Modelism - RHC Forum: Raven 3 m - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Raven 3 m Flapsuri sau frane aerodinamice?

#31 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3373
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 15 December 2013 - 06:52 PM

Adevarul e ca si mie imi place aceasta tehnica :drinks:
0

#32 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 December 2013 - 07:10 PM

Vezi postareaairdream, la 15 December 2013 - 06:28 PM, a spus:

Adică flapsul este prins cu scotch, la fel ca un eleron? Am citit că este mult mai bine dacă flapsurile se articulează cu balamalele specifice. Coarda profilului creşte foarte mult şi scade în consecinţă viteza de stall. Aş fi foarte curios.
Eu am început să folosesc scotch-ul de la primul meu planor, Glider 400, căruia îi prinsesem iniţial eleroanele cu balamale. După ce i-am ataşat la intrados o folie care acoperea spaţiul liber, caracteristicile de zbor i s-au îmbunătăţit vizibil, aşa că de atunci am adoptat constant metoda.


Da, doar ca pe dos, flapsul este prins cu scotch pe intrados, ca sa poata cadea in jos cat mai mult la crow. Sus ramane o fanta infima, 1 mm, cat sa permita un reflex de cativa mm.
Invers decat la eleron, care este prins cu scotch pe extrados si pe intrados este intr-adevar gaura aia care provoaca turbulente serioase.

Balamalele alea le-am vazut folosite mai ales la scale, nu am intalnit la nici un planor de F5J.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 December 2013 - 07:12 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#33 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 December 2013 - 08:49 PM

Mă bate gândul să încerc să-i fac flapsurile de forma asta:

Fisier atasat  Flaps.jpg (142.58K)
Number of downloads: 50

Problema va fi la finisarea suprafeţelor de îmbinare între flaps şi aripă, care vor trebui să fie şi acoperite cu folie.
Nu ar fi potrivită şi forma aceasta? Ar fi mai uşor de executat.

Fisier atasat  Flaps 1.jpg (152.63K)
Number of downloads: 42
0

#34 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 December 2013 - 09:15 PM

Nu vad problema la finisare, folosesti in ambele parti baghete balsa triunghiulare, avand lipita o bagheta de pin pe o latura pentru ranforsare.
Ai doua planuri la 45 grade care se imbina perfect fara nici o prelucrare.
De baghete din astea vorbesc:
http://phoenixmodels...lara-p-485.html
http://phoenixmodels...1000-p-498.html

Nu vad nici un avantaj al primei solutii.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 December 2013 - 09:17 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#35 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 December 2013 - 09:57 PM

Mă gândeam că poate îmi oferă o etanşare mai bună între intrados şi extrados, atunci când flapsul este pe zero.

La a doua variantă, care înclinare a fantei ar fi mai bună? Aşa cum am desenat-o eu sau invers? Trebuie să mai caut...
0

#36 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 December 2013 - 10:12 PM

Salut. Legat de flapsuri, îndrăznesc să-ţi trimit un articol în format .pdf, legat de acest aspect. În final decizia soluţiei constructive îţi va aparţine în totalitate.

Fisiere atasate


Sultan Eduard
0

#37 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2013 - 10:00 AM

Vezi postareaairdream, la 15 December 2013 - 09:57 PM, a spus:

Mă gândeam că poate îmi oferă o etanşare mai bună între intrados şi extrados, atunci când flapsul este pe zero.

La a doua variantă, care înclinare a fantei ar fi mai bună? Aşa cum am desenat-o eu sau invers? Trebuie să mai caut...


Etansare buna iti ofera orice doua planuri care sunt perfect drepte si paralele. Revenim iar la precizia de executie ? :p

Asa cum ai desenat prima oara este cea buna, invers fanta deschisa ar fi o capcana pentru fileurile de pe extrados care ar crea niste turbulente de nici nu vreau sa ma gandesc... si se potriveste si cu inclinarea curburii din articolul postat de Edi.
Sexy curbura aia, dar crima sa o executi... Poate daca ar exista profile semicirculare cum sunt cele triunghiulare.. ai pune un profil din asta pe flaps si un arc taiat din teava de carbon cu peretele de 0.5mm pe aripa... :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 December 2013 - 10:01 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#38 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 16 December 2013 - 04:31 PM

Nu te supara dar mie mi se pare o pirdere de timp sa faci flapsurile asa. In primul rind adaugi complicatii in constructie care adauga greutate in spate la CG. Al doilea rind nu poti sa sigilezi spatiul intre aripa si flapsuri si de aceea cred ca o sa ai eficienta redusa la planare. Da se poate face si arata inedit dar din punct de vedere practic in aplicatia asta nu prea face sens. Si daca nu ai construit cel putin 2-3 modele de tipul asta in trecut nu se merita sa te inhami la complicatii de genul asta.
Pe de alta parte mi se pare ca proiectul care ti l-ai ales este foarte misto. Imi place mult si iti urez mult succes.
0

#39 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2013 - 05:22 PM

Ditto
... cu picioarele pe pamant ...
0

#40 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 16 December 2013 - 06:01 PM

Salut. Ar mai fi o soluţie constructivă care "împacă şi capra şi varza" prezentată în primul număr al revistei Modelism.
Schema de principiu este cea din poză.
Fisier atasat  DSC_0555.jpg (322.74K)
Number of downloads: 58
Practic vei avea şi flaps şi frână cu aceeaşi suprafaţă de comandă, variabila va rămâne la alegerea unghiului de coborâre a flapsului şi sistemul de balamale utilizat.
Sultan Eduard
0

#41 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 December 2013 - 06:43 PM

Adica toata greutatea flapsului sta in muchia aia, care se presupune ca este o imbinare de doua fasii de balsa de 0.8 ? :D

Si de ce frana in sus ? Daca nu este la 90 grade si are o inclinare cat de cat, sa zicem 75 grade, efectul este mai mult de trantire de pamant foarte violenta decat de franare.
Cu flapsurile in jos este doar incetinire pana la limita angajarii, si acolo se ridica flapsurile si vine frumos jos.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#42 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 16 December 2013 - 07:04 PM

Fa-l simplu si clasic. Ataseaza-l cu scoci si gata. Daca vrei sa faci ceva ca in poza atunci mai usor pune Spoilere. Credem-ma nu se merita si nu are nici un avantaj. Flapsurile in planoare nu sint folosite sa maresti portanta. Planoarele au multa portanta.

Flapsurile sint folosite la doua lucruri:
Unu sa modifici profilul in zbor pentru FUGA CROAZIERA si TERMICA
Doi sa frinezi modelul ca sa aterizezi.
0

#43 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 16 December 2013 - 08:25 PM

Vă mulţumesc tuturor foarte mult pentru sfaturi. Într-adevăr, s-au emis aici nişte ipoteze care-mi depăşesc cu mult posibilităţile de execuţie.
Eu plecasem de la ideea de a articula flapsurile cu nişte balamale de genul acesta:

http://phoenixmodels...uri-p-2829.html

Teoria spune că flapsurile articulate în acest fel sunt foarte eficiente pentru că măresc mult coarda profilului, modificând, în acelaşi timp, forma acestuia în sensul bun pentru creşterea portanţei. Spaţiul dintre aripă şi flaps nu este un impediment, cel puţin în teorie. De fapt cred că am şi văzut la avioanele reale flepsuri de genul acesta.
Ajung până la urmă la întrebarea: cum este mai bine, ce ne foloseşte mai mult în faza aterizării, scăderea vitezei şi creşterea portanţei cu ajutorul flapsurilor sau scăderea pur şi simplu a vitezei cu ajutorul spoilerelor?
Modelul o să iasă destul de mare şi de greu. Am iniţiat deja construcţia aripii într-un stil care să-mi aducă rezistenţă şi agilitate în detrimentul greutăţii şi am emoţii când mă gândesc la aterizările în viteză pe un teren cam neprietenos.
0

#44 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 16 December 2013 - 10:17 PM

Te-ai gandit ca profilul aripii pe care vrei sa-l folosesti nu se preteaza la flapsul cu balamala de la Phoenix? Profilele de aeromodele planoare chiar nu se preteaza la asa ceva.

In plus un flaps iti reduce viteza cu 5% .

Poti folosi eleroanele mixate cu flapsurile si scazi suficient viteza.

Ciao Sorin
0

#45 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 17 December 2013 - 10:13 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 16 December 2013 - 10:17 PM, a spus:

Te-ai gandit ca profilul aripii pe care vrei sa-l folosesti nu se preteaza la flapsul cu balamala de la Phoenix? Profilele de aeromodele planoare chiar nu se preteaza la asa ceva.

In plus un flaps iti reduce viteza cu 5% .

Poti folosi eleroanele mixate cu flapsurile si scazi suficient viteza.

Ciao Sorin


M-am gândit... dar n-am ştiut mai mult. Am explicat mai sus logica mea de alegere a profilului. Atât am ştiut.
Dacă aveţi alte informaţii despre alegerea unui profil care să se preteze la flapsuri (şi altele) v-aş fi foarte recunoscător.
Cu stimă
0

#46 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 December 2013 - 11:03 PM

Eu cred ca totusi profilul ales se preteaza, daca este asa aproape de MH32, ale carui variatiuni sunt predominante in F5J acum...
Vezi la cafenea planoare am pus niste imagini foarte detaliate de flaps Graphite, poate te inspira. Ca dimensiuni au 5cm latime la o coarda de 23 cm.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#47 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 December 2013 - 11:10 PM

Ca metoda de constructie ai putea face aripa dintr-o bucata, folosind aceasi metoda de articulatie ca la cele compozite, o tesatura de kevlar (ribbon) lipita intre spuma si balsa. Unde o lipesti e la alegerea ta, eu as lipi pe intrados, ca sa vina flapsul in jos, nu sunt fan spoilere.
Apoi, cand s-a uscat bizonu, tai in partea opusa kevlarului, scobesti spuma si introduci cate o bagheta de pin care sa faca inchiderea in zonele respective.
Suna simplu de executat si banuiesc ca si precis, alinierea este asigurata de faptul ca aripa e deja inchegata, iar flapsul va fi tinut in loc sa nu plece de catre balamaua de kevlar.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#48 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 17 December 2013 - 11:38 PM

Superb modelul. Mult succes in constructia lui.
Pune si niste poze din timpul constructiei sa invatam ceva si noi cei mici.
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#49 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 19 December 2013 - 03:25 PM

Daca vrei sa faci aripa cu profil MH32 poti pune flaps fara probleme dar nu varianta aia cu balama ca aia de Phoenix pe care ai aratat-o mai sus.

Sunt multe planoare cu MH 32 de la care te poti inspira.

Ciao Sorin
0

#50 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 December 2013 - 07:29 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 December 2013 - 11:03 PM, a spus:

Eu cred ca totusi profilul ales se preteaza, daca este asa aproape de MH32, ale carui variatiuni sunt predominante in F5J acum...
Vezi la cafenea planoare am pus niste imagini foarte detaliate de flaps Graphite, poate te inspira. Ca dimensiuni au 5cm latime la o coarda de 23 cm.


Da, forma lui RG15 este, într-adevăr, foarte apropiată de MH32. Se pare că raţionamentul meu a fost bun. Am intuit bine că profilul s-ar preta la flaps şi eleron.
Cât despre dimensiuni, tronsonul cu flaps are la încastrare 273 mm şi 240 la capăt. Lăţimea flapsului va fi tot de 50 mm. Pe-aproape...
0

#51 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 December 2013 - 07:55 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 December 2013 - 11:10 PM, a spus:

Ca metoda de constructie ai putea face aripa dintr-o bucata, folosind aceasi metoda de articulatie ca la cele compozite, o tesatura de kevlar (ribbon) lipita intre spuma si balsa. Unde o lipesti e la alegerea ta, eu as lipi pe intrados, ca sa vina flapsul in jos, nu sunt fan spoilere.
Apoi, cand s-a uscat bizonu, tai in partea opusa kevlarului, scobesti spuma si introduci cate o bagheta de pin care sa faca inchiderea in zonele respective.
Suna simplu de executat si banuiesc ca si precis, alinierea este asigurata de faptul ca aripa e deja inchegata, iar flapsul va fi tinut in loc sa nu plece de catre balamaua de kevlar.


Şi eu voi lipi tot intradosul, este cea mai bună variantă.
Metoda cu kevlarul este tentantă. Ce nu-mi sună bine este tăiatul flapsului. Ar trebui să mă apropii foarte mult cu vârful cutterului de "balama", prin polistiren, fără să am vizibilitate, practic pe nevăzute. Şi, sincer, mai este ceva... Sunt sclavul unor obiceiuri pe care mi le-am format în timp. Cred că voi folosi tot scotch, mai ales că, fiind pe intrados, nu se vede.
Profilul l-am închis de fiecare dată cu balsa. Este însă prima aripă la care folosesc polistiren extrudat. Îmi va fi mai greu să sap în el, dar nu chiar imposibil.
0

#52 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 December 2013 - 08:00 PM

Vezi postareaTravel Air, la 17 December 2013 - 11:38 PM, a spus:

Superb modelul. Mult succes in constructia lui.
Pune si niste poze din timpul constructiei sa invatam ceva si noi cei mici.


Mulţumesc foarte mult.
Din păcate, acolo unde îl construiesc nu pot să fac poze. O să explic cu desene ca să pot să beneficiez de sfaturile voastre şi de discuţiile cu voi, iar la final promit să pun 100 de poze.
0

#53 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 19 December 2013 - 08:08 PM

Am citit că vei utiliza polistiren extrudat, cred că ştii deja că densitatea este cel puţin dublă faţă de cel expandat şi în consecinţă, greutatea finală va fi mai mare. Spor la treabă.
Sultan Eduard
0

#54 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 December 2013 - 08:38 PM

Vezi postareaairdream, la 19 December 2013 - 07:55 PM, a spus:

Şi eu voi lipi tot intradosul, este cea mai bună variantă.
Metoda cu kevlarul este tentantă. Ce nu-mi sună bine este tăiatul flapsului. Ar trebui să mă apropii foarte mult cu vârful cutterului de "balama", prin polistiren, fără să am vizibilitate, practic pe nevăzute. Şi, sincer, mai este ceva... Sunt sclavul unor obiceiuri pe care mi le-am format în timp. Cred că voi folosi tot scotch, mai ales că, fiind pe intrados, nu se vede.
Profilul l-am închis de fiecare dată cu balsa. Este însă prima aripă la care folosesc polistiren extrudat. Îmi va fi mai greu să sap în el, dar nu chiar imposibil.


Nu chiar pe nevazute, si nu foarte aproape, daca ai un cutter care permite blocarea lamei la o anumita distanta. Ramane sa reglezi lungimea lamei pana la 1-2mm de kevlar si sa tai cat mai perpendicular. Asta va fi extrados, pe partea cu spuma. Cand vei flexa flapsul prima oara acel 1-2mm de spuma se va sparge si il netezesti cand inchizi cu balsa.
Pe intrados unde ai balsa direct pe kevlar poti face o taietura in balsa cu cea mai tocita lama care o ai, cu deplina incredere ca nu va trece prin kevlar :D Oricum marginile taieturii pe intrados vor trebui sa fie in ^ ca sa permita flapsului coborarea fara nici o piedica.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 December 2013 - 08:39 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#55 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 December 2013 - 08:42 PM

Am început şi mă apropii de a finaliza primul segment al unei semiaripi. După îndelungi "calcule" şi multe ore de meditaţie în care am tot încercat să-mi imaginez finalul unor variante constructive, am decis ca soluţia finală să fie urnmătoarea:

Fisier atasat  Aripa interioara.jpg (380.38K)
Number of downloads: 45

Poate că vi se vor părea exagerate şi supra-dimensionate elementele de îmbinare ale semiaripilor. Daţi-mi crezare şi acordaţi-mi clemenţă, după ceea ce era să păţesc cu Bird Of Time. Am folosit prima dată baghete rotunde de fag de 8 mm diametru, care mi-au cedat în aer când l-am adus rapid jos de la 300 m altitudine din cauza unui elicopter. Am avut noroc că lipisem semiplanurile, preventiv, cu 3 benzi de scotch. Ulterior am folosit ţeavă de dural de 10 mm diametru şi am constata după un timp că a cedat uşor şi una din acestea. Deocamdată îl mai zbor aşa, cu multă atenţie şi lipindu-le în continuare. Va trebui să iau curând o măsură mai radicală, dar acum este destul de greu.
0

#56 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 December 2013 - 08:45 PM

Vezi postareaedisultan, la 19 December 2013 - 08:08 PM, a spus:

Am citit că vei utiliza polistiren extrudat, cred că ştii deja că densitatea este cel puţin dublă faţă de cel expandat şi în consecinţă, greutatea finală va fi mai mare. Spor la treabă.


Ştiu că va fi mai grea, dar am vrut un plus de rezistenţă şi precizie. A fost şi un pic de curiozitate, pentru că până acum nu am folosit decât expandat. Vom vedea.
0

#57 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3373
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 December 2013 - 08:46 PM

Eu as ramane la polistiren expandat ,daca folosesti extrudat este un mare risc sa ai la sfarsit o aripa foarte grea frumoasa dar care nu ajuta la nimic .

Si ceva poze ,spun mult mai mult
0

#58 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3373
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 19 December 2013 - 08:50 PM

Foloseste platbanda de carbon pentru lonjeron si in zona centrala a aripi ar trebui pus niste fibra de sticla de 20 g cu epoxi :drinks:
0

#59 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 December 2013 - 08:59 PM

Uitasem să pun bordurile.

Fisier atasat  Aripa interioara 1.jpg (428.3K)
Number of downloads: 36
0

#60 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 December 2013 - 09:02 PM

Vezi postareaairdream, la 19 December 2013 - 08:42 PM, a spus:

Am început şi mă apropii de a finaliza primul segment al unei semiaripi. După îndelungi "calcule" şi multe ore de meditaţie în care am tot încercat să-mi imaginez finalul unor variante constructive, am decis ca soluţia finală să fie urnmătoarea:

Atasament Aripa interioara.jpg

Poate că vi se vor părea exagerate şi supra-dimensionate elementele de îmbinare ale semiaripilor. Daţi-mi crezare şi acordaţi-mi clemenţă, după ceea ce era să păţesc cu Bird Of Time. Am folosit prima dată baghete rotunde de fag de 8 mm diametru, care mi-au cedat în aer când l-am adus rapid jos de la 300 m altitudine din cauza unui elicopter. Am avut noroc că lipisem semiplanurile, preventiv, cu 3 benzi de scotch. Ulterior am folosit ţeavă de dural de 10 mm diametru şi am constata după un timp că a cedat uşor şi una din acestea. Deocamdată îl mai zbor aşa, cu multă atenţie şi lipindu-le în continuare. Va trebui să iau curând o măsură mai radicală, dar acum este destul de greu.


Nu este exagerat deloc, fara a avea experiente cum ai relatat tu, am vazut si eu tuburi indoite in locuri unde nu as fi crezut.
De exemplu la BoT, din obsesia de a il usura de coada am inlocuit tija de otel de 3mm pe care pivota profundorul cu alama 2x3mm in care am mai introdus si o tija de carbon de 2mm. Doar ca sa mai castig 7 grame... si 80 in fata.
Rezultatul a fost ca dupa cateva zboruri am observat un diedru vizibil la celor doua jumatati ale profundorului !

Tocmai de asta eu as face aripa din 3 bucati, cu sectiunea centrala fixa, imbinarile astea le-as folosi pentru extremitati, nu la mijloc, unde e solicitarea cea mai mare.
De asemenea teava aia rectangulara de alama pentru imbinare, nu sta bine asa doar intre lonjeroane, acolo trebuie facuta o caseta zdravana, cam la modul urmator, de la interior la exterior:
- teava alama
- impachetare in caseta de placaj de grosimi alese astfel incat sa se ajunga la un paralelipiped de grosime si latime incat sa intre perfect intre lonjeroane
- totul matisat cu roving kevlar

Cam ca aici, el are lonjeroane de carbon, dar ideea e aceasi.

Pentru imbinarea de langa BF este exagerata tija aia de carbon, acolo solicitarea este infima fata de lonjeronul principal. Teava de 4-5mm alu sau carbon ajunge. Eu la planor de 225cm 1200 grame am bambus de 3mm "frigaruie". Aripa din 3 bucati ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 December 2013 - 09:06 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro