Trimaran constructie de la zero
#1
Postat 07 November 2007 - 08:20 AM
M-am hotarat asupra unui model tip trimaran, dupa modelul celui de pe www.carplounge.de
Prototipul va fi realizat din komatex ( mi se pare mai comod de prelucrat decat fibra+rasina, poate asta in viitor), deci probabil ca va iesi cu unghiuri diedre multiple, gen...stealth :)
La propulsie- voi merge pe ideea a doua motoare, in cocile laterale.
Ei, si aici astept sfaturile voastre: ce motoare sa cumpar? Ceva din seria 600? 700?
Barca va avea undeva dimensiunile 700 x 450 x 220, si o masa incarcata la max de vreo 8-9 kg. Acumulator, probabil Pb, 12V/10Ah. Cu reductoare, fara? Ce elice? Intreb, pentru ca nu prea am experienta in domeniul propulsiei navo.
RC am un Wfly cu 6ch, regulatoare mari, cu revers si BEC, pana la 50A.
Ar merge si motorasele de pe Atlantio, sa nu le arunc? :)
Am sa va tin la curent cu constructia cocii, precum si cu modificarea sonarului RF15 pentru distanta sporita. Thanks!
#2
Postat 07 November 2007 - 08:56 AM
e cam cat primul meu dulap
mie unul mi se pare prea mare
#3
Postat 07 November 2007 - 09:47 AM
Intrebarea era: ce motorizare sa folosesc?! Nu vreau un campion la viteaza, dar nici sa se tarasca...
#4
Postat 07 November 2007 - 10:59 AM
#5
Postat 11 November 2007 - 11:08 PM
Fisiere atasate
-
barca1.jpg (61.38K)
Number of downloads: 456
#6
Postat 11 November 2007 - 11:10 PM
Fisiere atasate
-
barca2.jpg (63.48K)
Number of downloads: 347
#7
Postat 11 November 2007 - 11:12 PM
Fisiere atasate
-
barca3.jpg (46.29K)
Number of downloads: 315
#8
Postat 11 November 2007 - 11:14 PM
Fisiere atasate
-
barca_5.jpg (55.17K)
Number of downloads: 326
#9
Postat 11 November 2007 - 11:16 PM
Fisiere atasate
-
barca_6.jpg (73.37K)
Number of downloads: 291
#10
Postat 11 November 2007 - 11:21 PM
M-am cam complicat si e mult de lucru in partea de spate, unde vor fi elicile. Ideea era ca elicea sa fie complet mascata de corpul propriu-zis, dar sa se si incadreze in gabarit si sa mai pot asigura si un flux de apa rezonabil. Portiunea "lipsa" va fi completata probabil cu un gratar metalic, de aia las si niste "buze" de ancorare.
Fisiere atasate
-
barca_7.jpg (70.18K)
Number of downloads: 376
#11
Postat 11 November 2007 - 11:22 PM
Fisiere atasate
-
barca_8.jpg (70.18K)
Number of downloads: 296
#12
Postat 11 November 2007 - 11:25 PM
Tineti cont ca in principiu, ce se vede, va fi partea scufundata sau partial submersa. Urmeaza o placa mare ce va prinde toate cele 3 corpuri si peste ea construiesc partea "de suprafata". Cuvele vin, evident, intre corpuri. Pareri? Critici? Acum, cat mai am timp sa schimb ceva! :D
Fisiere atasate
-
barca9.jpg (67.6K)
Number of downloads: 276
#13
Postat 11 November 2007 - 11:29 PM
#14
Postat 11 November 2007 - 11:46 PM
felicitari....
deci pina la urma ai luat forex si ai trecut la treaba....:D)
un nume ceva....
noptiera 1 :D)
sa vedem ce va iesi pana la urma
#15
Postat 12 November 2007 - 12:00 AM
mariandmd, la 11 Nov 2007, 23:46, a spus:
noptiera 1 :D)
Pai daca ale tale-s dulapuri... ma gandesc ca asta-i cat o sufragerie intreaga :D !
Sau mobila de tineret? :D Daca iese ceva de moda veche, poate-i zicem Biedermayer... :)
#16
Postat 12 November 2007 - 10:15 AM
#17
Postat 12 November 2007 - 03:18 PM
scm_ro, la 12 Nov 2007, 10:15, a spus:
Nu am cum bascula lateral! :) Cuvele vor avea o trapa ce se deschide, iar nada va pica pur si simplu. In jos. Cu monturile...alta poveste, uita-te pe www.carplounge.de , nemtii au doua variante ingenioase si usor de aplicat. E un filmulet de prezentare care zice tot. Avand 6 canale la RC, poti face o droaie de combinatii.
Ma bate insa gandul sa fac un sistem de nadire progresiva, cu golire treptata a cuvei in mars, si cu eliberare a monturii la golirea completa. Astfel, cand intinzi firul si recuperezi un pic, vei avea carligul in mijlocul darei de nada. Golirea progresiva? Exista deja solutii ( una chiar in Tm, al un domn pe nume Marcel Zgardea, cu surub-piulita). Eu ma gandesc la un surub fara sfarsit ( gen masina de carne).
#18
Postat 17 November 2007 - 07:47 PM
Sau sa pun ceva din seria 600 venti si reductoare? Elici de 50mm? Exista vreo regula? Banuiesc ca odata cu scaderea turatiei, trebuie sa maresti elicea, nu? Mi-s oleaca in ceatza... B) Daca aveti idee sau stiti ceva, nu tineti in voi! B)
Repet problema: trimaran, cca 650 x 460 x 230, motoarele in corpurile laterale, acumulator Pb 12V/10Ah
#19
Postat 18 November 2007 - 03:32 AM
#20
Postat 18 November 2007 - 07:53 AM
paulp, la 18 Nov 2007, 03:32, a spus:
Nu prea am loc, corpurile laterale au 60 mm latime la baza, si nu vreau sa depasesc gabaritul corpului cu elicea, ba voi pune si ceva grilaj de protectie. Dar probabil ca voi lua elici de 50, daca spui ca nu franeaza prea tare motorul. Mersi pentru sugestie!
Intrebare: motoarele 755/40 mai au nevoie de spira aceea de racire?
#21
Postat 18 November 2007 - 01:05 PM
#23
Postat 18 November 2007 - 09:59 PM
cu fundu'n sus:
Fisiere atasate
-
barca10.jpg (66.48K)
Number of downloads: 307
#24
Postat 18 November 2007 - 10:00 PM
Fisiere atasate
-
barca11.jpg (68.63K)
Number of downloads: 251
#25
Postat 18 November 2007 - 10:01 PM
Fisiere atasate
-
barca12.jpg (65.34K)
Number of downloads: 252
#26
Postat 18 November 2007 - 10:04 PM
Fisiere atasate
-
barca13.jpg (78.08K)
Number of downloads: 259
Aceasta postare a fost editata de teacher64: 18 November 2007 - 10:05 PM
#27
Postat 18 November 2007 - 10:33 PM
imi place. sunt curios cum o sa arate deasupra echipata cu cuve.
bravo si chef de munca de care eu am avut lipsa totala si nu am facut nimic la dulap 2
#28
Postat 19 November 2007 - 06:59 AM
mariandmd, la 18 Nov 2007, 22:33, a spus:
Si eu!!! :D
#29
Postat 19 November 2007 - 07:14 AM
pentru axele port-elice le pot folosi pe cele de la Atlantio, sau ma apuc sa fac altele? Am un mic atelier mecanic si n-ar fi o problema oleaca strungarie, doar ca nu stiu exact cum ar trebui sa arate unele "profi", cu rulmenti si simeringuri. O schita, ceva, sa ma ajutati?
Ce solutii recomandati pentru golirea cuvelor? De fapt, cred ca vor fi niste trape care se deschid sub cuve. Cuvele vor fi niste "troace" lungi, intre corpurile principale ale trimaranului. M-am gandit la capace articulate cu balamale, tinute in pozitie de cate un resort si sa le deschid actionand un servo. Stanga-dreapta. In pozitia neutra, de mijloc, a servo-ului, ambele capace inchise. Vreo idee mai simpla?
#30
Postat 19 November 2007 - 05:01 PM