Salut la toti,
Sunt din Cluj-Napoca. Sunt chiar incepator in domeniu, am tras cu ochiul la discutiile voastre si imi plac foarte mult.
M-ar interesa intr-un viitor apropiat motodeltaplanorismul. Mi-am cumparat un teren de peste 5000 metri patrati (o proprietate la tara) si daca ma ajuta Dumnezeu sa fac cursurile (din ce am citit pe forum, mai probabil la Archeopteryx, la Alba-Iulia), sa imi iau licenta de zbor si apoi un motodeltaplan, m-ar interesa sa stiu daca mi-as putea amenaja o pista de aterizare in gradina (in sura sper sa imi fac eventual un hangar, pentru ca are 5 X 10 m in partea centrala).
Am citit intr-una din discutii ca ajung 50 m de pista. Care este regimul de decolare (ce unghi ? la cat ma inalt dupa 10 m, dupa 20 m de la desprinderea de sol), banuiesc ca nu pot avea gardurile opuse ale gradinii la 50 m unul de altul ? :lol:
Pagina 1 din 1
pista de motodeltaplan cum si cat de lunga ar trebui sa fie ?
Postat 21 June 2006 - 09:05 PM
salutare,
daca nu-ti ie elicopter 50 m lungime nu sunt suficienti,
ar fi necesari minim 200 m pt rulare- despindere dupa care sa fie degajat terenul
( fara obstacole ) pe macar inca pe atat la fiecare capat,latime sa fie macar vreo 30 m
si daca ar fi si pe directia majoritara a vantului in zona....ar fi binisor,
e drept ca te poti desprinde in 50 de m ,dar depinde de vant ,de incarcare,de viteza aparatului,
si chiar daca te desprinzi tot ai nevoie de spatiu de siguranta,
dar te poti duce pe pasunea satului daca tot vrei sa-ti faci hangarul acolo
in rest...merita
pe cuvant ! B)
daca nu-ti ie elicopter 50 m lungime nu sunt suficienti,
ar fi necesari minim 200 m pt rulare- despindere dupa care sa fie degajat terenul
( fara obstacole ) pe macar inca pe atat la fiecare capat,latime sa fie macar vreo 30 m
si daca ar fi si pe directia majoritara a vantului in zona....ar fi binisor,
e drept ca te poti desprinde in 50 de m ,dar depinde de vant ,de incarcare,de viteza aparatului,