CUM inversez sensul servoului? ?????
#1
Postat 12 October 2006 - 10:20 AM
#2
Postat 12 October 2006 - 10:48 AM
Dupa mine ai 3 variante:
1. Cumperi 2 servo IDENTICE intre ele si le montezi pe masina. Din dispunerea lor vor lucra pen sens diferit (in "oglinda")
2. Cumperi un servo digital care se poate programa pentru schimbarea de sens
3. Ma suni si iti dau un nr. de tel al unui tip care face niste montaje electronice mici (si ieftine, cred) fix pentru treaba asta
Cu stima
Andrei
#8
Postat 12 October 2006 - 01:33 PM
Pt. Albastru: Sa schimb si polaritatea motorului si a potentiometrului, adica pe amandoua???
Pt. Vlad1: Il scot, adica il dezlipesc si il montez invers? Are 3 fire, deci o sa schimb doar extremitatile?
Multumesc mult pentru lamuriri, asta se intampla cand nu prea stii electronica decat din experientele anterioare sau din auzite. Asta nu e electronica oricum, dar macar sper sa-mi rezolv problemele.:)
#10
Postat 12 October 2006 - 01:48 PM
albastru, la 12 Oct 2006, 12:17, a spus:
La potentiometru desigur inversezi capetele.
Merge sigur. Am facut si io.
Bucla de reactie motor+potmetru e obligatoriu sa ramana corelate. Schimband polaritatea la motor, se inverseaza corelatia intre semnalu' de comanda si sensu' de rotatie.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#11
Postat 12 October 2006 - 09:45 PM
#13
Postat 13 October 2006 - 06:22 AM
AMG, la 12 Oct 2006, 21:45, a spus:
Numa' extremitatile trebuie schimbate ...! :) Mijlocu' adica, cursoru' potmetrului ramane pe pozitie, ca functia lui e aceeasi, indiferent de ... sensu' de rotaqtie.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#14
Postat 13 October 2006 - 11:48 AM
Pinioanele poate chiar au dinti lipsa.
Daca schimbi capetele potentimetrului si ale motorului, ar trebui sa merga invers.
Albastru
#15
Postat 13 October 2006 - 12:15 PM
#16
Postat 13 October 2006 - 12:41 PM
ipsihi, la 13 Oct 2006, 12:15, a spus:
Imi pare rau ca tre' sa te contrazic. Bucla aia de reglare e ... putin automata si sensurile de rotatie al motorului si al potmetrului e obligatoriu sa fie corelate. Motoru' din servo e un motor obisnuit de curent continuu.
Stima,
PS: Io am verificat asta. Tu ai facut-o ... ?
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#17
Postat 13 October 2006 - 01:39 PM
Citeaza
Pai da, doctorul este...doctor...stie.
#18
Postat 13 October 2006 - 02:51 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal