ce rezistenta sa pun
#1
Postat 02 October 2006 - 06:14 PM
ce valoare trebuie sa aiba rezistenta ?, tinand cont ca atunci cand termin de incarcat accumulatorii au si 9,5v.
motorul este de aeroterma auto si duce si 14,5 v dar 19v nu prea. Dupa 15 min. de functionare cred ca avea 50de grade si scazuse tensiunea la 17,8v.
Ce rezistenta sa pun dar sa nu consume mult, dar sa mai taie 5-6 v?
#2
Postat 02 October 2006 - 06:21 PM
georgelus18, la 2 Oct 2006, 19:14, a spus:
proasta alegere cu rezistenta....consumi degeaba energia...iti explica electronistii consacrati de pe forum.
poate dai si o cautare ca am impresia ca nu esti primul care intrebi...
#3
Postat 02 October 2006 - 07:25 PM
Daca-l folosesti la turatie maxima tot timpul, poti inseria o rezistenta.
Insa rezistenta se comporta ca un consumator, deci ai pierderi de energie pe ea.
Daca vrei sa poti modifica viteza, e bine sa pui un regulator de turatie. E bine e sa comanzi motorul cu tranzistoare mos-fet. Cel mai bine comandate in impulsuri cu factor de umplere variabil.
Astfel pierderile de energie vor fi minime
Daca tii neaparat sa pui rezistenta, trebuie sa spui ce curent consuma motorul, eu iti spun ce valoare trebuie sa aiba rezistenta.
#4
Postat 02 October 2006 - 07:25 PM
georgelus18, la 2 Oct 2006, 18:14, a spus:
nu incerca cu rezistenta(cu divizor rezistiv). incearca un stabilizator cu un 2N3055 bine racit si o dioda zenner la 15V. sau daca gasesti o sursa in 14,5 V... oricum ii trebuie radiator. Sau mai simplu: cauti alt motor :( motoare, motoareeee...
#6
Postat 02 October 2006 - 08:05 PM
Astfel pierderile de energie vor fi minime"
cea mai buna varianta cu posibilitatea de modificare a turatiei motorului, si consum minim.se poate face simplu cu un 555 si factorul de umplere sa-l modifici dintr-un potentiometru. sunt curios...poti estima (masura) cati A trage motorul?
#8
Postat 03 October 2006 - 10:37 AM
georgelus18, la 2 Oct 2006, 18:14, a spus:
ce valoare trebuie sa aiba rezistenta ?, tinand cont ca atunci cand termin de incarcat accumulatorii au si 9,5v.
motorul este de aeroterma auto si duce si 14,5 v dar 19v nu prea. Dupa 15 min. de functionare cred ca avea 50de grade si scazuse tensiunea la 17,8v.
Ce rezistenta sa pun dar sa nu consume mult, dar sa mai taie 5-6 v?
Ceea ce vrei tu, poate face un regulator obisnuit rc, pentru navo, d-ala care suporta pe intrare muuulti volti, adicatelea si doo packuri, ceea ce e chiar ce vrei tu. Avantaju, regulatorului de-a gata :D :D , este ca-l iei si-l pui si ai gatat.
Daca esti de meserie B) (desi dupe cum ai pus intrebarea, nu cred ... ) e simplu sa faci un convertor dc/dc cu iesire in impulsuri si etaj final cu v-mos-fetzi, care datorita rezistentei mici pe care au in conductie, produc si pierderi mici de tot si-ti si rezolva problema.
Daca nu, umbli la ... pocket ! :D
Citeaza
Stima,
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 03 October 2006 - 10:50 AM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#9
Postat 03 October 2006 - 04:15 PM
AIR CONTROL 840 LiPo
Un regulator mic, usor, cu functii fata/stop/frana, pentru motoare seria 500 ... 700, sau pentru sisteme cu mai multe motoare 2...3 x Seria 400, dar si pentru motoare Pro, Sport sau Ultra cu mai mult de 5 spire. Suporta 6-14 celule NC/NiMh si 2 pana la 4 LiPoly si are un sistem BEC care suporta pana la 4 servouri.
NOU !! Familia Air Control este imbunatatita; acum toate includ un circuit de oprire a motorului la voltaj redus (PCO) pentru toate tipurile de acumulatori, inclusiv cei LiPo.
Alte calitati:
- Frana puternica asigura plierea elicilor la motolanoare, impiedicand ruperea acestora la aterizare
- “Filtru RX†protejeaza mai bine receptorul de interferentele care apar atunci cand motorul se afla in apropierea acestuia
- Puls mare al frecventei 1.2 ... 1.5 kHz care lungesc viata motorului
- Protectie termica impotriva supraincalzirii
- Programare simpla cu sistem EPS si memorie
- Trecerea de la NiCd/NiMH la LiPo se face simplu, cu ajutorul unui jumper
Voltaj de operare: 7.2 -17 Volti
Curent maxim: 70 A
Dimensiuni: 36 x 23 x 8 mm
Greutate: 27 g
BEC: 5V – 1A
Am un regulator rocar de 20A si oricum trebuie schimbat, credeti ca daca folosesc regulatorul de mai sus numai am nevoie de rezistenta? sau si asta e mic tinand cont de pakurile mele, care la incarcare maxima au amandoua 19v
Motorul manaca1A in gol si 5A in sarcina
Daca regulatorul asta nu e bun, poate asta:
AIR CONTROL 870
Regulator performant, cu functiile inainte/stop/frana pentru motoare din seria 500…700 sau modele cu 2…3 motoare din seria 400; de asemenea pentru motoare Pro, Sports si Ultra.
Air control 870 este conceput pentru modele de acrobatie, modele cu anvergura mare, motoare puternice si pentru modele cu motoare „nervoase".
Frana puternica, continua asigura plierea palelor la elici pliante, dar poate fi dezactivta daca aplicatia dumneavoastra cere acest lucru.
Separatia galvanica (OPTO) dintre motor si receptor previne interferentele produse de scanteile periilor.
Protectie la supraincalzire.
Sistem simplu de programare eps. Filtrul integral Rx apara receptia de interferentele produse de motor si combate semnalele invalide.
Frecventa de pulsare, de 1.2 kHz, face posibila pornirea fina a motorului impiedicand in acest mod distrugerea acestuia.
Specificatii
Voltaj de operare: 8.4 – 36 Volti
Curent maxim: 120 A
Dimensiuni: 52x36x11 mm
Greutate: 48 g.
Idea este, ca tot trebuie sa cumpar alt regulator si atunci ajutati-ma si pe mine sa fac alegera cea buna, tinand cont de problema mea.
#11
Postat 03 October 2006 - 07:27 PM
Tensiunea aia la care-i zici tu "de operare" este tensiunea acceptata de regulator la intrare. Pe iesire, tensiunea variaza intre ZERO si MAX sau intre -MAX si +MAX cu zero (stop) la mijloc, in functie de pozitia mansei, respectiv, durata implusului de cda (1,5 ms +/-0,5 ms ).
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#12
Postat 03 October 2006 - 07:34 PM
E arhisuficient.
Cum face el comanda motorului nu-ti mai bate capul
Vezi insa ca problema nu e rezolvata numai cu regulatorul.
Acesta e comandat din receptor de regula.
Asa ca tu va trebui sa suplinesti functia receptorului.
Cred ca "domnu doctor" te va lamuri in detaliu ce si cum.
Daca ai spune exact la ce il folosesti vei obtine mai multe sfaturi la obiect.
Pe aici sunt destui oameni cu experienta dispusi sa dea un sfat.
#16
Postat 12 October 2006 - 04:36 PM
Ca sa va dau mai multe detalii am o casca bluetooth care vreau sa o alimentez direct de la masina..ea are un acumulator li-poli de 3.75 dar cand l-am masurat avea cam 4v si ma gandesc daca ajunge la fix 3.75 s-ar putea sa-mi piuie incontinuu ca trebuie sa-l incarc...
#17
Postat 12 October 2006 - 06:53 PM
Pai cea mai simpla cale de obtine acest lucru, in mod elegant, este sa pui un stabilizator 317, si un potmetru de reglaj, din care ajustezi exact valoarea tensiunii dorite pe iesire.
Avantaju' stabilizatoarelor este ca tensiunea de iesire NU depinde de sarcina, adica de curentu' absorbit din pack. Cu rezistenta serie, din cauza ca aceasta este un consumator pasiv, tensiunea pe iesire va depinde de curentu' care o strabate.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#20
Postat 13 October 2006 - 06:25 AM
Flo234, la 12 Oct 2006, 19:42, a spus:
317, stie sa stabilizeze bine pana la peste 12 V, (cam fro 30-32 V !) cat ai tu nevoie ... :)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal