Cerere oferta constructie CNC
#1
Postat 01 December 2016 - 09:05 PM
Sunt interesat de constructia unui CNC cu o suprafata de lucru de 300 pe 400mm si caut persoana dispusa sa-l construiasca.
Momentan, as dori sa stiu la cat se poate ridica costul pentru un CNC complet sa ma hotarasc daca merita sau nu investitia.
CNC-ul va fi folosit in regim de hobby.
CNC-ul va fi folosit pentru lemn, plastice si alte materiale moi (fara metale, desi daca efortul financiar nu e mare, ma pot gandi si la aluminiu de 2-3 mm).
Banuiesc ca e nevoie de mai multe detalii dar, cum nu ma pricep, astept intrebarile si o sa dau toate detaliile.
Multumesc!
#2
Postat 01 December 2016 - 09:32 PM
Ar fi frumos sa se discute aici, ca sa intelegem cu totii ce ar insemna un astfel de proiect.
#4
Postat 01 December 2016 - 10:42 PM
Nu ma grabesc, sunt plecat din tara (nu va ganditi ca imi permit sa arunc cu banii, am plecat pentru ca fetita mea are diabet si am nevoie de multi bani pentru o monitorizare corespunzatoare. CNC-ul in cauza, urmeaza sa ma ajute tocmai la a face anumite economii cu aceste aparate) si sper sa ma intorc definitiv in vara. Prin urmare, termenul de finalizare ar fi iunie-iulie 2017.
#5
Postat 02 December 2016 - 12:46 PM
maski, la 01 December 2016 - 10:42 PM, a spus:
Nu ma grabesc, sunt plecat din tara (nu va ganditi ca imi permit sa arunc cu banii, am plecat pentru ca fetita mea are diabet si am nevoie de multi bani pentru o monitorizare corespunzatoare. CNC-ul in cauza, urmeaza sa ma ajute tocmai la a face anumite economii cu aceste aparate) si sper sa ma intorc definitiv in vara. Prin urmare, termenul de finalizare ar fi iunie-iulie 2017.
Nu stiu cat de fezabil este sa faci in Romania un CNC cu pret ''in jurul'' preturilor chinezesti, in masura in care cine ti-l face va face 1 SINGUR cnc iar chinezul face 1.000 bucati intre micul dejun si pranz, iar profitul lui vine din volum.
#6
Postat 02 December 2016 - 01:17 PM
Momentan, nu dispun de banii necesari pentru a cumpara unul gata facut, imi pot permite sa platesc mai mult (decat pretul unuia chinezesc) pentru constructia unuia, daca platesc in timp (exemplu, luna asta platesc electronica, luna viitoare, suruburi..., urmatoarea luna, materialele necesare pt constructia masinii..., ).
Deocamdata astept sa vad daca se incumeta cineva si daca masina merita investitia (pentru ca masinaria va fi folosita in mare masura pt uz personal).
#8
Postat 02 December 2016 - 01:55 PM
chiar am vazut multe "masini" facute asa, vai mama lor, cu jocuri de ordinul milimetrilor sau cu veleitati de "bungee jumping" si de la toate aceste masini se dorea altceva
multi spun ca nu vor precizie, ca nu vor viteza, ca nu vor sa frezeze decat ocazional aluminiu si din aceste cauze cauta pret cat mai mic
ce vreau sa spun e ca acel pret mic, daca e foarte mic, se va transform in pierdere totala intr-un timp foarte scurt si de la bun inceput masina nu va putea in afara zonei "demo mode"
daca din start masina va fi facuta fara sine profilate, fara suruburi cu bile, fara o electronica mai rasarita, nu va ajunge niciodata sa satisfaca cererea
pe de alta parte, un proiect care dureaza mult - indiferent de motive - nu e un proiect benefic pentru nimeni. nici pentru client si nici pentru executant
personal, nu ma apuc de constructia unei masini pana nu am finalizat proiectarea (pasul 1) si pana nu imi sosesc toate componentele majore (pasul 2)
abia apoi ma apuc efectiv de lucru pentru ca exista riscul de a proiecta ceva, de a comanda ce trebuie si de a avea surprize pe "traseu": ba nu e pe stoc ce vreau eu, ba trimite chinezul altceva, ba nu a corespuns CAD-ul de la vreo componenta cu realitatea si trebuie modificari iar aceste modificari nu prea le mai poti face oricand si oricum
ce se poate face: o plata esalonata pe etape: 1. un avans in urma caruia sa se faca proiectul; 2. o alta "rata" in urma careia sa se comande componentele necesare; 3. plata finala la livrare sau doua plati, una cand se incepe lucrul efectiv si a doua cand e gata masina.
dar toate astea nu ar trebui sa se desfasoare pe perioada mai mare de 3 luni
o alta varianta ar fi sa spui care ar fi bugetul alocat si in urma bugetului sa vezi ce poti sa obtii
insa - indiferent cu cine vei face masina sau de unde o vei cumpara - nu cauta cele mai mici preturi pentru ca te vei bucura doar de doua ori: o data cand o cumperi si a doua oara cand o vinzi (daca vei reusi)
Gone Sailing! S/Y Haimana
#9
Postat 02 December 2016 - 02:29 PM
Nu am un buget anume dar sa spunem 1000e (poate in banii astia reusesc sa tai si niste aluminiu de 2-3mm).
Ca sa nu fie problema de timp, banii ii pot furniza in 2 transe (aprilie, mai, de exemplu). Constructia poate incepe cand crede cel ce se va incumeta, livrarea produsului urmand a se face in iulie sau august.
Daca este cineva care crede ca se poate baga la constructia CNC-ului, dar este nemultumit/nedumerit de ceva, imi poate scrie aici.
Nu ma pricep la CNC-uri si poate cer prea mult sau poate spun tampenii dar sunt deschis oricarei propuneri (atat timp cat imi permit si material, acest lucru).
Si ca sa fie mai clar, nu vreau o masina slaba calitativ, daca voiam asta, cumparam o chinezarie cu 5-700 euro de pe Ebay, inainte sa ma intorc acasa.
Aceasta postare a fost editata de maski: 02 December 2016 - 02:33 PM
#10
Postat 02 December 2016 - 03:11 PM
#12
Postat 02 December 2016 - 04:34 PM
o masina cu util de 300x400mm nu va fi la jumate de pret fata de aceeasi constructie dar cu util de 600x400 chiar daca utilul este la jumate
motorul de frezare, stepperele, electronica, patinele de la sine, piulitele de la suruburi, rulmentii vor fi aceleasi
dublarea lungimii sinelor, a suruburilor si redimensionarea mesei si a portalului reprezinta undeva in jur de 25%-40% din pretul initial calculat
bine, asta e valabil la dimensiuni relativ mici, unde structura nu are nevoie de modificari constructive ca sa faca fata solicitarilor
si da, cum zicea si steelmind foarte bine, daca tot ai timp cauta si sapa peste tot, cat mai mult si cat mai adanc posibil
nu evita nici site-urile producatorilor de software, atat la nivel de controller (mach3, linuxcnc etc) cat si la nivel de cad/cam
cauta sa vezi cum se lucreaza cu ele, care e logica, incearca sa intelegi procesul de lucru, etapele, pregatirea, de la a la z
Gone Sailing! S/Y Haimana
#13
#15
Postat 06 December 2016 - 04:49 PM
cam care sunt costurile pentru constructia unui router cnc, cu alinieri,calibrare si altele , pe langa costurile de achizitie a pieselor? Ma refer la partea mecanica, nu cea electronica si software. Si eu studiez de ceva vreme diverse design-uri si chiar am inceput sa modelez unul in CATIA pentru a estima costurile pieselor, dar partea cu timpul investit constructiei ma cam demoralizeaza(pentru mine presupune si ceva deplasari)
Daca nu se vor publice informatiile astea as ruga pe cei care au mai facut asta si sunt dispusi sa o faca dinnou sa-mi dea un mesaj privat, dar cred ca o estimare e de interes general.
Mersi!
Aceasta postare a fost editata de Andrew72nd: 06 December 2016 - 04:49 PM
#16
Postat 06 December 2016 - 05:10 PM
Andrew72nd, la 06 December 2016 - 04:49 PM, a spus:
cam care sunt costurile pentru constructia unui router cnc, cu alinieri,calibrare si altele , pe langa costurile de achizitie a pieselor? Ma refer la partea mecanica, nu cea electronica si software. Si eu studiez de ceva vreme diverse design-uri si chiar am inceput sa modelez unul in CATIA pentru a estima costurile pieselor, dar partea cu timpul investit constructiei ma cam demoralizeaza(pentru mine presupune si ceva deplasari)
Daca nu se vor publice informatiile astea as ruga pe cei care au mai facut asta si sunt dispusi sa o faca dinnou sa-mi dea un mesaj privat, dar cred ca o estimare e de interes general.
Mersi!
Va trebui sa dai detalii: ce curse de lucru, ce precizie, etc. Eu zic sa citesti topicul '' router cnc buget limitat ..'' deschis de Katran si-ti vei face o idee.
#17
Postat 06 December 2016 - 05:53 PM
#18
Postat 08 December 2016 - 09:39 AM
Hai sa ma bag si eu, ca unul care si-a facut un router cnc de la zero (dupa un proiect de la Katran, caruia ii multumesc inca o data)
De la inceput vreau sa subliniez ca am plecat la drum fara prea mare experienta in ceea ce inseamna partea mecanica si nici cu toate sculele necesare. aici nu vorbim de surubelnite, masina de gaurit sau lucruri de astea "gospodaresti"
deci, sa incepem (foarte pe scurt):
Am vrut o masina cu suprafata utila de aproximativ 1000x600, asa ca am facut-o din profile de aluminiu Item 80x80 si 120x80 heavy, cu dimensiunile de 1300x800 - mare greseala !!! am constatat destul de repede ca este prea mare pentru lucrari in aluminiu si prea mica pentru lemn - VEZI concluzia 1.
Piesele necesre au fost facute de un prieten care lucreaza pe masini profi (Mazak si altele), din aluminiu 6061 T4, dar fiind facute in regim de ciubucareala, nu sunt toate perfecte.
Am luat cele mai ieftne seturi de motoare, surse, drivere de pe ebay si in sfarsit am avut o masina functionala.
Apoi am constatat ca steperrele mele, cu toate ca erau Nema34 12 Nm, nu prea permiteau viteze foarte mari (asa e, vrei din ce in ce mai multa viteza). Fiind dublu-ax, le-am construit niste amortizoare si am mai crescut un pic viteza. Apoi le-am inlocuit pe toate cu altele de la Leadshine, cu bucla inchisa, de "doar" 8Nm, dar care se misca cu totul altfel. Pe cele vechi le-am pus deoparte pana m-am gandit sa le vand. Pierdere de timp si bani.
Apoi am constatat ca masina mea nu prea trage foarte drept, adica axele nu sunt perfect perpendiculare. Aici a inceput chinul - cum si cu ce aliniez masina - ca nu prea merge cu rigla si compasul. Masina fiind proiectata cu doua motoare pe axa Y, am corectat asta (destul de bine) din pozitionarea "precisa" a senzorilor de home pe cele 2 axe (Y si B la mine). Pentru axa Z, inca n-am rezolvat problema perfect - am o mica abatere de la verticalitate, atat in miscarea axei, cat si in pozitionarea spindle-ului. Nimic de speriat, dar destul de suparator pentru cote de rulment si altele. Cum prelucrez in principal lemn, nu prea ma deranjeaza.
spindle-ul e un tecknomotor de 2.2 KW racit cu aer, caruia I-am schimbat deja setul de rulmenti. Din pacate e modelul cu doar 2 rulmenti - am pus deja in "planul de investitii" unul cu 4 rulmenti, asa ca mai vedem....
Am mai constatat ca exista o mare problema (pe care stiu s-o rezolv si am si cu ce, dar inca n-am gasit timp): daca un motor de pe axa Y se blocheaza, se poate rupe efectiv gantry-ul masinii. Pana acum, am avut norocul sa fiu langa ea in asemenea situatii - putine, dar au fost, cel putin in faza initiala de tuning al vitezelor si acceleratiilor pentru motoare. Este in plan realizarea unei cutii noi pt. electronica si un ESS Smoothstepper, pe LAN
Gantry-ul fiind construit dintr-o placa de aluminiu de 25 mm grosime, la mijloc "flambeaza" - lucru care sper sa il rezolv in curand prin intarirea acestuia cu niste profile de fier prinse pe gantry - mai sap inca dupa fier pe la depozitele de fier vechi.
Apoi am mai constatat ca exista diferente dimensionale intre ce vroiam eu si ce facea masina. Cum masina are un backlash de ordinul sutimilor (2-5 pe fiecare axa), nu se justificau erorile de zecimi obtinute. Problema este din soft (Aspire, care nu e facut pentru lucruri de precizie, dar e simplu de utilizat si ceva setari legate de CV = constant velocity din Mach3) - asta cred eu cel putin. Se poate rezolva la nivel simplu prin metoda trial-error, adica faci, masori si ajustezi in consecinta.
Concluziile mele sunt simple:
1. ganditi-va bine ce vreti sa faceti cu masina, ca asta dicteaza dimensiunile
2. faceti o masina mega robusta, daca se poate din profile de fier sau mai exotic beton epoxidic (asta e urmatorul meu vis - o masina din beton epoxidic). Chestii de module de elasticitate, rigiditate etc, de care nici nu auzisem cand m-am apucat de masina asta. Pentru dimensiuni mici merge si aluminiul, dar sa nu visati la prea multe.
3. folositi componentele de transmisie cele mai bune pe care vi le puteti permite si fortati la maxim bugetul pentru ele (motoare, suruburi, ghidaje). Luati-va de la gura mancarea si investiti in ele chiar mai mult decat puteti duce !!!!
4. alocati timpul necesar pentru alinierea initiala a masinii si nu tratati cu usurinta (asa cum am facut eu) acest pas.
5. VA GARANTEZ ca o sa vreti mai mult, asa ca revizuiti cu foarte mare atentie punctele 1-4 !!!!
6. frecventati des talciocurile - veti gasi freze, burghie si altele foarte necesare la preturi accesibile.
7.vizitati des (si foarte des) forumurile si youtube pentru realizari similare si sfaturi - extrem de util in toate etapele, de la proiectare, constructie si utilizare - ca o paranteza, sunt filmulele pe youtube pe care le stiu pe de rost !!!!!! si in fiecare zi aloc destul timp sa vad altele sau sa le revad pe cele care mi se par interesante, doar ca sa-mi "clatesc ochii"
Sper ca v-am fost de folos povestindu-va din "pataniile" mele in acest domeniu.
Sunt foarte mandru de ce am putut realiza plecand de la un vis si urmandu-l cu perseverenta !!!.
Concluzia finala:
se poate face, totul e sa vrei !!!!! daca vrei cu adevarat, o sa poti !!!!
Cu respect,
Marius Nevschi
#19
Postat 08 December 2016 - 01:53 PM
Si eu am acuma stepere simple , si astept sa imi vina un set de leadshine , cred ca este o alta liga .
Cu steperele astea imi pierde pasi pe toate axele cand fac un program cu multe linii in cod , cu multe opriri si schimbari de sens .
Si eu ma uitam dupa un proiect facut cu epoxy , mai studiez piata , poate gasesc ceva convenabil ca si pret pentru epoxy , dar nici nu sti ce sa mai cumperi in ziua de azi , la cat de multe sunt .
Aceasta postare a fost editata de Elicopter: 08 December 2016 - 01:54 PM
#20
Postat 08 December 2016 - 03:37 PM
Pana acum n-a pierdut pasi niciodata.
Am avut candva o suspiciune ca sa constat ulterior ca era vina mea... si evident a mai "pierdut" pasi de vreo 2 ori cand am "dat-o de margine" si nu aveam limit switch-uri... da` atunci m-am bucurat c-o pierdut... :rofl: .
Masina e clar supradimensionata din punctu` asta de vedere dar ce importanta are? :)
Cat priveste programe de gen bla-bla-CAM, io nu incerc in mod special sa conving pe nimeni insa personal n-as renunta la SolidCAM.
Pana acum n-a existat problema la care sa nu-i gasesc rezolvare urmarind MULTELE tutorialele video de la ei de pe site sau youtube.
Chiar va rog pe cei care stiti sa-mi spuneti ce frezare stie sa faca un program d-asta obscur si n-ati gasit ca s-ar putea face in SolidCam?
Desigur daca aveti licenta pt. un program mai ieftin sau acesta este free, ii altceva.
Aceasta postare a fost editata de informer: 08 December 2016 - 03:37 PM
... niste lucrari :)
#21
Postat 08 December 2016 - 04:47 PM
#22
Postat 08 December 2016 - 05:38 PM
Cred ca sunt multe cauze - nu vreau decat sa-mi dau cu parerea, nu sunt expert"
Dar poti incerca:
- sa verifici daca masina e aliniata corect, daca nu "tine" pe undeva sau
- sa alimentezi motoarele la tensiune mai mare (sau sa micsorezi microstepul - prin microstep se pierde din puterea motoarelor) sau
- daca ai motoare ieftine (cu ax dublu), pune niste amortizoare pe capatul liber. Eu am facut simplu niste discuri de PAL, cu cate 9 gauri pe margini. In fiecare gaura pui o bila de rulment cu diametrul ceva mai mic decat gaura, sa se poata misca liber. Faci un capac din orice (CD vechi) si cam asta e. Zornaie dar functioneaza OK. La mine s-a potrivit asta cu amortizoarele, dar cred ca se poate incerca si cu motoarele cu ax simplu. Cauta pe net imagini gen "damping vibration rattle cnc" si o sa gasesti surse de inspiratie.
Marius
Aceasta postare a fost editata de Marius Nevschi: 08 December 2016 - 05:40 PM
#23
Postat 08 December 2016 - 05:48 PM
Marius Nevschi, la 08 December 2016 - 09:39 AM, a spus:
Hai sa ma bag si eu, ca unul care si-a facut un router cnc de la zero (dupa un proiect de la Katran, caruia ii multumesc inca o data)
De la inceput vreau sa subliniez ca am plecat la drum fara prea mare experienta in ceea ce inseamna partea mecanica si nici cu toate sculele necesare. aici nu vorbim de surubelnite, masina de gaurit sau lucruri de astea "gospodaresti"
deci, sa incepem (foarte pe scurt):
Am vrut o masina cu suprafata utila de aproximativ 1000x600, asa ca am facut-o din profile de aluminiu Item 80x80 si 120x80 heavy, cu dimensiunile de 1300x800 - mare greseala !!! am constatat destul de repede ca este prea mare pentru lucrari in aluminiu si prea mica pentru lemn - VEZI concluzia 1.
Piesele necesre au fost facute de un prieten care lucreaza pe masini profi (Mazak si altele), din aluminiu 6061 T4, dar fiind facute in regim de ciubucareala, nu sunt toate perfecte.
Am luat cele mai ieftne seturi de motoare, surse, drivere de pe ebay si in sfarsit am avut o masina functionala.
Apoi am constatat ca steperrele mele, cu toate ca erau Nema34 12 Nm, nu prea permiteau viteze foarte mari (asa e, vrei din ce in ce mai multa viteza). Fiind dublu-ax, le-am construit niste amortizoare si am mai crescut un pic viteza. Apoi le-am inlocuit pe toate cu altele de la Leadshine, cu bucla inchisa, de "doar" 8Nm, dar care se misca cu totul altfel. Pe cele vechi le-am pus deoparte pana m-am gandit sa le vand. Pierdere de timp si bani.
Apoi am constatat ca masina mea nu prea trage foarte drept, adica axele nu sunt perfect perpendiculare. Aici a inceput chinul - cum si cu ce aliniez masina - ca nu prea merge cu rigla si compasul. Masina fiind proiectata cu doua motoare pe axa Y, am corectat asta (destul de bine) din pozitionarea "precisa" a senzorilor de home pe cele 2 axe (Y si B la mine). Pentru axa Z, inca n-am rezolvat problema perfect - am o mica abatere de la verticalitate, atat in miscarea axei, cat si in pozitionarea spindle-ului. Nimic de speriat, dar destul de suparator pentru cote de rulment si altele. Cum prelucrez in principal lemn, nu prea ma deranjeaza.
spindle-ul e un tecknomotor de 2.2 KW racit cu aer, caruia I-am schimbat deja setul de rulmenti. Din pacate e modelul cu doar 2 rulmenti - am pus deja in "planul de investitii" unul cu 4 rulmenti, asa ca mai vedem....
Am mai constatat ca exista o mare problema (pe care stiu s-o rezolv si am si cu ce, dar inca n-am gasit timp): daca un motor de pe axa Y se blocheaza, se poate rupe efectiv gantry-ul masinii. Pana acum, am avut norocul sa fiu langa ea in asemenea situatii - putine, dar au fost, cel putin in faza initiala de tuning al vitezelor si acceleratiilor pentru motoare. Este in plan realizarea unei cutii noi pt. electronica si un ESS Smoothstepper, pe LAN
Gantry-ul fiind construit dintr-o placa de aluminiu de 25 mm grosime, la mijloc "flambeaza" - lucru care sper sa il rezolv in curand prin intarirea acestuia cu niste profile de fier prinse pe gantry - mai sap inca dupa fier pe la depozitele de fier vechi.
Apoi am mai constatat ca exista diferente dimensionale intre ce vroiam eu si ce facea masina. Cum masina are un backlash de ordinul sutimilor (2-5 pe fiecare axa), nu se justificau erorile de zecimi obtinute. Problema este din soft (Aspire, care nu e facut pentru lucruri de precizie, dar e simplu de utilizat si ceva setari legate de CV = constant velocity din Mach3) - asta cred eu cel putin. Se poate rezolva la nivel simplu prin metoda trial-error, adica faci, masori si ajustezi in consecinta.
Concluziile mele sunt simple:
1. ganditi-va bine ce vreti sa faceti cu masina, ca asta dicteaza dimensiunile
2. faceti o masina mega robusta, daca se poate din profile de fier sau mai exotic beton epoxidic (asta e urmatorul meu vis - o masina din beton epoxidic). Chestii de module de elasticitate, rigiditate etc, de care nici nu auzisem cand m-am apucat de masina asta. Pentru dimensiuni mici merge si aluminiul, dar sa nu visati la prea multe.
3. folositi componentele de transmisie cele mai bune pe care vi le puteti permite si fortati la maxim bugetul pentru ele (motoare, suruburi, ghidaje). Luati-va de la gura mancarea si investiti in ele chiar mai mult decat puteti duce !!!!
4. alocati timpul necesar pentru alinierea initiala a masinii si nu tratati cu usurinta (asa cum am facut eu) acest pas.
5. VA GARANTEZ ca o sa vreti mai mult, asa ca revizuiti cu foarte mare atentie punctele 1-4 !!!!
6. frecventati des talciocurile - veti gasi freze, burghie si altele foarte necesare la preturi accesibile.
7.vizitati des (si foarte des) forumurile si youtube pentru realizari similare si sfaturi - extrem de util in toate etapele, de la proiectare, constructie si utilizare - ca o paranteza, sunt filmulele pe youtube pe care le stiu pe de rost !!!!!! si in fiecare zi aloc destul timp sa vad altele sau sa le revad pe cele care mi se par interesante, doar ca sa-mi "clatesc ochii"
Sper ca v-am fost de folos povestindu-va din "pataniile" mele in acest domeniu.
Sunt foarte mandru de ce am putut realiza plecand de la un vis si urmandu-l cu perseverenta !!!.
Concluzia finala:
se poate face, totul e sa vrei !!!!! daca vrei cu adevarat, o sa poti !!!!
Cu respect,
Marius Nevschi
Esti fratele meu. Mai putin punctul 6.
#25
Postat 08 December 2016 - 07:22 PM
Nu stiu de ce dar impresia mea este ca problema asta nu-i tratata cu atentia cu care ar trebui... pai poti sa ai orice stepper vrei, daca reglajele astea nu-s bune, POTI sa-l faci sa piarda pasi.
... niste lucrari :)
#26
Postat 09 December 2016 - 10:24 AM
Apropos de punctul 6: am luat din talcioc lucruri super OK. Avantajul meu, fiind din Bacau, este ca aici inca exista intreprinderi ca Aerostar si altele, care au casat tone (si aici ma refer strict la masa) de echipamente de masura si control.Acestea au fost efectiv urcate in basculante si duse la fier vechi. De acolo unde credeti ca au ajuns ????
Ca exemple:
- raportor de precizie cu cadran - set complet - pret 50 RON (il am si pe fratele lui optic)
- subler 500 si 1000 mm - pret 50 RON
- set cale complet (nemtesti, nu mai stiu ce marca) - 150 RON
- freze carbura noi noute, 2, 3, 4 dinti, dimensiuni de la 1.5 la 16 mm, preturi intre 8 si 20 RON - astea sunt "extrase" de la intreprinderile respective, care au CNC-uri
- universal romanesc nou 120 mm, pret 80 RON
- micrometru digital Mitutoyo 0-25mm (il avea si pe cel de 25-50), model mai vechi dar perfect - 100 RON
- ceas comparator TESA, 0.002 mm perfect - 80 RON - pe asta l-am stricat ca un prost, scapandu-l pe jos. I s-a strambat axul si e intepenit, dar mai exista inca meseriasi pe la atelierele de metrologie care pot sa-l repare.
Am mai luat direct din fabrica, mai ieftin decat la pret de fier vechi un microscop "metalografic" - 50 RON (si are peste 150 KG) - se poate face o super freza din el.
Nu am eu mereu destui bani sa cumpar tot ce este pe acolo !!!!
credeti ca am scris degeaba "concluzia 6" ??? daca asta nu e Marfa OK la mega preturi, atunci ce este ? Nu sunt toate perfecte, dar cei care au asemenea echipamente cumparate de noi, pot sa aprecieze marfa si preturile astea - intrebati-l pe Gabi (Katran) cat valoreaza instrumentele lui !!!!
In conditiile noastre "amatoricesti", in care nu avem cu ce si de cele mai multe ori nu putem masura corect la preciziile astea, cat crezi ca te ajuta un raportor optic sau cu cadran in alinierea masinii sau in verificarea unei piese ?????
Cu ce masurati diametrul real al frezelor folosite ??? Inclin sa cred ca nu cu rigla sau sublerul !!!! Si atunci nu e mega util un micrometru (Mitutoyo) ???? Mai ales la pretul asta ?
Chiar daca nu toate sunt perfecte (unele mai au urme de rugina de la depozitare sau alte mici "lipsuri"), cred ca per-ansamblu merita.
Nu suntem NASA sa ne permitem lasere si alte sofisticaciuni pentru masurari ultra-precise.
Tot ce am scris este din experienta mea, ca un "feedback" la ce am invatat de pe forumuri.
Nu am obligat pe nimeni sa urmeze aceste "sfaturi" si nici nu le consider "adevarul suprem", ci doar "experienta" mea in facutul si utilizatul (la nivel super amatoricesc) al unui CNC.
Sper ca n-am obosit pe nimeni cu remarcile mele si imi cer scuze celor pe care i-am deranjat.
Marius
#27
Postat 09 December 2016 - 11:33 AM
Elicopter, la 08 December 2016 - 06:59 PM, a spus:
Diferenta nu e data de encoder, ci de materialele folosite in constructia motorului. Aici ma refer strict la magneti si alte caracteristici legate de campuri magnetice, impedante etc. Simplu spus, motoarele de la Leadshine sunt mai calitative pe partea asta decat cele de la Longs si Wantai.
Encoderul e doar un auxiliar al driverului, care il ajuta pe acesta sa compare teoria cu realitatea si sa corecteze in consecinta prin ajustarea curentului de comanda al motorului De aia nu o sa vezi pe driverele cu bucla inchisa setari de curent:Acesta (curentul) e ajustat continuu de driver in functie de necesitati.
Algoritmul e cam asa (simplist explicat):
ai de facut un pas
driverul comanda motorul si compara pozitia folosind encoderul.
daca nu e OK, mareste curentul, incearca din nou si compara pozitia.
dupa un numar de nereusite sau cand se ajunge la maximul de curent (setate din softul driverului) semnaleaza eroarea pe iesirea de error si blocheaza orice alta comanda pana la resetare
Avand encoderul, driverul stie unde ar trebui sa fie si de asta, daca fortezi manual un stepper legat in bucla inchisa, driverul o sa-l invarta inapoi la pozitia corecta.
driverele astea de la Leadshine mai au si alte functii "ajutatoare", care il fac sa comande in conditii optime un motor - cum ar fi filtre digitale reglabile pentru reducerea vibratiilor. Lucrurile sunt destul de complicate.
cel mai correct este sa cumperi driverul si motorul ca un set, ca driverul vine optimizat pentru motor si n-ai nimic de facut. Il pui si merge in parametric optimi.
In concluzie, daca motorul e bine ales, sistemul poate functiona foarte bine si fara encoder.
#28
Postat 09 December 2016 - 12:05 PM
Marius Nevschi, la 09 December 2016 - 10:24 AM, a spus:
Apropos de punctul 6: am luat din talcioc lucruri super OK. Avantajul meu, fiind din Bacau, este ca aici inca exista intreprinderi ca Aerostar si altele, care au casat tone (si aici ma refer strict la masa) de echipamente de masura si control.Acestea au fost efectiv urcate in basculante si duse la fier vechi. De acolo unde credeti ca au ajuns ????
Ca exemple:
- raportor de precizie cu cadran - set complet - pret 50 RON (il am si pe fratele lui optic)
- subler 500 si 1000 mm - pret 50 RON
- set cale complet (nemtesti, nu mai stiu ce marca) - 150 RON
- freze carbura noi noute, 2, 3, 4 dinti, dimensiuni de la 1.5 la 16 mm, preturi intre 8 si 20 RON - astea sunt "extrase" de la intreprinderile respective, care au CNC-uri
- universal romanesc nou 120 mm, pret 80 RON
- micrometru digital Mitutoyo 0-25mm (il avea si pe cel de 25-50), model mai vechi dar perfect - 100 RON
- ceas comparator TESA, 0.002 mm perfect - 80 RON - pe asta l-am stricat ca un prost, scapandu-l pe jos. I s-a strambat axul si e intepenit, dar mai exista inca meseriasi pe la atelierele de metrologie care pot sa-l repare.
Am mai luat direct din fabrica, mai ieftin decat la pret de fier vechi un microscop "metalografic" - 50 RON (si are peste 150 KG) - se poate face o super freza din el.
Nu am eu mereu destui bani sa cumpar tot ce este pe acolo !!!!
credeti ca am scris degeaba "concluzia 6" ??? daca asta nu e Marfa OK la mega preturi, atunci ce este ? Nu sunt toate perfecte, dar cei care au asemenea echipamente cumparate de noi, pot sa aprecieze marfa si preturile astea - intrebati-l pe Gabi (Katran) cat valoreaza instrumentele lui !!!!
In conditiile noastre "amatoricesti", in care nu avem cu ce si de cele mai multe ori nu putem masura corect la preciziile astea, cat crezi ca te ajuta un raportor optic sau cu cadran in alinierea masinii sau in verificarea unei piese ?????
Cu ce masurati diametrul real al frezelor folosite ??? Inclin sa cred ca nu cu rigla sau sublerul !!!! Si atunci nu e mega util un micrometru (Mitutoyo) ???? Mai ales la pretul asta ?
Chiar daca nu toate sunt perfecte (unele mai au urme de rugina de la depozitare sau alte mici "lipsuri"), cred ca per-ansamblu merita.
Nu suntem NASA sa ne permitem lasere si alte sofisticaciuni pentru masurari ultra-precise.
Tot ce am scris este din experienta mea, ca un "feedback" la ce am invatat de pe forumuri.
Nu am obligat pe nimeni sa urmeze aceste "sfaturi" si nici nu le consider "adevarul suprem", ci doar "experienta" mea in facutul si utilizatul (la nivel super amatoricesc) al unui CNC.
Sper ca n-am obosit pe nimeni cu remarcile mele si imi cer scuze celor pe care i-am deranjat.
Marius
Te-ai aprins degeaba; este foarte bine daca TU esti multumit, nu conteaza daca altii vad altfel. Precum spui, probabil ca in Bacau sunt oportunitati diferite decat in alte orase. Nu stiu daca as cumpara un comparator care a stat in conditii improprii (apropos de rugina ) chiar si Mitutoyo, chiar si cu pret decent, nici macar daca este IP65, caci nu stiu ce socuri a suferit. 100 de lei (22 euro) este un pret foarte bun, desi cu 50 euro iei unul nou (nu Mitutoyo). Este doar o chestie de preferinta a fiecaruia, nicidecum o vinovatie a celor care aleg asta sau a celor care NU aleg asta.
Aceasta postare a fost editata de steelmind: 09 December 2016 - 12:07 PM
#29
Postat 09 December 2016 - 02:04 PM
https://youtu.be/2xs5mODh-P4
#30
Postat 10 December 2016 - 09:40 AM
Dacă da, iei toate aceste ieșiri si le pui pe un pin de intrare în BOB
Apoi faci un script în mach3 care să urmărească aceea intrare si sa se oprească în cazul în care apare semnal de alarmă de la oricare din drivere.
Astfel se va opri toată mașina în caz că vreun motor se blochează
Gone Sailing! S/Y Haimana