Modelism - RHC Forum: Raven 3 m - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Raven 3 m Flapsuri sau frane aerodinamice?

#121 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 04 January 2014 - 11:11 PM

Este construit intenţionat astfel încât să provoace o frânare cât mai puternică.
Eu i-aş face axa de rotaţie mai spre bordul de atac al flapsului. În felul acesta, la bracare, suprafaţa care iese în afara profilului aripii ar fi mai mare iar fanta ar fi mai mică. Cred că poziţia acestei axe (axa care uneşte punctele de articulaţie a suprafeţei de comandă) îl defineşte ca flaps sau frână.
0

#122 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 January 2014 - 08:48 AM

Pozitia poate fi aleasa si ca sa fie forte egale de franare pe cele doua jumatati, solicitand astfel servo-ul cat mai putin.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#123 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 05 January 2014 - 03:30 PM

Se foloseşte metoda, pentru reducerea eforturilor pe comenzi, mai ales la avioanele de acrobaţie, unde elementele de comandă au suprafeţe şi unghiuri de bracare mari şi în special la ampenaje.

Fisier atasat  Forma directie.bmp (457.93K)
Number of downloads: 28

Crezi că aici era nevoie? Poate doar pentru a reduce dimensiunea servo-urilor, pentru a putea folosi servo cât mai slim.

Numai că în cazul ăsta, datorită ridicării exagerate a bordului de atac al flapsului deasupra nivelului extradosului aripii se pierde unul dintre avantajele flapsului cu fantă: întârzierea separării fluxurilor de aer. Nu ştiu dacă intuiesc corect fenomenele aerodinamice în zona aia. Dacă crezi că trebuie să mă explic, fac un desen. :unsure:
0

#124 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 05 January 2014 - 07:52 PM

Asa e gandit si Club Starul meu. Sunt destule filmulete pe yt.
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#125 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 11 January 2014 - 04:40 PM

Am mai lucrat ceva la aripă, dar nu foarte mult. Am pus lonjeroanele pe polistiren, am inserat ţeava de alamă şi sunt pe punctul de-a încheia semiaripile.
Am făcut şi prima greşeală. De fapt acum mi-am dat seama, pentru că greşeala am făcut-o de la început. Când am aşezat lonjeronul principal, am încercat să urmez linia de grosime maximă a profilului. Cum aripa este în săgeată, lonjeronul nu mai intră perpendicular în fuselaj.

Fisier atasat  Lonjeron principal aripa.jpg (151.76K)
Number of downloads: 68

Îmi va fi mai greu să fac piesa de joncţiune a semiaripilor din fuselaj.
Mi-am dat seama de greşeală abia când am ajuns la elementele de îmbinare dintre segmentele semiaripilor. După aceea, pe segmentul exterior am păstrat direcţia lonjeronului.
Am greşit copilăreşte, nonşalant ... aş spune chiar cu seninătate.
0

#126 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 11 January 2014 - 05:42 PM

apoi nu-i greseala...Nu e musai ca celel doua lonjeroane sa fie coliniare, iar piesa de prindere poate fi si indoita, nu e musai sa fie plana...Lonjeroanele Mig-ului 21 doar nu sunt coliniare...sau or fi...
0

#127 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 11 January 2014 - 09:01 PM

Mi-ar fi fost mult mai uşor să fac piesa aceea din placaj. Îmi era mai uşor şi să o prind în fuselaj, puteam să o lipesc. Aş putea totuşi să introduc la mijloc nişte pene din lemn care să-mi dea o anumită înclinare.
Pe de altă parte, metalul l-aş putea îndoi şi ar fi mai uşor. Cum zice englezul: vom vedea când va trebui să trecem podul. :rolleyes:

Problema mai are şi un alt aspect. Din cauza faptului că lonjeroanele principale sunt înclinate spre spate, se încarcă lonjeronul secundar. N-aş fi vrut lucrul ăsta, dar uite că acum îmi prinde bine platbanda aceea de carbon. B)
0

#128 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 12 January 2014 - 09:40 AM

O sa postez aici un citat - ce se potriveste:..."Cand te apuci de lucru trebuie sa ai pe ce pune mana"...Nimic nu e nerealizabil, daca e facut cu pasiune.
0

#129 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 January 2014 - 09:50 AM

Inca o solutie , preluata de la un ULM 1:1 si destul de usor realizabila:

http://www.homebuiltairplanes.com/forums/attachments/light-stuff-area/15873d1328009255-ul-sailplane-footlaunchable-foldable-ultra-04.jpg

As folosi pentru suprafata concava de la bordul de fuga un segment de 90 grade decupat dintr-un tub de carbon, iar flapsul l-as "capaci" cu o bagheta sfert de cerc, la fel decupata dintr-o bagheta balsa rotunda. Alese diametrele incat sa rezulte o imbinare perfecta. Pentru bugete reduse merge in loc de tub carbon bagheta triunghiulara, dar realizarea curburii prin scobire nu va fi joaca...
Cu articulatia va fi mai greu :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 January 2014 - 09:51 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#130 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 January 2014 - 02:22 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 12 January 2014 - 09:40 AM, a spus:

O sa postez aici un citat - ce se potriveste:..."Cand te apuci de lucru trebuie sa ai pe ce pune mana"...Nimic nu e nerealizabil, daca e facut cu pasiune.


Da, Mihai. De multe ori soluţiile pe care le adopţi pe timpul construcţiei se opresc la materialele pe care le ai în atelier. Acesta este motivul pentru care eu am încercat să discut din timp, aici, pe forum, variantele constructive. Odată ce te-ai apucat de confecţionat modelul, nu-ţi mai vine să te opreşti ca să comanzi două, cinci sau zece baghete, etc. Nu este nici rentabil să plăteşti mai mult transport decât piese. :angry:
0

#131 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 January 2014 - 06:29 PM

Vezi postarearenatoa, la 12 January 2014 - 09:50 AM, a spus:

Pentru bugete reduse merge in loc de tub carbon bagheta triunghiulara, dar realizarea curburii prin scobire nu va fi joaca...
Cu articulatia va fi mai greu :D


Problema cea mai grea mi se pare potrivirea concentricităţii arcelor de cerc. Soluţia este foarte frumoasă, dar să potriveşti la milimetru un flaps lung de 70 cm care are la bordul de atac în jur de 7 mm... mi se pare, acum, foarte greu.
Articulaţia nu mi se pare greu de realizat. Aş face-o dintr-un tub pentru cablurile bauden, foarte subţire, pe care l-aş tăia bucăţi de 2 cm, lipite alternativ, unul la aripă şi următorul la flaps, prin care aş trece o tijă de oţel de 0,5 - 0,8 mm. Ca la balamalele de mobilă, este cel mai bun exemplu.
0

#132 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 12 January 2014 - 06:35 PM

Eu nu m-as mai juca cu prostii la un model de 3m. Ai vazut ce-am patit daca m-am jucat cu Yak-ul. Cred, totisi ca cele mai bune balamale le gasesti la Pasarea, din astea, si nu sunt foarte scumpe.
Fisier atasat  zsaner3mm.jpg (23.68K)
Number of downloads: 23

Volare avea la profundor asa ceva, si imbinarea era perfecta, si cu unghiuri excelente de bracaj.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 12 January 2014 - 06:36 PM

0

#133 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 January 2014 - 06:55 PM

De unde atat ditamai flapsul de 70 cm ?! :o 3m anvergura sectiunea din mijloc eu o vedeam de maxim 75 cm si sa zicem un flaps de 50cm maxim... :unsure:

Tot genul ala de balama il gandisem si eu, dar trebuie sa fii sigur ca nu flambeaza flapsul, de loc !... aici vad eu greutatea... poate cu un reazem suplimentar la mijloc... :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 January 2014 - 06:56 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#134 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 January 2014 - 07:18 PM

Scuze, m-a luat valul, toată partea centrală a aripii are 65 de cm. :p Flapsul va avea cam 50.
Nu flambează, pentru că va avea o baghetă de balsa care închide conturul, la bordul de atac. Plus că bordul de fugă este din balsa (cam pe 3 cm din coardă), peste care vine balsa de 0,8, pe o parte şi pe cealaltă.
Ca balamale, cea mai bună variantă (dacă nu mă lăsaţi - glumesc - să-i pun balamalele acelea de flaps de la Phoenix) eu o văd tot scotchi-ul.
0

#135 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 January 2014 - 07:54 PM

nu merge scotch aici, pentru ca nu se roteste in jurul unei muchii, ci in jurul unui punct care ar trebui sa fie centrul curburii aceleia.
De asta ziceam ca flambeaza, pentru ca ar insemna sa se roteasca in doua puncte la capete, fara sprijin la mijloc...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#136 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 January 2014 - 08:06 PM

Dar staţi să vă spun altă belea.
Când am făcut planurile modelului, am tot căutat indicaţii pentru unghiurile de diedru ale aripii. Nu am găsit (de fapt nu le-am văzut atunci). Prin urmare, le-am ales eu de 20 de grade pentru tronsonul interiorşi 0 grade pentru cel exterior (aşa cum am arătat în prima postare), pentru că mi-a plăcut cum arăta. :p
Ieri am dat peste o lucrare, al cărei link îl dau aici, pentru că are o sumedenie de lucruri bune, chiar dacă se referă la aviaţia mare.
La pagina 7-14, surpriză:

Fisier atasat  Diedru aripa - comprimata.jpg (5.31K)
Number of downloads: 48

Exact forma aripii mele, cu diedrul de 4 - 8 grade. După aceea am verificat şi în planurile lui Minimoa şi aceleaşi 8 grade erau menţionate, numai că nu am văzut eu.

Fisier atasat  Indicatie diedru.jpg (21.29K)
Number of downloads: 49

Nu ştiu ce să fac. Deja am lipit un element de legătură într-un sfert de aripă.
Ce influenţă credeţi că are acest unghi? Ştiu (intuiesc) că, cu cât este mai mare acest unghi, cu atât participarea respectivului segment la portanţa aripii va fi mai mică. Credeţi că este OK dacă-l las aşa? Modelul este destul de mare şi de greu, vor putea oare segmentele exterioare ale aripilor să asigure o bună portanţă?
"Aceasta-i întrebarea" care mă macină de aseară.
0

#137 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 January 2014 - 08:11 PM

Vezi postarearenatoa, la 12 January 2014 - 07:54 PM, a spus:

nu merge scotch aici, pentru ca nu se roteste in jurul unei muchii, ci in jurul unui punct care ar trebui sa fie centrul curburii aceleia.
De asta ziceam ca flambeaza, pentru ca ar insemna sa se roteasca in doua puncte la capete, fara sprijin la mijloc...


Aşa este, am bătut câmpii cu "balamaua de mobilă" :blush: . Trebuie articulat doar la capete.
0

#138 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 January 2014 - 10:54 PM

Diferenţa de formă a aripii, cu cele două unghiuri, ar fi cam asta:

Fisier atasat  Diedru aripa 1.jpg (184.6K)
Number of downloads: 66

Desenul nu respectă şi alte proporţii.
0

#139 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 January 2014 - 08:02 PM

Greşeli, greşeli...
Murphy spune că "probabilitatea ca felia cu unt să cadă cu faţa unsă pe covor este direct proporţională cu valoarea covorului". :aggressive:
O să vedem ce se poate face. Dar să ridice mâna cine nu a lipit niciodată o piesă pe partea cealaltă.
Tot fratele Murphy concluzionează că "greşelile sunt mai ingenioase decât noi". 8P
0

#140 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 09 June 2014 - 03:16 PM

L-ai gatat?...ca sunt tare curios cum a iesit pana la urma...
0

#141 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 June 2014 - 06:54 PM

Nu am avut timp să-l termin, s-au perindat prea multe evenimente în ultima vreme.
Am lucrat ceva la aripă prin iarnă. Acum îmi fac curaj să mă re - apuc de el, poate pe săptămâna viitoare. O să pun nişte poze.
Pentru că mi-am ieşit din mână, ţi-am spus că vreau să mă joc construind zilele astea ceva ultralight.
0

#142 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 27 June 2014 - 11:55 AM

Uite ultima jucărea, cu care mă dau de două săptămâni (printre ploi), de nu mă mai satur:

Fisier atasat  20140613_150057.jpg (36.1K)
Number of downloads: 44
0

#143 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 27 June 2014 - 12:18 PM

La Raven nu am lucrat decât la aripă, până acum. Din calculele mele, aripa va cântări undeva pe la 0,9 - 1 kg, cu tot cu servo-uri. Am fost destul de "larg" la mână în ce priveşte greutatea, în tot ce am lucrat, inclusiv atunci când am cumpărat servo-urile: numai cele patru servo care vor fi montate pe aripă cântăresc 50 de grame. De fapt de la ideea asta am plecat, să iasă un "vitezică", nu foarte delicat.
Nu sunt foarte mulţumit de cum a ieşit până acum, dar am şi lucrat pe apucate, cu pauze mari:

Fisier atasat  20140627_113237.jpg (16.45K)
Number of downloads: 66


Fisier atasat  20140627_113331.jpg (15.17K)
Number of downloads: 67


Fisier atasat  20140627_113858.jpg (22.24K)
Number of downloads: 65


Fisier atasat  20140627_114245.jpg (20.3K)
Number of downloads: 62


Fisier atasat  20140627_115957.jpg (14.29K)
Number of downloads: 59


Fisier atasat  20140627_120038.jpg (14.3K)
Number of downloads: 58


Fisier atasat  20140627_120052.jpg (13.59K)
Number of downloads: 67

0

#144 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 June 2014 - 12:49 PM

Vezi postareaairdream, la 27 June 2014 - 11:55 AM, a spus:

Uite ultima jucărea, cu care mă dau de două săptămâni (printre ploi), de nu mă mai satur:

Atasament 20140613_150057.jpg




vezi - se pare ca te-am convins cu Ultroanele...oare eu cate am facut?...4 sau 5?....sunt excelente, si cu un 2830 in bot si un 3S 1000mah, sunt chiar bestiale. Numi bine de joac...si de invatat...
0

#145 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 October 2014 - 07:06 PM

ALO....!!!


la telefon..cica nu poti fi contactat, mesaje nu poti primi...mai lasa mestereala...si ia legatura cu noi..ca incercam sa facem o echipa pentru etapa de la Brasov!!!...
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro