pozitie zero radiocomanda cum stabilesc?
#1
Postat 30 November 2006 - 08:28 PM
plaja de pe joystick in care motorul este oprit este foarte mica si la distante mari nu imi dau seama daca am oprit barca (pentru nadit)sau merge incet inainte sau inapoi.
cum se rezolva?
stiu ca sunt regulatoare cu zero extins, dar se poate cumva mecanic?
nu am desfacut o radiocomanda, si nu as face-o daca nu a mai modificat cineva.
noaptea cred ca s-ar putea rezolva, prin aprinderea unui led puternic pe barca, ce s-ar aprinde cand este alimentat reversul?
are cineva o solutie mai tehnica?
#2
Postat 30 November 2006 - 08:38 PM
Solutii, ... or mai fi ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif :wub: Da' asta mi-a venit acu' ... ! :mellow:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#3
Postat 30 November 2006 - 08:49 PM
Stima,
Imagini atasate
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#4
Postat 30 November 2006 - 08:49 PM
prompt ca intodeauna.
inca o data multumesc!
#5
Postat 30 November 2006 - 08:57 PM
Daca mansa revine in 0 si variatorul e programabil (chiar si autoprogramabil cum sint astea mai noi), nu vad ce probleme ai avea, daca respecti secventa de programare.
Daca mansa revine in 0 dar variatorul nu e programabil ci fix (ma indoiesc, dar cine stie...) chiar si asa poti rezolva cu reglajul de Trim al mansei de acceleratie.
Spune-ne concret ce emitator ai, sa stim care e problema de fapt, ca poate-ti faci griji degeaba.
#6
Postat 30 November 2006 - 09:11 PM
domnu_doctor, la 30 Nov 2006, 20:49, a spus:
Stima,
Dom doftor ?...toata stima ..da aci omu nu stie ce e alea porti...intrare si iesire ...lai spart!!!! mai ales ca nu ai pecizat ce integrat este ...la ce tensiune lucreaza ....si sa nu fiu nesimtit , baga si o schema de cablaj ....sa faca omu treaba pana la capat ...poate sunt si altii interesati
Aceasta postare a fost editata de Calu2: 03 December 2006 - 10:28 AM
#7
Postat 30 November 2006 - 09:26 PM
#8
Postat 30 November 2006 - 09:31 PM
dar una e sa sti alta sa faci. trebuie sa ai experienta, scule ,si mai ales placerea de a face
#9
Postat 30 November 2006 - 09:35 PM
Si-ti dau si schema de cablaj. Ca am facut fro 3 versiuni, in functie de dimensiunile accesibile ale locurilor de montare. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Uite un exemplu aici ! Si mai sunt o multime. Io am si modificat ceva acolo. Ca sa elimin eventualele zgomote.
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#10
Postat 30 November 2006 - 09:39 PM
GEO13, la 30 Nov 2006, 21:31, a spus:
Incerc sa-ti dau si una din schemele de cablaj. Le am pe hartie, ca n-am avut rabdare sa le trec prin OrCad, ca e mai mare daraua decat ocaua, pt ... 3 pese sa fac tot tacamu' din OrCad.
Scule, ... nu-ti trebe, decat un ciocan de lipit si o surubelnita. Si evident sa faci toate lipiturile corect. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#11
Postat 30 November 2006 - 09:53 PM
#12
Postat 30 November 2006 - 10:05 PM
GEO13, la 30 Nov 2006, 20:28, a spus:
Eu i-am raspuns la treaba cu ... beculetzu' ...
Acu', daca are alta cale de rezolvare, ... ciubucu' lui.
Citeaza
Io am raspuns la ce a cerut.
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#13
Postat 30 November 2006 - 10:07 PM
GEO13, la 30 Nov 2006, 20:49, a spus:
Daca mai ramane valabil, sa-mi spui sa fac unu' din desenele cablajului. Sa-l poti reproduce.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#14
Postat 30 November 2006 - 10:48 PM
Calu2, la 30 Nov 2006, 21:11, a spus:
Bag, @Calule ... ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Numa' s-o desenez ... :mellow:
Da' ... maine ! Ca acu' e cam tarziu !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#15
Postat 30 November 2006 - 11:20 PM
#16
Postat 01 December 2006 - 08:18 AM
Calu2, la 1 Dec 2006, 00:20, a spus:
Io cand v-am zis ca pozitie de zero are si calu...intre urechi :D
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 01 December 2006 - 10:14 AM
Este ... vederea dinspre piese. Deci tre' inversata ! Cu indigo. Cu rosu ... e traseele de cupru si cu albastru, strapuri facute cu sarmulite. Nu mai pun semnificatia pieselor. ca se deduc dupa pinii de la MMC 4001, la care i-am pus ... cheitza ! :D
Stima,
Imagini atasate
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#18
Postat 01 December 2006 - 10:15 AM
Calu2, la 30 Nov 2006, 23:20, a spus:
Are 14, @Calule !!! :D Si le-am pus pe toate !! (((:))))
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#19
Postat 02 December 2006 - 08:38 AM
http://img182.imageshack.us/img182/9325/pwmccaz6.jpg
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#20
Postat 02 December 2006 - 03:27 PM
GEO13, la 30 Nov 2006, 20:28, a spus:
plaja de pe joystick in care motorul este oprit este foarte mica si la distante mari nu imi dau seama daca am oprit barca (pentru nadit)sau merge incet inainte sau inapoi.
cum se rezolva?
stiu ca sunt regulatoare cu zero extins, dar se poate cumva mecanic?
nu am desfacut o radiocomanda, si nu as face-o daca nu a mai modificat cineva.
noaptea cred ca s-ar putea rezolva, prin aprinderea unui led puternic pe barca, ce s-ar aprinde cand este alimentat reversul?
are cineva o solutie mai tehnica?
Daca intentionezi sa aprinzi un led care sa-ti semnalizeze pozitia de revers solutia este f simpla:in functie de tensiunea de alimentare a regulatorului cuplezi un led in serie cu o rezistenta(pentru 12 V =1K) pe care le cuplezi direct pe motor.Daca vrei sa semnalizezi ambele sensuri,respectiv VERDE-inainte ,ROSU-revers,cuplezi doua leduri in paralel ,in antifaza unul fata de celalalt,serie cu o rezistenta de 1K .Pentru a modifica plaja de zero a mansei e ceva mai complicat,trebuie schimbat potentiometrul cu unul de valoare1/2 din valoarea potentiometrului original;ex,pentru 5K=2,5K,10K=5K,22K=10K,samd.Compensarea se face cu rezistente semireglabile pe capetele potentiometrului;pentru 2,5K se cupleaza semireglabili cu valoarea cuprinsa intre 3 si 5K.Reglajul se face cu un ohmetru si un osciloscop.
#21
Postat 02 December 2006 - 09:26 PM
Io am facut pentru semnalizare la motoare cu revers, un mic circuit de comanda, care mai are niste diode si fro 2 tranzistoare, pentru ca sa aprind ferm LED-urile de la frana si marsarier, valorificand faptu' ca la toate rgulatoarele cu rervers, un brat al puntii H are un regim de comutatie 1/0 (V_max/ZERO) iar pe celalalt, apare tensiunea cu factoru' de umplere variabil, care corespunde comenzii din Tx. Si se aprind :D , ca lumea, adica la cea mai mica comanda de mers inainte se stinge frana si la cea mai mica comanda de mers inapoi se aprinde marsarieru' ! Si lumina ramane constanta indiferent de regimu' motorului.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#22
Postat 02 December 2006 - 10:01 PM
domnu_doctor, la 2 Dec 2006, 22:26, a spus:
Io am facut pentru semnalizare la motoare cu revers, un mic circuit de comanda, care mai are niste diode si fro 2 tranzistoare, pentru ca sa aprind ferm LED-urile de la frana si marsarier, valorificand faptu' ca la toate rgulatoarele cu rervers, un brat al puntii H are un regim de comutatie 1/0 (V_max/ZERO) iar pe celalalt, apare tensiunea cu factoru' de umplere variabil, care corespunde comenzii din Tx. Si se aprind :D , ca lumea, adica la cea mai mica comanda de mers inainte se stinge frana si la cea mai mica comanda de mers inapoi se aprinde marsarieru' ! Si lumina ramane constanta indiferent de regimu' motorului.
Stima,
totusi solutia ta mi se pare un pic cam complicata pentru un modelist de rand care presupunem ca are ceva idee despre electronica , dar nu e doctor....
in plus majoritatea nu stiu ce inseamna un open colector,sau baza ,emitor,sursa ,drena, grila ca sa nu mai vorbim de poarta sau pic.
deci poate ceva mai simplu fara memeceuri de la defuncta microelectronica....poate o idee ceva....
#23
Postat 02 December 2006 - 10:07 PM
Si nu tre' studii superioare sa aprinzi sau sa stingi FERM, un LED !
E chiar simpla, si rezolva elegant si ferm semnalizarea ! :D :D
O sa incerc s-o desenez, ca n-o am decat pe hartie si ... practic, pe model ! Si ... mere, brici !
La schema de mai sus, am pus si schema de cablaj si vorba lu' @Calu, am pus toate :D picioarele de la mmc 4001 !
De la faza asta, daca chiar vrea s-o faca cineva, nu tre' decat sa lipeasca corect pesele si sa regleze cu o ... mica surbelnitza, ... locu' unde vrea sa aprinda sau sa se stinga LED-u' !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#24
Postat 02 December 2006 - 10:15 PM
Todeauna cand o sa iei mana de pe stick-ul care comanda acceleratia, motorul o sa se opreasca.Reglajul fin o sa-l faci din trim.
#25
Postat 02 December 2006 - 10:20 PM
domnu_doctor, la 2 Dec 2006, 23:07, a spus:
Si nu tre' studii superioare sa aprinzi sau sa stingi FERM, un LED !
E chiar simpla,
as putea raspunde ca nici 9x6 nu e complicat ,dar totusi multi membrii de pe forum nu stiu ce inseamna....
aceeasi membrii au studii superioare....nu UMANE ,ci REALE ca sa fim de moda veche...adica politehnisti...
la fel de bine am putea spune ca in loc sa mai legam un servo un receptor care sa aprinda mecano-electric un led in functie de cum dai de mansa ,putem sa ne complicam existenta cautand un mmc ,ceva sticlotex placat cu cupru...niste clorura ferica s.a.m.d.
revin :solutia propusa de tine mi se pare extrem de fiabila si eleganta...ramane de vazut cati o vor aplica cand vor avea nevoie de un zero pe radiocomanda!
si mai intreb ceva....din cate stiu un led are fascicolul de lumina destul de directiv...oare daca barca e la 200 de m pe lac se vede ceva?
#26
Postat 02 December 2006 - 10:21 PM
albastru, la 2 Dec 2006, 23:15, a spus:
Todeauna cand o sa iei mana de pe stick-ul care comanda acceleratia, motorul o sa se opreasca.Reglajul fin o sa-l faci din trim.
punct ochit ,punct lovit!
#27
Postat 02 December 2006 - 10:34 PM
Citeaza
si mai intreb ceva....din cate stiu un led are fascicolul de lumina destul de directiv...oare daca barca e la 200 de m pe lac se vede ceva?
Io am presupus din start :D , ca problema mecanica a zero-ului stickului, ii este limpede lu' @Geo ! Si nu-i ofeream decat o metoda ... electronica, pentru ca asta ... a cerut ... :D Si ma gandesc ca omu' vrea sa stie daca, pe intuneric, in prezenta/lipsa curentilor din apa, barca se misca datorita motorului sau curentilor. Ca e posibil ca barca sa se miste si motoru' ... nu ! Si omu' poate vedea din LED-u' ... dashtept, cum sta treaba !
Iar la a doua ... treaba, cu directivitatea luminii la LED, se pot alege exemplare :D , care difuzeaza omnidirectional, d-alea ... laptoase, de' se vad bine, din toate partile ! Si din cate-mi aduc aminte, din armata, :D noaptea se vede mucu' de la o tigara aprinsa de pe la 7-800 m ! Dar'mite de la un LED cu super_light ! :D
Stima,
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 02 December 2006 - 10:55 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#28
Postat 02 December 2006 - 11:04 PM
domnu_doctor, la 2 Dec 2006, 23:34, a spus:
inca odata pentru mine cum vede omu treaba asta cu ledu dashtept?
io ma gandesc ca sunt pe rau noaptea....
mansa e pe zero nici un led aprins.barca merge inapoi sa zicem....ca o duce curentu; ledu nu arata nimic ca motoru e pe zero. ,dau motor inainte da barca merge inapoi...ce ne arata ledu? inainte sau inapoi? da barca cum se misca inainte sau inapoi? de la 200 de m pe bezna nu te prinzi cum merge barca...indiferent ce culoare are ledu..doar vezi ledu,da atat!
ledu dashtept o sa arate DOAR in ce sens actioneaza motorul nicidecum in ce sens se misca barca! si nu am luat in considerare decat curentii din apa...
ori au aparut leduri cu gps si nu stiu eu...
:D
#29
Postat 02 December 2006 - 11:18 PM
SILVIU66, la 2 Dec 2006, 23:04, a spus:
io ma gandesc ca sunt pe rau noaptea....
mansa e pe zero nici un led aprins.barca merge inapoi sa zicem....ca o duce curentu; ledu nu arata nimic ca motoru e pe zero. ,dau motor inainte da barca merge inapoi...ce ne arata ledu? inainte sau inapoi? da barca cum se misca inainte sau inapoi? de la 200 de m pe bezna nu te prinzi cum merge barca...indiferent ce culoare are ledu..doar vezi ledu,da atat!...
Io ma gandesc asa:
Noapte. Barca la ... apa!
Barca se misca inapoi si LED-u' VERDE(inainte) aprins. Vreau sa stea pe loc. => mai tre' bagat gaz, nu ?
...
samd.
La aspectu' asta m-am gandit, plus ca barca se poate misca pe axa dintre ea si ... mariner ! Se mai complica un pic, ca atunci nu stii, daca vine sau pleaca,mai ales daca e si ceva distanta ... si mai ales al vitezele alea :D si pe la fro 1-200 de metri ...
Ma gandesc ca d-aia s-or fi pus la barci si haveoane lumini de balizaj (nu stiu daca se numesc asa ... ) cu culori diferite, ca sa stii daca vine sau pleaca ... :D Cam asa ceva s-ar putea adapta si aici ...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#30
Postat 03 December 2006 - 12:34 AM
Am spus si eu, a spus si albastru, a subliniat si Silviu, solutia cea mai simpla si sigura este arcul (sau deblocarea acestuia, dupa caz). Geo13 mi-a zis ca habar nu are ca exista aceasta posibilitate pentru ca nu s-a uitat in emitator caci nu-l are la el acasa momentan, stie doar ca e o Sanwa cu 4 canale (nici macar modelul exact), dar ca imediat ce are ocazia o sa dea mai multe amanunte.
Eu am presupus ca a luat statia second hand de la un pilot de aeromodele care a blocat-o pe liber, iar el nu mi-a infirmat dar nici nu a confirmat asta. Propun sa asteptam pina saptamina viitoare sa aflam opinia lui Geo13 si sa nu mai umplem paginile pe aici de pomana.