New project nava de viteza cu doua motare
#32
Postat 28 February 2007 - 02:33 PM
Va rog sa-mi scuzati ignoranta. La motoarele pentru aero este setat timing-ul pentru un optim intr-un sens. Daca vrei sa-l utilizezi cu reductor sau la un pusher cumperi acelasi motor dar versiunea "revers".
La navo cum vine treaba?
La navo cum vine treaba?
#33
Postat 28 February 2007 - 02:54 PM
Similar cu ce ai zis tu. Daca nava nu e de viteza si deci nu trebuie randament maxim la mersul inainte, se pun motoare cu timing neutru.
In nici un caz nu se pun 2 motoare identice, cu destinatie initiala aero (sint multi incepatori care sint tentati sa le cumpere de la concurenta), pe arbori cu sens de rotatie diferit. Aveti grija la acest aspect, caci altfel o sa va mirati de ce nu se rotesc cu viteze relativ egale. Daca nu gasiti pe aici motoare cu timingul complementar (pe tower am vazut astfel de perechi, mai demult), poate gasiti motoare cu timingul reglabil, simetric fata de neutru.
In nici un caz nu se pun 2 motoare identice, cu destinatie initiala aero (sint multi incepatori care sint tentati sa le cumpere de la concurenta), pe arbori cu sens de rotatie diferit. Aveti grija la acest aspect, caci altfel o sa va mirati de ce nu se rotesc cu viteze relativ egale. Daca nu gasiti pe aici motoare cu timingul complementar (pe tower am vazut astfel de perechi, mai demult), poate gasiti motoare cu timingul reglabil, simetric fata de neutru.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 28 February 2007 - 02:58 PM
#34
Postat 28 February 2007 - 03:40 PM
@navigator
este valabil ce spui tu dar numai in cazul in care nu se foloseste un mixer pentru cele doua motoare.In cazul folosirii unui mixer si doua regulatoare egalizarea turatiilor se face din trimere ,deci in acest caz pot fi folosite orice tipuri de perechi de motoare.
este valabil ce spui tu dar numai in cazul in care nu se foloseste un mixer pentru cele doua motoare.In cazul folosirii unui mixer si doua regulatoare egalizarea turatiilor se face din trimere ,deci in acest caz pot fi folosite orice tipuri de perechi de motoare.
...tabula crasa, mortua est!
#35
Postat 03 March 2007 - 12:47 PM
Tocmai am cumparat o barcuta (930X250X190 mm) cu 2 motoare, nu are cirma, virajul se realizeaza din diferenta de turatie la cele 2 elici. Vreau sa o modific, si cred ca am 2 variante:
1). 2 motore mai mari decit cele originale cu sensuri diferite si cirma pe mijloc ( sau cu 2 Z-drive si fara cirma)
2). 1 motor seria 700 sau 600 si crma pe mijloc
Ce imi recomandati?
Multumesc
1). 2 motore mai mari decit cele originale cu sensuri diferite si cirma pe mijloc ( sau cu 2 Z-drive si fara cirma)
2). 1 motor seria 700 sau 600 si crma pe mijloc
Ce imi recomandati?
Multumesc
Imagini atasate
tel.0745026562
#37
Postat 03 March 2007 - 01:17 PM
Doua motoare nu aduc intotdeauna si un plus de performantza;datorita greutatii in plus generata de dublarea nr de componente pe care le impune alimentarea si propulsia,de cele mai multe ori performantza este egala sau chiar inferioara motorizarii simple,apoi trebuie sa iei in calcul si efortul financiar suplimentar.La barca ta un motor seria 600 Venti este ideal,are rulmentzi,consum relativ mic,si unde mai pui ca dazvolta vre-o 22000 rpm,cu 60% randament tot dezvolta in jur de 14000 rpm,ceea ce este suficient pentru o barcutza rapida si ieftina.Daca adaugi si un z drive cu o elica de 40mm te-ai scos.
...tabula crasa, mortua est!
#43
Postat 03 March 2007 - 06:53 PM
zue..........poti folosi pt. barcuta ta un motor 700 / 12.(robbe).....de la concurenta (recomandat pt magin one)........cardane, un z-drive tot de la concurenta (nu folosi carma separata ca ti trage-n dreapta - iti spun din experienta).si doua pakuri de 7 cel inseriate, elice de 42 (merge si 40), obligatoriu pui racire, si o sa vezi......ce fuge.
este esential cum aliniezi axul cu coca si cum faci centrul de greutate........altfel nu merge.Oricum testezi pe apa dupa fiecare modificare..........spor la treaba.
stima
este esential cum aliniezi axul cu coca si cum faci centrul de greutate........altfel nu merge.Oricum testezi pe apa dupa fiecare modificare..........spor la treaba.
stima
nr. de telefon......
0744.35.25.89
0727.88.75.46
0744.35.25.89
0727.88.75.46
#56
Postat 06 March 2007 - 07:21 PM
Unghiul negativ al axului nu este f fericit; in cazul barcii tale ,datorita lungimii pe care o are ,in marsh orice val iti va baga barca sub apa.La barcile peste 60 cm lungime,unghiul pozitiv este cel optim pentru compensare longitudinala.
...tabula crasa, mortua est!
#60
Postat 07 March 2007 - 09:53 AM
intrebam deoarece elicele tip "S" dela robbe sunt elice submerse, in cazul barcutzei dvs. recomand o elice de suprafatza. Despre dimensiunea recomandata nu stiu ce sa zic, ar trebui sa fie undeva in domeniul 45-40mm functie de nr de celule din packul de alimentare (10-14 cell)
Bafta si... spor la treaba!
Bafta si... spor la treaba!