Exista modele cu turbina care pot fi zburate pe Chitila adevarate bineinteles
#61
Postat 28 January 2011 - 12:58 PM
In mod normal la un motor de putere mai mare >50Nm (nu stiu sa faca cineva in plaja 25-50Nm) este atasat un electromotor care are rolul sa invarta rotorul pana la turatia de iDLE la pornire si apoi la oprire pe parcursul procesului de racire (pentru a nu afecta lagarele si axul).
In cazul celei de la Kolibri, din considerente de miniaturizare motorul nu este prevazut cu electromotor si este nevoie cel putin de de un suflai din cele pentru imprastiat frunzele pentru pornire (in acelasi timp aprinderea se face cu gaz din butelie) si dupa oprire pentru racire.
In cazul in care, in filmulet, apare toata procedura de pornire si de racire (nu am vazut filmuletul) si nu se intervine cu un dispozitiv ca cel descris de mine inseamna ca motorul cu reactie este inzestrat cu electromotor propriu.
Daca la pornire nu se foloseste si acea butelie externa de gaz inseamna ca motorul are sistem de aprindere cu carburant (care este acelasi cu cel utilizat pentru functionarea turbinei). Scanteia este produsa de un sistem piezo ca la brichete. Am vazut un Kolibri mai vechi de aprox 12Nm care nici sistemul piezo nu il avea si scanteia se initia de la un aprinzator piezo ca cele de menaj.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#62
Postat 28 January 2011 - 01:10 PM
comnean, la Jan 28 2011, 12:58 PM, a spus:
In mod normal la un motor de putere mai mare >50Nm (nu stiu sa faca cineva in plaja 25-50Nm) este atasat un electromotor care are rolul sa invarta rotorul pana la turatia de iDLE la pornire si apoi la oprire pe parcursul procesului de racire (pentru a nu afecta lagarele si axul).
In cazul celei de la Kolibri, din considerente de miniaturizare motorul nu este prevazut cu electromotor si este nevoie cel putin de de un suflai din cele pentru imprastiat frunzele pentru pornire (in acelasi timp aprinderea se face cu gaz din butelie) si dupa oprire pentru racire.
In cazul in care, in filmulet, apare toata procedura de pornire si de racire (nu am vazut filmuletul) si nu se intervine cu un dispozitiv ca cel descris de mine inseamna ca motorul cu reactie este inzestrat cu electromotor propriu.
Daca la pornire nu se foloseste si acea butelie externa de gaz inseamna ca motorul are sistem de aprindere cu carburant (care este acelasi cu cel utilizat pentru functionarea turbinei). Scanteia este produsa de un sistem piezo ca la brichete. Am vazut un Kolibri mai vechi de aprox 12Nm care nici sistemul piezo nu il avea si scanteia se initia de la un aprinzator piezo ca cele de menaj.
exista variante , cel din filmuletz este autostart si are electromotor este identic cu cel din poza pusa de zozo
cat despre pornire, e simplu dai comanda de start dai drumu la gas progresiv pana ce iti ajungi la turatia de idle a turbinei dupa care trece pe kero. opresti gazul si poti pleca la zbor .(de la pornire pana ce merge la idle pe kero turbina e controlata de calculator ecu apoi controlul tie redat tie) ai mai multa bataie de cap sa pornesti un termic sau un benzinar decat o turbina.
rectific ceva scris mai sus electromotorul de o obicei invarte turbina pana la 4000-5000 de rpm mai mult nu de acolo ar trebui sa poata sa invarta gazul mai departe. sa invarti o turbina pana la 40000 de rpm din electromotor doar iti trebuie power serios
scanteia este data de o bujie incadescenta normala in general se foloseste OS type F
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 28 January 2011 - 01:18 PM
#63
Postat 28 January 2011 - 01:22 PM
Multumesc baieti !
Am vazut si cu bujia cum scoate putin in afara filamentul !
P.S.
Am mai cautat pe net si am gasit un film unde pune pentru pornire un furtun ca de aspirator ( cred ca ala esta " suflaiul " in cauza ) !
Intradevar este mai complicat putin si chiar si mai incomod !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 28 January 2011 - 01:23 PM
#64
Postat 28 January 2011 - 01:26 PM
REAL DESIGN, la Jan 28 2011, 01:22 PM, a spus:
Multumesc baieti !
P.S.
Am mai cautat pe net si am gasit un film unde pune pentru pornire un furtun ca de aspirator ( cred ca ala esta " suflaiul " in cauza ) !
Intradevar este mai complicat putin si chiar si mai incomod !
da cu un compresor se porneau in antichitate , acum cam toate au autostart iar cele noi au kerostart acolo nu mai faci nimica decat dai on/off :rolleyes:
la kolibri sar putea unii sa aleaga fara electromotor ptr a mai usura un pic din greutate. dar cum era twisterul acela din filmuletz era greu sa bagi furtunul de la compresor pe admisie pana la turbina sau trebuia sa tai modelul sa faci pe undeva o cale de acces, dar porbbail aveau bani si or zis wtf
#65
Postat 28 January 2011 - 02:45 PM
Sunt motoare care au atsat brushless sau brushed functie de constructor.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#66
Postat 28 January 2011 - 02:52 PM
Porneste direct pe kerosen ?
Iamzoli, la Jan 28 2011, 01:26 PM, a spus:
la kolibri sar putea unii sa aleaga fara electromotor ptr a mai usura un pic din greutate. dar cum era twisterul acela din filmuletz era greu sa bagi furtunul de la compresor pe admisie pana la turbina sau trebuia sa tai modelul sa faci pe undeva o cale de acces, dar porbbail aveau bani si or zis wtf
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#67
Postat 28 January 2011 - 03:28 PM
comnean, la Jan 28 2011, 02:45 PM, a spus:
Sunt motoare care au atsat brushless sau brushed functie de constructor.
posibil
stiganas, la Jan 28 2011, 02:52 PM, a spus:
Porneste direct pe kerosen ?
aha direct , in general si turbinele pe gas primesc upgraduri la kerostart, in general cand trimiti turbina ptr inspectie de intreaba daca vrei sa o upgradezi la kero si te costa cam 300 de Eur depinde de constructor.
exemplu kingtech nu are momentan kerostart dar se lucreaza la asta si au spus ca turbinele lor se vor putea upgrada.
la jetcat are kerostart si acum se pot upgrada direct cu internal igniters
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 28 January 2011 - 03:33 PM
#68
Postat 28 January 2011 - 03:50 PM
comnean, la Jan 28 2011, 02:45 PM, a spus:
Sunt motoare care au atsat brushless sau brushed functie de constructor.
imi par3e rau ca tre sa te contrazic nu vreau sa te superi doar sa avem informatia corecta, si eu gresesc de multe ori ca suntem oameni dar impreuna putem fi mai destepti
la kolibri pe site sunt cu electromotor poate acum sunt upgradate stiu eu ....
Durchmesser: 55mm!
Masse: 250gr!
Länge inclusive Starter: 150mm!
Verbrauch: 96ml/min (77gr/min) Vollast!
Drehzahlbereich: 98 000 – 235 000 1/min
toate trei modele au electromotor
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 28 January 2011 - 03:52 PM