Modelism - RHC Forum: Sfaturi pt Typhoon - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Sfaturi pt Typhoon Cine are, a avut, ce probleme pot sa apara, etc

#1 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 02 June 2009 - 02:03 PM

Salut! Am cumparat un elicopter Typhoon RTF.Daca cineva are, sau a avut, m-ar interesa niste sfaturi : cum sa-l reglez, daca are rost sa-mi iau parti din aluminiu pt rotor, ce probleme pot sa apara, etc. Radiocomanda e un e-fly cu 6 canale, din care canalul 5 e pentru gyro adjustment. Gyro-ul are niste butoane de reglaj manual, si nu e conectat la canalul 5 de la receptor.Am facut rost de un cablu, l-am conectat la receptor (are un singur cablu de date ), dar nu am observat nici o diferenta palpabila, cand reglez pasul din radiocomanda.Cert e ca dureaza mai mult pana se sincronizeaza gyro-ul.Deasemenea radiocomanda are tot pt canalul 5 un comutator headlock. Stie cineva ce inseamna headlock in termeni elicopteristici?

Multumesc anticipat!
0

#2 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2009 - 02:37 PM

Heading-Hold, Headlock este acelasi lucru si inseamna ca iti tine fix heli si coada nu are tendinta sa alunece stanga dreapta. Deci se refera la coada, o tine fixa. Mergi cu headlock activ. Cu cablul pe canalul 5 reglezi gainul gyroscopului, daca headlockul nu tine bine coada, ii mai dai gain pana are tendinta sa vibreze stanga dreapta si apoi putin inapoi pana se stabilizeaza. Cablul respectiv cred ca nu a fost pus pentru ca statia nu este una computerizata si nu ai cum sa reglezi gainul, totul facandu-se de pe gyro, manual.

Te-ai grabit cu acest heli.
0

#3 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2009 - 07:48 PM

Eu am un Hughes f asemanator cu Typhoonul luat acum 2 luni. Acum a avut un crash mai serios. Si eu m-am grabit putin cu achizitionarea lui dar considera ca e un pas spre invatarea hoveringului si cam atat. Ce e bine ca piesele sunt relativ f ieftine dar si f slabe calitativ. Am aceeasi statie E fly C cu 6 canale. Firul de la gain e in aer pentru ca intradevar statia nu "stie" decat 2 pozitii la giro (normal si Headlock) si de fapt trebuie sa fie mereu pe Headlock. Cele 2 rotite de sus sunt pentru reglajul pasului colectiv si trebuie sa studiezi un pic teoria ca sa vezi cum poti face setarile corect. Nesetat corect va face hover la o turatie relativ scazuta si nu va fi stabil din aceasta cauza. Daca mai ai intrebari te ajut cu mare placere.
* Logo 400 V-Bar
0

#4 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 02 June 2009 - 08:30 PM

Multumesc mult pentru sfaturi ! Nu intentionez sa fac 3D cu asta :lol: :) :D , si l-am luat doar pentru hoover si zboruri linistite de amuzament.Nu-mi permit ceva mai scump. La potentiometrul din stanga scrie ch 5 si plt sau pli nu mai tin minte exact si trebuie sa ma uit.La ala din dreapta scrie unul din cele doua pli sau plt, si ch6, care e throttle/pitch.Nu mi-e clar ce face ala cu ch 5, din moment ce la recetor nu am nimic conectat la ch5.In instructiuni la gyro, scrie ca firul liber se conecteaza la intrarea de date de la receptor pe ch5.

Aceasta postare a fost editata de alienpioneer: 02 June 2009 - 08:36 PM

0

#5 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 02 June 2009 - 11:56 PM

Pe potentiometrul de ch 5 scrie PIT si pe cel de ch 6 scrie PLT.Ma gandesc ca din moment ce la ch 5 la receptor nu e conectat nimic, nu ar avea nici un rost.Cert e ca, dupa ce l-am conectat a durat un pic mai mult pana s-a sincronizat gyro.Stiu, elicopterul nu e extraordinar dar am considerat ca ar fi o alegere buna, avand in vedere pretul; am vrut falcon, dar nu am gasit.Si sunt destul de snob si ignorant cand spun ca nu am vrut coaxial, pt ca mi se pare ca as fi intr-un fel limitat (nu pentru ca as avea mari planuri cu el).Nu am postat nimic pe site sa intreb ce alegere sa fac, pt ca am vazut alte posturi si nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar multe sfaturi sunt deplasate - diversi oameni dandu-si cu parerea,cu toate ca nu au avut modelul respectiv.Prefer sa invat prin prisma propriei experiente ( fara sa fiu arogant ), cu toate ca paradoxal, de cele mai multe ori e cea mai costisitoare.Multumesc sincer pt reply-uri si sfaturi, si astept sa vad primul zbor.
0

#6 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2009 - 10:37 AM

Vezi postareaalienpioneer, la Jun 2 2009, 09:30 PM, a spus:

Multumesc mult pentru sfaturi ! Nu intentionez sa fac 3D cu asta :lol: :D :D , si l-am luat doar pentru hoover si zboruri linistite de amuzament.Nu-mi permit ceva mai scump. La potentiometrul din stanga scrie ch 5 si plt sau pli nu mai tin minte exact si trebuie sa ma uit.La ala din dreapta scrie unul din cele doua pli sau plt, si ch6, care e throttle/pitch.Nu mi-e clar ce face ala cu ch 5, din moment ce la recetor nu am nimic conectat la ch5.In instructiuni la gyro, scrie ca firul liber se conecteaza la intrarea de date de la receptor pe ch5.



Deci ambele rotite sunt pentru Pitch (chanel 6). Acolo unde scrie ch 5 o sa vezi ca sagetica arata de fapt spre comutatorul din stanga cu 2 pozitii (normal si head lock). Acel comutator nu are nici un efect pentru ca nu e conectat firul de la gyro si de fapt, sincer, nici nu iti trebuie. Tot timpul vei zbura cu Head Lock si Normal ai putea folosi doar ca sa vezi pozitia de mijoc fizica a bratelor servoului de coada (la 90gr) si a bratului care comanda coada.

Scoti firul la alimentarea motorului, apoi reglezi din cele 2 rotite ca sa ai Pitch aproape de 0 (sau un pic negativ) in pozitia de jos a mansei Throttle si un pic mai mult in pozitia de sus (5-6 gr). E bine sa ai turatie mai mare la ridicare pentru stabilitate mai buna. De aceea eu am ajuns sa am sus un pich f mic 4gr sau cam asa ceva.
Poate meseriasii mai vechi o sa recomande altceva dar eu zic ca avand jocuri f mari este suficient.

Daca vrei sa il reglezi mai ca la carte , dai swich-ul de 3d pe ON, atunic trebuie sa ai 0 pitch la mijlocul mansei de throttle, - 5,6 grade in pozitia de jos si +5,6 grade in pozitia de sus. Ei zic mai mult in carte dar eu nu am mers pe mai mult pentru ca nu are rost.

Daca umbli la reglajul de pitch f important este sa fie identic la ambele pale si sa verifici in zbor de hovering trackingul (eu dau cu carioca o pala si vad care este deplasata)

Succes!

Aceasta postare a fost editata de cornel parscov: 03 June 2009 - 10:40 AM

* Logo 400 V-Bar
0

#7 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 03 June 2009 - 11:52 AM

Multumesc cornel ! Am sa fac cum mi-ai spus ! Dar totusi, daca conectez firul de date de la gyro la ch5, in momentul in care schimb comutatorul de headlock apare o schimbare in tiltul rotorului anticuplu.Nu am incercat deocamdata sa decuplez motorul, dar am desfacut palele pentru a vedea ce efect au potentiometrele.Cred ca de aceea nu am observat ce efect are PIT.Am cautat pe net si am gasit ca PLT = Pitch Limit Trim, iar PIT = Pitch Initial Trim.Deci ai dreptate cornel, potentiometrul din stanga PIT e pentru a regla unghiul initial de atac al palelor, iar PLT pentru a seta curba trottle/colective, exact ce mi-ai explicat tu, si anume sa am 5-6 grade la turatie maxima.Chiar ma bucur ca am intrebat si am primit raspuns la subiect...

Deci concuzie: la trottle 0 sa am un pitch aproape de zero , chiar usor negativ - ceea ce mi se pare absolut logic din punctul meu de vedere, in felul acesta imbunatatindu-se stabilitatea la sol (vibratii), mai ales pentru a verifica echilibrul palelor (bun pontul cu carioca! :lol: ).La trottle maxim sa am 5-6 grade, astfel incat in pozitie mediana de hoover sa am aproximativ 4 grade sau mai putin.

As mai vrea sa stiu ce inseamna CCPM (Cyclic/Collective Pitch Mixing) , si la ce ajuta?

PS: Este vreo diferenta testata, intre un gyro GY -401, si replica JY-401 .E un fel de intrebare stupida, pt ca GY-401 foloseste SMM, pe cand replica habar nu am.M-ar interesa daca are sau a avut cineva JY-401, si daca JY-401 este superior lui V3, care vine cu modelul RTF.GY-401 nu imi permit clar, asa ca incerc sa consider o alternativa mai ieftina.In mod cert un servo FS-61 carbon digital e un upgrade important, avand in vedere timpul de rapuns foarte bun, dar mai trebuie sa stiu si daca gyro pe care il recomandati e suficient de rapid pentru a-l controla.

Aceasta postare a fost editata de alienpioneer: 03 June 2009 - 12:07 PM

0

#8 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 03 June 2009 - 12:28 PM

Scuze pt double post, dar din anumite motive nu merge butonul de edit.Am uitat sa intreb un lucru important : PIT se referea la unghiul atac (pitch) al palelor.PLT se refera la pitch-ul elicopterului, sau al palelor in functie de turatie?
0

#9 Useril este offline   lifesaver 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 03-June 09

Postat 03 June 2009 - 12:49 PM

PIT presupun ca se refera la limita unghiului negativ (de la cat sa porneaza cu stick ul la minim) si PLT la cursa totala de pich adik limita superioara oricum ezista o relatie stransa intre cele doua lucruri.

Jy401 am inteles ca are nen77 pe un 450 poti vb cu el.
0

#10 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 03 June 2009 - 02:27 PM

Multumesc.Eram nedumerit cu PLT ca in manual imi arata inclinatia la ciclica.
0

#11 Useril este offline   cornel parscov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 549
  • Inregistrat: 05-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2009 - 08:25 PM

Vezi postareaalienpioneer, la Jun 3 2009, 01:28 PM, a spus:

Scuze pt double post, dar din anumite motive nu merge butonul de edit.Am uitat sa intreb un lucru important : PIT se referea la unghiul atac (pitch) al palelor.PLT se refera la pitch-ul elicopterului, sau al palelor in functie de turatie?


Ei vezi aici intervin limitarile statiei care candva ar trebui schimbata (stiu ca e greu dar asta e). Deci la curba de turatie nu poti sa umbli deloc din aceasta statie. Ea creste liniar si atat. Singurul reglaj il faci din cele 2 rotiete de pitch. Eu desi initial am vrut sa reglez cu rigla pana la urma am reglat la camp prin incercari repetate de zbor. Oricum ar fi pune fa hovering si incearca diferite setari cu care te simti tu confortabil. Eu personal vreau la el o diferenta cat mai mica la pitch pentru a exersa numai hovering-ul.
* Logo 400 V-Bar
0

#12 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 03 June 2009 - 10:15 PM

Multumesc inca o data cornel! Daca banii imi vor permite, am sa ma orientez pe viitor pe ceva mai bun.O singura intrebare am din pura curiozitate : la modelele foarte costisitoare de radiocomanda, receptorul comunica cu statia, sau doar primeste parametri de la statie?Adica receptorul emite si el inapoi catre statie, sau nu.Intreb pentru ca orice sistem bazat pe regulator sau compensator, elementul de control trebuie sa primeasca feedback de la efector.Daca nu , inseamna ca sunt sisteme liniare empirice, deoarece dati fiind anumiti parametri prestabiliti cu sanse foarte mici de a se schimba in timp, reglajul poate fi facut pe baza unor legi predefinite (legile fizicii in acest caz).Ar fi foarte interesant sa vad cum se comporta un anumit sistem in anumite conditii, numai ca momentan nu imi permit.
0

#13 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 03 June 2009 - 11:30 PM

Vezi postareaalienpioneer, la Jun 3 2009, 11:15 PM, a spus:

Multumesc inca o data cornel! Daca banii imi vor permite, am sa ma orientez pe viitor pe ceva mai bun.O singura intrebare am din pura curiozitate : la modelele foarte costisitoare de radiocomanda, receptorul comunica cu statia, sau doar primeste parametri de la statie?Adica receptorul emite si el inapoi catre statie, sau nu.Intreb pentru ca orice sistem bazat pe regulator sau compensator, elementul de control trebuie sa primeasca feedback de la efector.Daca nu , inseamna ca sunt sisteme liniare empirice, deoarece dati fiind anumiti parametri prestabiliti cu sanse foarte mici de a se schimba in timp, reglajul poate fi facut pe baza unor legi predefinite (legile fizicii in acest caz).Ar fi foarte interesant sa vad cum se comporta un anumit sistem in anumite conditii, numai ca momentan nu imi permit.

nu nu comunica cu statia insa iti permit sa faci setari pentru absolut orice -pasul in mai multe puncte definit , curba de motor in acelasi fel ,diferite rate exponetiale ,dual rate-uri diferite pentru fiecare dintre comenzi, end pointuri diferite .
pe langa asta definesti faze de zbor , in cadrul caruia fiecare parametru poate fi personalizat:

ex cel mai intalnit :

faza hover- motorul creste liniar de la zero la o anumita valoare , un anumit pas ..-5 +10 ,un anumit dual rate si exponential (setat in asa fel incat elicopterul sa raspunda mai lent la comenzi ) mix de platou diferit sensibilitate la gyro la un anumit nivel

iddle 1-acrobatic ...toate setarile diferite doar motorul e constant ..etc

iddle 2 -3d toate setarile mai agresiv facute ca elicopterul sa raspunda mai promt la comenzi etc ..ma rog dupa bunul plac al fiecaruia.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#14 Useril este offline   alienpioneer 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-April 08

Postat 04 June 2009 - 12:06 PM

Multumesc pentru explicatii nen77!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro