Modelism - RHC Forum: Energie alternativa ecologica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

Energie alternativa ecologica Pentru locuinta permanenta

#48 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 December 2006 - 10:59 PM

locuind in casa, respiram si modificam echilibrul umiditatii. pe de alta parte, exista un schimb permanent, spre echilibru, asigurat la unele sisteme cu membrane semipermeabile sau, la cele traditionale chiar prin structura peretilor. intro casa etansa, asa cum spui tu, echilibrul se asigura cu tot felul de sisteme controlate automat dar daca vrea titularul sa-si complice existenta, e alegerea lui. ce povesteam eu, referitor la sisteme naturale de ventilatie, sunt sisteme arhaice, folosite mai demult, cu mult succes, fara nicio alta complicatie.
noi incercam sa lamurim omul, asa cum stim fiecare, nu pretind ca am dreptate, imi dau cu parerea, ca am fost invitat... nu-i vorba ca imi dau cu parerea si neinvitat!

in final, eu plec de la ideea ca o casa trebuie sa asigure in primul rind un climat sanatos, apoi sa consume putin combustibil, putin curent, putina apa, ......
oricum, e o chetiune de compromis, de alegere a raului cel mai mic (si mai ieftin... cel putin pentru unii).

bafta

ps. pe timpuri, pompa de caldura care amelioreaza aerul insuflat, se rezolva cu priza de aer in pivnita...si tiraj natural.

Aceasta postare a fost editata de bizu: 12 December 2006 - 11:01 PM

0

#49 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 December 2006 - 01:13 AM

Nu e nevoie sa fie izolata cu polistiren o casa pentru a se face simtit efectul de ... punga. Toate sistemele de izolatie care imbraca peretii si tavanul cu folii de plastic sau "bariere de vapori" din folie metalizata vor avea acelasi rezultat. O buna etansare intr-un fel inrautateste lucrurile. Una din probleme este cresterea umiditatii in aer, umiditate care pe langa faptul ce nu e prea sanatoasa, cauta puncte sau zone reci in casa pe care sa condenseze, a.i. poate duce la condens, condensul incurajaza mucegaiul care la randul sau da alte probleme de sanatate.
O solutie de aerisire este folosirea unui schimbator de caldura cu circulatie fortata care sa inlocuiasca incet aerul viciat cu aer curat de afara dar sa recupereze caldura sa.

Si revenind ale mele - o casa de paie (nu numai paie, sunt si alte sisteme constructive "naturale") respira prin pereti. Se recomanda folosirea mortarului clasic de var, nu de ciment, care lasa vaporii de apa sa traverseze peretele.
0

#50 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 December 2006 - 02:34 AM

Skyspy e bine sa lamurim putin terminologia... ce numesti tu casa "pasiva" - o casa bine izolata cu consum foarte mic de energie - nu trebuie confundat cu sistemele de "incalzire solara pasiva" care cauta sa capteze caldura solara fara intermediul mecanismelor motorizate gen pompe sau ventilatoare.

Inca o observatie - daca o casa necesita numai 15 kwh /an /metru patrat atunci nu mai e nevoie de nebunii gen pompe de caldura - practic poate fi incalzita la un resou - curentul pentru o locuinta de 120 metri patrati ar fi (la pret RO) sub 6 milioane pe an. (120 m2 * 15 kwh * 3000 lei)

Si cine nu vrea sa se branseze la curent poate incalzi cu soba pe ulei sau chiar benzina si motorina la mai putin de 10 milioane lei pe an.

----
Cateva detalii privind pompele de caldura in link-ul de mai sus, cu stalp de gheata - de ex. modelul IS48X - care specifica un consum electric de 3 kilowatt si care da o putere calorifica intre 6 si 15 kw.
De unde vine diferenta intre 6 si 15 kw - cand e una si cand e alta?
Treaba sta asa: pompele de caldura au un coeficient de performanta (COP), care spune de cate ori poate sa "inmulteasca" kilowatul electric in kilowatti calorici. Centrala aleasa va lucra cu COP 2 atunci cand produce 6 kilowatt si 5 cand produce 15.
Variatia COP de la 2 la 5 este data de diferenta dintre temperatura din casa si cea de afara. Mai precis cu cat e mai cald afara, cu atat COP-ul este mai bun, adica poate sa pompeze mai multe calorii pentru fiecare watt electric consumat. Asta inseamna ca atunci cand afara-s peste zero grade va incalzi la COP full de15 kilowatt, iar cand va fi ger de crapa pietrele va putea incalzi doar cu 6 kilowatt.

Consecintele:
- o pompa cu sute de metri de furtune insirate prin santuri in toata curtea, desi mult mai scumpa, va avea o eficienta energetica mult mai buna, pentru ca pamantul din care e scoasa caldura nu va cobora sub zero grade.
- 6 kwatt pot fi destul de putin cand e foarte frig, deci trebuie suplimentati cu altceva... preferabil o soba sau centrala clasica pe gaz, lemne, porumb, etc.. sau o pompa mult mai mare.
In general pompele de caldura sunt insuficiente, casa trebuie sa aibe o sursa de incalzire alternativa pentru situatiile, destul de probabile in noile suburbii, in care electricitatea poate fi intrerupta sau doamne-fereste se strica pompa si vecinu' nu vrea sa ti-o imprumute pe-a lui ;-)
Deci pompa nu ne scuteste sa cheltuim in plus cu alt sistem de incalzire si de pastrarea unui stoc minim de material combustibil (sau bransarea la reteaua de gaze).
---
Cui are dubii in a alege intre a baga banii in inca N cm de izolatie sau intr-o pompa de caldura ii recomand sa investeasca in izolatie.
----

Iata si o comparatie cu porumbul - porumbul e pe site-uri dat acum la 5000 lei/kg - anul trecut in vara pe la 3000-3500, probabil ca direct de la tarani, nu de la smecherii de pe net e mai ieftin, mai ales daca nu e de prima calitate. Kwh-ul electric costa vreo 3000.

Un kg de porumb uscat produce cam 4500-4700 kcal / kg, asta inseamna, daca avem o centrala cu randament 85-90%, echivalentul vreo 4-4.5 kwh, sau la consum in lei e la acelasi pret cu o pompa de caldura care functioneaza cu COP 2.5

Oricum, in casa super-super-izolata de 120m2 ce necesita 15kwh/ (m2 * an) vom arde doar 4-5 sute de kile de porumb pe an - sau 2,5 milioane de lei. Asta inseamna ca ne putem permite si o casa semnificativ mai putin super-super-izolata si super-super etansa - de ex la 60-100 kwh/(m2 * an) - arzand porumb in valoare de 10-15 milioane pe an.

Dar, cu conditia sa fie totusi foarte bine izolata, o casa care se bazeaza doar pe zidaria din caramida "eficienta" sau numai din bca/bcu poate hali mult peste 200 kwh/(m2*an).
0

#51 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 08:36 AM

ctotth;
nu prea merge calculul tau anual...
hai sa luam cei 200mp
in cel mai bun caz, cu superizolatie, vom obtine un indice de 20W/mc
casa aia va avea macar 2,5m inaltime, adica 500mc.
asta ar insemna 10kW sarcina termica la conditii nominale.
conditiile nominale sunt rare, asa ca vom lua 14 ore de functionare pe zi;
asta inseamna 140kW pe zi
cum in zona noastra perioada normata de incalzire este de 174 zile pe an,
dar nu prea mai e credibil, vom lua 130 zile de incalzire, adica 22620kW/an.
pentru gaz natural ar insemna cam 2200 mc
pentru lichefiat, 1350 Kg.

sper sa nu fi gresit prin socoteli dar mie imi suna realist...

bafta
0

#52 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 December 2006 - 01:10 PM

bizu,
Ce spui tu e rezonabil pentru izolatiile pe care le stiu si eu..

M-am referit la exemplul dat de SkySpy care pomeneste de o casa care ar atinge 15kwh/metru patrat pe an.
Si am considerat o suprafata de 120 metri patrati nu doua sute. Si mie mi se pare prea frumos ca sa fie adevarat... Daca zice ca o crapaturica de 1,5 centimetri patrati ii poate suge 3 grade celsius, tind sa cred ca stie de ce vorbeste. Parca a mai pomenit pe-aici de case din astea, care se incalzesc de la locatari, lumanari si de la becuri...
Poate ca cifra care o da e valabila pentru Austria unde or fi iernile mai domoale?
Sau poate ca ia in calculul anual si incalzirea pasiva de la soare?

Legat de cifra de care zici - 20watt/metru cub - se refera la consumul mediu sau la puterea consumata cand e frigul cel mai napraznic, pentru a dimensiona puterea maxima care trebuie s-o aibe echipamentul de incalzire?

Caci daca puterea nominala e calculata la -25 de grade, pe intregul sezon rece - noiembrie-martie - media este binisor peste zero, poate spre 5 grade Si cum diferenta de la 20 (interior) la 5 grade e 15 iar pana la -25 e 45, posibil ca in medie consumul sa fie 1/3 din cel "nominal". Deci undeva la 12000 kwh pe sezonul rece pentru 200 m2, 7200 pentru cat socotisem eu - 120m2 - iar asta ar insuma cam 60 kwh/metru patrat

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 13 December 2006 - 01:31 PM

0

#53 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 07:25 PM

ai dreptate ctotth, sarcina cu indicele de 20W/mc este pentru -18'C, considerata nominala.
daca titularul ajunge la o varianta constructiva din care sa rezulte date de calcul, exista o metodologie de estimare a consumului anual, pe care de lene am tradus-o in visual basic si pe care am folosit-o de proba pentru locuinta mea. a rezultat o diferenta de 8% intre estimare si realitate. rezonabil...

are si skyspy dreptate, noi nu suntem la curent cu sistemele de constructie (eu cel putin, spre rusinea mea) si nici cu studiile pe care le fac oamenii aia. cred ca austria este una dintre tarile care stimuleaza implementarea de sisteme de incalzire neconventionale si izolare exemplara a locuintelor. pentru noi, cel putin acum, cheltuiala este sensibil egala cu economia. mai asteptam...

bafta
0

#54 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 December 2006 - 08:00 PM

Sa ne lamurim intii cu clasificarea caselor din punct de vedere energetic:
Nu mai caut de lene in documentatia pe care o am zic aproximativ din ce-mi aduc aminte.
1)Case normale-consum peste 100kw/mp/an
2)Case de energie redusa:
Mai multe tipuri:1)60kw/mp/an
2)40kw/mp/an
3)20kw/mp/an
3)Case pasive-15kw/mp/an sau mai putin.Le zice pasive pentru ca nu conteaza cum e afara cald sau frig ele mentin o temperatura constanta in locuinta fara a recurge
la surse de energie ,teoretic.Practic cum am zis se consuma ceva la inclzirea aerului care vine de afara printr-o pompa de caldura dar numai in zilele foarte geroase in
celelalte zile cum e perioada asta de exemplu temperatura ramane constanta cateva zile fara consum de energie.
Izolatia casei din vata de sticla incepand de la 35-40cm la pereti si 50-60cm la tavan.
Sigur ca o asemenea casa super izolata are nevoie de o ventilatie fortata pentru ,a mentine un climat optim in locuinta.Instalatie care nu e chiar ieftina mai ales daca e
montata de o firma de specialitate.
Dar parerea mea e mai bine sa investesti in economisirea energiei pe cale pasiva care nu se va deteriora in 20-30 de ani decat sa cumperi aparate sofisticate de incalzire cu consum redus dar scumpe cu piese in miscare care cu timpul se deterioreaza.In plus ca pretul la electricitate si combustibil va creste in continuu.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#55 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 08:30 PM

pina la urma, desi este un subiect tehnic,
rezolvarea este data de un calcul economic.
ce bagi (materiale, tehnologie), ce iese (economie).
daca ai reusit sa stabilesti niste criterii clare, restul este aritmetica.

ps. subscriu (skyspy), vata minerala este de preferat polistirenului.
0

#56 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 13 December 2006 - 08:33 PM

Eeh, chestiile astea cu calculele energetice, si ma refer la cele de caldura sunt niste ozn-uri pentru mine dar nu m-a preocupat asa ceva si din acest motiv sunt bata.
Cat despre partea electrica, am considerat ca pe timpul iernii soarele bate 4h, si am zis ca sunt suficiente panouri de 1,7kW adica in total 6,8kW disponibili pentru seara respectiva. Pe timpul zilei m-am gadit sa folosesc si panouri solare de incalzit apa, care apa sa circule prin conductele din podea, in acest fel cand ajung seara acasa, ma gandesc eu ca tot voi avea ceva peste 17 grade Celsius, dar asta este doar banuiala ca tot trebuie sa ma leg cumva de niste clacule, iar programul bilterm este demo, asa ca voi cauta niste informatii pe net ca sa vad cum dimensionez cumva si panourile pentru incalzit apa.
Am inteles ca aceste panouri de incalzit ar asigura pe timp de iarna, apa cu peste 35 de grade. Pentru incalzit m-am gandit ca voi folosi aerul conditionat aproximativ 2 ore, luand in calcul un model LG de 820Wh, si un boiler electric de 100l si 1,5kWh va functiona cumulat 1 ora, si daca mai este cazul probabil voi folosi cumva si o soba ceva pe gaz, dar nu zic ca am epuizat toate variantele pentru ca poate exista si alt aparat de aer conditionat mai bun avand in vedere ca modelul respectiv are clasa C pe incalzire si poate modelul respectiv de boiler ar putea fi inlocuit de un altul mai performant sau poate de un alt sistem.
Pe de alta parte am citit si eu chestiile care apar in cazul unei etanseitati perfecte, am gasit pagina unui profesor cautand pe google acel STAS 1907 ca fiind primul rezultat generat ( http://www.climatizari.ro/images/Cap%204-0...0Termopanul.htm ).
Am facut un calcul si pe o perioada te 20 ani as iesi la aceeasi bani daca m-as conecta la Renel sau as folosi panouri solare, dar la un calcul de aproximativ 4,5 euro/w panoul fotovoltaic fiind de la o firma din Germania www.energiebau.de Nu stiu in ce conditii as putea gasi un pret mai avantajos, nu zic ca ar fi imposibil, pentru ca totusi desi firma respectiva comercializeaza si panouri de peste 100-150w, ei mi-au propus in oferta panouri de 87w, si din ce am vazut cu cat iei un panou mai mare ca putere iti scade implicit pretul per watt.
P.S. multumesc tuturor care-si gasesc timp liber pentru a ajuta comunitatea, cu toate ca timpul este extrem de pretios.
0

#57 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 08:58 PM

[P.S. multumesc tuturor care-si gasesc timp liber pentru a ajuta comunitatea, cu toate ca timpul este extrem de pretios. ]


vezi' de treaba ca ne place.
numai sa-ti fie de folos.
0

#58 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 13 December 2006 - 09:32 PM

Ma tot uit la stalpul ala de gheata, si m-ai pus pe ganduri B)
Cam asa ceva cautam, pentru ca masina termica are un randament mult mai mare decat metodele clasice de incalzire prin rezistenta & co.
Sunt uimit http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#59 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 December 2006 - 01:26 AM

Un motor caruia nu i s-a acordat o atentie prea mare pana acum dar incepe sa devina din ce in ce mai interesant o data cu criza energetica.E vorba de motorul Stirling
care foloseste o sursa de caldura exterioara care poate fi obtinuta si din resurse alternative si regenerabile.
Am gasit un plan pe net de la un astfel de motor cu o putere de 500W.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1166311608.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#60 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 17 December 2006 - 03:45 AM

Pe stirlinguri mi-a picat si mie de cateva zile. Am inceput unu mic, pe diferenta de temperatura mica, max 100 grade celsius.
E interesant ca pana in 200 de grade celsius se poate incerca cu materiale mai ciudate pentru un motor termic... gen tabla de aluminiu, lemn, hartie si carton lipite cu silicon, cilindru si pistoane de teflon.
Cu cat temperatura e mai joasa cu atat se obtine mai putina putere, dar ca jucarii modelistice sunt foarte interesante - sunt unele care functioneaza alimentate cu caldura palmei sau chiar o sursa de caldura doar cu 2-3 grade celsius mai calda decat ambientul.

Iata un test al unor japonezi pentru un motor care se voia de 300 watt care avea sursa calda pana la vreo 130 de grade: http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/academi...1/300strct.html
Nu au scos decat vreo 150 watt dintr-o magaoaie cu un cilindru de 80cm diametru si cilindree totala de vreo 80-90 de litri.

Iata si unul de numai 10W: http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/academi...0wse/index.html

O varianta interesanta ar fi cogenerare cu eficienta mica - de ex 5% . La o casa care iarna are nevoie de 3000 kwh caldura lunar, ar rezulta 150kwh electrici.

Iar vara ar putea fi incalzit solar cu ulei de motor care trece prin focarul unui reflector parabolic cilindric (parabolic through) - unde uleiul poate sari usor de 200 de grade.


Unele aplicatii de nisa ar fi

Incalzite solar:
- pompe de apa cu debit si presiuni relativ mic pentru udat gradina, sau pentru o sera hidroponica.
- circularea apei calde intr-un panou solar de apa calda, cand rezervorul e mai jos decat panoul si nu merge termosifonarea.
- pompa de aer de presiune mica pentru aerarea unui mic iaz cu pesti.

Pentru sobe sau centrale termice:
- ventilator pentru asigurarea tirajului sau pentru convectie fortata
- actionarea pompei de combustibil pentru sobele pe ulei sau motorina

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 17 December 2006 - 03:50 AM

0

#61 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 17 December 2006 - 10:01 AM

foarte interesant.
la centralele termice, la partea de control-conditionare ardere, nu as modifica nimic; de chestii d'astea ma ocup si consider riscant. o aplicatie ar fi recuperarea caldurii din gazele de ardere si actionarea pompei de circulatie in sistem "direct drive". sistemul nu necesita amorsare si intr-adevar, realizeaza o economie de energie electrica de cca. 800 - 2000W/zi. la preturile actuale, ar reveni o economie de 150000 pina la 300000 lei pe luna. merita oare?... la toate astea, se mai adauga faptul ca, recuperarea de caldura din gazele arse se preteaza numai la arderea motorinei sau a lemnului, adica rezulta un condens ce poate fi chiar acid (daca e destul sulf in combustibil). daca ardem gaze, mai bine mergem pe mina fabricantilor si utilizam o centrala in condensatie care "stoarce" totul din gazul ala.
ideea este interesanta dar, la aplicatia noastra, singurul avantaj cu adevarat important, pe care il vad eu, este faptul ca dihania lucreaza silentios.
asa, s-ar mai preta la actionarea unui sistem de ventilatie de turatie redusa, unde de asemenea ne intereseaza zgomotul dar si consumul, atita timp cit este proiectata pentru functionare permanenta.
mai cautam...
0

#62 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 20 December 2006 - 08:20 PM

Am gasit un site in care sunt prezentate niste harti ale Europei, fiind inclusa si Romania.
http://sunbird.jrc.it/pvgis/pv/countries/c...ries-europe.htm
Voi folosi si cuvinte mai usoare, deoarece aceste topicuri pot fi gasite pe Google dupa anumite criterii.
Deci la acel link se gaseste harta solara a Romaniei.
0

#63 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 December 2006 - 09:07 PM

iese o medie de cca 4Kw/mp/zi, adica aproape de ce citisem eu, adica 3,65.
am citit un studiu din care rezulta ca, nu este bine sa te abati cu captarea de la media asta.
adica vara va rezulta o supraproductie, iar iarna un deficit. daca te abati mult, vara te va incurca supraproductia iar pe periada rece, se pierde rentabilitatea, si asa destul de precara.
nu cereti explicatii ca nu ma simt in stare...
incercasem la un moment dat, sa fac un fel de optimizare pe perioade, in functie de gradul de insolatie in zona buc. din pacate, nu am fost in stare sa gasesc o statistica in sensul asta; adica, media multianuala a insolatiei pe luni cel putin. ma gindisem sa incep s-o fac singur dar tare ma tem ca nu ajung sa inchei macar un an. daca gasesti o astfel de statistica, poti sa-ti faci o estimare si o dimensionare foarte in regula; plus ca stii cam care va fi deficitul pe timp de iarna si poti decide cum il asiguri...
din cite am mai amusinat si eu, unele firme care distribuie instalatii solare, mai ales nemtii, fac un astfel de calcul pe datele oferite de tine (pozitionare casa, zona, etc) si iti ofera dimensionarea optima. nu stiu daca chestia asta merge si fara sa cumperi.... desi asa ar fi normal. am capatat un astfel de formular si chiar voi face o tentativa. da' anul viitor. cind am un raspuns, pun aici.

bafta
0

#64 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 20 December 2006 - 10:15 PM

Eu oricum imi dimensionez necesarul nu dupa media anuala, ci dupa energia disponibila in anotimpul nasol aka iarna. Pana acum am ajuns la un necesar de aproximativ 1.8 kw, ceea ce inseamna 7380 euro toate panourile, modelul acestuia fiind Kyocera KC 200 GHT-2; intr-adevar in cazul lui pretul este 4.1 euro/watt, pret inca nenegociat, dar ma gandesc ca mai jos de 3.9 nu cred ca-l scot, dar cu o eficienta de 14.177% si o suprafata de 12.7mp, adica rotund 3m*4m.
Tot pe site-ul din postul anterior, dar la pagina http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/solradfra...e.php?en&europe se pot selecta o groaza de chestii utile. In orice caz: ma bucur ca am gasit acest site :lol: As vrea sa mai gasesc si cu vantul, energia geotermala, etc.
Nu stiu ce panouri sunt mai indicate: mono, poli sau amorphous :lol: Intre mono si poli, am impresia ca cele mono au un randament sporit pe o vreme mai nasoala, in schimb am auzit ca cele amorfe ar fi si mai bune.
Cel mai mic pret gasit pana acum este de 3.29 Eur/W, dar tensiunea panoului este de aprox. 70V.
Numai bine!
0

#65 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 December 2006 - 11:57 PM

eu socoteam totul in panouri captatoare de energie termica iar tu le socotesti in energie electrica. s-ar putea sa ai tu dreptate si sa mergi numai pe electrice si nu pe termice dar cele termice imi sunt mie mai la indemina; stiu mai multe despre ele decit despre cele electrice. oricum, daca faci progrese, pune-le aici ca cel putin pe mine ma intereseaza, aproape sigur si pe altii.
apropo, daca te hotatasti la electrice, ai ajuns la o solutie de stocare? ca acolo intra multi bani.

mai vorbim,
bafta
0

#66 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 21 December 2006 - 12:03 PM

Cu stocarea nu-i problema: am gasit in Germania la aceasi firma, acumulatori si de 330Ah, si cu termene de mii de incarcari (7 ani, etc.) la preturi foarte atragatoare. Si cand stau si ma uit la preturile noastre iti vine sa te duci sa-i impustii (pe-ai nostrii). Tot ansamblul asta il scoti cam in 10.000 euro ca sa zic o suma rotunda. Daca ar fi sa trag de la Renel, in mod sigur as da acesti bani dupa care, ce consum platesc.
Una peste alta, daca-ti iei acumulatori suficienti a.i. sa nu iei mai mult de 30% pe zi, chiar daca producatorul iti spune ca poti sa le golesti complet, nu-i problema.
Problema este alta: ma tot gandesc cum sa fac un sistem de urmarire a soarelui; ma gandesc sa folosesc un mcu, dar cum nu m-am bagat pana acum pe ele sunt in pom; unii zic ca sa iau atmel, altii pic; in fine iau mcu-ul, dar cum ar trebui sa fie schema logica? Ma gandeam la niste celule fotovoltaice (de la lampile de gradina de 100 mii) si sa le fixez pe 2 semicercuri (1 in plan vertical, altu' in plan orizontal) si functie de tensiunea primita de la aceste celule sa se ghideze si panoul mare. Sunt multe de luat in calcul inclusiv cum ar fi mai bine sa se faca panoul mare: toate lipite un panou de altul si ajungand la acea suprafata de ~12mp sau sa le pun separate la o oarecare distanta astfel incat sa nu se umbreasca unul pe altu' si in acest fel suprafatele fiind mai mici influenta vantuluui ar scadea.
Ma intereseaza si panourile solare de incalzire, omul de gheata si orice are legatura cu o optimizare asupra unei case astfel incat chiar daca foloseste energie de la retea sau alternativa costurile de "intretinere" sa fie mici.
0

#67 Useril este offline   mishu_g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 541
  • Inregistrat: 22-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Deva - Hunedoara

  Postat 21 December 2006 - 04:05 PM

p990i, la 21 Dec 2006, 12:03, a spus:

Problema este alta: ma tot gandesc cum sa fac un sistem de urmarire a soarelui;

Cred ca la partea de urmarire te complici destul de mult daca vrei sa folosesti un microcontroler.
Ideea este mult mai simpla: practic vei monta doua fotoelemente (pot fi recuperate din VCR-uri etc) la capetele panoului, care vor fi legte la intrarea unui comparator.In momentul in care panoul este uniform expus la soare cele doua fotoelemente vor fi iluminate cu aceeasi intensitate iar tensiunea de la iesirea comparatorului va fi 0 (echilibru).In cazul in care din cauza miscarii soarelui una din celule va fi iluminata mai puternic, va aparea un dezechilibru iar la iesirea comparatorului va exista o tensiune (+/- in functie de directia de iluminare) care poate fi aplicata unei punti H pentru comanda actuatorului.
Daca te chinuie rau de tot, poti pune un al doilea sistem si pe axa cealalta si in acest fel se va regla si azimutul si elevatia :)
Pentru un panou relativ mic treaba este usor de realizat mecanic insa in momentul in care panoul este mare lucrurile se complica (vant etc etc).
0

#68 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 21 December 2006 - 04:24 PM

mai bine uita de urmarirea soarelui....
abia atunci te va interesa cu adevarat zona de vint!
fa un calcul simplu si vei vedea ca la un panou de 2mp cu inclinatie de 40', ajungi pentru 100Km/h vint la forte de cca 500Kg pe prinderi (de fapt e momentul). eu am facut asta pentru panoul termic, motiv pentru care l-am mutat pe pamint, pe o fundatie dedicata si cumva adapostit de o alta constructie in partea de nord de unde vine vintul dominant. tare ma tem ca exagerezi cu pretul bransamentului la renel; ai facut o intrebare? vezi ca renelul lucreaza cam ca romgazul, cu firme agreate. merita intrebat..., macar ca poti reduce aportul de energie de la panourile solare si te mai scoti cu cheltuielile initiale.
oricum, e chestie de optimizare pe care nu o faci pina nu ai toate datele. pe partea termica, iti recomand calduros sa combini radiatia din pardoseala cu convectie clasica (corpuri pe pereti), chiar daca mergi cu parametri scazuti si pe una si pe alta. e vorba de circulatia si uniformizarea aerului in casa, plus ca, in anumite situatii, radiatia din pardoseala nu poate acoperi sarcina din incapere.
citeste cu atentie documentatia stilpului de gheata; e foarte scump (parerea mea) si nu prea a adunat aprobarile la mama lui.

bafta.

ps. ai socotit ce avantaj obtii daca rotesti panourile dupa soare? ar fi interesant...
0

#69 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 21 December 2006 - 09:45 PM

Mi-am facut si eu niste calcule, care s-au apropiat destul de binisor de situatia prezentata de tipii astia europeni. Pe ultimul link postat de mine, alegi in dreapata sus "Other applications:" - PV Estimation; dupa aceea in stanga jos, la "Choose country/region and city, or set latitude and longitude and hit "Show" to see the data values for that location. " alegi Romania si Bucuresti; se va deschide o fereastra la care modifici in partea de sus puterea in kW, in cazul meu sa zicem 2, si bifezi optiunea "Show performance for 2-axis tracking system".
Oricum pe aceasta ultima pagina vei avea la optiuni sa setezi de nu ai aer :) Deci daca luam in calcul cazul cel mai nasol (Decembrie) si setam o pierdere la "Estimated system losses (%) de 10%, vei obtine 4kW/zi fata de 3,2kW/zi in cazul panourilor fixe orientate pe unghiul optim sau 124kW/luna fata de 101kW/luna, iar ca o medie anuala 9,2kW/zi fata de 6,8kW/zi sau 281kW/luna fata de 206kW/luna.
Ca sa o spun si in alt fel: prin sistemul de urmarire cu panouri de 2kW as obtine o putere echivalenta de 2,5kW in cazul cand acestea sunt fixe, adica 500W*4.1Eur/W=2050, unde mai pui si faptul ca panoul mare de 2,5kW ar ocupa 17,7mp fata de 14,8mp.
Ma rog cam astea ar fi punctele mele de vedere care trebuie sa recunosc pot fi modificate de catre oricine ma poate ajuta cu argumente.
Numai bine tuturor.
0

#70 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 22 December 2006 - 01:48 AM

Vad ca ati reluat discutia.

Mersi pentru harta. Daca gasesti si cu vant, esti super.

Am citit pe undeva ca panourile care urmaresc soarele pot avea un castig de 30-40%
Nu stiu daca e suficient ca sa justifice costul. Problemele nu tin atat electronica cat de mecanica expusa la intemperii (vant, ploaie, umezeala (ex. roua) si cicluri de inghet-dezghet. In plus e problema furtunilor care risca fie sa strice mecanica fie sa smulga panoul din... balamale.

O abordare ar fi utilizarea de panouri lungi si inguste puse in paralel, fiecare cu axa sa de pivotare a.i. sa nu fie un panou mare expus ci multe si mici, fiecare cu suportul sau, care poate fi fiecare in parte mai solid. Vantul sa nu se propteasca intr-un panou mare ci sa treaca printre ele.

---

Lumina soarelui are totusi un grad de imprevizibilitate. Pentru cine nu e legat la retea si depinde de baterii care-s sensibile la descarcari adanci, un moto generator este indispensabil.
Planul meu este cam asa - de un generator diesel oricum voi avea nevoie. Imi iau un astfel de generator adaptat (daca e nevoie) pentru functionarea pe ulei si captarea caldurii pentru apa calda, plus un set de baterii care sa-mi acopere consumul pe o zi si care sa fie incarcate zilnic de generator. Vreau (sper, trebuie sa "testez" aici in apartament) sa ma incadrez cu consumul electric pe la 100kwh/luna, deci vreo 3.3 kwh zilnic. Din acestia vreo 5-10 cred ca pot fi folositi direct fara intermediul bateriilor, alimentand niste consumatori babani gen masina de spalat, pompa de apa, pe durata incarcarii de la generator. Asta inseamna, daca vreau sa mentin permanent bateriile la peste 70% incarcare sa am baterii de vreo 800-1000Ah, la 12V. Vreo 2000-2200 de EUR in acumulatori, cum zicea si Skyspy.

Alta componenta va fi un panou solar modest, de vreo 100-150 watt, care sa dea o medie de 10-20 kwh/luna. Nu e mult dar poate asigura din cand un cand un "finish" la incarcarea acumulatorilor, caci peste o anumita capacitate (90% parca) e bine sa fie incarcati incet, la curenti mici, iar folosirea motogeneratorului mult sub puterea sa nominala ar fi o risipa de combustibil.

Eventual si o eoliana relativ modesta care sa suplineasca iarna lipsa de soare si care sa mai contribuie cu inca 10-20kwh pe luna.

Consumul de combustibil, considerand toate pierderile (eficienta generator, baterii, invertor) il estimez la vreo 0,5 litri ulei/ kwh consumat (sau 10000 lei/kwh). Consumul anual de ulei ar fi de vreo 450 litri daca ma multumesc cu 100kwh/luna si vreo 750 daca voi avea nevoie de 150 kwh/luna. Asta inseamna intre 9 si 15 milioane, care mi se par ok avand in vedere ca la apartament cheltui peste 20 milioane pe an pe curent + intretinere (apa si apa calda, fara incalzire spatiu).

Costul investitiei il estimez pe la vreo 5000 de euro (+munca), cu vreo 3-4 mii in plus fata de cat ar fi bransarea electrica. Poate ca-i mult, poate ca-i putin... depinde din ce directie privesti lucrurile.

Dupa un an, notand (inregistrand) zilele productiile din vant si soare voi avea o imagine mult mai clara despre cat pot sa obtin de la vant si soare (sau daca merita sa investesc in plus) adaugand panouri solare sau o eoliana mai mare.


P.S.

Apropos de baterii, am vazut azi bateriile astea care fata de cele pe plumb curente vor fi cica de 4x mai usoare, vor putea fi incarcate de 7 ori mai rapid si de doua ori mai durabile. Vestea e buna pentru automobile electrice daca se adevereste si pretentia ca vor fi de 10 ori mai ieftin de produs decat LiPo echivalente.
0

#71 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 22 December 2006 - 10:27 AM

p990i, la 20 Dec 2006, 22:15, a spus:

Cel mai mic pret gasit pana acum este de 3.29 Eur/W, dar tensiunea panoului este de aprox. 70V.

Felicitari tuturor pentru modul de abordare a problemelor!

p990i, te rog spune-ne si noua unde ai gasit acest pret ca sunt interesat. Daca nu-ti convine tensiunea de 70V,faci foarte simplu un invertor DC-DC pt 12V sau cat ai nevoie.Eu cred ca renteaza,chiar daca pierzi putin din randament.

Cu stima
Dan P

Aceasta postare a fost editata de Champ: 22 December 2006 - 10:29 AM

0

#72 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 22 December 2006 - 07:44 PM

Preturile le-am obtinut de la www.energiebau.de , dar problema este ca pe site-ul lor nu apar preturile. Am tot vorbit cu ei pe mail, imi facusera o oferta care includea panouri de 4,54Eur/W, dar intr-un final am primit lista completa cu preturi, iar pentru comenzi mai maricele am siguranta ca pot negocia putin preturile. Daca cineva este interesat de lista pot pune fisierul aici, dar nu stiu daca este vreo restrictie privind chestii similare cu drepturi de autor (firmele din Germania cu care am vorbit nu prea dau preturile, nu stiu motivul, probabil se gandesc ca esti de la concurenta s.a.m.d.). In fine am mai vorbit si cu alte firme si sa vad ce mai scot, ca tot vin aici sa anunt.
Legat de alegerea panoului dintre zecile de modele cu preturile aferente pe care le am in acea lista am facut un excel in care am calculat mai multe variabile printre care si una care este legata de pretul per watt si randament; relatia este randament / ( pret/watt * 5 ), adica acest coeficient l-am considerat direct proportional cu randamentul (cu cat mai mare cu atat mai bine) si invers proportional cu pretul watt-ului (cu cat mai mare cu atat mai rau) si am dat pondere de 5:1 pentru pret. A rezultat castigator KC 200 GHT-2 200 W pe cand panoul cu 3,29Eur/Watt ma costa mai putin dar imi ocupa mai mult decat dublu ca suprafata si se afla (dupa relatia de dinainte, undeva jos), plus faptul cu tensiunea care va trebui coborata la ceva mai omenesc probabil 24, pentru ca pe 12-24 poti gasi panouri peste tot pentru a suplimenta necesarul, si nu mai ai nici pierderi prin conversie din 70 in 24. Ideea este simpla: exista un singur castigator, dar daca mai sunt si alte aspecte de luat in seama va rog sa mi le impartasiti pentru a tine cont de ele.
Despre suprafata mare si urmarirea soarelui:
1) Urmarirea soarelui aduce beneficii de necontestat deci va trebui realizat
2) Felul cum se vor pune panourile este problema: daca le pui pe toate intr-un panou mare te vei lupta cu vantu' (nu sorin ovidiu...), daca le lasi spatii ca sa treaca aerul va trebui sa ai in vedere sa nu se umbreasca, si deja daca lasi spatii intre ele randamentul panoului devine exact la fel de important ca si pret/watt, poate chiar inmultit cu 2. M-am gandit astazi la o varianta dar zau daca stiu ce material sa caut si aici poate ma ajutati tot voi: panoul poti sa-l faci unul mare "all inclusive" dar sa fie acoperit de o chestie din sticla, varianta mai ieftina fiind ceva cubic iar varianta mai scumpa dar si avantajoasa o cupola; mai avantajoasa pentru ca: atunci cand va ninge, zapada se va putea prelinge fara sa astupe panourile lasand lumina sa se transforme in curent, oricum va trebui folosita o tehnica probabil tot solara de incalzire a interiorului cupolei sau cubului, pentru a ajuta la alunecarea zapezii; probabil faptul ca panourile sunt inchise la culoare si cosmelia din sticla este izolata in interior va fi mai cald si zapada va mai aluneca, in fine asta este o idee bruta pe care o prelucram ulterior. Intrebarea este din ce material sa faci cosmelia? Sticla, plexiglas, etc.? Trebuie luat in calcul gradele de reflexie si daca cumva materialul respectiv influenteaza intr-o masura mai mare infrarosiile sau alte radiatii care sunt folosite de catre panou pentru generare de electricitate. Un alt avantaj al acestei cupole ar fi protejarea panourilor impotriva ploii, grindina, agentilor nocivi (praf) etc. chiar daca producatorii sustin perioadele respective de functionare te asiguri ca panourile tale au avut conditii.
Ma bucur ca sunt oameni care au cunostinte in divesre ramuri si puse cap la coada ne putem ajuta reciproc.
Craciun fericit :rolleyes:
0

#73 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 December 2006 - 12:09 AM

Conteaza asa mult randamentul - faptul ca ocupa +/- 50 suprafata?

Un factor de luat in seama este si durata medie de viata. Monocristalinele sunt mai scumpe dar au viata mai lunga. Cu "sera" in care vrei sa le bagi... posibil ca cheltuiala sa nu justifice castigul, ca adaugi un sistem de urmarire si transparenta geamului e pe undeva la 80-90%.

Poate doar se le stii mai in siguranta, ca o furtuna cu grindina cat oul nu le sparge..

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 23 December 2006 - 12:20 AM

0

#74 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 December 2006 - 08:41 AM

apropo de siguranta; ziceai ca locatia este izolata...
cred ca ar trebui sa tii un "ochi" pe ele mai tot timpul.
eu sunt patit si acum, din paranoia locul se transforma in fort knox, nu-i vorba ca-mi si place sa ma joc cu chestiile astea, dar in mod sigur au utilitate.

Craciun Fericit tuturor!

bafta
0

#75 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 December 2006 - 09:47 AM

ctotth, la 23 Dec 2006, 00:09, a spus:

,
Poate doar se le stii mai in siguranta, ca o furtuna cu grindina cat oul nu le sparge..

O grindina cat oul sparge prima data sticla de protectie si dupa aceea panoul.Desigur, ca se pot asigura contra furtului sau intemperiilor naturale dar asta le impinge
pretul mult in sus spre nerentabilitate pentru omul de rand.

Am citit undeva, dar nu bag mana-n foc,ca daca acoperi panoul fotovoltaic cu ceva material transparent ii scazi randamentul la 50%.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#76 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 23 December 2006 - 11:49 PM

Si asta tot pentru a plimba informatia de la unul la altul (cu tot cu acceptul persoanei respective):
"I don't think you want to worry too much about the particular technology
> unless you are limited for space. They all generate electricity and the
> main thing you want to consider is price although you need to add in
> the costs for mounting them .The lower efficiency ones will occupy
> more area for the same power rating and may need more mounting
> hardware.
>
> ?4.1/W seems like a good price. The scarcity of pure silicon
> has driven the price up for the last two years. The scarcity will
> not ease until 2008 when some big new factories making
> pure silicon begin production. Since Germany installed more
> photovoltaic capacity last year than the rest of the world put
> together and they manufacture panels there, it is likely that you
> will find the best price there.
>
> Not many large panels are sold directly to the customer in the UK.
> This is because most large systems are connected directly to the grid.
> The UK is very densely populated and has a very extensive electrical grid.
> Nowhere in England is more than 8km from a tarred road and only a tiny
> number of houses in the UK are not connected to the grid
> Nearly all systems not connected to the grid here are for uses
> such as boats and caravans. These tend to be less than 100W.
> To connect to the grid in this country requires that the system
> is fitted by someone who is certified as competent to do so. In addition,
> the Government offers grants of about 50% of the cost but to obtain the
> grant the whole system must be obtained from one of a small
> number of firms that are approved by the Government. Few people
> are willing to go without the grant to save money by buying their
> own panels.
>
> The system that I have (see attached photo) was supplied by
> Solar Century. This is a company set up by a Jeremy Leggett,
> a prominent environmental campaigner, who used to be chief
> scientist for Greenpeace and has written books such as 'Half Gone'.
> The system has 15 panels from Sanyo at 190W each. Sanyo use
> an unusual hybrid technology. They have a monocrystalline n-type base
> covered with a very thin intrinsic silicon layer and over that an amorphous
>
> p-type layer.Sanyo are second in the silicon efficiency competition just
> behind
> Sun Power Corp. Sanyo now offer 210W in 1320 x 895mm panel
> and Sun Power offer 220W in the same size panel. Sun Power's
> special feature is that both contacts are on the back which means
> there is no metal grid on the back. Some people like the look of this
> better and you can get completely black panels. I suspect however
> that for you price is the most important factor.
>
> You say that you will not be connected to the electricity grid in
> your new house. If you are going to supply all your electricity
> from photovoltaic panels you will need to store electricity.
> The cost of storage will probably be as much as the cost
> of the panels unless you have a cheap way of doing this.
> If you use rechargeable lead acid batteries and restrict the
> discharge to 80% of capacity to prolong their life you
> will probably pay about ?400 per kilowatt hour of storage
> and may be more for the ones designed for solar systems
> with a long cycle life. Even to smooth out the day to night
> variability you will need 6 or 7 kilowatt hours of storage
> for every kilowatt of photovoltaic power. That is about
> ?2600 for batteries for every kilowatt of photovoltaic panels
> You may need even more if you use a tracker and get
> more power per day. To smooth over a few cloudy days
> in a week you will need two or three times as much
> storage. This will bring the price up to ?6000 per kilowatt of
> panels
>
> If you want to store summer power for winter use you will
> need many times more storage and the price of the batteries
> will become the main cost of the system. Because
> Romania is further south than the UK you will get
> less variability between winter and summer. My map
> shows that Romania has about 5.5 times as much
> sunlight in June as it has in December. In the South
> of the UK were I am the ratio is about 8.5 (see attached log)
> It also shows you will get about 35% more sunlight per year
> in total than we do so I would expect that you would get
> about 1250kW hours per year per kilowatt of panels for
> a fixed south facing system tilted up at the ideal angle.
> The figure in the south of the UK is about 950kW hr
> per year and I get about 870kWhr per year (2400kWhr
> from a 2.75kW system) because I face nearer south east.
> To store just 15% of your annual power from the summer
> to use in the winter you will need to store 187kWhr of
> energy for every kW of panels. To store it with batteries
> will cost about 18 times the cost of the panels. Also
> batteries do not last as long as photovoltaic panels.
> Most lead acid batteries last no more than 2000 cycles
> at 80% discharge and the cheaper ones are worse than this.
> There are other battery systems that last longer such as
> lithium-ion but at present they are much more expensive.
> Is there a mountain close to the house that you can pump
> water up to give a pumped storage system?
>
> You say you are thinking of using a tracking system for cloudy
> days. With diffuse light there is not so much to gain with a tracker
> They are more of an advantage in direct sunlight. At my latitude
> a tracker would produce about 40% more electricity over the year,
> if the geometry of the sun were the only factor. However, in
> the UK, the early mornings and evenings tend to be more cloudy
> than the middle of the day and this greatly reduces the advantage
> of a tracker system. In places like Arizona where there is very little
> cloud they are more of an advantage. I am only thinking here of
> non-concentrator systems. For the systems that I was talking about
> on The Oil Drum that use lenses or mirrors to concentrate the sun
> several hundred times, trackers are essential.
> ,
> Which ever way you do it Photovoltaic systems are expensive.
> I would strongly recommend that you only use electricity for those
> things that must have electricity. Solar thermal systems are
> a much cheaper way of heating water than photovoltaic produced
> electricity. Money spent reducing the amount of electricity you use
> will probably be a much better investment than on a bigger photovoltaic
> system.
>
> I hope this helps and the best of luck with your new house
> and welcome to the EU
>
> Best Regards
> Nick Rouse"

Mi-a facut o recomandare asupra unor panouri Sanyo http://www.sanyo.co....t_e/module.html si a subliniat importanta unui alt parametru al panourilor: influenta temperaturii asupra puterii generate:

"Hello Ghica,
Please use my text, I am pleased to be of some help.
I see the Euro symbols don't seem to have transmitted properly. I see also that I said the SunPower cells don't have a metal grid on the back, I meant on the front.

I had heard of the lead acid batteries using carbon but your link gave me a better idea of what they are doing.
Since they are still lead acid the active part of the electrodes must still be lead and lead dioxide but it looks like they are going to imbed these in porous carbon instead of grids of lead-antimony alloy.This will make it lighter but the claims they are making are more than I would have thought this change would make. We will have to wait and see if they can achieve this in production.


The Kyocera panels look excellent value for money The efficiency of 14.17% compares with the Sanyo HIT215W gives 215W in 1.24m² which is 17.20% http://www.sanyo.co....t_e/module.html
and the SunPower SPR-220 gives 220W in 1.24m² which is 17.68% http://www.sunpowerc...pdf/SPR-220.pdf

One of the advantages that Sanyo claim is that the output of their panels does not drop as much as their competitors when the panel gets hot. Sanyo say the output power of their panels drop 0.39% /°C. The power from the Kyocera panels loaded at the maximum power point of the V/I curve appears to drop at about 0.45% /°C

Thanks for the link to the maps. I have good ones of the UK for optimal angle panels and not so good ones for the world for horizontal panels. The link you sent me was gave much better resolution and optimal angle graphs. It is very sunny near Babadag and everywhere in Romania is at least 18% better than the sunniest bit of the UK, the south west tip,

Best Regards
Nick Rouse"
0

#77 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 24 December 2006 - 12:51 AM

p990i

Daca esti pe langa Babadag/Tulcea ai vant ca lumea, mai ales iarna cand nu e soare suficient - deci nu ai nevoie sa-ti supra dimensionezi panourile solare pentru cea mai proasta perioada a anului.

De fapt sunt cam zapacit, mai devreme ziceai ca vrei sa-ti faci casa langa Bucuresti, dar englezul pomeneste ceva de Babadag.

Daca n-ai relatii la sf.Petru sau mai sus, motogeneratoru e oricum necesar iar unul diesel te ajuta cu un cost acceptabil sa reduci din marimea acumulatorilor si a panourilor solare.

Daca poti sa mentii consumul lunar la 150kwh din care obtii 70-100 din solar si eolian, cei 50-80 kwh/luna din diesel cu ulei ar avea un pret destul de rezonabil 500mii - 1 milion. In plus, din functionarea motorului mai scoti cu o instalatie simpla un bonus de vreo 60-120 kwh/luna in apa calda, suficient pentru un uz moderat.

cezar
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu