Pagina 1 din 1
Circuit BEC accu Li-poly
#2
Postat 31 October 2006 - 09:57 AM
iei o sursa de 5V de tipul LM7805 si gata. Tine 1.5A cu protectie si tot tacamul. Daca vrei reglabila LM317. Daca vrei 3A relgalbil LM350. etc.
Problema apare cand ai pack de 7.4V si vrei BEC de la 7.4 la 5V...atunci iti trebuie o sursa low-drop care costa mult mult mai mult.
Succes
Problema apare cand ai pack de 7.4V si vrei BEC de la 7.4 la 5V...atunci iti trebuie o sursa low-drop care costa mult mult mai mult.
Succes
#5
Postat 31 October 2006 - 12:52 PM
Exista de vinzare BPC-uri (batery protection circuit), care fac cam aceeasi chestie (tip de protectie) ca electronica prezenta in LiPo-urile din celulare (adica protejeaza celula LiPo). Daca pui asa ceva (la modelism), trebuie sa ai BEC (batery eliminator circuit) sau APU (auxiliar power unit)separat, pentru ca BPC-ul cind taie, taie tot, temeinic. Functia respectiva (decuplarea consumatorului principal dar a statiei NU), este implementata in controler (e drept ca jenant de prost chiar in controlere cu pretentii).
Exista, sunt de vinzare, dar nu pentru acumulatorul principal.
Exista, sunt de vinzare, dar nu pentru acumulatorul principal.
#7
Postat 31 October 2006 - 03:19 PM
Ce vrei tu sa faci sa sa cumperi este functia "engine cut" care opreste motorul atunci cand pacul este deja descarcat pentru a nu deteriora celulele.
Circuitul respectiv trebuie sa poata suporta curentul si tensiunea de functionare a motorului. Mai bine scapi de controlerul ala si iti iei unul care stie deja aceasta functie.
Circuitul respectiv trebuie sa poata suporta curentul si tensiunea de functionare a motorului. Mai bine scapi de controlerul ala si iti iei unul care stie deja aceasta functie.
#9
Postat 01 November 2006 - 01:01 PM
Nope...engine cut se face foarte simplu prin faptul ca tranzistoarele de putere NU MAI PRIMESC COMENZI de la microprocesor. Atat. Reversul este altceva. Tu vrei sa spui defapt ca "regulatoarele care au frana nu au mers inapoi". exista si astfel de regulaotare doar cu frana. Cele care au mers inapoi pot avea si frana pentru ca se foloseste una din ramuri pentru franare.
Deci exista sigur regulator cu revers si cu frana.
cat despre ce vrei tu sa faci implica defapt inca un montaj de dimensiunile unui regulator care trebuie sa taie DOAR circuitul de putere al motorului...nu trebuie sa taie toata alimentarea controlerului motorului. e destul de complicat de facut toata aceasta smecherie. Ea ar trebui inserata pe firul de plus al motorului si sa masoare mereu bateria.
Uite mai jos o explicatie...nu e complicat dar trebuie sa ai timp sa te ocupi.
Deci exista sigur regulator cu revers si cu frana.
cat despre ce vrei tu sa faci implica defapt inca un montaj de dimensiunile unui regulator care trebuie sa taie DOAR circuitul de putere al motorului...nu trebuie sa taie toata alimentarea controlerului motorului. e destul de complicat de facut toata aceasta smecherie. Ea ar trebui inserata pe firul de plus al motorului si sa masoare mereu bateria.
Uite mai jos o explicatie...nu e complicat dar trebuie sa ai timp sa te ocupi.
Imagini atasate
#11
Postat 01 November 2006 - 02:57 PM
Dar dece sa nu va folositi de functia fail-safe pe care Rokie o are ("Filtru RX - Opreste regulatorul daca semnalul este intrerupt")? Intercalati pe calea de semnal o poarta comandata de un zener-comandat (cum e TL431) care va juca rolul de comparator (daca nu aveti tl431, folositi orice comparator doriti). Sau se poate construi un alt circuit fail-safe extern, cu 4 porti de NAND si care poate fi reglat dintr-un potentiometru semireglabil sa dea la iesire un impuls corespunzator unei viteze mici dar care sa nu solicite mult acumulatorul, in momentul cind comparatorul (sau TL431) sesizeaza atingerea unui prag de tensiune prestabilit. Atunci cind pilotul observa ca, orice ar face cu mansa de "gaz", modelul merge cu o viteza mica, isi va aduce imediat modelul la mal, fara sa mai actioneze des nici macar cirma decit strictul necesar, astfel incit servoul sa consume cit mai putin. In primul caz discutat (cind se folosea doar fail-safe de la Rokie) din pacate modelul se oprea si trebuia recuperat cumva (am banuit ca e vorba de navomodel, la auto nefiind probleme).
Ca sa nu mai zic ca pretul unui astfel de montaj e derizoriu (cel putin al pieselor, ca nu necesita niciun mos de putere sau vreo piesa scumpa).
Ca sa nu mai zic ca pretul unui astfel de montaj e derizoriu (cel putin al pieselor, ca nu necesita niciun mos de putere sau vreo piesa scumpa).
Aceasta postare a fost editata de navigator: 01 November 2006 - 03:13 PM
#13
Postat 01 November 2006 - 08:01 PM
@navigator are dreptate.Un low voltage detector este mult mai util pentru cazul tau.Un cut-source nu va face altceva decat sa te trimita sa faci o baie daca vrei sa recuperezi barcazu.Cea mai simpla solutie este un buzzer comandat cu TL 431.
...tabula crasa, mortua est!
#14
Postat 02 November 2006 - 11:47 AM
Cut se face doar la motor si se face atunci cand pacul este aproape descarcat...nu cand este COMPLET descarcat. Si odata ce a intrat prima data CUT-ul in functiune daca nu mai folosesti motorul 5-10 secunde acumulatorul isi revine si mai poti sa-l folosesti pentru scurt timp. Apoi iar intra CUT-ul si tot asa.
Adica ce crezi ca la avioane cand intra CUT nu mai ai motor deloc. FALS.
Exista si CUT progresiv...care mai lasa motorului niste curent tocmai ca sa mai poti face ceva cu modelul.
....discutia este deschisa
Adica ce crezi ca la avioane cand intra CUT nu mai ai motor deloc. FALS.
Exista si CUT progresiv...care mai lasa motorului niste curent tocmai ca sa mai poti face ceva cu modelul.
....discutia este deschisa
Arata acest topic
Pagina 1 din 1