Modelism - RHC Forum: CUM inversez sensul servoului? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

CUM inversez sensul servoului? ?????

#1 Useril este offline   AMG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 21-November 03
  • Gender:Male

Postat 12 October 2006 - 10:20 AM

Am un Revo si s-a ars un servou de la directie, are 2 servouri pt directie, unl trage si unul impinge, ca sa ma exprim mai pe romaneste. Unul dintre ele s-a ars din motive necunoscute si trebuie inlocuit. Am facut rahatu' praf si am facut rost de unul, dar l-am prajit si p-asta pentru ca nu m-am gandit ca trebuie inversat sensul unuia dintre ele. Astfel au fortat ambele in acelasi sens si unul s-a ars din nou. Acum urmeaza intrebarea: Cum inversez sensul unuia dintre ele, ca inebunesc? Sa nu-mi spuneti ca din statie ca astfel se inverseaza amandoua si nu ma ajuta cu nimic. Cred ca trebuie umblat in el....
0

#2 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2006 - 10:48 AM

Salutare!

Dupa mine ai 3 variante:
1. Cumperi 2 servo IDENTICE intre ele si le montezi pe masina. Din dispunerea lor vor lucra pen sens diferit (in "oglinda")
2. Cumperi un servo digital care se poate programa pentru schimbarea de sens
3. Ma suni si iti dau un nr. de tel al unui tip care face niste montaje electronice mici (si ieftine, cred) fix pentru treaba asta

Cu stima
Andrei
0

#3 Useril este offline   AMG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 21-November 03
  • Gender:Male

Postat 12 October 2006 - 11:29 AM

Eu aveam o banuiala ca s-ar pute doar schimband polaritatea motorasului pe placuta cu circuite.
0

#4 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 October 2006 - 11:58 AM

Daca tii neaparat sa umblii inauntru, atunci schimba (polaritatea) potentiometrului din servo. Uzual, acesta e strapat cu fire pe cablaj.
0

#5 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 12 October 2006 - 12:17 PM

S-ar putea sa mearga daca schimbi polaritatea motorului si a potentiometrului.
La potentiometru desigur inversezi capetele.

Sa ne spui daca ti-a reusit miscarea.

Albastru
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 12 October 2006 - 12:46 PM

albastru, la 12 Oct 2006, 13:17, a spus:

S-ar putea sa mearga daca schimbi polaritatea motorului si a potentiometrului.

Se duce la capat de cursa si ramane acolo...nu?
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 12 October 2006 - 01:29 PM

Daca se inverseaza capetele potentiometrului si capetele motorasului , merge sigur invers. Daca se schimba numai una din ele , se forteaza la capat de cursa.
0

#8 Useril este offline   AMG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 21-November 03
  • Gender:Male

Postat 12 October 2006 - 01:33 PM

Nu, nu asta am vrut sa spun ( ma refer aici la Marinaru'). Eu cand virez rotile intr-o directie, masina avand 2 servouri pt directie, trebuie ca unul sa traga si unul sa impinga, deci unul din ele trebuie sa mearga in sens invers fata de celalalt.

Pt. Albastru: Sa schimb si polaritatea motorului si a potentiometrului, adica pe amandoua???

Pt. Vlad1: Il scot, adica il dezlipesc si il montez invers? Are 3 fire, deci o sa schimb doar extremitatile?


Multumesc mult pentru lamuriri, asta se intampla cand nu prea stii electronica decat din experientele anterioare sau din auzite. Asta nu e electronica oricum, dar macar sper sa-mi rezolv problemele.:)
0

#9 Useril este offline   AMG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 21-November 03
  • Gender:Male

Postat 12 October 2006 - 01:35 PM

Multumesc mult Sir_Vaska. O sa incerc cand ajung acasa, sper sa nu ard si ultimul servou ca nu mai am, si asa am stricat cam multe pana sa rezolv. ( sper sa rezolv ), oricum din prostia mea, ca puteam sa intreb de la inceput.
0

#10 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 October 2006 - 01:48 PM

albastru, la 12 Oct 2006, 12:17, a spus:

S-ar putea sa mearga daca schimbi polaritatea motorului si a potentiometrului.
La potentiometru desigur inversezi capetele.

Merge sigur. Am facut si io.
Bucla de reactie motor+potmetru e obligatoriu sa ramana corelate. Schimband polaritatea la motor, se inverseaza corelatia intre semnalu' de comanda si sensu' de rotatie.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#11 Useril este offline   AMG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 21-November 03
  • Gender:Male

Postat 12 October 2006 - 09:45 PM

Am inversat toate firele: si la motoras si la potentiometru. Concluzia: merge intr-adevar invers, dar nu inteleg de ce scapa, face ca si cand i-ar lipsi dinti vreunei rotite. Si nu sta la "punctul mort", daca nu-l misc eu din statie, adica daca nu primeste nici o comanda se duce la unul dintre capete. Am impresia ca se intampla asta deoarece la potentiometru nu trebuiau inversate extremitatile. Acolo erau trei fire: negru, galben si portocaliu, am impresia ca trebuiau inversate galbenul si portocaliul si negrul lasat pe loc. Nu stiu parca asa mi-ar fi venit mai degraba sa fac. Asta o sa fac la urmatoarea incercare, azi n-am mai avut rabdare, ma saturasem de el.
0

#12 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 12 October 2006 - 09:56 PM

Dupa schema potentiometrului trebuia inversate extremitatile. Problema e sa le identifici , ca fizic , multe potentiometre au si alte aranjamente la fire.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 12 October 2006 - 09:57 PM

0

#13 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 13 October 2006 - 06:22 AM

AMG, la 12 Oct 2006, 21:45, a spus:

... Acolo erau trei fire: negru, galben si portocaliu, am impresia ca trebuiau inversate galbenul si portocaliul si negrul lasat pe loc. ...

Numa' extremitatile trebuie schimbate ...! :) Mijlocu' adica, cursoru' potmetrului ramane pe pozitie, ca functia lui e aceeasi, indiferent de ... sensu' de rotaqtie.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#14 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 13 October 2006 - 11:48 AM

Daca ai supraincalzit potentiometrul si l-ai accidentat putin, atunci se intampla exact ce zici tu...ba sta, ba fuge spre un capat...
Pinioanele poate chiar au dinti lipsa.
Daca schimbi capetele potentimetrului si ale motorului, ar trebui sa merga invers.

Albastru
0

#15 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 13 October 2006 - 12:15 PM

Era suficient sa inversezi doar polaritatea motorului ,fara sa umbli la potentiometru.Din constructie motorul ala are un sens stabilit de starea semnalului PWM care poate fi sus sau jos.Functie de pozitia mansei ,cu aceleasi legaturi pe potentiometru ,motorul se duce intr-un sens sau altul,deci in mod logic ,schimband DOAR polaritatea motorului vei obtine inversarea sensului motorului.Exista insa si solutii electronice,simple,doar cauta pe net.
...tabula crasa, mortua est!
0

#16 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 13 October 2006 - 12:41 PM

ipsihi, la 13 Oct 2006, 12:15, a spus:

Era suficient sa inversezi doar polaritatea motorului ,fara sa umbli la potentiometru. ...

Imi pare rau ca tre' sa te contrazic. Bucla aia de reglare e ... putin automata si sensurile de rotatie al motorului si al potmetrului e obligatoriu sa fie corelate. Motoru' din servo e un motor obisnuit de curent continuu.

Stima,

PS: Io am verificat asta. Tu ai facut-o ... ?
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#17 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 13 October 2006 - 01:39 PM

Citeaza

Imi pare rau ca tre' sa te contrazic. Bucla aia de reglare e ... putin automata si sensurile de rotatie al motorului si al potmetrului e obligatoriu sa fie corelate. Motoru' din servo e un motor obisnuit de curent continuu.

Pai da, doctorul este...doctor...stie.
0

#18 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 13 October 2006 - 02:51 PM

:huh: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#19 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 13 October 2006 - 03:42 PM

Asa e ,dct. are dreptate,a fost greseala mea.
...tabula crasa, mortua est!
0

#20 Useril este offline   BEL3 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-October 06

Postat 28 October 2006 - 10:13 AM

Cel mai bine iti cumperi alt REVO. Vinde BEL3 unul pe forum.
0

#21 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 October 2006 - 11:49 AM

Eu am schimbat polaritatea la motor NUMAI si merge invers fara probleme!!!!!!!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu