Exista modele cu turbina care pot fi zburate pe Chitila adevarate bineinteles
#1
Postat 16 January 2011 - 01:29 AM
Nu ai nevoie de pista betonata, nu ai nevoie de iarba tunsa. Turbina e adevarata si zbora super.
Pretul este de app. 6000 USD RTF nou. SH trebuie sa fie mai ieftin.
http://bergenrc.com/44Magnum.php - si e si frumos
inclusiv Trex 700 se converteste usor cat despre cele scale ce sa mai spun, posibilitatile sunt nesfrasite.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 16 January 2011 - 12:40 PM
Scuza-ma ca te intreb, personal a incercat vre-unul in aceste conditii? Macar in dubla sa vezi cume e?
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#3
Postat 16 January 2011 - 03:40 PM
Ideea e ca e o placere sa ai o turbina dar nu poti sa o zbori oriunde daca ai jet. Daca turbina e pusa pe un heli (chiar si un heli banal) o poti zbura oriunde, la locul uzual de zbor. Cine stie, pana la pensie poate o sa-mi cumpar si eu una :D Mai repede gasesc banii de un heli cu turbina decat o pista asfaltata, cu acces usor in Bucuresti.
Cu acest post am vrut doar sa largesc putin aria turbinelor, sa nu uitati de cele de pe heli.
comnean, la Jan 16 2011, 12:40 PM, a spus:
Scuza-ma ca te intreb, personal a incercat vre-unul in aceste conditii? Macar in dubla sa vezi cume e?
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 16 January 2011 - 03:50 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 16 January 2011 - 05:28 PM
Una altul, actualmente tot in romanica, dar nu cetatean roman zboara deja vre-o trei si-l are pe al patrulea in constructie.
De la toamna cred ca ma alatur si eu comunitatii.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#5
Postat 16 January 2011 - 06:18 PM
http://exposureroom.com/members/renatoa/49...6b82bf236d5962/
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#6
Postat 16 January 2011 - 06:22 PM
comnean, la Jan 16 2011, 06:18 PM, a spus:
http://exposureroom.com/members/renatoa/49...6b82bf236d5962/
Si aterizarea:
http://exposureroom.com/members/renatoa/a4...baef073c0a6598/
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#7
Postat 16 January 2011 - 07:02 PM
comnean, la Jan 16 2011, 05:28 PM, a spus:
Este trist ca in momentul de fata nu se cunoaste exact in "romanica" cine, ce si unde zboara in materie de jet-uri, insa afirmatiile sigure trebuiesc evitate. Exista multi modelisti in tara care din varii motive doresc sa ramana anonimi, fapt pe care nu avem decat sa acceptam si sa respectam. Acesti oamemi isi rup din putinul timp disponibil cate un pic pentru modelism sau zbor, asa ca nu au timp de polemici pe forum. Sunt sigur ca exista mai multi decat cei prezentati anterior prin simplul fapt ca as adauga si eu cativa la acest capitol. Nu uitati de F-16-le de la Alba, un heli cu turbina de la Brasov, care desi era/este proprietatea unui strain era zburat de catre un roman, o alta persoana de la Brasov care avea/are un trainer si un Albatros, cel putin doua fightere de la Bucuresti la care se mai adauga cel de la Kit review si nu as uita de nici cele doua turbine care asteapta sa fie "dotate cu modele", unul la Arad si unul tot la Brasov.
Nimeni nu poate fi informat 100% asa ca scuzati-mi interventia ca nu m-am putut abtine sa carcotesc un pic.
#8
Postat 16 January 2011 - 07:05 PM
Multam Zozo!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#9
Postat 16 January 2011 - 07:07 PM
#10
Postat 16 January 2011 - 07:40 PM
#11
Postat 16 January 2011 - 07:49 PM
comnean, la Jan 16 2011, 07:05 PM, a spus:
Multam Zozo!
De asta trebuia sa fi auzit deoarece a castigat Campinatele Nationale de Machete F4C sau cel putin a participat . La Nationalele din 2010 l-am vazut si eu, fiind prima oara and am vazut si mai ales am auzit live un jet !
Este vorba de modelul lui Vic de care a amintit Silviu66. Si nu este MIG !
P.S.
Pozele sunt de la Strejnic 2009 daca nu gresesc .
Fisiere atasate
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 January 2011 - 07:51 PM
#12
Postat 16 January 2011 - 07:56 PM
Imi pare rau dar nu-mi "iese" prea des sa confund un Mig 29 cu altceva!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#13
Postat 16 January 2011 - 08:13 PM
comnean, la Jan 16 2011, 07:56 PM, a spus:
Imi pare rau dar nu-mi "iese" prea des sa confund un Mig 29 cu altceva!
Sigur vorbim de lucruri diferite , dar ai spus in inventarierea Jet-urilor cu multa siguranta ca este " unul in Bucuresti cu un MIG 29 , si unul cu un MIG 21 " iar cel din poza zboara tot in Bucuresti ( este mai precis din Snagov - dar ce mi-e Snagov ce mi-e Bucuresti ) si nu este nici MIG 29 nici MIG 21 - doar atat !
Acest model care a fost prezentat si pe forum prin mai multe poze postate la rubrica " Intalniri, Cupe Concursuri " - nu avea cum sa scape unui membru al RHC.
Si daca te vei uita tot la rubica amintita vei mai vedea Jet-uri la diverse intalniri din diverse localitati ..
Daca afirmatia era de genul " Modele JET in " romanica " Eu am vazut la urmatoarele persoane sau in urmatoarele localitati " parca era mai O.K.
Asta este !
P.S.
Nu intotdeauna este suficient sa stai pe langa un posesor de JET--uri sau alta clasa de modele si sa te consideri deja in acea lume .
De aceea (poate am deranjat ) am intrebat daca la intrunirile din CZ mergi cu modelele din semnatura !
De aceea nu pot decat sa urez succes in demersul de a te alatura acestei comunitati exclusiviste - Zburatorii de Jet-uri !
O seara buna !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 January 2011 - 08:15 PM
#14
Postat 16 January 2011 - 08:38 PM
SA nu uitam ca sunt si turbo -propeller care pusa pe un 3d ar putea zbura mai oriunde. am vazut unul live si m-a placut la nebunie suntul (diferit). deci ar fi posibil ca cineva din lumea 3d sa devina un hibrid (sa faca parte din doua gasti :lol: ), poate florin stiu eu.... filme pe youtube se gasesc o droie asa ca nu mai postez.
#15
Postat 16 January 2011 - 08:59 PM
Secondo: Nu este unica preocupare a unui membru RHC sa urmareasca toate posturile, trebuie sa-si gaseasca niste timp ca sa-si produca si banii pentru gioarsele din semnatura.
Tertio: Sa ai o seara buna. Ne vedem la urmatoarea intalnire a Jet-istilor din Romania.
Numa' bine!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#16
Postat 16 January 2011 - 09:14 PM
#17
Postat 16 January 2011 - 09:20 PM
Din tot ce mi-a trecut pe langa urechi am inteles ca un jet are nevoie de o pista cum trebuie si asta la noi este o problema majora.
Concret, maine primesc cadou un jet meserias, unde il zbor ?
Primesc cadou un heli cu turbina ? Maine sunt pe Chitila cu el, il zbor, mor de placere, ma intorc acasa, drum de 15 minute.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 16 January 2011 - 10:24 PM
comnean, la Jan 16 2011, 08:59 PM, a spus:
Secondo: Nu este unica preocupare a unui membru RHC sa urmareasca toate posturile, trebuie sa-si gaseasca niste timp ca sa-si produca si banii pentru gioarsele din semnatura.
Tertio: Sa ai o seara buna. Ne vedem la urmatoarea intalnire a Jet-istilor din Romania.
Numa' bine!
Nici o grija am citit !
Dar :
Cand esti fun jet ori esti fun ori nu mai esti ! Logic ! Nu ?
Si daca esti fun, stii ca un coleg a castigat Campinatul national ! Nu ? , ca ori esti fun ori nu ! Logic ! Nu ?
Si daca vrei sa iti iei jet trebuie sa ai gija unde si cum il zbori ca sa nu il JULESTI ! Doar e Logic !
P.S.
Ma "enervat " faptul (deja cunoscut dintr-o anumita zona a tarii ) ca prea ni se serveau reci si fara gust pe masa tot felul de chestii asa pe directe ca fiind certe, sigure si unice infomatii :
" vreti jet-uri ieftine ... ia d'aici ... si hop niste poze cu niste preturi ! " dupa care alte poze direct si la sigur ....... dar disparuse chilipirul ! cu replica de delear auto experimentat : se pot viziona, se face proba si instructaj pentru doritor, revizia la zi , istoric si pasportul completat de service ... de parca am fi cu scoala la circ pentru prima data i
si in final :
ca si cum ar fi venit de la fisic serviciul taxe si impozite : lista CERTA cu detinatorii care ...... nu "si-au platit" impozitul la Jet pe anul in curs !
Acu mi-a mai trecut ! Da mi-a trecut de tot !
Daca in semnatura pesonala a unui iubitor de Jet-uri scria :
Mig 29 1.9M CARF ACHTUNG
A-10 Tunderbolt 2650mm Super ARF Fly Eagle Jet
F-18F 1:7 Fly Eagle Jet 1870mm "Bounty Hunter"
F-15E 1:7 Fly Eagle Jet 1850mm "Special Blue"
Imi tineam respiratia sa nu pierd vre-un cuvant ... ce cuvant .... vre-o litera , si ma uitam in " gura " lui ca la a unui vrajitor !
P.S.
Mai scrieti si voi si date pur tehnice in topicurle astea de EDF si Jet ! Chiar ... nu a raspuns nimeni la chestiunea cu .. schema de principiu a cicuitelor de carburant si lectrice/electonice dintr-un jet - cu toate componentele intercalate pe trasee!
#19
Postat 16 January 2011 - 10:41 PM
Incepi sa-mi devii din ce in ce mai simpatic!
Vorba ta : Prieten drag nu te voi uita!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#20
Postat 16 January 2011 - 10:49 PM
comnean, la Jan 16 2011, 10:41 PM, a spus:
Incepi sa-mi devii din ce in ce mai simpatic!
Vorba ta : Prieten drag nu te voi uita!
Multumesc ! E reciproc ! Pe bune !
Asa ne mai descretim si noi fruntile ( doar unii ) !
P.S.
Va rog eu .. bagati si voi ce trebuie la Jet afara de model si cum se leaga intre ele si cam ce face fiecare ca sa incepem sa " adunam " si sa vedem la cat ajungem !
AM vazut "placa" de la CARF New Rookie - noua este doar 780 Euro ! Si am vazut ce poate face - imi schimb parerea !
#21
Postat 16 January 2011 - 11:22 PM
1. Coaja: Fie kit, fie ARF (depinde de producator - la unii ARF este o cojita doar grunduita la care muncesti de iti vine acru, la altii, in general cu ochii oblici este coaja supervopsita si decorata chiar custom)
SAU: Coaja de mai sus se inlocuieste cu coaja SH pe care poti gasi deja servo si retractul undeva pe la 500-600EUR
2. Turbina. Nu mai discutam preturile. Turbina noua, indiferent de producator vine precum kit complet: turbina+ pompa+ECU+valve alimentare (mecanica actionata de servo sau electromecanica)+ cablaje+interfata+ senzorul de temp + bride fixare turbina + cablu USB (optional). La SH foarte rar se vinde numai turbina separat, deci este OK. Turbinele pot avea sistem de pornire cu gaz propan (butelie externa) sau direct cu carburant.
3. Servo. Digitale. Cuplul functie de necesitati. Asta pentru suprafetele de comanda este o conditie importanta.
Pentru trapele de tren merg si analogice dar nu ieftinaturi ca doar nu vrei sa-l pui pe burta cand ti-e lumea mai draga.
4. Thrust pipe. Aici se poate discuta. Cred ca placa care "nu-ti place" nu are nevoie. Modelele sunt diferite si in general trebuie comandata. Cele cu dublu perete sunt cele mai indicate disparand posibilitatea de aparitie a back-fire-ului.
5. Retractul - optional. Acesta poate fi scale, sau pur si simplu un retract care sa-si faca functia. Exista si retracturi pentru terenuri nasoale dar nu si pentru terenuri imposibile. Sistemul este in general pneumatic, butelia este precum un tub de spray. Functie de capacitate poate asigura in jur de 3-4 cicluri. Trenul este obligatoriu dotat sistem de franare pe disc sau tambur actionat tot pneumatic. Butelia retractului poate asigura si rezerva de aer pentru frane sau se poate instala butelie separata. In cazul unui model mic cum este Viper-ul, pentru care cei de la Kolibri au facut turbina trenul de aterizare este simplu, fara frana si actionat electric.
Desigur sunt de adaugat si valvele de pe traseu. Nou , in general trenul se livreaza complet, nu intotdeauna cu roti. Complet inseamna : tren+butelie+furtune+sistemul de franare (la cele cu frana)+ roti(optional).
6. Acumulatori - comenzi si servo. Unul sau doi. Depinde daca se foloseste power Box cu sistem de siguranta redndant.
7. Acumulator gestiune turbina. Start, functii, cooling loop.La turbinele Kolibri nu exista electromotor de pornire.
8. Rezervoare de carburant inclusiv felt hooper tank pentru a evita aparitia bulelor de aer. La modelele ieftine de tip trainer dar si la unele de fite am vazut rezervoare facute din PET-uri sau sticle de plastic. Hooper-ul se cumpara separat.
9. "Furnituri" - racorduri Festo, T Festo, tub siliconic, elemente de asamblare.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#22
Postat 17 January 2011 - 09:14 AM
Citeaza
despre backfire ce este defapt ? poate ma lamureste si pe mine cineva?
am urmatoarele explicatii pana acum ce le cunosc
1) apare cand compresia e mai mica decat presiunea la iesire impingand scurt aerul inapoi(spre fata) rezultand un bum frumos apare doar cand modelul este stationar si nu in aer(in general e o problema de setare a turbinei).
2) in aer apare cand dai de un gol de aer sau ceva perturbeaza intrarea aerului in turbina , compresorul intra scurt in stall , ecu incearca sa compenseze iar momentul urmatorul cand vine aerul are loc un bum
3) in momentul pornirii daca camera de ardere este umpluta cu prea mult gas, lipsa regulator, in momentul cand acesta "explodeaza" are loc un bum ,"am auzit live". adaug aici ca la pornire de turbine se foloseste in general un gaz . amestec 60% propan-40%butan pana la 80%propan-20%butan dar niciodata 100% propan, risc mare sa fac papa turbina.
4) unii mai ii zic backfire la turbinele fara starter si le supraalimenteaza cu gaz cand sunt pornite iar gazul arde la iesire facand flacara aia misto albastra
primele 2 sunt cele mai folosite si sunt folosite si in aviatia ca term de backfire
doar numarul 3 poate sa duca la damage turbina.
acum backfire din cauza thrust pipului e nou ptr mine . poti sa explici cum are loc ?
poate ar trebui creat un thread nou . cum functioneaza de ce ai nevoie ptr turbina etc
#23
Postat 17 January 2011 - 09:24 AM
Macar acolo o faramitura, de genul, da mai fraierule, stim si noi de astea dar tot la jeturile noastre ne intoarcem, ce mai, ma intorc trist in vagauna de la heli :( ma simt de parca as fi din sticla.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 17 January 2011 - 09:26 AM
PS: On topic ca s-a suparat stiganas: e misto un heli cu turbina, dar unul scale, nu cred ca merge pt. 3D. Poate te vedem cu unul in cativa ani, cine stie?
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 17 January 2011 - 09:29 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#25
Postat 17 January 2011 - 09:45 AM
ce nu imi place mie e in general pretul la care ajunge o turbina de heli :(
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 17 January 2011 - 09:45 AM
#26
Postat 17 January 2011 - 09:51 AM
Backfire si in romana si in engleza poate aparea in admisie su in evacuare in special la motoarele cu ardere interna. Asta se intampla in momentul in care arderea are de obicei loc in afara camerei de ardere.
In cazul tail -pipe -ului, daca acesta are peretii usor deformabili (cele fara perete dublu) la schimbarea brusca de presiune in interior poate apare o contractie care sa conduca la returul gazelor fierbinti (insotite de flacara) catre partea de intrare a confuzorului din capatul pipe-ului. Confuzorul nefiind "lipit" de ajutajul turbinei creeaza posibilitatea incendierii a tot ce este in amonte de turbina.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#27
Postat 17 January 2011 - 10:35 AM
Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 17 January 2011 - 10:50 AM
#28
Postat 17 January 2011 - 10:38 AM
stiganas, la Jan 17 2011, 09:24 AM, a spus:
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#30
Postat 17 January 2011 - 11:17 AM
JET / garla, lac, balta, piscina, .. lighean !