Hott stuff II proiect de iarnă
#61
Postat 18 July 2015 - 08:26 AM
Am pregătit baghetele, şi am uşurat nervurile. În loc de baghete de pin 5x10 pentru lonjeroane - 4 bucăţi voi folosi baghete de balsa laminate cu platbandă din carbon 1x5mm. Devin foarte rigide, şi ies mult mai uşoare. Cîteva zeci de grame s-au redus numai de aici...Trebuie totuşi să mă decid la anvergura aripii şi la forma finală a vârfurilor. Legat de anvergură...am redus lungimea fuselajului la 100cm. în plan este de 110. Chestie de lungime a baghetelor. Anvergura în plan este 55,75 inci, asta vine cam 142 cm. Cam mare...
#62
Postat 18 July 2015 - 08:35 AM
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 18 July 2015 - 08:35 AM
#63
Postat 18 July 2015 - 08:44 AM
Mihai_supy, la 18 July 2015 - 08:26 AM, a spus:
Esti sigur, ai cantarit matale ?
Carbonu de 1mm e mai greu decat ar crede unii... si prea gros pentru sarcina care banuiesc ca o ai acolo la o aripa de 60cm...
Un exemplu de lonjeron principal de profundor facut cu mult mai mare economie: bagheta balsa 8x8, placata cu carbon strip 0.18mm pe ambele parti.
La 70 cm suspendat la capete si aplicat 2kg la mijloc flambarea este de 4mm !
De unde luati voi balsa sortata pe tarie... ca de la magazinele noastre primesc numai la intamplare, la 3 placi comandate, fiecare are alta textura si greutate... :angry: iar tare cat sa ma multumeasca am primit numai in baghete bord de fuga...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 July 2015 - 08:46 AM
#64
Postat 18 July 2015 - 06:03 PM
... două baghete pin 5x10x100 - 36 grame
... două baghete brad din Praktier 5x10x100 - 42 grame
... două baghete balsa 5x10x100 ramforsate cu carbon 1x5, lipit cu picătura- 22 grame
Aripa are 1,4m anvergură şi ar trebui 4 lonjeroane, un BA şi un BF. e drept că nu vor fi baghetele de 100mm folosite integral...dar tot se scad vreo 50 de grame doar din baghete. Când vorbim de balsa...chiar mă duc să cântăresc...
Am cântărit, de curiozitate şi ce am scos din profile - 42 de grame. Nu e mare lucru, dar se adună...
Legat de balsa, şi de calitatea ei...eu am acces la un stoc destul de mare de balsa. Doar că trebuie să pun la loc cola pe care o iau. Peste tot, unde se găseşte balsa (Hornbach, Bricodepot, etc) se poate alege fără probleme, chiar din tot stocul existent în magazin...
La Phoenix - balsa e deja sortată----de văzut cea de 107 cm, de exemplu...
Eu am luat de afară, destul de multă balsa. Acolo e pe trei categori. Păcat că stocul se împuţinează pe zi ce trece....
#66
Postat 18 July 2015 - 07:26 PM
#67
Postat 19 July 2015 - 08:33 AM
jymmy05, la 18 July 2015 - 06:07 PM, a spus:
Cum se slefuieste?
Esti multumit de el?
aracetul nu am avut nevoie să îl şlefuiesc niciodată...sau nu am observat că l-am şlefuit. Ideea e că a doua zi e încă plastic, dar lipitura e deja realizată după cam o oră. Eu îl folosesc de când l-am descoperit!...
Adezivul poliuretanic e mizerabil. Deşi e excelent pentru ranforsări, în speial pe unde nu se vede...pe interior. Îl folosesc cu brio la reparaţii şi pe interiorul fuselajelor, acolo unde rezistenţa e critică. Nu l-am diluat niciodată, aşa că nu şriu cum se comportă. Iar să dau balsa cu aracet diluat - mi-e frică că se torsionează...aşa că, folosesc o cârpă şi alchool tehnic înainte de înfoliere. Câteodată chiar şi sanitar.
#68
Postat 19 July 2015 - 08:48 AM
Eu il folosesc din anii 70 si inca nu am gasit ceva mai bun.
Doar ca nu am apucat inca sa testez alifaticu... doar ce luai un flacon din uk, si il uitai in bagajul de mana si mi l-au confiscat la chekin... :angry: Dar la niste teste facute pe piese de mobila pare un aracet care se intareste in 15 minute si intarit arata traslucid, nu alb ca cel obisnuit.
Ca idee de ce cult a dobandit acest adeziv in epoca kit-urilor Graupner, instructiunile erau facute sa lucrezi in paralel pe doua fronturi, sa zicem aripa si fuselaj, si sa te muti de colo-colo dupa 15 minute, cand este suficient de solidificat pentru a putea fi manipulat ca sa adaugi inca ceva la constructie, intarirea de slefuire fiind cam dupa doua ore.
L-am gasit folosit si in constructii de planor compozit Vladimir Models valorand $$$. Parti damagite care au trebuit desfacute pentru reparatie, dand cu aer cald pe imbinari balsa-carbon, m-a lovit mirosul placut cunoscut de adeziv nitrocelulozic.
#69
Postat 19 July 2015 - 07:06 PM
Dacă fac D-boxul de la BA până la lonjeron nu prea cred că îmi ajunge balsa. cel puţin nu cea cântărită. Adică am ales cu greu 4 coli de aceeaşi textură şi aceeaşi greutate, mă rog, pe acolo...
A, şi încă ceva..acuma avem 12 nervuri...Cele din placaj vin exact în dreptul lateralelor fuselajului.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 19 July 2015 - 07:09 PM
#72
Postat 20 July 2015 - 07:44 AM
jymmy05, la 19 July 2015 - 07:24 PM, a spus:
fac şi urc...
ALEX2007_BZ, la 20 July 2015 - 06:49 AM, a spus:
Sunt la ţară. O să vin în oraş în week-end, spre sfârşit. Va trebui să mă descurc cu ce am...Inclusiv ledurile cred că vor pica...sau le punem pe baghetă, ca la celălalt!!!...
#76
Postat 22 July 2015 - 08:14 AM
Dar până atunci:
Am terminat de prins cele două semiaripi şi de placat extradosul..
Am încercat o cupolă. A ieşit un mare rahat, dar..e un început:
#79
Postat 22 July 2015 - 02:06 PM
#82
Postat 23 July 2015 - 06:19 AM
jymmy05, la 22 July 2015 - 07:56 PM, a spus:
Se numesc ampenaje. Cel orizontal are stabilizator şi profundor, iar cel vertical are derivă şi direcţie.
jymmy05, la 22 July 2015 - 07:56 PM, a spus:
Scoate-ti planuri sau schiţe. Eu improvizez foarte mult, şi nu prea ţin cont de planuri...
jymmy05, la 22 July 2015 - 07:56 PM, a spus:
Deja ai făcut fuselajul lung. Numai să arate ok, să nu fie asimetric.
#86
Postat 24 July 2015 - 09:20 PM
Astăzi am făcut o mică capotă la motor, i-am ajustat eleroanele, le-am făcut găurile pentru balamale, am ranforsat cu platbamdă pe unde am crezut că e mai slab, inclusiv ceva pe la eleroane, fibră de sticlă la contactul aripii cu fusejalul, montat tuburile de ghidare a şuruburilor aripii (planul zice să fie făcute din carton, eu le-am făcut din balsa, udată şi rotită pe un creion.)
Are primele poze înainte de folie, în "pielea goală"...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 24 July 2015 - 09:21 PM
#88
Postat 24 July 2015 - 09:38 PM
suntem mul mai bine decât credeam....să vedem finalul.
Anvergura finală 1410 mm, cu o coardă la mijlocul aripii de 400mm şi o grosime maximă a profilului de 55mm.
Acuma nu mă găndesc decât la ce culoare o să îl fac roşu sau galben...că de transparent va fi clar transparent...Partea de sus a fuselajului, în trend, negru.
Va mai fi ceva de lipit totuşi, că o să îi pun servourile în coadă, pentru că, acuma e aproape perfect centrat, doar cu motorul, dar mai e folia...
#90
Postat 25 July 2015 - 06:34 AM
ViP_Eol, la 24 July 2015 - 09:17 PM, a spus:
P.S. Îi faci şi schiuri ?
am început să mă gândesc la modelul ăsta de mult...dar abia zilele astea am tras mai tare...cred că a fost cel mai lung proiect al meu până acuma..Încep să devin ARF-ist...Cam ăsta e cel mai mare, de aici în sus nu cred că mai merită să construieşti...nu cred că i-aş putea bate pe chinezi...