Modelism - RHC Forum: Energie alternativa ecologica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Energie alternativa ecologica Pentru locuinta permanenta

#421 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 02 August 2009 - 06:39 PM

Pardon, am scris prostii la becul economic, era 25 W .

Instalatia am facut-o mai mult ca proba de anduranta, cicluri, etc. sa vad daca s-ar merita in timp, trecerea a cel putin jumatate din consumul casei pe solar+ eolian.

Mini instalatie eoliana, am in gand la teste pentru anul viitor, dar va fi pentru cel putin un televizor, ca si consumul si cerinta de productie sa fie ceva mai mare.

Stiu ca exista diferenta de lumina fata de bec 100 W, inca foarte mare, dar consumator mai mare de atat nu as pune, mai ales ca vor fi 2 neone + 30 LED-uri pe capul aceleasi baterii de 8 Ah si se pare ca produc destula lumina pentru a nu-ti baga degetul in ochi, deci as fi putut trece mai demult pe becuri economice de putere mica, dar unii se trezesc prea tarziu.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 02 August 2009 - 06:44 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#422 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2009 - 05:55 PM

Exact acelasi scop il are si a mea , doar ca este la o scara ceva mai mare . De amortizare nici vorba cu o instalatie independenta . Never ever , la pretul actual al echipamentelor si curentului .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#423 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 09 August 2009 - 01:54 PM

Observ ca vorbiti despre leduri plus consum redus multi au cautat pe net si au expus ideile altora dar vad ca acest topic e plin in mare doar de cuvinte si mai putine fapte . Legat de ledui ... multi nu au gasit schemele sau nu s-au expus ca sa-si faca toti montajele si sa scape de consumul usturator de mare. Multi colegi alimenteaza ledurile prin transformator si tot se ard intr-un scurt timp aici nu va spun de ce cautati chiar daca sunt alimentate in D.C. . Eu va propun alta idee si simpla de realizat dar care urca la 200-400 de lei (cam scump) montajul si anume realizarea unei baghete de 102 de leduri albe monocelula sau cu patru celule ( consuma cam 0,3 W plus genereaza lumina cat un bec de 1W doar un led de genul ) . Ideea e sa se alimenteze direct de la 220 se redreseaza se filtreaza urca tensiunea la 316 V aproximativ 320 V plus asadar tensiunea pe fiecare led o sa fie de 3,1-3,2V la un curent 20mA monocelula sau 100mA led cu 4 celule. Consumul o sa fie de 4W4 pentru cele monocelula sau 22W pentru cele cu 4 celule. Acuma depinde de ce lux de lumina doriti.
Vad ca va dati cu parerea despre hho... si expuneti parerile altora dar nu ati realizat nici unu experimental asa ceva ... ar trebui dezbatut pe larg cum se poate obtine acest gaz in canitati mari din apa cu energie foarte mica si asta nu prin principiul eletrolizei ( cel banal care consuma mult si nu obti mai nimic ).
Cine obtine 10L/minut gaz poate alimenta cu usurinta un motor auto de 60-100 cp.
0

#424 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 August 2009 - 05:25 PM

Si decat atatea LED-uri....apropos cum limitezi curentul daca creste tensiunea de la retea?....nu-i mai bun un bec economic? Nici lumina data de LED nu mi se pare acceptabila.
Daca se va descoperi un procedeu de a separa hidrogenul de oxigen cu consum mai mic de energie decat se va obtine prin arderea hidrogenului rezultat umanitatea va fi salvata. Dar, din pacate, cel putin mie, imi suna a perpetuum mobile.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 August 2009 - 05:26 PM

0

#425 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 09 August 2009 - 08:12 PM

Vezi postareaadrian82, la Aug 9 2009, 02:54 PM, a spus:

Observ ca vorbiti despre leduri plus consum redus multi au cautat pe net si au expus ideile altora dar vad ca acest topic e plin in mare doar de cuvinte si mai putine fapte .


Ai mare dreptate! Lumineaza-ne si pe noi cu ceva concret.
Buna ideea cu cele 102 LED-uri albe... Presupun ca trebuiesc inseriate. Pe langa avantajul pretului (cel de 400 ca sa includem aici si partea de alimentare) alt mare avantaj ar fi ca e suficient sa se arda un LED si apelam la mama Omida sa-l gaseasca in acelasi an.

Ca sa revin la ceva concret, am facut la o casa o improvizatie cu LED-uri si inca functioneaza, nu s-a ars nimic. Mai e timp. E luminata toata fatada si arata binisor. Alimentarea e dintr-un alimentator din acela ieftin, cu mai multe iesiri, de 4-5 lei, setat pe 3V. O sa incerc sa masor intr-o noapte consumul. Cred ca nu scoate 3V, o sa masor si asta. Cred totusi ca 100 LED-uri ar fi prea mult acolo. Si ar fi neplacut sa ma urc cu scara la 6 m, sa stau sa verific pana dau de cel ars daca e cazul.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#426 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 09 August 2009 - 10:17 PM

calculat corect nu are cum sa se arda ! La multi asa s-a manifestat si s-a ars. Se mai poate monta diode zener pe fiecare led in parte dar se mareste gabaritul . Combinatie de serie paralele creste curentul si trebuie piese de gabarit mare. Plus 102 leduri superflux cu 4 cipuri pe led o sa genereze 1020 de lumeni fiindca fiecare led genereaza 10 lumeni iar curentul prin tot sirul de leduri nu o sa fie mai mare de 75-80mA iar puterea consumata e in jur de 17-18W.
Asa ceva am vazut expus de o firma care pune in vanzare aceste bagete de leduri superflux fara transformatoare si alte consumatoare de energie aceste baghete loau locul lampilor florescente ... se mai poate reduce din leduri prin consensatoare numai ca trebuie calculata capacitatea in functie de tensiunea necesara alimentari numarului redus de leduri si asta in curent alternativ.
Se stie cel mai tare traf are randamentul de 70-80% si acesta bobinat pe un tor de ferita si tot pica pe el cel putin 20% ... unde e randamentul la consum ? Fiiindca multi asta doreste sa alimenteze la tensiune joasa prin traf dar nu ia in calcul pierderile, asadar mai bine ramenti pe lampi .
Vedeti ca ledurile suporta tensiuni inverse maxim 5V sa nu va plangeti de ce s-au ars chiar si in C.C. daca riplu de retea nu e redus sub 5V.
Se mai poate realiza un stabilizator de C.C. la 310V si acesta alimentat din 220V deoarece reteaua are tensiune variabila implicit caderea de tensiune pe stabilizator o sa fie foarte mica plus protectia ledurilor sporeste si prin asa ceva . Dupa mine sunt o multitudine de aplicati si de scheme realizate probate numai sa ai vointa sa incerci.
Daca folosesti bateri solare impreuna cu regulatoare de incarcare a unor bateri auto se pot folosi ledurile la 12V inclusiv marea majoritate a aparaturi eletronice aici includem laptopurile - televizoarele lcd (cele pe tub necesita un convertizor pentru 100V pe partea de inalta a tubului) radio si ce ar mai fi deci alimentate la 12V. Pana si in televizoarele lcd daca se dau jos lampile de inalta si se monteaza leduri superflux consumul scade vertiginos iar iluminarea creste... asa ceva am facut eu la laptopul meu din 70W s-a redus la 55W. Cam asa se face exonomie ca tot se vorea pe acest topic despre economie :blink:
0

#427 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 09 August 2009 - 10:53 PM

Vezi postareaadrian82, la Aug 9 2009, 10:17 PM, a spus:

Se stie cel mai tare traf are randamentul de 70-80% si acesta bobinat pe un tor de ferita si tot pica pe el cel putin 20% ... unde e randamentul la consum ?


M-ai spart...
Dupa cum stii, randamente asa de proaste aveau transformatoarele doar pe vremea cand se foloseau miezurile de lemn. De asemenea, dupa cum bine stii, miezurile de lemn nu se mai folosesc pentru ca au un dezavantaj: plutesc in uleiul de racire :blink:
0

#428 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 August 2009 - 01:27 AM

Vezi postareaadrian82, la Aug 9 2009, 10:17 PM, a spus:

calculat corect nu are cum sa se arda ! La multi asa s-a manifestat si s-a ars. Se mai poate monta diode zener pe fiecare led in parte dar se mareste gabaritul . Combinatie de serie paralele creste curentul si trebuie piese de gabarit mare. Plus 102 leduri superflux cu 4 cipuri pe led o sa genereze 1020 de lumeni fiindca fiecare led genereaza 10 lumeni iar curentul prin tot sirul de leduri nu o sa fie mai mare de 75-80mA iar puterea consumata e in jur de 17-18W.
Asa ceva am vazut expus de o firma care pune in vanzare aceste bagete de leduri superflux fara transformatoare si alte consumatoare de energie aceste baghete loau locul lampilor florescente ... se mai poate reduce din leduri prin consensatoare numai ca trebuie calculata capacitatea in functie de tensiunea necesara alimentari numarului redus de leduri si asta in curent alternativ.
Se stie cel mai tare traf are randamentul de 70-80% si acesta bobinat pe un tor de ferita si tot pica pe el cel putin 20% ... unde e randamentul la consum ? Fiiindca multi asta doreste sa alimenteze la tensiune joasa prin traf dar nu ia in calcul pierderile, asadar mai bine ramenti pe lampi .
Vedeti ca ledurile suporta tensiuni inverse maxim 5V sa nu va plangeti de ce s-au ars chiar si in C.C. daca riplu de retea nu e redus sub 5V.
Se mai poate realiza un stabilizator de C.C. la 310V si acesta alimentat din 220V deoarece reteaua are tensiune variabila implicit caderea de tensiune pe stabilizator o sa fie foarte mica plus protectia ledurilor sporeste si prin asa ceva . Dupa mine sunt o multitudine de aplicati si de scheme realizate probate numai sa ai vointa sa incerci.
Daca folosesti bateri solare impreuna cu regulatoare de incarcare a unor bateri auto se pot folosi ledurile la 12V inclusiv marea majoritate a aparaturi eletronice aici includem laptopurile - televizoarele lcd (cele pe tub necesita un convertizor pentru 100V pe partea de inalta a tubului) radio si ce ar mai fi deci alimentate la 12V. Pana si in televizoarele lcd daca se dau jos lampile de inalta si se monteaza leduri superflux consumul scade vertiginos iar iluminarea creste... asa ceva am facut eu la laptopul meu din 70W s-a redus la 55W. Cam asa se face exonomie ca tot se vorea pe acest topic despre economie :angry2:

Este stupefiant. Oare ce parere ar avea ministrul invatamantului? Este posibil ca un cetatean sa scrie, in anul 2009, cu atatea greseli de ortografie? Eu ma simt jenat....
Latura tehnica o lasam deoparte. Oricum nu mai conteaza.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 August 2009 - 01:28 AM

0

#429 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 August 2009 - 05:57 AM

Parerea ministrului nu conteaza aici pe forum, doar a celor care care citesc si scriu aici.
20%warn pentru Adrian82.
flying is my life...
0

#430 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 10 August 2009 - 05:24 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Aug 10 2009, 06:57 AM, a spus:

Parerea ministrului nu conteaza aici pe forum, doar a celor care care citesc si scriu aici.
20%warn pentru Adrian82.

mutumesc frumos observ ca romanul apreciaza cum se scrie cum se citeste dar e afon pe partea tehnica imi pare rau dar asta cred pacat .

Revenind la subiect am facut circuitul eletronic asa cum am expus mai sus am folosit 107 leduri superflux piranha cu lupa si pe care le-am alimentat la 220V . Curentul prin leduri a fost ales de 20mA iar consumul total din retea cu aproximatie 7W pot spune cu certitudine ca face lumina mult mai puternic decat un bec de 100W. Schema nu o voi posta din cauza critici aduse ... poate androneasca o sa va expuna schema cu alimentare direct din 220V.
0

#431 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 August 2009 - 06:33 PM

Daca imi permiti un pronostic....ca un afon ce sunt....Ai folosit un generator de curent constant. Ar fi singura solutie profi. Celelalte solutii de a limita curentul (rezistente, condensatori, etc. ar fi, daca imi permiti o licenta poetica, de ordinul doi. Cum ai masurat fluxul luminos nu stiu. Temperatura de culoare este acceptabila?
0

#432 Useril este offline   ovi_m 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 20-November 06

Postat 10 August 2009 - 08:49 PM

Am cautat info despre led-urile la care se face referire. Fluxul luminos maxim declarat pentru un curent apropiat de cei 20mA este in jur de 3lm/LED. La 107 LED-uri vin vreo 320lm.
Tocmai am cumparat niste becuri economice de 24W (aproximativ echivalente cu cele cu incandescenta de 100W), specificate la 1200lm. Cam mare diferenta, ca sa se poata spune ca tot ansamblul de semiconductoare lumineaza mult mai puternic decat un bec de 100W.
Apropo de temperatura de culoare, eu m-as feri de LED-urile cu lumina alb-crud. Exista ceva cercetari cu privire la riscurile asupra ochiului a unei lumini cu lungime de unda mica (LED-urile cu pricina au o tenta albastra).

ovi
0

#433 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 22 August 2009 - 09:14 AM

merita LED-uri acolo unde-s suficiente puteri mici, pana in 1-2 watt. Iluminat de veghe, lampa de citit, de scara, drumu pana la wc si frigider sa nu te doara capu noaptea c-ai aprins fluorescentu de mii de lumeni.
0

#434 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 03 October 2009 - 12:14 PM

Interesant tot ce-am citit pe aici. Iata ce propun eu; o solutie pt. marirea COP-ului unui obisnuit aparat de aer conditionat (cu 2 module; unul interior iar celelalalt exterior);aceasta modificare va fi facuta numai pt. funct. pe incalzire (pt. sezonul rece).
Considerente: se stie ca la temperaturi joase exterioare aceste instalatii au randamente proaste si la -5 gr. C (parca) nu mai fct deloc (parca am citit pe undeva ca au aparut unele modele care lucreaza la temp. mai joase.)
Ideea; se ia un modul exterior si se fac modificarile urmatoare:
- pozitia de lucru se va schimba; va lucra cu partea de ventilatie in jos si cu comresorul in sus.
- se demonteaza compresorul si se remonteaza in asa fel incat sa fie in noua pozitie la fel cu cea anterioara.
- se demonteaza motorul, ventilatorul si circuitul electric aferent.
- se va introduce acest modul cu grija intr-un vas cu apa pana la nivelul compresorului si a instalatiei electrice.
- acest vas va fi asezat intr-o gaura in pamant , acoperita bine si izolata termic (cu adaptare, intr-o fantana; in acest caz va fi nevoie ca vasul sa fie etansat).
- optional se va monta o pompa (de putere mai mica decat a ventilatorului, daca se poate!) pe vas (in exterior) care sa traga apa de jos si sa o trimita in sus (circulatie in vas) -aceasta circulatie poate apare natural -apa calda incalzita de pamant se duce in sus iar cea rece (racita de modul) vine in locul ei - in cazul montarii in fantana nu cred ca este nevoie de pompa.
- vasul va fi paralelipipedic sau cilindric in lungime de cca 1m (chiar si 2m) si in diametru cca 0,5 m (sa incapa modulul pe verticala) si va fi asezat in pozitie verticala.
- se va prelungi circuitul de freon stiind ca rezerva din fabrica ajunge pt. cca 5m.
DACA ce propun eu ar functiona, cu 2, 3 astfel de aparate modificate s-ar putea asigura incalzirea pe timp de iarna a unei case de cca 150 m.p. (daca ma gandesc bine ar merge si pt. racoare cu mici modificari- se va lega pe circuitul (automatizat) al ventilatorului pompa; care pompa isi va modifica sensul (aspiratia devine refulare si ref. devine asp.) pt. regimul de racoare.
- Nu stiu ce fel de pompa poate fi aceea!
- daca automatizarea initiala a A.C. este compatibila cu aceasta ,,pompa de caldura'' nu va fi nevoie de modificari ale automatizarii - eventual se poate construi una adecvata.
Avantaje - aceasta ,,pompa de cadura'' ar fi mai ieftina si mai economicoasa decat un A.C.
Aceasta provocare este, cred, un motiv de a continua acest topic interesant.
0

#435 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2009 - 12:27 PM

La ceva de genul asta m-am gandit si eu , dar cu unitatea externa ingropata sub pamant , pt o singura camera si cu schimbator de caldura direct - aer sol . Daca se vor mentine preturile la pompe termice atunci asta o sa fie alegerea mea
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#436 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2009 - 01:04 PM

Mamaaaaa! Nu v-a spart ideea capul? Lucrez in domeniu de vreo 11 ani si nu e chiar asa simplu! Daca vreti sa modificati un AC clasic in pompa de caldura folosind ca sursa de caldura solul, aveti nevoie de un schimbator de caldura freon- apa, o pompa de circulatie, un vas de expansiune si o serpentina din teava de polietilena neagra ingropata in pamant. Circuitul frigorific trebuie modificat (adica la un split normal trebuie desfiintata valva unisens si capilarul scurt) pt. a schimba regimul termodinamic in mod incalzire- temperatura de vaporizare pozitiva, nu negativa. Schimbatorul de caldura e usor de construit, aveti nevoie de 3m teava cupru cu d=22mm si 2 m teava cu d=16mm pe care le bagati una in cealalta. Prin teava de 22 va circula apa iar prin cea de 16 freonul, lungimea de 3m fiind suficienta pt 12.000 Btu.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#437 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 03 October 2009 - 01:13 PM

Am vazut postata aici o foto a unui dispozitiv numit Aquaflector - cred ca asa ceva voi incerca si eu. Ce credeti? ar merge si o eoliana montata tot acolo, pe acelasi cadru sa preincalzeasca apa care alimenteaza C.T.? Desigur se va asigura izolatia termica pe timp de iarna.
Avantaje - se foloseste acelasi cadru (eventual intarit).
- se stie ca la o eoliana energia electrica produsa are valori foarte diferite intr-un interval de timp mic - la aceasta aplicatie nu e nevoie de regulatoare, baterii s.a.- un simplu incalzitor electric sau mai multe (dimensionare corespunzatoare) cuplat / cuplate la bornele generatorului ar fi suficient.
0

#438 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2009 - 01:35 PM

Vezi postareaMLGore, la Oct 3 2009, 01:04 PM, a spus:

Mamaaaaa! Nu v-a spart ideea capul? Lucrez in domeniu de vreo 11 ani si nu e chiar asa simplu!

Si cate instalatii ai facut ?

Ce spun eu este simplu si porneste de la o idee cat se poate de simpla , unei unitati externe nemodificate sa-i livrezi aer mai cald decat afara . Asta nu-i chiar asa de complicat , nu ?
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#439 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 03 October 2009 - 01:41 PM

D-le ML Gore, cu toata stima, va aduc la cunostinta ca rostul celor scrise de mine este chiar asta; de a veni si altii cu multa experienta in domeniile respective, sa propuna, sa critice (dar nu chiar asa ca dv.!), sa-si ,,dea cu parerea" cum se spune.
Mi-am amintit acum de-o gluma; cica un ceferist care iesea la pensie si era sarbatorit a intrebat pe un fost coleg de-al sau, prezent la manifestare, de ce a lovit el cu ciocanul in rotile trenului atata amar de vreme!
Sper ca nu se supara nimeni dar d-le ML Gore lucrati de 11 ani in domeniu si mi-ati acordat, acolo, un minut, doua sa-mi inodati urechile. Fiti, va rog, mai explicit; fiti sigur ca voi tine cont de sfaturile dv.
0

#440 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 03 October 2009 - 11:47 PM

@MLGore.La aerul conditionat ma indoiesc ca temperatura de evaporare sa fie negativa pt. ca atunci ar fi congelator nu a.c.Din cate stiu eu temperatura de evaporare este de +5 grade ,nu?
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#441 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 04 October 2009 - 10:36 AM

Eu zic sa luati de buna ce a scris colegul nostru, MLGore.Ii puteti reprosa modul in care a formulat raspunsul ,nu insa si continutul tehnic al raspunsului .Probabil ca dansu a fost deranjat de usurinta si modul simplist, in care abordati problema . Adevarul e ca priviti treaba mult prea simplist , dar compensati pe deplin la abordarea tehnica de realizare.
Deci optim e sa faceti un schimbator, asa cum a indicat colegul Gore,plus modificarile indicate.Daca nu vreti sa faceti asa , cel putin documentati-va asupra modului de realizare a pompelor de caldura, in fapt ,la sfarsit, tot la solutia lui veti ajunge.
0

#442 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 04 October 2009 - 01:23 PM

Corect d-le Rasputin dar va rog pe dv. sa descrieti cum trebuie facut pentruca eu am inteles ca dv. acum stiti. Eu am detaliat, asa cum m-am priceput, si nu inteleg propunerea d-lui ML Gore.
Propunerea mea a fost facuta pe niste observatii si niste cunostinte. Va rog scrieti punct cu punct la fiecare propozitie de-a mea (sau fraza) unde e gresit, ce trebuie modificat si cum sa fac. Va multumesc amandurora. Din descrierea d-lui ML Gore inteleg ca trebuie o noua instalatie, de ce nu se poate modifica cea existenta nu ne spune. Oare e vre-un conflict de interese?
E chiar o idee asa de trasnita incat sa-l determine pe d-l ML Gore la o asa reactie? Personal ma bucur si pt. asta!. Salutari.
0

#443 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 October 2009 - 12:14 PM

Fratilor, nu vreau sa va critic ideea iar prima propozitie din postul meu se dorea a fi o gluma, nu o critica. Ca principiu, ideea voastra e buna si realizabila, dar nu cum vreti voi. @ Ahernar: Deacord cu tine, solul e mai cald, dar cum crezi ca va circula aerul daca tu ingropi aparatul. Ai nevoie de un sistem care sa-ti colecteze caldura dintr-un volum mai mare de pamant, simpla ingropare nu-i suficienta.
@nicolas: si tu ai dreptate, dar numai cand aparatul functioneaza in mod racire, cand functioneza pe incalzire, temperatura de vaporizare trebuie sa fie negativa altfel nu poti prelua caldura din aer cand acesta are -5 grade.
@gica: ca sa pot sa va indrum cu sfaturi, trebuie sa-mi spuneti la ce nivel se situeaza cunostintele dumneavoastra de termotehnica si masini frigorifice pentru a sti cum sa ma exprim.

Pentru toti: Reusita unui astfel de proiect se va concretiza doar daca obtineti un randament frigorific de cel putin 3 iar acest lucru e posibil doar printr-un calcul riguros al instalatiei. Daca nu ajungeti la respectivul randament, e mai ieftin sa va incalziti electric. Bineinteles, cand am facut afirmatia anterioara, am tinut cont si de amortizarea instalatiei.

Ca exemplu practic: Socrul meu isi face o casa iar de instalatii ma ocup eu. Dupa doua saptamani de calcule am ajuns la concluzia ca cel mai bine o incalzesc cu lemne, cu o centrala cu gazefiere, in conditiile in care pompa mea de caldura e aproape gratis, COP-ul teoretic iesise undeva la 3,8-4, iar ventiloconvectorii ii cumparam la un pret un pic peste un banal calorifer de tabla.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#444 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 October 2009 - 01:11 PM

Eu ziceam ceva si de un schimbator de caldura aer sol ,normal ca ar fi prostie monumentala doar sa ingrop AC-ul :) . Ceva de genul asta :(atasament)
Dar trebuie calculat , sa vedem ce dimensiuni sunt necesare pt a asigura schimbul de caldura , factorii sunt suprafata totala a conductelor si materialul din care sunt facute , volumul de aer din sistem nu stiu in ce masura si viteza aerului , daca ce asigura ventilatorul unitatii e suficient sau nu . Fata de una cu apa avantajul ar fi faptul ca se foloseste AC-ul adica practic o pompa mai ieftina si nu exista problema etansarilor si pericolul scurgerilor , dezavantajele - tubulatura mult mai voluminoasa , nu se poate scala usor pt mai multe camere (aerul este oricum un agent termic de toata jena ).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: schimbator.JPG

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#445 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 October 2009 - 07:00 PM

Vezi postareaAhernar, la Oct 5 2009, 02:11 PM, a spus:

Eu ziceam ceva si de un schimbator de caldura aer sol ,normal ca ar fi prostie monumentala doar sa ingrop AC-ul :) . Ceva de genul asta :(atasament)
Dar trebuie calculat , sa vedem ce dimensiuni sunt necesare pt a asigura schimbul de caldura , factorii sunt suprafata totala a conductelor si materialul din care sunt facute , volumul de aer din sistem nu stiu in ce masura si viteza aerului , daca ce asigura ventilatorul unitatii e suficient sau nu . Fata de una cu apa avantajul ar fi faptul ca se foloseste AC-ul adica practic o pompa mai ieftina si nu exista problema etansarilor si pericolul scurgerilor , dezavantajele - tubulatura mult mai voluminoasa , nu se poate scala usor pt mai multe camere (aerul este oricum un agent termic de toata jena ).



Desenul ala (ca multe altele luate de pe net) reprezinta ideea cuiva care nu a analizat problema dpdv economic. Pt. a transporta aceeasi cantitate de caldura, daca folosim ca agent apa, vom avea nevoie de un debit volumic orar mult mai mic decat daca folosim aer. Asta implica conducte de diametre mai mici, implicit costuri mai mici. Un ventilator de split nu o sa poata niciodata sa circule aerul prin zeci de metri de tubulatura datorita disponibilului mic de presiune(3-6 Pa), asta presupune inlocuirea lui cu un ventilator care sa aibe acelasi debit dar un disponibil de presiune mult mai mare, ventilator care costa cat split-ul de cele mai multe ori. De modificarea dispozitivului de laminare freon, tot nu scapi, altfel, cum am mai spus, daca lucreaza tot la temperaturi de vaporizare negative, gheata pe vaporizator va apare in continuare iar aparatul va avea nevoie in continuare de degivrare. Singura metoda fezabila este cea cu utilizarea apei pe post de agent termic secundar.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#446 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 October 2009 - 10:22 PM

salut,

exista cateva sisteme de racire/incalzire/aerisire ce circula aer prin sol. Acestea chiar daca nu asigura decat in anumite cazuri intregul necesar de incalzire si racire, totusi pot realiza o economie semnificativa.

Unul foarte simplu folosit in tarile nordice este un tunel subteran prin care este tras aerul pentru aerisire. "Tunelul" poate fi format din mai multe tevi paralele a.i. se asigura o suprafata mare de transfer termic cu pierderi minime in ventilatie.

Vara se realizeaza racirea aerului fara a fi necesar aerul conditionat. Iarna - in noptile cu ger - aerul ce vine prin tunel este mai cald decat cel de afara si astfel pierderile prin ventilatie sunt semnificativ mai mici.

------------------
Variante avansate sunt PAHS - (Passive Anual Heating Storage - care duce arhitectura la extrem) sau Annualized Geo Solar care se aplica la case putin mai "normale".
Acestea stocheaza caldura/frig in sol in sezoanele opuse si tind sa acopere necesarul de incalzire pe intreg sezonul rece si eventual spre sfarsitul acestuia cu ajutorul pompelor de caldura cu sursa aer.

-------------------

In Germania am aflat de un sistem pentru mentinerea unei sere deasupra temperaturii de inghet - solul serei este "suspendat" pe boltari culcati care prin structura lor formeaza un gol cu suprafata mare de schimb termic. Acest gol este ventilat in timpul zilelor insorite cu aerul incalzit ce se ridica in partea de sus a serei. Astfel noaptea solul este suficient de cald ca sa nu inghete, iar in putinele nopti extrem de geroase caldura este scoasa din subsol prin ventilatie activa.

O astfel de sera poate fi cuplata cu o pompa de caldura pentru a asigura sursa de aer sau apa aflata binisor deasupra punctului de inghet. Solul nisipos are avantajul ca apa poate fi circulata si drenata direct pentru a prelua sau ceda caldura.

-----------
PS Arhenar un schimbator de caldura aer sol trebuie sa aiba parametri comparabili dar mai buni decat cel apa-sol pentru ca aerul nici nu conduce nici nu inmagazineaza caldura asa bine ca apa.

La pompele geotermale "normale" schimbatorul de caldura cu solul poate fi format dintr-un furtun de zeci de metri ingropat untr-un sant de aceasi lungime. Importanta e nu numai marimea suprafetei de schimb ci si contactul cu o masa de sol foarte mare, a.i. acesta sa nu inghete complet datorita caldurii extrase. Un tunel cu aer trebuie sa "conecteze" cel putin aceasi masa de sol.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 05 October 2009 - 10:34 PM

0

#447 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 05 October 2009 - 10:50 PM

PS2 - sectiunea sch. de aer in cel mai ingust punct trebuie sa fie mai mare (2-4 ori ?) decat suprafata ventilatorului pe unitatea de aer conditionat.. Asta sa fie si suma sectiunilor tevilor paralele, cu coturi cu tot.

Un tunel cu suprafata de schimb si sectiune mari se poate incerca cu boltari pusi culcat pe fundul unui sant si acoperiti cu folie.
Pentru cine nu stie cum arata boltarii:
http://www.practicmagazin.ro/produse/5411.jpg
0

#448 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 06 October 2009 - 07:51 AM

Vezi postareactotth, la Oct 5 2009, 11:50 PM, a spus:

PS2 - sectiunea sch. de aer in cel mai ingust punct trebuie sa fie mai mare (2-4 ori ?) decat suprafata ventilatorului pe unitatea de aer conditionat.. Asta sa fie si suma sectiunilor tevilor paralele, cu coturi cu tot.

Un tunel cu suprafata de schimb si sectiune mari se poate incerca cu boltari pusi culcat pe fundul unui sant si acoperiti cu folie.
Pentru cine nu stie cum arata boltarii:
http://www.practicmagazin.ro/produse/5411.jpg


Presupunand ca fac asa ceva, conteaza sensul aerului care circula prin unitatea exterioara? Il rog si pe dl. ML Gore sa raspunda. Multumesc.
0

#449 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2009 - 10:14 AM

Vezi postareagica70, la Oct 6 2009, 08:51 AM, a spus:

Presupunand ca fac asa ceva, conteaza sensul aerului care circula prin unitatea exterioara? Il rog si pe dl. ML Gore sa raspunda. Multumesc.

MLGore,
Desenul ala e facut de mine , la repezeala folosind ca punct de plecare :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Straight...nger_1-pass.PNG
E adevarat , nu am facut nici un calcul si subliniez ca trebuie facut , undeva intre a monta un AC pe peretele unei pesteri (functioneaza sigur) si a ingropa aparatul intr-un put de 2m (nu functioneaza deloc) exista un punct de inflexiune

ctotth - geniala ideea cu boltarii .

gica - bineinteles ca nu conteaza sensul , important e ca aerul sa circule peste radiatorul unitatii exterioare ... dar de ce sa o modifici ? O lasi asa - dar as recomanda sa te asiguri ca aerul nu poate fi recirculat in jurul ei .
Si inainte de toate ar trebui calculat totul , aerul ce se intoarce trebuie sa fie la 10 grade celsius si in acelasi volum/s ca atunci cand unitate lucreaza afara (sau pe aproape , eventual s-ar putea sa fie necesar inca un ventilator)
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#450 Useril este offline   gica70 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 02-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 08 October 2009 - 12:34 PM

Vezi postareaAhernar, la Oct 6 2009, 11:14 AM, a spus:

MLGore,
Desenul ala e facut de mine , la repezeala folosind ca punct de plecare :
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Straight...nger_1-pass.PNG
E adevarat , nu am facut nici un calcul si subliniez ca trebuie facut , undeva intre a monta un AC pe peretele unei pesteri (functioneaza sigur) si a ingropa aparatul intr-un put de 2m (nu functioneaza deloc) exista un punct de inflexiune

ctotth - geniala ideea cu boltarii .

gica - bineinteles ca nu conteaza sensul , important e ca aerul sa circule peste radiatorul unitatii exterioare ... dar de ce sa o modifici ? O lasi asa - dar as recomanda sa te asiguri ca aerul nu poate fi recirculat in jurul ei .
Si inainte de toate ar trebui calculat totul , aerul ce se intoarce trebuie sa fie la 10 grade celsius si in acelasi volum/s ca atunci cand unitate lucreaza afara (sau pe aproape , eventual s-ar putea sa fie necesar inca un ventilator)


Ideea de baza a fost ca racirea sa se faca cu apa. Este coroziva pentru materialul din care e facut radiatorul? Vad ca nimeni nu explica de ce nu poate fi folosita direct apa, care apa , la randul ei, era incalzita de apa unui put sau de pamant (deci circuit inchis). Daca acele modificari propuse in primul post nu sunt posibile cum credeti ca s-ar putea face pt. a folosi apa ca element de schimb de caldura (frig).
Putul, chiar de 2m, este posibil sa nu inghete in cazul in care panza freatica ii permite sa preia, la randul ei temperatura scazuta. De exemplu, aici unde locuiesc eu este o zona plina cu captari de izvoare; puturile au apa curgatoare de fapt.
Va multumesc.
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro