Modelism - RHC Forum: ANALIZA CRASH CLINCENI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ANALIZA CRASH CLINCENI Piper Cub 2300

#31 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 05 April 2007 - 01:22 PM

Se pare ca m-ai inteles gresit Bogdane.
Asta am vazut-o pe dincolo la modele mari in special jeturi. n-am stat sa vad ce si cum si nici n-am intrebat. doar ce am furat cu ochiul.

Ceea ce am zis era tocmai ca sa nu apara pierderea totala a controlului. cade un receiver...nu-i bai il am pe altul cu care sa-mi fac treaba si sa aduc modelul jos in conditii cat decat de siguranta. Era doar o IDEE, o SUGESTIE pt mai incolo sa nu mai apara asa treburi urate....ca se putea termina mult mai rau.

de la zod citire:

"Se mixeaza gazul cu eleronul pe 2-3 receivere de preferat o combinatie intre PCM , QPCM, PPM si SPCM pentru ca la viteza mai mare eleronu are autoritate mai mare si ca atare trebuie sa se miste mai putin.."

Aici nu ma bag.

Ce zice John suna cam urat...treaba cu canalele.
0

#32 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2007 - 01:22 PM

John, la 5 Apr 2007, 12:46, a spus:

Au raspuns de 3 ori ca ei sint in 40 PCM.

Cine a raspuns? Nea Puiu nu cred ca putea raspunde altfel desi poate fi banuit ca la o anumita varsta mai incurca borcanele. Mircea stia, ca era cu Valterashu. Marinaru, nu se mai pune problema, el e inginer. Teo stia, ca el e modelist mare si se pricepe si la hovercrafturi. Cine mai era pe acolo, care nu stia despre ce e vorba? Sa stim, ca poate ne ferim de ei pe camp.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 05 April 2007 - 01:23 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#33 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2007 - 01:25 PM

Rares, la 5 Apr 2007, 13:22, a spus:

Aici nu ma bag.

da.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#34 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 April 2007 - 01:25 PM

BogdanStancu, la 5 Apr 2007, 14:22, a spus:

Marinaru, nu se mai pune problema, el e inginer.

Nu am fost de fatza frate!!! Io am vazut doar filmu!...ca de, oamenii mai si munceste la serviciu, care este ei, nu sta brambura pa campii!!!....si vezi ca se scrie "al constiintei"

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 April 2007 - 01:27 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#35 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 05 April 2007 - 01:31 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 09:04, a spus:

linkul pentru filmuletul cu zborul  pe youtube

http://www.youtube.c...h?v=Lp_VdnAwNco



nu se stie in ce motiv  am pierut comanda la eleroane.


- viraj + intrare in limita de viteza = angajare
... minutul 2.28 intri in viraj cu botul in sus
.... minutul 2.32 executi virajul foarte strins ... botul e tot in sus deci viteza cam pauza
.... minutul 2.34 avionul se angajeaza ....

Cam asta e filmul

M-am uitat atent la filmulet .... ce-ai patit tu am patit-o de multe ori cu aripa:
Baietii din Iasi iti pot comfirma ....
Mirel a patit-o asijderea chiar cu ez-ul cind nu-i mai trageau acumulatorii...

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 05 April 2007 - 01:37 PM

0

#36 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2007 - 01:33 PM

Marinaru, la 5 Apr 2007, 13:25, a spus:

Nu am fost de fatza frate!!!

ai fost de spate, ca ti se aude vocea, nu te mai ascunde, unde apare nen-tu esti si tu hop, top, sus in plop!
daca te afla nevasta mananci sandwichuri doua luni ...

...da, inca mai evaluez cu cine se acorda ala... acordeaza?... :)
0

#37 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 April 2007 - 01:34 PM

BogdanStancu, la 5 Apr 2007, 14:33, a spus:

ai fost de spate, ca ti se aude vocea,

ntz!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 April 2007 - 02:04 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#38 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2007 - 01:35 PM

Victoras care?
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#39 Useril este offline   John 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 29-May 02

  Postat 05 April 2007 - 01:39 PM

din pacate nu fac misto , Zodele, asa ca poti sa incepi sa plingi.

Pt Bogdan:
Raspunsul a fost dat de Teo (& company)
0

#40 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 05 April 2007 - 01:45 PM

BogdanStancu, la 5 Apr 2007, 13:22, a spus:

Marinaru, nu se mai pune problema, el e inginer.

Si Teo este unul in devenire.
Deci canalul Bega e de vina la numarul 40 - begamiash
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#41 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2007 - 01:57 PM

Nu mai continui sa sustin ceea ce nici eu nu credeam; banuiam ca Teo & co nu au nici un habar despre canale, la ei la poli au cam putine si alea inguste; am vrut doar sa spuna cineva neutru despre cine e vorba.
Stim ca(,) crashul ala nu a fost bruiaj, a fost defect de manuta si lipsa de experienta, dar asta se intampla cand te erijezi in mare conducator de osti si nu ai nici macar idee despre ce faci, nu accepti sfaturi, etc...
Vorba lui Pitts, Bravo!

Vorba mea: duminica la camp au fost multi, dar prea putini au intrebat la venire in ce canale se zboara. Noroc ca nu au fost crashuri majore, desi John a avut un incident. OAMENI BUNI, LUATI DE CITITI DESPRE FRECVENTE, luati de cititi despre regulamentul de la Clinceni si sa nu mai sustineti ca incercam sa limitam accesul vreunora acolo; vrem doar sa ne zburam linistiti modelele, fara pericole care vin din partea unor inconstienti.

Marinare, iar ai dreptate, e "al constiintei"!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#42 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 05 April 2007 - 02:10 PM

Na ca ma bag si eu. La faza cu frecventele am ramas masca :) .

Unde a gresit domnul Teo???
In primul rand nici macar nu trebuia sa ridice modelul de la sol cu:
1. motorul, muult prea mic,
2. acumulatorii aia nu i-as pune nici macar intr-un model jumatate ca dimensiuni, ce sa mai vb de curentii care trebuie sa-i debiteze si bineinteles ca nu pot,
3. implicit motor mic, elice prea mica.

Si in al 2-lea rand (nu ca as fi un mare expert) dar din film se vede clar ca a fost angajare.
0

#43 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 02:12 PM

Citeaza

din pacate nu fac misto , Zodele, asa ca poti sa incepi sa plingi.

Pt Bogdan:
Raspunsul a fost dat de Teo (& company)


nu stiu cine e john , dar ori face misto, ori trebuie sa isi puna aparat auditiv..

deci valteras a intrebat ce canal suntem, eu am zis ca suntem in 40mHz PCM, si l-am rugat sa astepte putin pana scot quartz-ul sa vad ce scrie pe el, pentru ca recunosc nu stiam exact ce canal era, pentru ca statia nu era a mea, api i-am zis lu' @valteras ca sunt pe canalu 56, iar el era pe un canal foarte apropiat.
am avut ceva bruiaj la sol, pentru ca mai pornea cateodata motorul din senin, dar la turatie minima :)
in rest nu am observat alte bruiaje la sol.

iar pentru 'expertii in vrie' de pe forum , nu cred ca aveti destula experienta cu acest tip de avion, si la aceste dimensiuni, ca sa puteti da un verdict corect.

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 05 April 2007 - 02:19 PM

0

#44 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 05 April 2007 - 02:18 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 14:12, a spus:

am avut ceva bruiaj la sol, pentru ca mai pornea cateodata motorul din senin, dar la turatie minima :)
in rest nu am observat alte bruiaje la sol.

Daca tot a aparut afirmatia asta eu ti-as da alt raspuns.
VEZI CE AM SCRIS MAI SUS.

Si ca sa ma mai completez, inteleg ca nu ai folosit acumulator separat pe receptie, ceea ce inseamna CEA MAI MARE GRESEALA.

Aceasta postare a fost editata de WarMK: 05 April 2007 - 02:21 PM

0

#45 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 05 April 2007 - 02:21 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 14:12, a spus:

nu stiu cine e john , dar ori face misto, ori trebuie sa isi puna aparat auditiv..

e un baiat care vine din cand in cand sa zboare pe acolo, cu tot felul de improvizatii...

nu prea se pricepe, asa ca, probabil, sigur n-a inteles ce-ai zis tu....
0

#46 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 02:27 PM

Citeaza

2. acumulatorii aia nu i-as pune nici macar intr-un model jumatate ca dimensiuni, ce sa mai vb de curentii care trebuie sa-i debiteze si bineinteles ca nu pot,

de unde stii tu? ai pus aparatu' de masura pe el sa vezi?
nu ai vazut ce am scris, ca am facut test la sol cu 2 acumulatori de 4000mAh legati in paralel, deci 8Ah, si am masurat tensiunea. dupa 10 min e functionare, cu mansa de gaz la 70%, tensiunea a scazut de la 19,6v pana pe la 17v.
0

#47 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 05 April 2007 - 02:28 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 14:12, a spus:

deci valteras a intrebat ce canal suntem, eu am zis ca suntem in 40mHz PCM, si l-am rugat sa astepte putin pana scot quartz-ul sa vad ce scrie pe el, pentru ca recunosc nu stiam exact ce canal era, pentru ca statia nu era a mea

foarte tare si asta!
0

#48 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 05 April 2007 - 02:28 PM

Mai omu tu nu intelegi, eu m-am "jucat" cu tipul ala de acumulatori si nici macar pt telefon nu sunt buni.

Daca vrei, da-mi tipul motorului sau toate datele si-ti spun exact ce potential are.

Aceasta postare a fost editata de WarMK: 05 April 2007 - 02:31 PM

0

#49 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 02:35 PM

motoru e un outrunner mare: Motor Brushless Roxxy 5065/09

dupa cum se vede si in film , sunt de acord ca tractiunea e cam mica, dar asta poate insemna ca nu avem volti destui. ar mai trebui o celula. totusi a decolat pe o distanta acceptabila, si fara flaperoane
nu stiu ce teste ai facut tu, dar ce poate fi mai conclucent decat testul acumulatorilor cu motorul?? chiar daca este la sol
0

#50 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 02:38 PM

si i va rog sa va dati cu parerea doar cei care zburati aeromodele de peste 2m anvergura, cu aripa parasol

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 05 April 2007 - 02:39 PM

0

#51 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 April 2007 - 02:39 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 15:12, a spus:

iar pentru 'expertii in vrie' de pe forum , nu cred ca aveti destula experienta cu acest tip de avion, si la aceste dimensiuni, ca sa puteti da un verdict corect.

adica vrei sa spui ca nu era vrie sau ce?
daca era mai sus apucai sa vezi ce figura frumoasa e vria...poate chiar apucai sa redresezi!
flying is my life...
0

#52 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 02:40 PM

si daca a fost pur si siplu o problema la un servo de pe eleron??
pentru curiozitatea mea, si linistea voastra sufleteasca, o sa repetam experimentul dar la o inaltime mult mai mare.
deci valteras a gasit ca nu functiona un servo, iar cablul era desprins. se poate sa fi fost de la crash, dar cum se poate sa se strice avand in vedere ca aripile erau perfect intacte. iar singurul damage a fost ca s-au desprins panourile, si s-au indoit tevile

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 05 April 2007 - 02:43 PM

0

#53 Useril este offline   John 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 29-May 02

Postat 05 April 2007 - 02:41 PM

pt .speedy400

Faza cu verificatul cuartului a fost dupa ce a intrebat Valteras de 4 ori in ce canal sinteti.
Cind a vazut ca habar nu aveti ce este ala canal radio (in urma raspunsului dat de voi) , ti-a cerut sa te uiti pe cristalul de quartz care se afla in interiorul modulului.

Ai avut ceva bruiaj pt ca in timp ce voi va probati modelul la sol in canalul 56, Valterasul isi zbura planorul si folosea canalul 55. Asa ca .......................

Asa ca sa nu o mai dam de gard.

A doua problema de care ar trebu sa tii cont:

Esti foarte tare daca ai reusit sa angajezi un Piper si sa il mai si prabusesti.
Pe viitor daca repari modelul , si este bine centrat , cind o sa fii la anaghie nu trebuie decit sa iei mina de pe manse pentru ca un Piper are propria personalitate, si crede-ma , se va redresa singur, va ateriza singur ( e drept mai departe) , iar tu nu trebuie sa faci nimic, doar sa nu il deranjezi.

Cu stima ,
John

Aceasta postare a fost editata de John: 05 April 2007 - 02:48 PM

0

#54 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 02:48 PM

probabil ca valteras il intrebase pe colegul meu Victor, si eu nu am auzit, dar cand m-a intrebat, eu i-am raspuns..canalul 56.
nu mi-e cerut el sa ma uit, la cristal, eu am facut-o.

dupa cum spui, sunt foarte tare ca am reusit sa angajez un piper, dupa ce am zburat 2 minute cu el, fara sa incerc vreo acrobatie. si eu ma mir ca un model asa de mare si usor, si teroretic foarte stabil, s-a angajat asa brusc. eu raman la parerea ca a fost de vina servo
0

#55 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 05 April 2007 - 02:53 PM

Motorul si elicea aia nu trag mai mult de 2,8kg.
Din cate am vazut din pozele de la constructie, regulatorul e cam mic de aici si problemele cu pornitul si opritul motorului, il suprasolicitai.
Regulatorul se incalzea pe partea cu sursa stabilizatoare (5V) pentru receptie/servo, ca tu ai folosit acolo servo standard sau mari, si de aici probleme cu alimentarea sau "probleme cu diverse servo-uri".
LA MODELE ATAT DE MARI SE FOLOSESTE ALIMENTARE SEPARATA DINTR-UN PACK DE 4/5 CELULE PT RECEPTIE/SERVO.

Si cu chestia " si i va rog sa va dati cu parerea doar cei care zburati aeromodele de peste 2m anvergura, cu aripa parasol" ce vrea sa insemne???
Tu ai GRESIT GRAV cand te-ai hotarat sa faci un model electric cu componente indoielnice calitativ, si fara sa dimensionezi componentele corespunzator.

Aceasta postare a fost editata de WarMK: 05 April 2007 - 02:54 PM

0

#56 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 02:55 PM

inca ceva important de mentionat!! am folosit prelungitoare de cablu cu ferite la servourile de pe aripa, dar fara sa le asigur cu varnis termocontractant, iar cand am scos aripile din masina, a trebuit sa balanganim aripile ca sa scoatem cablurile, care erau cu ferite, deci probabil iesise putin din mufa de la prelungitor, si nu mai facea contact bun.

in zbor am folosit cel mai mult eleroanele si profundorul!! deci 3 servo, si alea rar, doar in viraje, pentru ca era f stabil. directia de vreo 5 ori, dar raspundea destul de agresiv
am testat si regulatoru la sol sa vad daca se incalzeste, miscand toate servourile , timp de vreo 3-4 minute, si s-a incalzit putin.
regulatorul este cel recomandat de robbe pentru acest tip de motor
cum ai ajuns la concluzia ca motorul cu elicea aia trag max 2,8 kg?? eu l-am testat la sol cu cantar de piata cu arc si arata 2,5 kg

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 05 April 2007 - 03:17 PM

0

#57 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 05 April 2007 - 02:56 PM

Pai mai frate tu spui sa nu-si mai dea cu parerea decat experti dar tu dai cu mucii'n fasole post dupa post.
0

#58 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 April 2007 - 02:59 PM

ce e aia "fetire"?
PS: ai vreo asigurare de viata BUNA care sa te scopere si in cazut in care isi explodeaza casa ca ai peticit furtunul de la aragaz cu scotch? totusi ai (ma rog ai avut) un model de mare si de cateva Kg bune iti dai seama daca dadeai cu el in cap cuiva ce se intampla?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#59 Useril este offline   speedy400 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 230
  • Inregistrat: 23-January 06

Postat 05 April 2007 - 03:05 PM

am corectat, am scris in graba. vad ca iti place sa te legi de orice detaliu.
dar tu ai asigurare de viata BUNA?? cati dintre cei care zboare modele mari la Clinceni au asigurare de viata??

propun mutarea acestor posturi la un subiect separat, mai precis la tomberon :)

ps:

Citeaza

PS: ai vreo asigurare de viata BUNA care sa te scopere si in cazut in care isi explodeaza casa

ce e aia 'scopere' si 'in cazut'
cine 'isi expodeaza casa'
vroiai sa scrii 'iti'
mai stii limba romana?? :)

Aceasta postare a fost editata de speedy400: 05 April 2007 - 03:08 PM

0

#60 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 April 2007 - 03:06 PM

speedy400, la 5 Apr 2007, 16:05, a spus:

cati dintre cei care zboare modele mari la Clinceni au asigurare de viata??

nici cu gandul nu gandesti !
flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro