Citeva poze urmeaza
Pagina 1 din 1
Zephyr #3 - Primul zbor
#1
Postat 22 June 2006 - 09:05 AM
Pe data de 16.06 a avut loc zborul de omologare pentru Zephyr 2000 inmatriculat YR - 5069. Zborul a avut loc la aerodromul Clinceni sub supravegherea intructorului de zbor Dragos Stoicescu caruia ii multumesc din suflet pentru amabilitate si promptitudine. Evolutia de aproximativ 20 de minute a decurs fara incidente, mai putin temperatura CHT care a fost mare. Problema racirii a fost rezolvata a doua zi dupa ce am modificat fluxurile de aer din capota si temperatura apei nu a mai depasit 90 de grade indiferent de regimul motorului.
Citeva poze urmeaza
Citeva poze urmeaza
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#5
Postat 22 June 2006 - 09:18 AM
Si acum, ca la premiile Oscar, multumirile:
Multumesc echipei RHC care a contribuit la constructie, in special lui Razvan Bujor a carui atentie pentru detaliu a facut ca acest avion sa zboare impecabil.
Prietenului si partenerului meu in ale aviatiei Gabi pentru implicare si sfaturi.
Domnului Ion Hanga pentru ajutorul constant acordat in timpul contructiei.
Domnului Adi Nicolae pentru ajutorul in taierea CNC a bordului din DurAl
(sala incepe sa freamete, hai ca sint aproape de final)
Dan Tapiteru' pentru interiorul de piele
Familiei, mamei mele.... B) B) B)
Multumesc echipei RHC care a contribuit la constructie, in special lui Razvan Bujor a carui atentie pentru detaliu a facut ca acest avion sa zboare impecabil.
Prietenului si partenerului meu in ale aviatiei Gabi pentru implicare si sfaturi.
Domnului Ion Hanga pentru ajutorul constant acordat in timpul contructiei.
Domnului Adi Nicolae pentru ajutorul in taierea CNC a bordului din DurAl
(sala incepe sa freamete, hai ca sint aproape de final)
Dan Tapiteru' pentru interiorul de piele
Familiei, mamei mele.... B) B) B)
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#9
Postat 23 June 2006 - 10:34 PM
Da, fratilor, aveti cu ce va mandri, ati ales bine....
Am zburat si eu cu Zephyrul fratilor Chincea, am deja 9 ore pe el. Vreau sa spun ca cei care au ceva impotriva acestui avion vor avea de-a face cu mine! Am fost un pic stresat la inceput, pentru ca nu am mai pilotat avioane cu aripa jos, dar dupa ce i-am vazut limitele n-am mai avut greturi... Un avion cu aripa jos, pe care il tragi (cu motor de 80 cai) la unghi de atac de aproape 30-45 de grade, nu se angajeaza, basca mai urca si cu 2(doi) metri pe secunda nu se poate numi deloc periculos. Atitudinea era de-a dreptul imposibila! Facut aterizare fara motor: aproape ca planorul cu frana la jumatate ! touch-down lin si fara probleme ! Stabilitate foarte buna in viraj cu viteza mica, si daca iti mai aduci aminte si de palonier, atunci e chiar plictisitor! Curat aerodinamic: cateva sute de ture in plus la motor si sare viteza cu zeci de kilometri la ora! Croaziera cu 140-160 km/h cu 4000-4500 ture si consum de 7.5 l/h. In aterizare, efectul de sol este fantastic, cu doi piloti la bord, daca nu scazi turatia sub 3700 pur si simplu nu vrea sa se aseze. Sa nu mai vorbim de portbagaj, care este de-a dreptul imens pentru un ultrausor! L-am impins la 220 km/h si parca nu simtea nimic. Asta pana am dat de-o turbulenta care era sa ma scoata prin cupola. Decolarile cu 912 de 80 de cai, daca le faci cu motorul in plin la 120 km/h iti ofera o rata de urcare si mai ales un unghi de atac foarte mare, chiar periculos in caz de cedare de motor.
Andrei, dupa parerea mea s-ar comporta perfect si cu un motor Rotax 582 de 64 de cai. Bineinteles, consumul ar fi mai mare, si rulajul mai lung, dar tot in limitele bunului simt, mai ales daca se are in vedere diferenta imensa de pret intre cele doua motoare cumparate noi.
Marele dezavantaj ? Pretul ! Avionul face toti banii, intr-adevar, dar sunt cam multi, cel putin pentru mine...
Am zburat si eu cu Zephyrul fratilor Chincea, am deja 9 ore pe el. Vreau sa spun ca cei care au ceva impotriva acestui avion vor avea de-a face cu mine! Am fost un pic stresat la inceput, pentru ca nu am mai pilotat avioane cu aripa jos, dar dupa ce i-am vazut limitele n-am mai avut greturi... Un avion cu aripa jos, pe care il tragi (cu motor de 80 cai) la unghi de atac de aproape 30-45 de grade, nu se angajeaza, basca mai urca si cu 2(doi) metri pe secunda nu se poate numi deloc periculos. Atitudinea era de-a dreptul imposibila! Facut aterizare fara motor: aproape ca planorul cu frana la jumatate ! touch-down lin si fara probleme ! Stabilitate foarte buna in viraj cu viteza mica, si daca iti mai aduci aminte si de palonier, atunci e chiar plictisitor! Curat aerodinamic: cateva sute de ture in plus la motor si sare viteza cu zeci de kilometri la ora! Croaziera cu 140-160 km/h cu 4000-4500 ture si consum de 7.5 l/h. In aterizare, efectul de sol este fantastic, cu doi piloti la bord, daca nu scazi turatia sub 3700 pur si simplu nu vrea sa se aseze. Sa nu mai vorbim de portbagaj, care este de-a dreptul imens pentru un ultrausor! L-am impins la 220 km/h si parca nu simtea nimic. Asta pana am dat de-o turbulenta care era sa ma scoata prin cupola. Decolarile cu 912 de 80 de cai, daca le faci cu motorul in plin la 120 km/h iti ofera o rata de urcare si mai ales un unghi de atac foarte mare, chiar periculos in caz de cedare de motor.
Andrei, dupa parerea mea s-ar comporta perfect si cu un motor Rotax 582 de 64 de cai. Bineinteles, consumul ar fi mai mare, si rulajul mai lung, dar tot in limitele bunului simt, mai ales daca se are in vedere diferenta imensa de pret intre cele doua motoare cumparate noi.
Marele dezavantaj ? Pretul ! Avionul face toti banii, intr-adevar, dar sunt cam multi, cel putin pentru mine...
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
#10
Postat 24 June 2006 - 12:13 PM
Felicitari!
Si la mai multe! :(
Si la mai multe! :(
#13
Postat 26 June 2006 - 11:29 AM
Marinaru: Nu era Zephyr#1 (5016) care pleca la Iasi
Daktari: Cu ROTAX 582 ar trebui sa zboare dar nici macar constructorul nu recomanda aceasta motorizare. Este la limita inferioara ca putere. Sa vezi insa cum zboara cu 100 de caluti si cu elice cu pas variabil :D
Daktari: Cu ROTAX 582 ar trebui sa zboare dar nici macar constructorul nu recomanda aceasta motorizare. Este la limita inferioara ca putere. Sa vezi insa cum zboara cu 100 de caluti si cu elice cu pas variabil :D
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#14
Postat 26 June 2006 - 04:49 PM
S-odata ajuns la Iesi (5016) .... murea de ciuda ca noi ne distram facind loopinguri! <_<
Arata acest topic
Pagina 1 din 1