Modelism - RHC Forum: Exista modele cu turbina care pot fi zburate pe Chitila - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Exista modele cu turbina care pot fi zburate pe Chitila adevarate bineinteles

#31 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 08:26 AM

Vezi postareacomnean, la Jan 17 2011, 09:51 AM, a spus:

Salut,
Backfire si in romana si in engleza poate aparea in admisie su in evacuare in special la motoarele cu ardere interna. Asta se intampla in momentul in care arderea are de obicei loc in afara camerei de ardere.
In cazul tail -pipe -ului, daca acesta are peretii usor deformabili (cele fara perete dublu) la schimbarea brusca de presiune in interior poate apare o contractie care sa conduca la returul gazelor fierbinti (insotite de flacara) catre partea de intrare a confuzorului din capatul pipe-ului. Confuzorul nefiind "lipit" de ajutajul turbinei creeaza posibilitatea incendierii a tot ce este in amonte de turbina.



Eu ma refeream la faptul ca backfire-ul nu e favorizat de catre un tail pipe dimensionat corect. In rest ai perfecta dreptate cu incendierea din model in caz de backfire pt. tail-pipe-uri cu pereti simpli.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#32 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 18 January 2011 - 09:18 AM

Intr-adevar asa este. S-a dovedit ca anumite thrust - tail -pipe-uri au creat astfel de probleme. Am vazut un model, foarte scump, echipat cu un astfel de pipe cu pereti de .25mm SS, care dupa decolare a incercat sa faca un loop moment in care s-a produs fenomenul descris de mine. In cateva secunde, desi turbina a mai functionat o buna perioada pana la impactul cu solul, datorita unui mic incendiu in compartimentul electronic pilotul a pierdut controlul iar modelul s-a prabusit pe camp. Dupa impact, datorita cantitatii mari de kerosen la bord (in jur de 5l) modelul a explodat si a ars integral. Stingerea incendiului a fost dificila iar din aparat nu a mai ramas nimic.
Mai tarziu, in urma analizei cu pilotul, am aflat si de ce optase, desi stia ca risca, pentru un thrust pipe cu pereti simpli - modelul era scale cu multe detalii, un up grade de kit, iar in extremis greutatea modelului devenise stanjenitor de mare. Ultima reducere de greutate a fost prin inlocuirea thrust pipe-ului pentru a castiga 120g. Asta a fost.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#33 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 18 January 2011 - 10:28 AM

Citeaza

QUOTE (stiganas @ Jan 17 2011, 09:24 AM) *
da mai fraierule, stim si noi de astea dar tot la jeturile noastre ne intoarcem


hai sa nul mai suparam pe stiganas putem continua aici aici

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 18 January 2011 - 10:28 AM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#34 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 10:55 AM

Vezi postareaIamzoli, la Jan 18 2011, 10:28 AM, a spus:

hai sa nul mai suparam pe stiganas putem continua aici aici

Am auzit ca se pregatesc niste turbine cu 24,55 euro(cu transport inclus pana in Romania), le vor avea curand in stoc chinezoii, sa moara toti nemtii si americanii care le produc, mama lor de imperialisti! Merita luate si testate vreo 30, mai imprastiem vorba, mai mancam o lingurita de serbet...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#35 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 January 2011 - 11:25 AM

Hai ca nu e chiar asa de rau ... mai o lingurita de serbet, mai o gura de apa ( ca dupa serbet-ul ala ... ) dar printre picaturi (de apa cu serbet topit ) mai aflam si noi una alta despre Jet-urie astea devenite tabu pentru multi dintre noi .

Pe de alta parte mai scapam cativa si nu fugim chiar toti dupa scart sa construim barciavion si aripi Zagi ! ( nu ca alea nu ar fi O.K. ci doar ca sa nu ne intoxicam de prea multe pe cerul patriei, ca cei mult strica rau )
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#36 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 18 January 2011 - 11:27 AM

mai ales ca acum primavara nu stii daca sau intors pasarile sau e un stol de zagi pe cer.

sper ca stiti de gluma :) si eu zbor/am zburat zagi

si iara nu vb de turbine heli. oare cine ar fi barem interesat de asa ceva.

si acu sa iau o linguritza suuuuuuuuppppppp

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 18 January 2011 - 11:30 AM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#37 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 January 2011 - 11:51 AM

Vezi postareaIamzoli, la Jan 18 2011, 11:27 AM, a spus:

mai ales ca acum primavara nu stii daca sau intors pasarile sau e un stol de zagi pe cer.

sper ca stiti de gluma :) si eu zbor/am zburat zagi

si iara nu vb de turbine heli. oare cine ar fi barem interesat de asa ceva.

si acu sa iau o linguritza suuuuuuuuppppppp


... sa iti fie de bine .... sigur se stie de gluma !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#38 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 12:03 PM

RD&Iamzoli-Voi aveti dreptate.

Eu ma refeream strict la obstinatia unora de a cauta printre chilipiruri, de a le proba spre a demonstra ca si rahatul pocneste, iar apoi de a imparti informatia cu gura ca taiata de lame, pana la urechi. O cauza demna de un iq cu 2 digiti. Eu pe unul de-asta l-as da afara din magazin, cu suturile de rigoare in dos, da' vad ca Mutu doarme.
Sa va vad cand or muri toti aia mari de la care copiaza asiaticii pe rupte, ce mare realizare o sa mai cumparati voi de la chinezoii carora le sorbiti inteligenta cu lingurita.
Traiasca si infloreasca Abibas, Panosonic, Roleex, etc!

ps: serbet am scris ca sa nu spun ceea ce de fapt este.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#39 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 January 2011 - 12:10 PM

Vezi postareaIamzoli, la Jan 18 2011, 11:27 AM, a spus:

mai ales ca acum primavara nu stii daca sau intors pasarile sau e un stol de zagi pe cer.

sper ca stiti de gluma :) si eu zbor/am zburat zagi

si iara nu vb de turbine heli. oare cine ar fi barem interesat de asa ceva.

si acu sa iau o linguritza suuuuuuuuppppppp



E bine cand glumim..
DT
0

#40 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 January 2011 - 12:19 PM

Pai atat ne-a mai ramas : ori sa glumim ori sa vedem cat de mari trebuie sa fie gaurile de la tobele Pits corelat cu volumul rezervorului , sau al gas-ului din rezervor ... ceva de genu'.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#41 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 01:19 PM

1. Eu caut chilipiruri si nu sunt rusinat de asta. Platesc mai mult daca primesc mai mult.

EX: Un CAMPAC Futaba de 64k este original aproape 100 USD. MlGore a facut cateva la pretul de 5 USD/bucata si nu a cumparat piesele cu discount.

2. Cei mai multi dintre noi habar nu au ce se intampla in China, cine isi inchipuie ca tot ce stiu sa faca este sa copieze se insala amarnic si daca conduce un business avand asemenea idei in cap o sa dea faliment ca multi altii.

3. Turbine pentru heli din ce stiu eu face numai WREN si sunt din UK.

4. Turbine pentru jet fac mai multi printre care Kingtech (de care are Iamzoli - alt vanator de chilipiruri) - niste chinezoi din Taiwan si JetJoe niste chinezoi din China:
http://www.jetjoe.com/cp_detail.php?id=155...44:&catid=0

Heli-ul cu turbina cu care am inceput topicul este printre putinele non asia.
Bergen este 100% USA si WREN UK

Asa ca sunt indignat de obstinatia dvs. de a tot sanctiona pe cei care se uita la bani indiferent despre ce e vorba in subiect - acesta in mod special nu avea nici in clin nici in maneca cu ceva cat de cat comercial, chilipir sau nu, l-am recitit sa fiu sigur ca nu bat si eu campii.

Altfel e clar ca oamenii vor jeturi (si nu heli cu turbina). Si eu vreau dar daca e sa-l zbor precum Victor o data pe an mai bine nu. Cred ca au mai multi turbina pe banc decat pe avion.

Vezi postareaBogdanStancu, la Jan 18 2011, 12:03 PM, a spus:

RD&Iamzoli-Voi aveti dreptate.

Eu ma refeream strict la obstinatia unora de a cauta printre chilipiruri, de a le proba spre a demonstra ca si rahatul pocneste, iar apoi de a imparti informatia cu gura ca taiata de lame, pana la urechi. O cauza demna de un iq cu 2 digiti. Eu pe unul de-asta l-as da afara din magazin, cu suturile de rigoare in dos, da' vad ca Mutu doarme.
Sa va vad cand or muri toti aia mari de la care copiaza asiaticii pe rupte, ce mare realizare o sa mai cumparati voi de la chinezoii carora le sorbiti inteligenta cu lingurita.
Traiasca si infloreasca Abibas, Panosonic, Roleex, etc!

ps: serbet am scris ca sa nu spun ceea ce de fapt este.

0

#42 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 January 2011 - 02:51 PM

Si in final daca pe Chitila nu poti , nu risca sa incerci in casa chiar daca nu este JET :
INDOOR RC
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#43 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

  Postat 18 January 2011 - 06:06 PM

Salut. la Snagov ;3.F-15 1/9 scale ;1.Rafale 1/9 scale,1 Mig-29 1/7 scale .si la Brasov ,un L-39 .......
0

#44 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 06:24 PM

Salut Victor, ai niste jeturi meseriase, de fapt al tau aste singurul jet pe care l-am vazut vreodata pe viu anul trecut la Tariceni (eu si ceilalti prezenti la concursul F4C, F3A)

Unde le zbori ? Adica ce pista folosesti ? Cele bune, Stefan

Vezi postareavic, la Jan 18 2011, 06:06 PM, a spus:

Salut. la Snagov ;3.F-15 1/9 scale ;1.Rafale 1/9 scale,1 Mig-29 1/7 scale .si la Brasov ,un L-39 .......

0

#45 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 January 2011 - 06:37 PM

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 06:24 PM, a spus:

Salut Victor, ai niste jeturi meseriase, de fapt al tau aste singurul jet pe care l-am vazut vreodata pe viu anul trecut la Tariceni (eu si ceilalti prezenti la concursul F4C, F3A)

Unde le zbori ? Adica ce pista folosesti ? Cele bune, Stefan


Nu stiu de celelalte pe care le are domnul Victor , dar pe cel de anul trecut prezentat la Tariceni l-am vazut si eu - si a fost intradevar primul jet pe care l-am vazut live ( am mai scris pe aici pe undeva )

Deci - STEFAN - ai vazut ce lejer a decolat ( foarte scurt ) si a aterizat ( la fel de scurt dupa ce a franat ) doar de pe o pista de pamant cu ceva iarba. A fost si o aterizare in deadstick la fel de perfecta cu un model care banuiesc ca se apropie de 12- 13 Kg.
Deci unde e meserie nu se mai pune problema chiar asa de tare de pista - nu merge chiar pe orice aratura dar ..... te descurci.

P.S. Posibil si modelul sa aiba alte caracteristici fata de altele ( sa spunem un MIG 21 )

P.S.

Rugam pe domnul " gestionar sef " sa le traca si pe astea in fisa de magazie ca altfel iese lipsa la inventar - si vine A.N.A.F.-ul !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#46 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

  Postat 18 January 2011 - 06:38 PM

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 06:24 PM, a spus:

Salut Victor, ai niste jeturi meseriase, de fapt al tau aste singurul jet pe care l-am vazut vreodata pe viu anul trecut la Tariceni (eu si ceilalti prezenti la concursul F4C, F3A)

Unde le zbori ? Adica ce pista folosesti ? Cele bune, Stefan

Salut,pista Strejnic,Otopeni baza 90 o bretea,Ciolpani pista inierbata ,da e bine sa folosesti o strecuratoare de ceai ,sa nu strici compresorul......merge de zburat peste tot unde ai spatiu de manevra si s-a nu sperii lumea .....cum am patito pe otopeni.
0

#47 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 06:46 PM

Multam, adevarul e ca la Tariceni ai decolat si aterizat foarte din scurt ca ma si intrebam de ce se face atata tam--tam ca trebuie pista lunga, betonata, etc. Adica te-ai fi descurcat si pe Chitila daca nu furau unii din pamant lasand gauri pe ici pe colo.

Vezi postareavic, la Jan 18 2011, 06:38 PM, a spus:

Salut,pista Strejnic,Otopeni baza 90 o bretea,Ciolpani pista inierbata ,da e bine sa folosesti o strecuratoare de ceai ,sa nu strici compresorul......merge de zburat peste tot unde ai spatiu de manevra si s-a nu sperii lumea .....cum am patito pe otopeni.

0

#48 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 18 January 2011 - 06:59 PM

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 06:46 PM, a spus:

Multam, adevarul e ca la Tariceni ai decolat si aterizat foarte din scurt ca ma si intrebam de ce se face atata tam--tam ca trebuie pista lunga, betonata, etc. Adica te-ai fi descurcat si pe Chitila daca nu furau unii din pamant lasand gauri pe ici pe colo.

Cu placera ,vreau sa vad si alti modelisti mai tineri cu reactoare s-au EDF sunt bune pentru inceput ,eu ajut cu sfaturi si nunumai.BAFTA
0

#49 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 January 2011 - 07:14 PM

Vezi postareavic, la Jan 18 2011, 06:59 PM, a spus:

Cu placera ,vreau sa vad si alti modelisti mai tineri cu reactoare s-au EDF sunt bune pentru inceput ,eu ajut cu sfaturi si nunumai.BAFTA


Asta suna incurajator .... in sfarsit ! Incepuse sa imi para rau ca am rugat infiintarea acestui topic separat pentru EDF-uri si Jet-uri !
Eu am lansat comanda pentru un EDF ( semiscale - de inceput ) si din spuma ca sa fie putin mai usor ca greutate si eventual si mai usor de remediat dupa un eventual incident ) astea au si rotile cam mici .
Nu cred ca vor fi probleme de montaj , trimaj , zbor etc ca sa deranjez , dar pun o singura intrebare : ca sa poti veni asa de incet la aterizare cu un model JET este obligatoriu sa ai stabilizare gyro , sau thrust vector ?

P.S.

Ma gandeam sa ii pun si eu doua giroscoape pe cele doua axe - mai mult si pentru teste.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#50 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2011 - 10:18 PM

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 01:19 PM, a spus:

1. Eu caut chilipiruri si nu sunt rusinat de asta.

E o alegere. In functie de posibilitati.

EX: jalnic exemplu. Daca ar face (Al) Gore tot, numa de la el as lua, nu ca sunt patriot. Parol ! Da' macar daca se strica si ii dau unuia in cap cu ele, sa am pe cine sa alerg.

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 01:19 PM, a spus:

2. Cei mai multi dintre noi habar nu au ce se intampla in China,
Asa e; si daca tot nu aveti habar, de ce va pronuntati?

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 01:19 PM, a spus:

Heli-ul cu turbina cu care am inceput topicul este printre putinele non asia.
Un topic ca nuca in perete dealtfel. O caracteristica a dv e ca aveti impresia ca sunteti speciali. NU! Sunteti in gasca lu' Haciaturian...Doar o chestiune de timp....si multe sanse ...

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 01:19 PM, a spus:

Asa ca sunt indignat de obstinatia dvs. de a tot sanctiona pe cei care se uita la bani indiferent despre ce e vorba in subiect...

Inca mai cred ca oamenii pot avea bun simt, sa nu mai ceara hartie, dupa ce au performat maron la usa omului.
Si eu am produse made in China, dar le platesc alora care le-au gandit, proiectat, adus. Si care, la o adica, isi asuma o raspundere. Nicidecum nu ridic in slavi chilipirurile aici, in casa unuia, care ar vrea sa si vanda din produsele alea, macar sa le aiba bizonu la-ndemana, alaturi de Coci-Coli, Fanti si alte Boniboane.
Obstinatia de care scriam se referea la preocuparea majora de a gasi ieftinituri si a le da o impresie de credibilitate.

Vezi postareastiganas, la Jan 18 2011, 01:19 PM, a spus:

Altfel e clar ca oamenii vor jeturi (si nu heli cu turbina). Si eu vreau dar daca e sa-l zbor precum Victor o data pe an mai bine nu.
Cum era aia, mai bine o zi leu, decat o viata...
Multumesc Vic ca ai raspuns!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#51 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 18 January 2011 - 10:31 PM

Salut,
Cu parere de rau, observ, ca au aparut si niscai derapaje si niste remarci total rautacioase la adresa unora, altora sau a tuturor, ca nici nu mai stii despre ce este vorba.
Daca este sa te iei dupa unii un iq de 2 digiti conform WAIS, undeva pe la 85 este comun multora de pe gogoloi fara diferenta de rasa, religie. sex, venit etc....
Daca e sa te iei dupa Galton, e nasol frate, mai ales ca din teoriile lui transpare cum ca, daca, esti full de cascaval e bine sa te imperechezi cu unul/una la fel de full de lovele ca-ti ies plozii geniali. Si sigur nu-i caz de iq de 2 digiti. Prostii...
Parerea mea este ca daca esti prost din vrej, nu banii te fac genius cum nici daca te uiti sa obtii maximum de satisfactie cu costuri minime nu esti un prost. Nu se aplica fetelor de pe centura...
Din nefericire lucrurile au luat-o la vale si romani (roman) fiind am amestecat topicurile, heli cu turbina s-au facut pilaf, discutiile despre bani s-au ingramadit la heli in loc sa se duca la topicul deschis special........ce mai, totatala brambureala.
Ma bucur ca intrat pe topic cineva care chiar este posesor de Jet in romanica, ma bucur ca vrea sa ajute, si mai ma bucur ca brusc toti cei aveau aerul ca il cunosc personal pe om au dat-o pe "saru'mana, permiteti?"
Asa parca ne mai revenim!
Oricum Victor bine ai venit in topic, sper sa aflam multe din experientele pe care le-ai avut cu jet-ul si mai sper sa vedem cat mai multi zburatori de jet-uri in romanica cat mai curand!
Oricum eu m-am virusat, ma duc sa deschid cutia cu Stingray-ul.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#52 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 19 January 2011 - 10:17 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Jan 18 2011, 07:14 PM, a spus:

Asta suna incurajator .... in sfarsit ! Incepuse sa imi para rau ca am rugat infiintarea acestui topic separat pentru EDF-uri si Jet-uri !
Eu am lansat comanda pentru un EDF ( semiscale - de inceput ) si din spuma ca sa fie putin mai usor ca greutate si eventual si mai usor de remediat dupa un eventual incident ) astea au si rotile cam mici .
Nu cred ca vor fi probleme de montaj , trimaj , zbor etc ca sa deranjez , dar pun o singura intrebare : ca sa poti veni asa de incet la aterizare cu un model JET este obligatoriu sa ai stabilizare gyro , sau thrust vector ?

P.S.

Ma gandeam sa ii pun si eu doua giroscoape pe cele doua axe - mai mult si pentru teste.


Salut! Referitor la aterizare cu JET-ul sau EDF, este un pic mai complicat. Nu-ti trebuie gyro sau thrust vector. Acestea se folosesc doar pt a stabiliza aeromodelul daca vantul e prea tare sau vrei sa faci figuri acrobatice gen 3D. Cu cat complici modelul cu gyro si thrust vector, cu atat ai mai mult de lucru. Iti trebuie un model stabil.
Exemplu: F-15 cu turbina sau EDF nu are comenzi pe eleroane, pe directie si nici flaps, are doar elevatoare in combinatie delta-mix, o statie cu cu aceste pre-setari te ajuta foarte mult sa nu stai sa faci mixarile manual. Pentru inceput iti recomand sa fie cat mai simplu iar functiile de gyro si thrust vector sa fie dezactivate. Dupa ce te obisnuiesti cu performantele aeromodelului la viteze mici, undeva in jur de 30-40 m inaltime si mai multe treceri la verticala, iti poti da seama de caracteristicile fiecarui aeromodel si modul cum poti ateriza cat mai scurt.
Pentru inceput ar fi bine sa incerci cat mai multe simulari de aterizare cu diferite viteze, sa faci o apropiere cat mai lunga si sa privesti aeromodelul pe panta de aterizare. Daca pe panta ai viteza prea mare si tragi un pic de elevator, poti observa comportamentul aeromodelului. Daca "ridica botul" si continua sa urce inseamna ca viteza este prea mare iar daca "ridica botul" si se infunda inseamna ca viteza e prea mica... iar aici tb sa gasesti un compromis intre cele doua pentru o aterizare scurta ( te poate ajuta foarte mult vantul de fata ). In permanenta tb sa fii cu mana pe maneta de gaz si atent la aeromodel.
JET-rile, in general sunt usor mai diferite fata de aeromodelele cu elice de bot (tractiunea este destabilizatoare - fuge de spate ca o masina cu tractiune pe spate).
La aterizare se trage usor de mansa pana aparatul pune rotile pe sol.

Iti stau la dispozitie pentru orice nelamurire.

Toate cele bune! BAFTA !

Vic
0

#53 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 January 2011 - 08:16 AM

Multumesc mult damnul Vic !
Bagam simulator pana vine vreme buna ! ( nu este acelasi lucru dar ...... macar studiem atitudinea modelului - bot sus, infundare etc )
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#54 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2011 - 05:45 PM

Am inceput sa mangai din nou kitul de Twister pe care il am in casa, vreau sa il construiesc ca nu e mare lucru. Cautand pe youtube sa vad ce au facut altii.... surpriza:

Twister cu turbina adevarata, numai bun de zburat pe Chtila, sunt mai multe conversii, se pare ca e o chestie populara. Avionul il am, mai trebuie cumparata turbina (2100 EUR).



Cred ca pentru inceput il voi zbura totusi cu EDF, sa imi fac mana
0

#55 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 27 January 2011 - 06:09 PM

mortal de fain mai ales ca "il cari sub brat". incredibil cat avanseaza tehnologia. pacat ca kolibri e scumpa ca frasu mai scumpa decat cele normale dar cred ca la 2000 se gaseste lejer una second :D apropo aia se invarte la >200K :)

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 27 January 2011 - 06:09 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#56 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 27 January 2011 - 07:06 PM

Io-te fratello! Chiar la Twisterul tau m-am gandit... ce bine s-ar potrivi!

Fisiere atasate


0

#57 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 January 2011 - 07:11 PM

Vezi postareazozo, la Jan 27 2011, 07:06 PM, a spus:

Io-te fratello! Chiar la Twisterul tau m-am gandit... ce bine s-ar potrivi!


M...da ! Frumoasa bijuteria ! As lua si eu vreo 3-4 buc ! Da cu placa suport cu tot , sa "vaza" lumea ce firma este !
Acum lasand gluma la o parte ... cum se porneste chestia asta si cand stie individul ca a pornit si trebuie sa decupleze butelia de gaz ?

P.S.

Dupa cum se grabea sa ajunga cu Twister-ul pe pista ori il durea rau burta si avea o urgenta ori avea rezervorul f. mic si isi dorea sa apuce si el sa dea macar doua-trei ture !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 January 2011 - 07:16 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#58 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2011 - 08:58 PM

Vezi postareastiganas, la Jan 27 2011, 05:45 PM, a spus:

Twister cu turbina adevarata, numai bun de zburat pe Chtila, sunt mai multe conversii, se pare ca e o chestie populara. Avionul il am, mai trebuie cumparata turbina (2100 EUR).

Nu stiu cum se rezolva problema cu CG, la original, turbina si motorul stau undeva pe la mijloc, daca nu ma inseala memoria; la ce e in film, vad ca turbina e in spate; nu cred ca rezervorul poate compensa corect diferenta, fiind greutate variabila...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#59 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2011 - 09:42 PM

Da, buna intrebare. Nu m-am gandit. Este pe youtube un build log extins in 5 parti exact pe un Twister cu turbina Lambert.



Turbina Lambert este scumpa chiar si pentru o turbina, aparent e mai dificil de facut o turbina foarte mica dacat una normala. Oricum Lambert care face numai turbina asta mica are o reputatie foarte buna, practic e o firma cu un singur om.

Exista e singura alta turbina liliputana facuta de niste chinezi cu o reputatie proasta:
http://www.jetjoe.com/cp_detail.php?id=153...th=&catid=0 la 1500 USD.

Din pacate din punct de vedere practic e ca la elicoptere. De ce sa dai bani mai multi ca sa ai un model mai mic si mai dificil cand cu bani mai putini cumperi o turbina mai mare pusa pe un model mai consistent.

Vezi postareaBogdanStancu, la Jan 27 2011, 08:58 PM, a spus:

Nu stiu cum se rezolva problema cu CG, la original, turbina si motorul stau undeva pe la mijloc, daca nu ma inseala memoria; la ce e in film, vad ca turbina e in spate; nu cred ca rezervorul poate compensa corect diferenta, fiind greutate variabila...

0

#60 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 January 2011 - 10:59 AM

M-am uitat la modul de pornire al turbinei pusa pe Twister ! Pare simplu !
Un coleg cu experienta in jet-uri spunea intr-un post din topic-ul Jet-uri ieftine ceva de genul :

" Kolibri face acuma ceva pe la 2oN, pornirea si racirea cu suflaiul , complicatii scumpe. Am vazut asa ceva pus pe un model de 850mm anvergura la pret cat unul mare. "

Intrebarea mea ar fi ce este acel " suflai " si unde apare el la pornirea Twister-ului din filmulet ! Cum se foloseste si la racire caci din film nu am inteles nimic din toate astea !
Sau este vorba despre acel tub ( spray ) cu gas folosit la pornire pana trece pe kerosen ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro