Salutare
Mai traieste cineva? S-au ati plecat toti sa lansati rachete cu apa si aer?
Nu de alta dar vad ca subiectul acela infantil are un numar foarte mare de accesari, cred ca va bate recordul.
Asta sa fie oare nivelul de maxim interes? Daca asta cere poporul… :D
Legat de subiectul cu motoarele de competitie, am mai jos o schita de motor, asa cum ar trebui sa arate el. Reprezita de fapt un punct de pornire, si sunteti liberi sa-l completati, modificati, maltratati cum doriti numai sa iasa ceva bun. Adica sunt cateva elemente pe care sa ne concentram cu idei si propuneri. Cei care au cunstinte mai multe sunt invitati sa propuna ceea ce cred ei ca ar fii mai potrivit.
Se poate ajunge la ceva foarte diferit de schema clasica si foarte simpla din desen.
Cred da procesul acesta va dura ceva timp, dat fiind frecventa foarte redusa a mesajelor postate pe forum.
Deci concret.:
- Motorul este ptr clasa 2.5 Ns
- Diametrul luat in considerare 10.5 mm poate fii usor marit, 12-13 mm.
- Lungimea de 40 mm este orientativa, dar as sugera sa nu fie mai mare, ci eventual mai mica, mai ales daca diametreul va creste.
- Tubul este de 1 mm grosime, varianta din hartie rulata. Ptr alte materiale, inclusiv carbon, trebuie mai subtire, altfel devine prea greu.
- (A) ajutajul: propun pastila din material refractar, presat sau pasta (bentonita sau asemanator). Din bara de carbon strunjit mi se pare prea greu si cere multa munca. Lipit de tub.
- :D combustibil: propun KN sau echivalent plus rasina epoxi. Este mai usor de lucrat si are energie destula. Dimensiunile din desen sunt pentru exact 1 cm cub de combustibil, ceea ce ar trebui sa ajunga ptr 2.5 Ns ( aici trebuie calculat)
- ( C) pastila intarziere: combustibil cu inhibitor sau alta solutie. Pastila trebuie lipita foarte bine, la fel ca si ajutajul. Pentru o mai mare siguranta, se poate pune un inel suplimentar lipit (F)
- (D) o mica incarcatura care sa ajute aprinderea. Dat fiind diametrul mic al sectiunii critice a ajutajului pot fii probleme la aprindere. Acea sectiune sa nu aibe mai putin de 1,5 mm diametru. Motorul trebuie aprins “sus†nu “jos†ca la cele cu pulbere.
Diagramele posibile (toate au aceeasi arie, deci impuls):
Diagrama clasica (1), o gasim peste tot la motoarele cu pulbere folosite pana acum la concursuri, precum si la multe din motoarele compozite mici.
Diagrame tip 2, 3 intalnite la motoarele cu combustibil compozit, cu ardere interioara, periferica, etc. de tipul celor pe care le fac unii dintre voi, NU sunt adecvate pentru motoare pentru rachete usoare (probe de durata, streamer, parasuta, chiar rachetoplan), care nu au suficienta inertie, deci nu pot fructifica impulsul scurt de la lansare. In special diagrama (6), foarte intalnita de ex. la motoarele cu zahar, ar trebui evitata pentru ca valoarea maxima a fortei vine prea tarziu.
Pe desen, acea forta medie este de fapt valoarea mediana a fortei dezvoltate de motor in timpul functionarii iar linia verticala, notata cu “mediana impulsului†separa arii egale de impuls de o parte si de alta. Sunt doar linii teoretice care servesc la compararea unor diagrame.
As propune ceva intre (4) si (5).
Astept propuneri, comentarii, ceva care sa arate ca sunteti interesati sau aveti cunostinte in domeniu. Cele discutate aici pot fii utile si pentru alte scopuri, de ex. realizarea de motoare si rachete mai mari. Trebuie aratat interes, ca nimic nu cade din cer pe gratis.
Aceasta postare a fost editata de liviu123: 02 December 2006 - 09:02 PM