cand am afirmat "Restul sunt povesti si interpretarile tale personale" nu cred ca ti-am interzis dreptul la opinie... nu-i asa?
Nu trebuie sa fii teoretician (ce-i aia?) pentru a realiza ca a te baza pe un timer pentru desprinderea treptelor e echivalent (exagerand desigur) cu o ruleta ruseasca. Si am adus amanunte in acest sens. Cine a vrut a citit, cine nu, nu. Asa cum ziceai e un simplu forum.
Nu te-am contrazis ca ai fi expus o metoda de desprindere a treptelor motor-la-motor; nu aveam cum sa te contrazic deoarece am mentionat de asemenea acea metoda.
Spui ca se doresc date solutii: chiar acest lucru am incercat sa-l fac prin evidentierea diferitelor metode de a desprinde treptele (timer, accelerometru, transmitere foc directa).
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 January 2007 - 07:56 AM
#19
Postat 09 January 2007 - 08:15 AM
Daca va uitati eu am inceput un subiect despre un alt tip de combustibil nu cu rachete in 2 trepte fiindca problema aia am rezolvato .
Asa ca nu mai deviati de la subiect si scrieti ce trebe B)
#22
Postat 13 January 2007 - 03:57 PM
#23
Postat 13 January 2007 - 04:08 PM
DUDE, la 13 Jan 2007, 16:57, a spus:
aici nu e mirc ....daca inveti sa scrii frumos poate o sa obtii si niste raspunsuri.
daca nu,stergem tot ,avertizam,penalizam ,banam etc
ce jici e mijto?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 13 January 2007 - 04:09 PM