Modelism - RHC Forum: Metode debitare materiale pentru CNC (aluminiu, suruburi, ghidaje, pro - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Metode debitare materiale pentru CNC (aluminiu, suruburi, ghidaje, pro

#1 Useril este offline   katalinhr 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 22-November 09

Postat 01 September 2010 - 02:22 PM

Deschid acest subiect pentru cei care dosresc sa isi impartasesca experientele sau sa puna intrebari legate de acest subiect, care este destul de putin acoperit pe internet.

Am tot cautat metode pentru a debita aluminiu insa majoritatea informatiei si sculelor erau pentru profile nu pentru placi. Intamplator am vazut pe un forum romanesc ca se poate taia forte bine aluminiu cu fierastraul pendular.
Am cuparat cu 6,5 lei o panza bosch speciala pentru aluminiu si am zis sa incerc. Am reusit sa tai inclusiv aluminiu gors de 20mm, iar tot ce este sub 10 mm merge extrem de bine, mai ales daca se unge cu niste ulei . Scula folosita un skil de 500w.
O alta metoda ar fi folosirea unui fierastrau vertical cu banda sau a unui circular echipat cu disc de taiat aluminiu. Aceste ultime douau scule sunt mult mai greu de gasit in atelierul romanului de rand iar echiparea lor pentru a debita aluminiu este mult mai scumpa.

Pentru debitarea unui surubului cu bile(16mm) am folosit flexul echipat cu un disc pentru debitat metale lat de 1 mm(de la firma lux). Am reusit sa il tai fara a il albastri aproape deloc (un pic de tot la iesire), taiera nu a fost continua am facut mici pauze pentru a-l lasa sa se raceasca. Scula folosita un Einchel de 800W.

Daca aveti idee cum se pot debita profile de aluminiu dpret prin alta metoda decat cumparatea unui fierastrau circular basculant(nu stiu exact denumirea in romana), la care unul bun preaca de la vreo 1000 ron.

Aceasta postare a fost editata de katalinhr: 01 September 2010 - 02:23 PM

0

913Creative.ro

#2 Useril este offline   katran 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 857
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 05 September 2010 - 02:23 PM

Eu recunosc , sunt norocos ... folosesc un banzic pentru debitat placi de aluminiu ( Craftsman ) , panzele de taiere le cumpar de la ROCAST .
Pentru sinele profilate si suruburi , folosesc un flex normal cu disc subtire ... se albastresc un pic , dar nu-i problema ( mai ales la suruburi , ca
oricum le decalesc la capete pe zona de prelucrare ...)

Pentru profilele extrudate , nu prea sunt solutii ... ori ferastrau circular ( d-ala care basculeaza , vorba colegului ) , ori bomfaier ...
sau le cumperi gata taiate la dimensiune ...

Sculele de taiere ( mai ales astea bune ) sunt scumpe , ce sa zic ... dar eu cred ca merita . Prefer sa dau un ban odata
pe o scula buna , ca sa nu ma enervez dupa aia ( ba ca se strica , ba ca nu functioneaza corect ... ) .

Cam asta ar fi ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro