Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#601 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 August 2014 - 09:17 AM

Vezi postareaflypol, la 24 August 2014 - 06:10 AM, a spus:

Eu va las....da' la ce ? Ieri am testat modelul; rulaj,desprindere si ridicare la un metru .Se inclina pe dreapta.Am refacut tensionarea aripii stangi.Incercarea a doua duminica,adica acum cand ploua la Brasov ca la ecuator in Ecuador .Inapoi la lucru in " sanctuar ". Masuram pozitia aripilor.CG e bun,mai punem 70 grame in bot,sa fim siguri . Ridica frumos coada cam la 20-30 la ora ,e bine! Total: 11,6 kg.Motorul e prea puternic fata de ce ii trebuie. :yahoo:


Inclinarea pe o parte poate avea multe cauze ... inclusiv viteza prea mica ...

Trebuie cineva cu mult "tupeu" ( adica Eu sau Teo ) , sau mai bine cineva cu experienata ( DJ, Florin, .. ) il ridica cu nadejde si eventual il trima nitel din eleroane sa stea drept ..

Va fi greu ... nu se compara cu ARF-urile dar si cand va veti obisnui cu el .. ... ehee ... !

Aterizarile sunt grele ... pot capota, balangane stanga dreapta, dau cu aripa de sol ... cred ca am urmarit zeci de filmulete
pe net cu modele din WW1 si sunt doua cazuri .. piloti care DOAR asa ceva zboara zilnic si juri ca sunt reale si cei ca si FlyPol
care .....
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#602 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 August 2014 - 07:29 AM

Ieri pe ploaie am refacut masuratorile la aripi.Aripa stanga avea cablul de exterior prea strans,aripa capatand la extremitate o inclinare negativa de mai mare de un grad.Mult ! Acum e reglata perfect. Zburam din nou miercuri....hotarat cum zici mata Nea Gigi,pe drept ca am decolat "putzin timid " insa nu a fost angajare( m-ar rade toate curcile Romaniei si puii lor in formare de pulpane la tava cu garnitura de prosciuto si legume:rolleyes: ).
Pentru pigmentarea postarii poze din arhiva cu detalii:

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#603 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 August 2014 - 07:42 AM

piloti care DOAR asa ceva zboara zilnic si juri ca sunt reale si cei ca si FlyPol
care .....

Care ,desi are o varsta inaintata si fel de fel de "hibe", zboara binisor de ciudat pentru un incepator cu pretentii de mare aeromodelist insa cultiva morcovi cu gandul de "desert" la capre ,insa a uitat ca nu mai are demult capre iar exportul la rusi a stagnat si asa sta cu ei pe stoc, adica si-i baga-n...Bineanteles varianta ideala este Florin 100%,mi-o doresc si eu si-i promit ca acum are CG perfect pus nu ca Edge 540 sau Hawker Hurricane zburate(nu stiu cum) grele-n coada ca gagicile de pe centura de sud a Bucurestiului :rolleyes: care lucreaza la metru;ca si cele de la iesirea din Brasov spre Sfantu care agata vis a vis de bazilica noua a lui Sicoe.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#604 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 August 2014 - 01:46 PM

In caz ca nu se va tine CN F4C in saptamana 38,la Luica,unde a fost planificat, organizez o intalnire mica de modele WW1 si WW2
precum si replici de avioane actuale,pe Sanpetru. Fara multa organizare ,sambata si duminica 20-21 septembrie 2014.
Facem cate 2-3 zboruri fiecare,admiram modelele,ne dam cu parerea si pregatim anul "scale" 2015. :rolleyes:
Normal ca pot veni toti modelistii dornici de un zbor de toamna !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#605 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 August 2014 - 09:28 AM

Si ca sa nu mai punem postere "ciudate" si sa scriem poezii tampite despre aeromodelism :
FACEM ELICII SCALE !
- material : nuc stratificat impregnat cu rasina melaminica
- desen: Vintage Aviator Ltd. scara 1/6 transpus la scara 1/3,5 24 x 8 inch
- tehnologie : - confectionare sablon din placaj mesteacan 3 mm : desenat,croit ferastrau decupator,polizare cant
- croire si rindeluire rigla de nuc 30 mm 609,5 x 58 x 29
- spintecare inclinata pe ferastrau circular (ascutire elice spre exterior)
- trasare centru si contur elice dupa sablon
- gaurire centru 10 mm
- croire pe ferastrau palglica(sau decupator pendular) pe contur
- trasare contur de 3 mm pe margini( limitator slefuire)
- profilare intrados si extrados pe slefuitor cu cilindru)(abraziv 80).
- nivelare suprafete prin slefuire pe masina de slefuit canturi (abraziv 120/150)
- slefuire manuala cu slefuitor orbital (gran.150) si orbital Mirka (gran.240)
- baituire prin pulverizare,grunduire lac poliuretanic semimat,pictat sigla,lacuire finala semimat
- echilibrare,retus,ceruire
Total timp de executie: 87 minute ( fara uscarea lacului final- 2 ore)
Ce a iesit:
Elicea este apta de zbor,echilibrata cu lemnul calculat la torsiune si intindere. Din ratiuni...nerationale dar regulamentare zborul se face cu o elice Xoar 23 x 10.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#606 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 August 2014 - 09:34 AM

As scrie un poem romantic despre talia suava a obiectului unduindu-se in briza de toamna a Sanpetrului si trezind natura la viata si aeromodelismul la zbor ( cu motor de 6 CP/ 7500 rot/min). Sau putem face un poster cu o mandra visatoare privind elicea cu satisfactie :rolleyes: .Menestrel Mascarici intr-o lume cenusie.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#607 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 August 2014 - 09:41 AM

Timpul scurt in care am facut elicea este dat ,in special,de mecanizare. Pe vremuri cand erau numai statii Pilot pe doua canale
ciopleam 8 ore la o elice de 10x4 pentru motorasele chinezesti pe eter etilic.
Raspuns la intrebare pe mesagerie: trimiti caracteristicile si dimensiunile ( important sa stiu pe ce model o pui) si putem face orice dimensiune( sa zicem ca ne oprim la 40 x 14).Costul : ca la romani,dai o bere si lasi loc de buna ziua :rolleyes:
Normal,daca vrei sa o zbori( nu numai scale) trebuie mentionat.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#608 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 September 2014 - 08:09 AM

Modelul dupa primul zbor,retusuri,170 gr.plumb sub capota motor la partea inferioara, elicea scale si montat amortizoare noi
cu cordon cauciuc in tesatura:

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#609 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 01 September 2014 - 10:29 AM

Vezi postareaflypol, la 25 August 2014 - 01:46 PM, a spus:

In caz ca nu se va tine CN F4C in saptamana 38,la Luica,unde a fost planificat, organizez o intalnire mica de modele WW1 si WW2
precum si replici de avioane actuale,pe Sanpetru. Fara multa organizare ,sambata si duminica 20-21 septembrie 2014.
Facem cate 2-3 zboruri fiecare,admiram modelele,ne dam cu parerea si pregatim anul "scale" 2015. :rolleyes:
Normal ca pot veni toti modelistii dornici de un zbor de toamna !


In sfarsit cineva are initiativa de a aduce toti zburatorii de warbird'uri pe acela'si camp .
Eu fac tot posibilul sa vin .
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#610 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 September 2014 - 01:36 PM

Nu cred ca e un castig ca 4-5 modelisti de scale sa se intreaca intr-o intalnire de la care ramane un clasament si cateva poze.
A creea o "miscare" energica in domeniu la care sa participe si asi in bransa( exemplu George Bejan pe care-l stimez si caruia ii apreciez realizarile) care,pe langa creatiile lor sa prezinte si o parte din experienta lor competitiva( nu vad ce secrete ar trebui sa ascunda-eu n-as face-o).
1. Trebuie sa participe unul sau doi care stiu cum se fac documentatiile
2. Un specialist in dinamica aeronauticii( specifica proiectarii modelelor zburatoare).Poti face ceva sa zboare daca opune
rezistenta bine controlata la aer si daca ai un centru de presiune pe aceeasi pozitie cu centrul de greutate si faci
suprafete de comanda corespunzatoare. Sa zboare insa real e altceva si nu tine neaparat de maiestria pilotului.
3. Un specialist in prelucrarea materialelor specifice : lemn de aviatie(balsa,tei,abachi),lemn de decorare(nuc,frasin,cires),
in tehnologia placajelor si mulatelor si unul priceput la tehnica compozitelor.
4. Obligatoriu un modelist cu cunostinte serioase si experienta in motoare.Toti ne credem priceputi insa ,cred,nu mai mult de
25% din motoare functioneaza corect(putere maxima la consum minim).
5. Un specialist in tehnica imbinarilor,incleierilor si finisajelor

Cu un asa "cartel" si cu ambitia de a colabora se poate face o trupa de F4C cu care Federatia de Modelism sa se poata mandri
si pentru care sa poata obtine sponsorizari si finantari pentru intalniri serioase in tara si afara.

Ne miram cand vedem filme si poze de la intalniri din vest cu modele superbe ,cu echipe de asistenti ,cu dotari,s.a.m.d.
Sculele si dotarile sunt la fel de importante ca si tehnica documentarii si de ce nu,talentul de a bricola,insa nu numai.Insist in atragerea la intalnirile de specialitate de finantatori( sa le spunem sponsori desi e incorect).
Finantatorii trebuie sa fie interesati sa-si promoveze identitatea pe seama modelistilor,sa investeasca .Oricine poate sponsoriza un procent(mic ar bun) din profit. Profit exista la firme ; fara n-ar lucra ,insa fiecare il minimizeaza pentru reducerea taxelor prin cheltuieli mai mult sau mai putin ascunse.Pe reclama se pot cheltui bani care se intorc.
Intalnirile gen Fun Fly cum facem unii din noi pe la Copaceni,Sanpetru,Pucioasa, aduc finantatori care in general
contribuie la acoperirea costurilor si la un minim profit pentru oboseala organizatorilor.
O parte din bani trebuie sa mearga pentru tineret si o alta parte pentru tehnica.
Eu am incercat cu unul din finantatori sa-l determin sa cumpere anumite produse de modelism decontabile si figura a tinut,mai ales la motoare si electronica......
E mult de zis. Cred ca se poate.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#611 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 September 2014 - 01:41 PM

Vezi postareatantar, la 01 September 2014 - 10:29 AM, a spus:

In sfarsit cineva are initiativa de a aduce toti zburatorii de warbird'uri pe acela'si camp .
Eu fac tot posibilul sa vin .

M-as bucura nespus. Hurricanul ?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#612 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 01 September 2014 - 04:06 PM

Vezi postareaflypol, la 01 September 2014 - 01:41 PM, a spus:

M-as bucura nespus. Hurricanul ?

Hurricanul , Stuka , Mustangul si Corsair'ul
Numa' sa vad daca fac rost de o duba .
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#613 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 September 2014 - 07:21 AM

Deci trebuie sa ma ocup serios de organizarea evenimentului :drinks: Mai avem deja 6 solicitari de participare.E bine! :clapping:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#614 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 September 2014 - 07:34 AM

Daca nu mai e graba ,am inceput "modernizarile" ; am inlocuit tijele de otel de 3 mm de la legatura eleroanelor( sus/jos)
cu ansamblu format din tija de carbon 5 mm terminate cu furci de metal Pelikan si stifturi filetate M 3 incleiate cu Araldit original,sa fim siguri de rezistenta. Se poate regla foarte fin paralelismul eleroanelor iar eventualele torsiuni de aripi nu mai influenteaza comenzile. Am refacut legaturile in cruce dintre hobane cu tije 0,8 mm. Super rigid.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#615 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 03 September 2014 - 01:36 PM

5mm nu este cam gros???
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#616 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 September 2014 - 01:28 PM

Vezi postareaTeo-Costin, la 03 September 2014 - 01:36 PM, a spus:

5mm nu este cam gros???

Putintel groase dar se pierd pe langa hobane.Acum sunt mai usoare , mai rigide si nu permit eleroanelor de pe partea superioara sa fluture.Ma preocupa acum siguranta zborului si dat fiind ca la montaj foarte usor poti torsiona o aripa ,miscarea eleroanelor si posibilitatea de a le trima ferm la nevoie e esentiala .
Vedem la zborul de sambata de la Strejnic :pardon:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#617 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 September 2014 - 05:37 AM

Am vazut filmul. Modelul si prestatia pilotului m-au lasat fara cuvinte. Nu stiu ce s-a intamplat la aterizare, dar sper sa fie fara urmari.
Imi scot palaria si fac o adanca plecaciune in fata acestei realizari. Cred ca este singurul model facut de la desenul pe planseta din lemn si pana la final de catre pilot.
Multa, multa bafta si cat mai multe reusite, mestere cu suflet de poet.
0

#618 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 September 2014 - 07:06 AM

Sa ne traiesti Dan Mitea oriunde ai fi tu ! Multumesc mult pentru cuvinte alese spuse din suflet. Spiritul Dan Mitea si dragostea ta pentru modelism
au fost cu noi.Modelul e intreg fiind robust si avand o structura interna complexa dar binevenita. Am avut emotii mari,mai tari decat vantul care m-a speriat.Sunt un romantic emotiv :rolleyes:
AdyC,dragul meu prieten,m-a secondat perfect si a fost primul care a aflat adevarul......era primul zbor ! Primul deoarece incercarile mele de a invata modelul,pe Sanpetru,au fost timide si neconcludente.
Calculele,matematica si ...dl.Raynolds :blush: au fost bune.CG ,greu de stabilit la incidenta de 2,5 grade a fost perfecte; m-am temut de eventuala torsionare a aripilor,in camp fiind imposibila o masurare corecta.Am oprit zborul deoarece am gresit cumplit marimea comenzilor pe eleroane si un expo( 30) prea mic.Nu sunt sigur dar s-ar putea sa fi fost cuplat dual rate-ul( asa a remarcat AdyC). Am indoit la " aterizare" o roata Herbie Wheels,mult prea fragile pentru RAF. Astefel nu am putut continua zborul de mansa 2,,3.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#619 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3373
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 07 September 2014 - 08:02 AM

Unde gasesc filmuletul ? Vreu sa vad si eu :D
0

#620 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 September 2014 - 08:06 AM

Alte roti, articulatii sferice la comenzi ca sa dispara jocurile ( atat la echia servou cat si la toate celelalte echii ), curse de
40 % cu expo 60% la eleroane, 50 % curse la profundor cu 60 % expo , si 50 % cursa la directie cu 75 % expo ... fara alte variante
caci nu e acrobat plus ca exista riscul de a uita setata varianta hard si la cea mai mica atingere devine naravas !

si la zbor cu el in fiecare weekend atat cat mai tine vremea ..

In rest ... F E L I C I T A R I !!! si multumesc pentru elice !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#621 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 September 2014 - 08:08 AM

Vezi postareafly, la 07 September 2014 - 08:02 AM, a spus:

Unde gasesc filmuletul ? Vreu sa vad si eu :D




Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#622 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 September 2014 - 08:20 AM

M-am oprit din scris ca sa mai trag cu ochiul la postarile de la intalnire.
Drag tanar modelist, au fost cuvintele cu care am decis sa spun ceva tinerilor despre constructia de aeromodele.
Clasa F4C ,machete radiocomandate,nu este indeajuns promovata printre tineri desi sunt multi care construiesc si se straduie sa dea ceva in acest sport. Motive : costurile si timpul.Sa ai 17 ani si sa stai in atelier sa "lipesti bete" cand "zburda fatucile prin parcuri" e proba de tarie.
RAF -ul SE5a a fost singurul model cu realizarea postata pas de pas pe forumul nostru si e bine ca din experienta unuia sa invete ceilalti; acesta e rostul omenirii,sa invatam si sa ducem inainte istoria.
CONCLUZII:
1. Proiectarea pe planseta are inca avantaje;simti mai bine obiectul sub creion si poti vedea mai bine in ansamblu.
Dezavantaje: reproducerea greoaie,modificari dificile,vectorizarea pentru lasercut,memorarea grea a istoricului.
Ajuta insa mult la formarea clasica in proiectare si la indemanarea reproducerii prin geometrie descriptiva.
2. Am avut ambitia sa nu folosesc taierea cu laser( incercarea de a face nervurile aripilor pe cnc a fost esec).
Taierea cu ferastraul Proxxon a fost grea insa fascinanta pentru un mobilist ca mine.Am avut norocul ca am putut
lucra multe repere pe utilajele din fabrica in micile pauze pe care le-am salvat modeland.
3. Etapizarea lucrarii a fost curioasa: 4 luni de munca intensa(65%, 3 ani pauza(5%0 !!! 4 luni de finalizare(30%).
Ezitari ,renuntari,decizii ciudate,hotarari pripite.M-au ajutat prietenii mei dintotdeauna care au vazut in lucrare
ceva deosebit.AdyC,Teo-Costin,Real-Design(mai ales,critic cu bun simt si umor spumos),Mada,Dan Mitea,Bogdan Stancu,
au fost sprijin real.Am avut sprijin in experienta scale a lui Gicosu, Atro,Tomy si l-am simtit aproape pe Pitts.
Toti au contribuit la sustinerea si formare mea aeromodelistic-psihica. Oameni faini !
4. Nehotararea in acest domeniu nu e buna...ca dovada ,desi nu am vrut sa zbor modelul in conditiile Strejnicului,am
facut-o,desi am decolat bine am renuntat simtind ca ceva nu e in regula(comenzi extrem de mari). E bine ca secundul
sa fie acultat. AdyC m-a ajutat enorm ...dar nu l-am ascultat de teama insuccesului.
5. Nu mergi la un concurs scale F4C daca nu ai zburat si reglat bine modelul.5-6 zboruri cu exersarea programului
este esential. Se pierd puncte multe la zbor cu poate un model reusit.
6. RAF SE5a a fost arbitrat supercorect de ochi de experti care au sesizat fiecare imperfectiune in dorinta de a
aduce performanta in F4C- ul romanesc. Ca o paranteza: lista mea de imperfectiuni a coincis cu fisa arbitrilor cam
85% !!! Lucru extraordinar pentru care ii multumesc lui Silviu 66, obiectiv ,profesionist. Sunt incantat de
prietenia acestui om minunat ! Colegul lui...ce sa mai spunem,profi !
7. Am admirat lucrarile si stilul celorlalti competitori : Zincenco,om cu experienta si prestanta in F4C,model bine
lucrat si zburat scale( aici a fost cheie succesului si arbitrii au sesizat perfect si punctat corect). Avionul
nu impresiona ,mai mic decat RAF-ul,cu detalii perfecte,insa reproducerea arata profesionism. De cand l-am
vazut am inteles ca va fi primul in concurs fiind usor de zburat( parasol cu fuselaj mai lung). Bravo din suflet
lui Andrei. Sunt mandru ca ti-am fost competitor!!!
Eu sunt fan Dragos Marinescu.Imi place omul,spiritul lui bataios,serios,calmul in pilotaj si....uite,talentul
in constructia scale. Aeropower e de fapt un nume si o echipa greu de batut.
Modelul deosebit de frumos si bine executat.Prea perfect,parca iesise de pe portile fabricii din Nagoya in 42'
Functional cu tinuta de zbor excelenta cu documentatie (la care am tras cu ochiul) tehnic perfecta.
Ei,aici e aici ! Zborul a fost de elita. Facut in stil F3A( e si normal) a fost perfect pentru un mare campion.
Dupa aterizare am aplaudat din inima! Dragos este un as de necontestat! I-am vazut privirea plina de satisfactie
dupa primul zbor! Djokovc curat amestecat cu 40% Federer si un pic din Sharapova !
In concluzie : constructia RAF SE5a a fost o reusita !
In proiect : Wilga de 1/3 YR-VLH si perfectionarea RAF-ului( acum stiu ce trebuie facut !!!!)Nu spun secretele
prezentarii unui model la o competitie !( acum le stiu).
Vom fi viitorii campioni nationali! Oare?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#623 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 September 2014 - 09:29 PM

Inchidem aici aceasta postare lunga cu 45660 de urmaritori curiosi de "taria speciei umane" de a crea si a persevera,multumind forumului RHC
pentru ca ne-a gazduit aberatiile si afirmatiile si moderatorului rubricii,Silviu 66,care a contribuit cu munca lui la terminarea misiunii.
Multumesc Bunutzului ca in iarna m-a lasat printre noi ca sa termin aeromodelul :rolleyes: si sa mai scriu ceva despre aeromodelism.
De fapt cred ca a fost singurul motiv pentru care a facut-o :pardon:
Va iubim prieteni , semnat:
RAF SE5a si FlyPol.......ala cu ulii si cu leoparzii ,cu asistenta thailandeza si cu caprele si cu FlyFlowerPower si cu SeptemberBestFlyFest :rolleyes:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#624 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 September 2014 - 02:38 PM

Intrebare. Pot mentine acest topic mai mult timp? regula zice ca ar trebui inchis dupa primul zbor si mi se pare firesc.
Dorinta e sa incep a remedia ceea ce n- a fost bine in campionatul national:
- deficiente de intocmire a documentatiei
- erori de proiectare
- erori de constructie
- erori de decorare si accesorizare
si de a posta ce am invatat la concurs.
In acelasi timp sunt dator un film serios cu un zbor serios,fara emotii,inhibitii,teama,vant,model nereglat.
Sper sa foloseasca celor ce sunt la prima incercare ,ca mine. Campionii stiu foarte bine ce trebuie facut...de acea sunt campioni ,stimati si admirati. Nu vad de ce n-as divulga mici secrete. E voie? :rolleyes: :pardon:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#625 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 September 2014 - 02:56 PM

Regula numarul 1.
Daca vrei sa participi la Campionatul National de F4C trebuie sa-ti faci un plan de munca serios si sa te tii de el.
Expl. Vreau sa fac un PZL 104 Wilga scara 1:3 cu tinta CN 2015
Intrebari: Pot sau ma depaseste: financiar,tehnic,timp,dotare,procurare planuri si documentatie.
Fazele pregatirii:
A. Investigatii de unde pot procura documentatia modelului
- vanzatori de planuri,fotografii,documentatii( gasim pe net)
- direct de la producatorul avionului( se poate)
- planuri descarcate,prelucrate,avizate de producator
- planuri de pe net,verificate cu fisa prototipului si avizate de comisia de specialitate a FRMd.
- proiect propriu avand la baza surse: fotografii,masuratori,atunci cand ai prototipul aproape
( este cazul meu cu Wilga YR-VLH ,e in hangar la Sanpetru si pot sa o masor si poza).
bineinteles si acest proiect trebuie avizat de respectiva comisie a FRMd.
Bugetul acestei faze n-ar trebui sa depaseasca 60-70 euro
B. Calcularea disponibilitatilor financiare dupa ce am studiat planurile si am facut o lista de "scumpeturi" ca motor
electronica,acumulatori,balsa,elemente de comanda, pret la metru taieri laser,compozite necesare
sau KIT de cumparat plus accesorizare.
Continuam:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#626 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 08 September 2014 - 04:08 PM

Vezi postareaflypol, la 08 September 2014 - 02:56 PM, a spus:

Expl. Vreau sa fac un PZL 104 Wilga scara 1:3 cu tinta CN 2015

In 2010 am stat un pic de vorba cu Peter McDermott despre (favorita mea de atunci) macheta lui DH9A.L-am intrebat senin de cat timp lucreaza la ea si mi-a raspuns sotia dansului cu naduf: de 18 ani!
In fiecare an mai buna si mai buna, rectificata, reparata zburata si rezburata a reusit sa o aduca atunci pe locul 3 mondial.Multi dintre cei care participa la mondiale ,daca urmariti un pic istoricul o sa vedeti ca vin 3-4 editii (12-16 ani) cu ACEEASI MACHETA!
Dupa fiecare concurs o imbunatatesc remediind greselile notate de arbitri.La fel face si Andrei care vine deja al treilea an cu aceeasi macheta(bineinteles ca nu prea mai seamana cu macheta din primul an).
Macheta ta promite mult,dar mai e si mult de munca.
Daca te apuci de Wilga iti garantez ca intr-un an ori nu e gata complet,ori nu e gata de concurs si nu ai sanse la locuri onorabile.
Daca vrei o sa-ti fac o lista cu ce am vazut in neregula la macheta la stand,si incet incet le poti remedia.

In video modelul lui Peter la CM 2010 Czestochowa,Polonia.


flying is my life...
0

#627 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 September 2014 - 10:02 AM

Sfat bun ,multumesc. Deci continuam ! E de lucru vreo cateva luni tinand cont de lungimea listei de remarci corecte din
partea arbitrilor. Buget ? Vedem,alte cheltuieli ne mai facand va fi.
Primul pas :
"The Vintage Aviator Ltd. New Zeeland " trebuie sa-mi trimita poze originale si planurile mele avizate. Costul a fost maricel
dar ma scapa de intocmirea unui dosar de avizare a autenticitatii din partea federatiei.In paralel voi face o lista completa
cu remarcile arbitrilor si ale colegilor care au sesizat multe neregului( reale de altfel).

Am inlocuit rotile,am reglat comenzile,am setat din nou expo si EPA.
Voi incepe sa-l zbor ca sa ne cunoastem mai bine! :pardon:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#628 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 09 September 2014 - 10:12 AM

Asa sa faci caci este pacat sa nu-l perfectionezi si sa participi din nou la anul.

Tocmai acum urc pe wetransfer poze cu inmatricularea ta caci sunt multe detalii pe acolo, poate le ai deja sau nu ..... o sa-ti vina un email cu link pentru download pe adresa ta de gmail.

Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 09 September 2014 - 10:16 AM

Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#629 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 September 2014 - 11:41 AM

Multzam Fain ! Sa fii iubit vesnic de toate fetele faine din Bucuresti....incepand cu doamna ta, bineanteles !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#630 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 September 2014 - 12:05 PM

Silviule, sa traiesti o mie de ani fericiti pentru ca l-ai sfatuit de bine pe prietenul nostru.
Este un model care merita sa fie adus la un nivel de top.
Va rog sa ma scuzati pentru ca mi-am permis sa scriu aici, dar nu mi-am putut stapani bucuria.
Multa, multa bafta si sa iei laurii, mestere-poet.
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro