Modelism - RHC Forum: motor ,se poate folosi in aero - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

motor ,se poate folosi in aero 12v

#1 Useril este offline   lastnik 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 03-March 06

Postat 18 May 2006 - 10:36 PM

am asa ceva .
daca se poate folosi in aero si cum?
descriere 0.5-12v 10-30ma
am cautat si turatia dar nu am gasit nicaieri

Fisiere atasate


atunci cand ceva merge inseamna ca nu e bine!
warhead evo 4.4
0

#2 Useril este offline   RazvanTI 

  • Nick Anterior:incepator_rau
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 05-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Slobozia Ialomita

Postat 19 May 2006 - 09:03 AM

asta e motorasul de oglinda de la un mercedes ... am si eu unul:P
nu cred ca merge avand in vedere forta relativ slaba pe care o dezvolta ...
eu l-am folosit cu succes pe o barcuta .
Über den Wolken !!! de natura broscar :)
http://modelmania.110mb.com/home.html
0

#3 Useril este offline   lastnik 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 03-March 06

Postat 19 May 2006 - 09:05 AM

cred ca e de la un copiator sau imprimanta ceva
atunci cand ceva merge inseamna ca nu e bine!
warhead evo 4.4
0

#4 Useril este offline   racketistu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 24-April 06

Postat 19 May 2006 - 10:05 AM

Ar trebui sa afli ce greutate are cate rpm si sa vezi ce sarcina poate duce.Daca nu ar trebui sa incerci sa ii pui un reductor.Este cam rau deoarece ii trebuie un pack cam marisor si daca nu are destula putere nu ai facut nimic
Ideas for life'gfh
0

#5 Useril este offline   lastnik 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 03-March 06

Postat 19 May 2006 - 10:19 AM

o sa mai caut
ms pt raspunsuri
atunci cand ceva merge inseamna ca nu e bine!
warhead evo 4.4
0

#6 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 19 May 2006 - 11:48 AM

De principiu, motoarele de la diferite angrenaje nu sunt bune pentru aeromodele. Daca te uiti in ele de curiozitate o sa vezi ca au multa sarma (multe spire) de diametru mic, pentru a da un cuplu anume la curent cat mai mic, dar puterea (produsul dintre cuplu si viteza) e f mica.

La motarele de aeromodele o sa vezi ca sunt relativ putine spire din sarma mult mai groasa.. iar puterea lor e mai mare: de pe la 50W (alea mici) in sus. Mai bine cumperi un motor dedicat.

Dar cel mai important zi eu ca este sursa de curent.. Sa nu visezi ca obtii ceva din bateriile de uz general... iti trebuie baterii speciale de modelism capabile sa dea curent foarte mare (chiar si 10A la nevoie, niciodata sub 5A) si sa fie usoare.

Cat despre estimarea puterii motorului foloseste faimoasa relatie 100W pe kg de aeromodel.

Succes.
0

#7 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2006 - 12:34 PM

Astfel de motoare s-au folosit si la antrenarea volantului ce invirtea unul din stramosii discurilor flexibile de 5" ce aveau fabuloasa capacitate de 64k. Daca are 26mm diametru, aprox 48mm lungime si cca 107gr. , este replica redegista a unor motoare elvetiene Escap coreless, adica fara miez la rotor. Au un sistem special de bobinare a spirelor si 9 contacte pe rotor in loc de 3 cit au motoarele obisnuite. Sint foarte eficiente dpv. al cuplului, si in general au putere mecanica mare in raport cu puterea electrica. Nu sint bune la aero dar la navo (anumite modele, in general nu de viteza f mare) sint bune deoarece consuma putin desi au cuplu. Se mai zice insa ca la aceste motoare ar trebui controlere de viteza cu frecventa foarte ridicata a PWM-ului.

Curentul acela de 10-30 mA cit ai zis este pentru mersul in gol. In sarcina e de multe sute de mA iar in blocaj curentul depaseste bine 1A.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 May 2006 - 12:38 PM



0

#8 Useril este offline   lastnik 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 03-March 06

Postat 19 May 2006 - 12:50 PM

ms pt explicatii dar as mai avea o intrebare ce inseamna "controlere de viteza cu frecventa foarte ridicata a PWM-ului." si de unde pot face rost?
atunci cand ceva merge inseamna ca nu e bine!
warhead evo 4.4
0

#9 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2006 - 02:09 PM

S-a intimplat un accident cind am modificat ceva asa ca am sters. Vezi mai jos.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 May 2006 - 02:19 PM



0

#10 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2006 - 02:14 PM

Dispozitivele care fac posibila variatia vitezei motorului in functie de pozitia mansei "de acceleratie" de la emitator, se mai numesc si variatoare (de viteza) sau controlere (de viteza) de catre modelisti (electronic speed control sau ESC pe engleza). Acestea se interpun intre una din iesirile receptorului si motorul electric al modelului. Ele functioneaza pe principiul impulsurilor cu factor de umplere variabil (pulse widith modulation sau PWM pe engleza). Imagineaza-ti ca ai un circuit electric format dintr-o baterie, un intrerupator si un motor si inchizi si deschizi circuitul actionind de intrerupator, cu o frecventa cit de ridicata poti dar constanta insa cu timpi diferiti in care sa circule sau nu curentul prin motor. Daca timpul cit circuitul e deschis e mai lung decit cel in care circuitul e inchis, motorul merge dar mai incet. Invers, motorul merge mai repede. Considera si cele doua cazuri extreme in care unul din timpi e maxim si celalalt e nul si se obtin repaos, respectiv viteza maxima.
Acum , in realitate intrerupatorul si mina ta sint inlocuite de acel ESC care scoate la iesire impulsuri cu o frecventa constanta (sint si exceptii dar acum nu e cazul sa vorbim de ele) dar cu latimea (durata) lor mergind de la 0 la valoarea perioadei de repetare a lor.
Frecventa de repetare a impulsurilor este in prezent de 1000-1500 Hz la ESC-urile fara pretentii, 2000-4000 Hz la cele de clasa si chiar mai mare la unele ptr masini scara 1/18. O frecventa scazuta , pe linga ca incalzeste mai tare motorul, nu asigura si pornirea lina, adica controlul fin la viteze mici.
Am citit pe net ca la motoarele CORELESS ar trebui ca frecventa asta sa fie de peste 20 000 Hz, mergind si pina la 60 000 Hz. Ceea ce nu am intilnit inca realizat fizic de vreo firma, poate si pentru ca motoarele coreless sint rar folosite la propulsie, cel mult folosite in servomecanisme de clasa (pentru cuplul lor mare si INERTIA LOR MICA).

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 May 2006 - 02:21 PM



0

#11 Useril este offline   lastnik 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 03-March 06

Postat 19 May 2006 - 02:55 PM

multumesc frumos
atunci cand ceva merge inseamna ca nu e bine!
warhead evo 4.4
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu