Acumulatori "fierbinti" Nu e vorba de "8989..."
#31
Postat 11 July 2003 - 11:00 PM
Scuzati ca nu sunt la subiect dar ma distra discutia.
Deci:
1.La dacie demarorul e undeva intre 250-300A la pornire, si dupa 10 minute de invirtit in forta eu am reusit sa fac in asa fel incat sa imprastii cositorul din demaror pe peretii carcasei si sa ard contactul de pe solenoid :lol: , deci in nici un caz nu alimentati dracia de la dacie mai mult de 10 minute ca o stricati. Chastia buna este ca desi cositorul era pe pereti dupa o recositorire si o rescufundare in lac am repus in functiune demarorul, dar bineinteles ca zace pe undeva prin beci ca pe masina am pus altul nou.
2.Atentie la masuratul curentilor la SPEED400 cu axul blocat, eu am incercat smecheria cu un multimetru digital care ducea pina la 20A, bine zis ducea pentru ca acum orice ai masura indica la fel (o cifra la buna lui alegere) deci sugestia mea este sa folositi un aparat special pentru masurat curenti mari. motorul era ceva de 7.2 V si pachetul de acumulatori dadea ceva mai mare tenriune dar nu mai stiu cit exact.
Deci pina una alta toate cele bune si atentie sporita sa nu va stricati bunatate de multimetre.
Pe curind
Deci:
1.La dacie demarorul e undeva intre 250-300A la pornire, si dupa 10 minute de invirtit in forta eu am reusit sa fac in asa fel incat sa imprastii cositorul din demaror pe peretii carcasei si sa ard contactul de pe solenoid :lol: , deci in nici un caz nu alimentati dracia de la dacie mai mult de 10 minute ca o stricati. Chastia buna este ca desi cositorul era pe pereti dupa o recositorire si o rescufundare in lac am repus in functiune demarorul, dar bineinteles ca zace pe undeva prin beci ca pe masina am pus altul nou.
2.Atentie la masuratul curentilor la SPEED400 cu axul blocat, eu am incercat smecheria cu un multimetru digital care ducea pina la 20A, bine zis ducea pentru ca acum orice ai masura indica la fel (o cifra la buna lui alegere) deci sugestia mea este sa folositi un aparat special pentru masurat curenti mari. motorul era ceva de 7.2 V si pachetul de acumulatori dadea ceva mai mare tenriune dar nu mai stiu cit exact.
Deci pina una alta toate cele bune si atentie sporita sa nu va stricati bunatate de multimetre.
Pe curind
#32
Postat 13 July 2003 - 07:56 AM
Salutare!
@Andrixnet: Si daca as masura curentul maxim, cu axul blocat, asa cum sugerezi, ce as afla? Ca Speed 330 poate sa traga in scurt atat si atat... Si?... Tot nu stiu de ce consuma 12 A in regim de zbor.
Cred ca maotorul nu are numic. Atata timp cat nu e blocat mecanic (s-ar simti la mana) si cat are colectoarele OK (daca nu ar fi asa, nu ar functiona deloc) un motoras din asta ar trebui sa functioneze normal. Greseala de fabricatie la spirele rotorului? Hmmmm... Greu de crezut. Chestiile astea se fac pe masini de bobinat, nu cred ca e un chinez mic, cu ochii oblici, care bobineaza zi si noapte. Logic, cred ca regulatorul e de vina. Din pacate, nimeni nu mi-a spus cum pot sa-l verific.
Cred ca o proba elocventa, dar care nu pot sa o fac pentru ca nu am turometru, ar fi verificarea turatiei. Daca regulatorul "serveste" motorul cu mai multi amperi decat e necesar, motorul ar trebui sa aiba turatie marita. Corect?
@Kri: Multumesc de atentionare. Si multimerul meu stie pana la 20A. Nu intentionez sa fac probe la care ma astept la curenti mai mari. Altfel, vorbes despre el, ca si tine, la timpul trecut...
Stima si consideratia
Men
@Andrixnet: Si daca as masura curentul maxim, cu axul blocat, asa cum sugerezi, ce as afla? Ca Speed 330 poate sa traga in scurt atat si atat... Si?... Tot nu stiu de ce consuma 12 A in regim de zbor.
Cred ca maotorul nu are numic. Atata timp cat nu e blocat mecanic (s-ar simti la mana) si cat are colectoarele OK (daca nu ar fi asa, nu ar functiona deloc) un motoras din asta ar trebui sa functioneze normal. Greseala de fabricatie la spirele rotorului? Hmmmm... Greu de crezut. Chestiile astea se fac pe masini de bobinat, nu cred ca e un chinez mic, cu ochii oblici, care bobineaza zi si noapte. Logic, cred ca regulatorul e de vina. Din pacate, nimeni nu mi-a spus cum pot sa-l verific.
Cred ca o proba elocventa, dar care nu pot sa o fac pentru ca nu am turometru, ar fi verificarea turatiei. Daca regulatorul "serveste" motorul cu mai multi amperi decat e necesar, motorul ar trebui sa aiba turatie marita. Corect?
@Kri: Multumesc de atentionare. Si multimerul meu stie pana la 20A. Nu intentionez sa fac probe la care ma astept la curenti mai mari. Altfel, vorbes despre el, ca si tine, la timpul trecut...
Stima si consideratia
Men
#33
Postat 13 July 2003 - 01:35 PM
KRI, la 11 Jul 2003, 23:00, a spus:
2.Atentie la masuratul curentilor la SPEED400 cu axul blocat, eu am incercat smecheria cu un multimetru digital care ducea pina la 20A, bine zis ducea
Ia o rezistenta de 0.1ohm, 20W, si puneti in serie cu motorul. Si un voltmetru in paralel pe rezistenta.
la 10A masurati 1V pe ea. Si nu-ti parlesti multimetrul.
Daca crezi ca sunt curenti foarte mari, fa rost de o rezistenta si mai mica.
#34
Postat 13 July 2003 - 01:41 PM
Men, la 13 Jul 2003, 07:56, a spus:
Salutare!
@Andrixnet: Si daca as masura curentul maxim, cu axul blocat, asa cum sugerezi, ce as afla? Ca Speed 330 poate sa traga in scurt atat si atat... Si?... Tot nu stiu de ce consuma 12 A in regim de zbor.
Logic, cred ca regulatorul e de vina. Din pacate, nimeni nu mi-a spus cum pot sa-l verific.
@Andrixnet: Si daca as masura curentul maxim, cu axul blocat, asa cum sugerezi, ce as afla? Ca Speed 330 poate sa traga in scurt atat si atat... Si?... Tot nu stiu de ce consuma 12 A in regim de zbor.
Logic, cred ca regulatorul e de vina. Din pacate, nimeni nu mi-a spus cum pot sa-l verific.
Pai ai afla daca curentul consumat in regim de zbor e similar cu cel blocat (pe motor).
Eventual pune o rezistenta de 0.1ohmi 20W pe regulator ca sarcina, in loc de motor.
Vezi ce tensiune e pe rezistenta in functie de regimul comandat de regulator.
Daca pachetul tau e de 6 elementi, nu ar trebui sa vezi decat maxim cam 7A.
Vezi masoara curentul tras din acumulatori cu regulatorul pornit, comandat, dar fara sarcina.
Poate e dus unul din tranzistorii puntii... Si iti pune ceva similar cu scurt pe baterie.
#35
Postat 14 July 2003 - 10:45 AM
Salutare!
Multam fain, Andrixnet! Voi face testele sugerate, in special cel cu consumul regulatorului fara sarcina. Mi se pare destul de logic. Totusi chestia asta o sa-mi ia ceva timp deoarece zilele urmatoare am niste probleme profesionale. Ce bine ar fi sa nu existe acest gen de probleme.... Dar....
Ciao!
Pe curand
Men
Multam fain, Andrixnet! Voi face testele sugerate, in special cel cu consumul regulatorului fara sarcina. Mi se pare destul de logic. Totusi chestia asta o sa-mi ia ceva timp deoarece zilele urmatoare am niste probleme profesionale. Ce bine ar fi sa nu existe acest gen de probleme.... Dar....
Ciao!
Pe curand
Men
#36
Postat 14 July 2003 - 10:56 AM
Si daca nu ar fi problemele astea atunci modelistii cu ce s-ar ocupa? Cu zburatul? Pai ce e frumos asa? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Homo Nauticus
#37
Postat 21 July 2003 - 03:25 PM
Sa nu uitam cealalta minune pe care Dumnezeu a dat-o Barbatului:
B E R E A
B E R E A
Intai da cu toporu' si pe urma intreaba-l ce-a vrut!
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#38
Postat 22 July 2003 - 08:15 AM
Salutare!
NU E REGULATORUL!!! Ieri l-am schimbat cu unul nou si, stupoare: consuma la fel de mult. Pai nu mai ramane decat motorul. Fie are ceva la nivelul condensatortlor de deparazitare, fie are un "ceva" intern. Oricum, prin bunavointa lui Valterash (saru' mana boieru') am un Speed 280 pe care il voi monta provizoriu pana voi gasi unul de cumparat. Daca si atunci consumul va fi de 12A, atunci problema trebuie scoasa de pe forumul modelistilor si trecuta pe un forum cu teme metafizice.
Oricum, va tin la curent
Inca o data tin sa le multunesc celor care si-au batut capul cu problema mea
Stima si consideratia
Men
NU E REGULATORUL!!! Ieri l-am schimbat cu unul nou si, stupoare: consuma la fel de mult. Pai nu mai ramane decat motorul. Fie are ceva la nivelul condensatortlor de deparazitare, fie are un "ceva" intern. Oricum, prin bunavointa lui Valterash (saru' mana boieru') am un Speed 280 pe care il voi monta provizoriu pana voi gasi unul de cumparat. Daca si atunci consumul va fi de 12A, atunci problema trebuie scoasa de pe forumul modelistilor si trecuta pe un forum cu teme metafizice.
Oricum, va tin la curent
Inca o data tin sa le multunesc celor care si-au batut capul cu problema mea
Stima si consideratia
Men
#39
Postat 02 August 2003 - 07:35 AM
Salutare!
Asa cum am promis, revin. Cam tarziu dar... stiti voi.
E MOTORUL DE VINA. Am montat Speed 280 (chiar echipat cu reductor) si merge foarte bine, consumul masurat la sarcina maxima este 2,4A (cred ca absolut OK). Cu un pack de 6 celule de 600mAh am zburat de m-am plictisit. M-am plictisit atat de tare incat, la aterizare, am stricat si reductorul punand modelul usor in bot. Dar asta e alta poveste...Scuze, Valtersashu'...
Intre timp am scos si condensatorii de deparazitare de pe motorul-problema. Rezultatul e acelasi. Cred ca, in ciuda, oricarei logici, avem de-a face cu un motor gresit bobinat sau cu spire in scurt la rotor. Credeti ca ar putea fi si alte cauze de "papa" atat? De ex. elice cu pas si diametru nepotrivite. Intrebarea este pur platonica, respectivul motor l-am tras definitiv pe linie moarta
Stima si consideratia
Men
Asa cum am promis, revin. Cam tarziu dar... stiti voi.
E MOTORUL DE VINA. Am montat Speed 280 (chiar echipat cu reductor) si merge foarte bine, consumul masurat la sarcina maxima este 2,4A (cred ca absolut OK). Cu un pack de 6 celule de 600mAh am zburat de m-am plictisit. M-am plictisit atat de tare incat, la aterizare, am stricat si reductorul punand modelul usor in bot. Dar asta e alta poveste...Scuze, Valtersashu'...
Intre timp am scos si condensatorii de deparazitare de pe motorul-problema. Rezultatul e acelasi. Cred ca, in ciuda, oricarei logici, avem de-a face cu un motor gresit bobinat sau cu spire in scurt la rotor. Credeti ca ar putea fi si alte cauze de "papa" atat? De ex. elice cu pas si diametru nepotrivite. Intrebarea este pur platonica, respectivul motor l-am tras definitiv pe linie moarta
Stima si consideratia
Men