Remorcher cu aburi fost St. Canute
#274
Postat 29 September 2007 - 11:11 PM
Zis şi făcut. Am luat o foaie de alamă pe care am cositorit-o de ax şi am întărit-o cu câte două bucăţi de şină de alamă pe fiecare faţă. Clemele de metal, care se văd şi în poza de mai sus, au fost folosite la alinierea întăriturilor de alamă:
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 29 September 2007 - 11:20 PM
#278
Postat 30 September 2007 - 05:33 PM
In rest spor la treaba.
PS..."am terminat de vopsit (albastru) si de demontat telecomanda"
#279
Postat 30 September 2007 - 09:22 PM
Pentru fluier o sa mai pun un servo.
#285
Postat 07 October 2007 - 12:12 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 07 October 2007 - 01:14 PM
#289
Postat 10 October 2007 - 10:30 AM
Felicitari pentru realizare, imi place cum a iesit nava ta! De asemenea, merci pentru filmuletele care arata motorul cu aburi. Este prima data cand vad un motoras cu abur de asemenea dimensiuni in functiune, desi cu multa vreme in urma visam sa-mi construiesc asa ceva (pe vremea aceea era singura sansa, nu existau motoare cu aburi la magazin)
Astept cu interes sa vad si un film cu nava in navigatie efectiva!
Spor la lucru!
Dorin
#291
Postat 12 October 2007 - 11:19 PM
Imagini atasate
#301
Postat 23 October 2007 - 10:08 AM
Daca e sa ma refer in mod specific la punte, as zica ca sunt doar putin dezamagit ca ai folosit lemn de nuc pentru punte. Puntea navelor se facea de obicei din lemn de culoare deschisa, pin de Danzig sau similar. Pe urma se mai si spala cu sare si se freca cu nisip si devenea si mai alba. La tine e deci un pic cam inchisa la culoare.
Dar nu-i un bai atat de mare pana la urma, la inceputul secolului al XX-lea au inceput sa fie folosite esentele de lemne exotice pentru punte, tocmai fiindca lemnele europene putrezeau foarte repede. Dar se foloseau in general la navele mai scumpe, la yachturi, unde nu conta mai putin pretul lemnului si mai mult calitatea finisajului.
Spre exemplu, puntea navei "Amsterdam", o reconstructie moderna a unui East Indiaman din secolul al XVIII-lea, care poate fi vazuta la Amsterdam, ancorata in fata Muzeului Maritim, a fost construita dintr-un lemn tropical care se cheama bangkirai si ESTE de culoare mai inchisa, asa cum este si puntea ta.
De asemenea, te rog sa nu mi-o iei in nume de rau daca iti spun ca scandurile care formeaza puntea nu se terminau niciodata in realitate asa cum le-ai facut tu acolo. In zona respectiva, la margine, era o piesa speciala din lemn care se numeste "gutiera", realizata de obicei dintr-un lemn mai dens si rezistent la umezeala (cel mai bun era teck-ul) si care era profilata dupa forma copastiei, iar capetele scandurilor se incastrau in aceasta piesa. Daca vrei pot incerca sa-ti postez niste desene sa vezi cum ar fi trebuit sa fie.
Salutari din Constanta,
Dorin
#302
Postat 23 October 2007 - 10:40 AM
Am ales nucul dintr-un motiv simplu: am vrut neaparat un lemn de culoare inchisa, care sa contrasteze cu coca (si ea ramane natur, asa cum o vezi).
Initial am vrut sa pun abanos (cred ca te socai de tot daca-l vedeai :) ), dar baghetele au fost foarte prost taiate si le-am dat inapoi. Asa ca am ales nucul asta pentru ca e o varietate foarte inchisa si baghetele sunt taiate ireprosabil.
Stiu si ca scandurile puntii se termina la navele reale in piesa aia profilata special, dar rabdarea mea are limite, asa ca am decis s-o elimin din start.