Manta DLG HLG, DLG, HISTART....
#151
Postat 19 June 2012 - 07:54 PM
In concluzie - modelul asta mi-a demonstrat ca daca vrei cu adevarat ceva poti - mi-am dorit un DLG - nu o fi el cel mai tare din lume - dar e al meu, si l-am facut singur - si chiar zboara - si pentru mine asta e cel mai important. Cel mai greu o sa fie cand ma voi desparti de el, pentru ca fie il voi rupe fie il voi da pana la urma. Toate modelel mele sfarsesc asa.
#152
Postat 25 June 2012 - 05:13 AM
(ce nu-mi place ca nu tevine singur la zbor orizontal in varful pantei - si cred ca aici e cheia-aducerea in zbor orizontal exact la viteza de planare)
Asta este normal un planor cu botul in sus nu ar trebui se se redresesze de la sine. Atunci cind esti sus si ai cam o data si jumatate viteza de planare incepi sa pui profundor in jos maxim si pui planorul pe panta de planare. Imediat ce esti pe panta de plananre shimba modul la Croaziera exceptind daca stii ca ai o termala undeva si vrei sa ajungi acolo repede.
#154
Postat 10 July 2012 - 03:18 PM
Doar frica e cea mai mare, ca receptorul, la care nu i-ai facut un range test, va iesi din raza de actiune a emitatorului, ca o sa iesi din termica aia care te-a dus asa de sus sau ca o sa dai in descendenta din jurul ei si o sa cobori mult prea repede, mai ales cand esti undeva deasupra unui sat, ca afara sunt 37 de grade si te deshidratezi iute de tot.
Concluzia - un mic filmulet de pe youtube vazut aseara..legat e cum se comporta aerul in apropierea solului, si cand si unde apar termicele in apropierea solului, putina rabdare...si Bingo - patru zboruri reusite (adica peste 5 minute). Un total de aporpae o ora jumatate de stat pe camp. Langa satul unde am casuta - e un mare lan de grau proaspat secerat. La marginea lui satul, si o mica pasune cu un lac. Daca ar fi si o mica panta ar fi fost excelent.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 10 July 2012 - 03:19 PM
#155
Postat 10 July 2012 - 09:51 PM
Mihai_supy, la 10 July 2012 - 03:18 PM, a spus:
Combinatie de nota zece.
Felicitari pt. termici!
#156
Postat 10 July 2012 - 10:03 PM
Vreamea de termica - intre ora 11 si 16. Numa sa rezist afara...ca e jale...Astazi am baut o sticla de 2,5 l de apa pe camp...si tot imi era cald...cu toate termicele. Noroc ca batea vantul nitel..din cand in cand.. Lacul ala face ca umiditatea sa fie destul de mare. iar lanul de grau ...mai vine cate o pala de aer fierbinte...de fapt nu cred ca exista alt nebun sa zboare in conditiile astea. Maine imi iau si un termometru...asa de curiozitate.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 10 July 2012 - 10:04 PM
#157
Postat 17 July 2012 - 02:49 PM
Motorizare:
IMAGE_00053.jpg (235.87K)
Number of downloads: 129
Ampenaje - structura slasica, sa vedem cum ies, si cat de grele, asa de curiozitate...
IMAGE_00052.jpg (219.82K)
Number of downloads: 140
Bineinteles ca i-am retezat botul si i-am lipit un mic panou parafoc.
#158
Postat 20 July 2012 - 02:21 PM
Asa ca - iacata improvizatia....
Ampenajele:
IMAGE_00056.jpg (220.13K)
Number of downloads: 72
Greutatea lor...:
IMAGE_00057.jpg (234.76K)
Number of downloads: 75
#159
Postat 20 July 2012 - 02:23 PM
IMAGE_00060.jpg (316.29K)
Number of downloads: 123
Figat cu schoci de pat, pentru a s usca epoxi-ul si a ramane in pozitia corecta.
IMAGE_00062.jpg (283.86K)
Number of downloads: 159
#160
Postat 20 July 2012 - 02:24 PM
#161
Postat 20 July 2012 - 02:58 PM
Mihai_supy, la 20 July 2012 - 02:21 PM, a spus:
...
Chiar asa, de unde ideea asta cretza? Ce e mai important la un DLG, aruncarea sau zborul?
Eu incep sa am o problema la un umar, nu voi mai putea arunca cu dreapta, iar cu stanga imi e ca il rup, sa ma bag intr-o pestera ?
#162
Postat 20 July 2012 - 03:16 PM
Valteras, la 18 May 2012 - 10:47 PM, a spus:
Mare atentie, insa. DLG-urile nu prea sunt apte pentru a face fata lansarilor din sandow elastic. Aripile trebuie ranforsate suplimentar pentru a fi capabile sa suporte solicitarile sporite de incovoiere.
Si apoi, e o jignire pt. un DLG sa fie "bungee launch". E o contradictie in termeni...
aici era ieea....da nu-i bai. De regula cand cineva imi zice ca nu se face asa...apoi..ceva zice in mine (da numa cateodata) ca asta trebuie - cum zic eu!...
De aia Manta mea are si carlig - si a fost trasa si la Sandou (un fir de pescuit de 0,35 si un baiat sprinten)....si acuma are si motor...
renatoa, la 20 July 2012 - 02:58 PM, a spus:
nicidecum - le punem motoare!!!...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 20 July 2012 - 03:17 PM
#163
Postat 20 July 2012 - 03:37 PM
Te ispiteste la trisat de nu se poate.
Pe aia cu nerezistatul la incovoieri nu o prea pricep...
Am pus o camera micro pe un dlg, la a treia lansare s-a smult din fixare, destul de solida. Pai daca o aripa din asta rezista la asa lansare centrifugala, cum sa nu reziste la o tractiune, mai blanda, zic eu...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 July 2012 - 03:40 PM
#164
Postat 21 July 2012 - 12:31 PM
#165
Postat 22 July 2012 - 07:53 PM
renatoa, la 20 July 2012 - 03:37 PM, a spus:
...Pai daca o aripa din asta rezista la asa lansare centrifugala, cum sa nu reziste la o tractiune, mai blanda, zic eu...
Treaba, de principiu, sta cam asa:
Lupta cu gramele este extrem de acerba si nu se justifica sa cari dupa tine masa care nu foloseste strict la ceea ce se presupune ca trebuie sa faca un DLG.
la DLG-urile cu aripa "vacuum bagging", de obicei jumatatile de aripi se lipesc la incastrare "cap in cap", fara a mai avea alt "joiner" care sa preia solicitarile de incovoiere, gen tija de carbon, etc.
Pe zona de imbinare se mai pune pe extrados-intrados un straif ingust de sticla (vezi Taboo GT al lui Oleg Golovidov) sau niste petice mici de carbon (vezi Long Shot 3 de la Horejsi).
Horejsi chiar recomanda ca sa nu se exagereze cu ranforsarea exagerata a jonctiunii. Vezi justificarea pertinenta de la nota din pag. 2 a instructiunilor de montaj. Tot acolo o sa fiti indrumati sa ranforsati suplimentar, daca intentionati sa faceti zbor la panta, deoarece altfel jonctiunea poate sa cedeze la solicitarile sporite.
In concluzie, daca se doreste un DLG construit eficient, incastrarea nu prea ar trebui sa reziste decolarii la sandou. Cand zic decolare la sandou, nu ma gandesc la carlig pus in bot si elastic lesinat care doar il accelereaza un pic pe o panta lina. Ma gandesc la carlig pus foarte putin in fata CG si decolare gen A2 sau F3J.
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 22 July 2012 - 07:54 PM
#166
Postat 22 July 2012 - 09:10 PM
Totusi - aripa facuta de mine a rezistat si la pendul, si la looping, si la un sandou improvizat. Urmatoarea (caci asta arata din ce in ce mai rau) o sa fie si mai fragila si mai usoara. Structura la fel, cargon 1x3 la lonjeroane, si fag rotund 3mm la BA. In rest balsa. Placarile cu balsa soft de 1 mm. Alta folie. Cea de la HK s-a decolorat destul de urat la contactul cu adezivul moment wood.
#167
Postat 24 August 2012 - 03:07 PM
Pana acuma aruncam la intamplare planorul. Cam de fiecare data aveam cam acelasi traiect de zbor. Acuma am inceput sa belesc ochii pe ceru' patriei, si sa mai aplic si "turn and burn"
Mai mult - pana acuma aruncam planorul direct in plan vertical - dupa setarile de rigoare (eleroanele putin de tot ridicate, mai putin decat le aveam setate in mosul "speed" si profundorul putin de tot cabrat) reusesc pante de urcare mai line, cu inaltimi mai mari atinse aproape de fiecare data.
Problema e ca forta de aruncare e ceva mai mare, iar oboseala matrerialului de la capatul aripii incepe sa se vada.
Am experimentat, in lanul meu de grau (locul de joaca) exact ce spunea omul ala din film - am pus cele patru undite pe care le am cu cate o panglica de 4m in varf, fiecare bat de 4m in colturile unui patrat cam de 100m. Uf cat de bine indica locatia unde se intampla ceva. Dupamiaza, intre ora 14 si 18 aproape in fiecare zbor am avut cate o urcare, de la cativa metrii pana la mai mult. Problema e de fiecare data tendinta aia de a iesi din termica si a reveni acasa. Au fost zile excelente saptamana trecuta, cu vand linistit, termica din plin, temperaturi suportabile.
Am avut ieri o tendinta de zvbor la ora 17.00. IMPOSIBIL. Dupa ce am sta pe camp fix trei lansari su un acumulator cu ala mare - mi-am zis ca-s nebun. Am fugit acasa.
Asteptam sa treaca codul asta portocaliu si sa ne vedem iarasi la camp!
#169
Postat 22 March 2014 - 05:56 PM
Darius - te asteptam sa ne scrii si sa ne arati ce si cum vei face....
#170
Postat 24 March 2014 - 03:19 PM
#171
Postat 24 April 2014 - 04:30 PM
Revin cu poze si mai multe sfaturi..
#172
Postat 24 April 2014 - 05:46 PM
F2B, la 24 March 2014 - 03:19 PM, a spus:
Astept mult evolutia la "Evolution W"
Ma gandesc si eu sa construiesc Manta, dar nu stiu cat durabil e constructia clasica la DLG.
GP.28 aero, Thunder Tiger, 4,53c.c.
WCH2/Snuber3D/Minicaprise mix
#173
Postat 25 April 2014 - 08:16 PM
Fisiere atasate
-
1939526_485071541622526_8150194479874389226_n.jpg (53.26K)
Number of downloads: 53 -
10308098_485071518289195_8209814992994199792_n.jpg (56.12K)
Number of downloads: 50
#174
Postat 25 April 2014 - 08:18 PM
ibike, la 24 April 2014 - 05:46 PM, a spus:
Ma gandesc si eu sa construiesc Manta, dar nu stiu cat durabil e constructia clasica la DLG.
Eu as zice sa incepi si tu sa lucri la un manta pentru ca este un model care zboara bine , nu trebe sa cumperi multa balsa si folie , si este usor de lucrat.
#176
Postat 25 April 2014 - 09:12 PM
#177
Postat 25 April 2014 - 09:13 PM
Mata este foarte frumos si este un model care m-a inspirat. Dar desemenea am zburat planoare DLG cu profile AG si nu imi plac tare mult.
Plus cind construiesti pe masa plata nu poti pune torsiune corecta in aripa etc. De obicei aripile de planor isi schimba incidenta catre virf. Daca la baza este 0 la virf ajunge la -1.5 in unele platforme. Ce planuiesc sa fac la Evolution W este sa-l costruiesc suspendat in stilul in care am facut profundorul la Skyhawk 120.
Darius studiaza cum se construieste structura clasica de lemn. Ce vad acolo nu este tare acceptabil. Uitete aici chiar daca macar te uiti numai la poze si aplica ce vezi. Totul se construieste pe suprafata plata deasupra la planuri etc. http://www.rcgroups....o=threadgallery
#178
Postat 25 April 2014 - 09:16 PM
Incearca totusi sa fixezi constructia pe o placa de polistiren de 10cm. Asa o sa iasa totul drept. Intre constructie si polistiren, poti pune planul, si apoi schoci transparent. Cu bolduri fixezi structura, si o dai jos de pe placa cand chiar nu mai poti lipi nimica, si au trecut cam 48 de ore de la ultima lipitura. Asa nu vei face lucruri torsionate, strambe...pe care eu le numesc elici - si boara...doar la elicoptere.
Ai poze destule prein topicele mele sa-ti dai seama cum sa fixezi piesele...
La aripa Mantutei, o sa-ti trebuiasca si ceva carbon peste lonjeroane..Nu cred ca fara va rezista aruncarilor...
#179
Postat 25 April 2014 - 09:21 PM
#180
Postat 25 April 2014 - 09:31 PM
Fisiere atasate
-
06 CIMG3536.jpg (54.45K)
Number of downloads: 47