Motor brushless de 1Kw, pentru o barca pneumatica
#31
Postat 02 December 2014 - 10:42 PM
#32
Postat 02 December 2014 - 11:04 PM
Aceasta postare a fost editata de pisica: 02 December 2014 - 11:05 PM
#34
Postat 03 December 2014 - 02:01 PM
Daca am calculat bine, 2500 RPM sunt obtinuti la cca 15V alimentare, cand puterea maxima ar fi ceva peste 1,5 Kw. Asa ca varianta cu 12 bobine si 14-16 poli, pica, un astfel de motor se pare ca are 24 bobine pe stator si 20 magneti pe rotor. Cel putin, fratele lui mai mare, asa are...
http://hobbyking.com...nner_Motor.html
Aceasta postare a fost editata de pisica: 03 December 2014 - 02:05 PM
#35
Postat 03 December 2014 - 02:08 PM
https://www.peapa.ro...LCHU-Honda.html
Aceasta postare a fost editata de pisica: 03 December 2014 - 02:09 PM
#36
Postat 03 December 2014 - 02:42 PM
Un motor nu da putere de capul lui, nici in functie de turatie, ci in functie de sarcina.
In cazul nostru sarcina este elicea.
Puterea este lucrul mecanic necesar mutarii obiectului X de masa M din punctul A in punctul B intr-un timp dat.
Daca motorul honda face treaba aia cu 2.3CP, orice alt motor cu o putere apropiata, si cu o elice aleasa corespunzator turatiei va face cam acelasi lucru.
Eu zic ca va merge prea bine si cu asa ceva, un pic mai bine pentru buzunarul dv...
http://www.hobbyking...nner_Motor.html
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 December 2014 - 02:43 PM
#37
Postat 03 December 2014 - 03:47 PM
#38
Postat 03 December 2014 - 04:03 PM
Macar ai elicea ? Ca daca e de adus se poate aduce orice... iar un RPM mai mare cu elice cu pas mai mic as zice ca e mai eficient decat invers
#40
Postat 03 December 2014 - 06:41 PM
Daca tot s-a amintit de barca, aceasta are 2,6 metri, cca 25 Kg si suporta o sarcina de cca 200 Kg.
#41
Postat 03 December 2014 - 07:04 PM
#42
Postat 03 December 2014 - 11:49 PM
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 03 December 2014 - 11:53 PM
#43
Postat 04 December 2014 - 12:11 PM
Aceasta postare a fost editata de pisica: 04 December 2014 - 12:15 PM
#44
Postat 05 December 2014 - 03:12 PM
#45
Postat 06 December 2014 - 10:28 AM
Azi am comandat la HG, regulatorul asta http://hobbyking.com...ller_OPTO_.html plus unul ieftin de 20A/3S, pe care o sa incerc sa-l modofic pentru o putere mai mare. Pentru constructia motorului, am comandat 40 magneti, 20-10-5 mm, cu care voi testa diverse configuratii. Cei 40 magneti, mi-ar permite un maxim de 20 poli, cu dimensiunea de 40x10x05. Asta ar insemna un diametru al statorului de cca 70 mm, iar diametrul exterior al rotorului, cca 90 mm . Adica m-as apropia de dimensiunile unui brushless de vreo 5 Kw, ca acesta http://hobbyking.com...ner_Motor.html.
Aceasta postare a fost editata de pisica: 06 December 2014 - 10:32 AM
#46
Postat 06 December 2014 - 10:34 AM
#47
Postat 06 December 2014 - 11:04 AM
Ce trist adevar ca eticheta si luciul vinde marfa...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 December 2014 - 11:06 AM
#48
Postat 06 December 2014 - 11:40 AM
#49
Postat 06 December 2014 - 11:52 AM
Alea 2/3 acumulatoare se pot lega la fel de bine in paralel si tot la puterea aia ajungem, e adevarat cu un ESC mai fortos.
Sunt curios cum faceti potriveala cu magnetii, aveti nevoie ca ei sa fie cat mai aproape de poli statorului, ceeace implica fie magneti facuti pe comanda pentru cercul cel mai mic posibil, fie distanta intre magneti => cogging
#50
Postat 06 December 2014 - 12:30 PM
Aceasta postare a fost editata de pisica: 06 December 2014 - 12:33 PM
#52
Postat 06 December 2014 - 12:48 PM
ipsihi, la 06 December 2014 - 12:34 PM, a spus:
Curentul de varf, daca am inteles eu bine, e 95 A. 80A, e curentul maxim continuu. Cu siguranta nu o sa trag tot timpul 80A, iar daca racirea radiatorului e buna, aminteam anterior de ventilator, sau scufundare in apa, nu prea mi-as face probleme. Apropo de constructia unui motor brushless, am gasit un filmulet interesant.
https://www.youtube....h?v=mbU-uOdKgOc
Aceasta postare a fost editata de pisica: 06 December 2014 - 12:51 PM
#53
Postat 06 December 2014 - 01:00 PM
#54
Postat 06 December 2014 - 01:50 PM
http://postimg.org/image/52vv4rp5l/
Am povestit anterior, am facut ceva teste cu un brushless monofazat, modificat sa functioneze asa cum povesteam mai sus . Acesta e unul din teste. https://www.youtube....DD1GPTrPo#t=152
Despre regulatoare...Sunt convins ca se pot arde, daca racirea nu e corespunzatoare, sau daca sunt folosite mult timp la curentul maxim. O sa am in vedere ambele conditii, iar daca totusi il ard, promit ca povestestesc pe forum .
Aceasta postare a fost editata de pisica: 06 December 2014 - 01:54 PM
#55
Postat 06 December 2014 - 02:30 PM
pisica, la 06 December 2014 - 12:30 PM, a spus:
Mult prea mult, forta/eficienta va fi mica. Motoarele chinezesti au 0.5mm, nu mai zic de alea nemtesti, care au si magnetii profilati pe rotund...
#56
Postat 06 December 2014 - 03:25 PM
pisica, la 06 December 2014 - 11:40 AM, a spus:
Un acumulator cu plumb, scos de la incarcat, are peste 14V. 14X3=42V. In plus, chinezezc fiind, ar trebui lasata si o marja de securitate...zic si eu.
#57
Postat 06 December 2014 - 04:03 PM
dan_mitea, la 06 December 2014 - 03:25 PM, a spus:
Gresiti,ESC-ul este HV respectiv 12Sx4,2=50,V
Imi place idea ta dar sincer alegerile facute mi se par putin nepotrivite mai ales din cauza prost informari.
Nu poti pune un esc HV pe o barcuta,nu vei avea randament la puterea aia.Nu poti pune un motor cu putini poli cand este vorba de transmisie directa si low RPM.
Daca vorbim de un motor si esc care vor lucra pe o barca consider obligatoriu racire cu apa(daca vrei profi)
Spor la mesterit si sper sa ai puterea sa duci proectul la bun sfarsit.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#58
Postat 06 December 2014 - 04:07 PM
#59
Postat 06 December 2014 - 04:14 PM
furios, la 06 December 2014 - 04:03 PM, a spus:
Imi place idea ta dar sincer alegerile facute mi se par putin nepotrivite mai ales din cauza prost informari.
Nu poti pune un esc HV pe o barcuta,nu vei avea randament la puterea aia.Nu poti pune un motor cu putini poli cand este vorba de transmisie directa si low RPM.
Daca vorbim de un motor si esc care vor lucra pe o barca consider obligatoriu racire cu apa(daca vrei profi)
Spor la mesterit si sper sa ai puterea sa duci proectul la bun sfarsit.
Posibil sa nu fi citit cu atentie despre ce barca e vorba, o gonflabila de 2,6 m. Foarte posibil sa ai dreptate si sa fiu prost informat. Repet ce doresc sa obtin, un motor de max 100 mm diametru, capabil sa livreze la axul elicei, 1500 W/ 2500-3000 RPM. Vino te rog cu o solutie mai buna, ca cea discutata pana acum.
PS
Catelul din poza, care nu pare deloc furios, parca l-am mai vazut pe elforum. Unde pisica se numea si matache. Dar poate ma insel...
Aceasta postare a fost editata de pisica: 06 December 2014 - 04:18 PM
#60
Postat 06 December 2014 - 08:27 PM
http://sploid.gizmod...-why-1667164823
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 December 2014 - 08:27 PM