Ce motor ar fi potrivit ?
#31
Postat 21 April 2006 - 02:20 PM
#32
Postat 21 April 2006 - 06:49 PM
Uite aici cum vine cu CG-ul si aripa in sageata. Este din subiectul tau, pagina 2, dar abia acum am constientizat.
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=post&id=103604
#33
Postat 21 April 2006 - 08:22 PM
@Se poate si asa ? Sa inteleg ca la modelul tau CG-ul este in spatele aripii ??? banuiesc ca am interpretat gresit desenul... sau nu ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Ca sa salvez greutate si sa-l balansez cum trebuie am sa ii modific botul in asa fel incat sa pot deplasa bateriile in interior atat cat este suficient incat sa fac CG-ul unde trebuie. Atasez un screenshot din AutoCad...
#35
Postat 22 April 2006 - 02:11 AM
Eu tot spun dar nu ma baga nimeni in seama. Gaselnita geniala la push-ere este aripa in sageata. Ca la MIG 15. Ce vezi tu acolo este o sectiune prin centrul aripii. Capetele aripii vin inspre spate si rezultatul este ca motorul pica in centrul de greutate. Botul este foarte scurt. Nu am cuvinte sa laud solutia.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 April 2006 - 05:07 AM
#36
Postat 22 April 2006 - 07:48 AM
Despre solutia asta de lungire a botului ce spuneti ? ar fi ok ?
#37
Postat 22 April 2006 - 02:29 PM
De fapt orice solutie este mai buna ca cea cu plumbul.
Cand toti se straduiesc sa faca echipamente cat mai usoare, cand platim bani grei pentru asta.....sa punem plumb?
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 April 2006 - 06:16 PM
#38
Postat 26 April 2006 - 09:06 AM
1. Ar merge sa-l pornesc cu regulatorul meu de motor cu perii ?
2. Am vazut pe la concurenta ca au regulatoare separate pt brushless si perii.. care ar fi diferenta ?
3. A incercat cineva sa transforme un motor de genul asta pentru modelism ?
4. Ce rezultate au existat ?
5. Merg folositi acumulatorii NiCd la asa ceva ? Daca nu, de ce ?
ps sper ca in seara asta sa pun pozele alea :D
#39
Postat 26 April 2006 - 09:08 AM
razvix, la 26 Apr 2006, 09:06, a spus:
In nici un caz!
2.
razvix, la 26 Apr 2006, 09:06, a spus:
Diferenta e MARE! Brushlesul primeste impulsuri cam ca un motor pas cu pas, sau mai degraba un motor de curent alternativ la care se modifica frecventa... la cel cu perii se modifica doar tensiunea de alimentare.
DECI brushlesul e cu ale lui si BRUSEHEDUL cu ale lui!
3. [quote name='razvix' date='26 Apr 2006, 09:06']A incercat cineva sa transforme un motor de genul asta pentru modelism [QUOTE]
Da vezi in tehnice ... numa ca la havionasul tau ai nevoie de un echivalent ptr speed 400... 600 ceea ce un motoras transformat din cel de cdrom nu cred ca te va ajuta sa ajungi aici
4. bla., bala bla ... tot tehnice sau siteurile din afara
5. merg folositi foarte bine Ni-Cd chiar prea bine ca suporta pina la 20 C curent de descrcare insa PIERZI mult la capitolul greutate!
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 26 April 2006 - 09:15 AM
#41
Postat 26 April 2006 - 09:26 AM
razvix, la 26 Apr 2006, 09:06, a spus:
1. Ar merge sa-l pornesc cu regulatorul meu de motor cu perii ?
2. Am vazut pe la concurenta ca au regulatoare separate pt brushless si perii.. care ar fi diferenta ?
3. A incercat cineva sa transforme un motor de genul asta pentru modelism ?
4. Ce rezultate au existat ?
5. Merg folositi acumulatorii NiCd la asa ceva ? Daca nu, de ce ?
ps sper ca in seara asta sa pun pozele alea :D
Motoru' BL are 3 fire. Motoru' cu perii are 2. Cum le legi ?
Deci:
1. Motoru' BL este un motor "trifazat", cele trei faze fiind generate de variatorul dedicat acestui tip de motor, care are ca parametrii de iesire amplitudinea si frecventa tensiunii de iesire proportionala cu implusu' venit din Tx. BL-u' nu are perii, si nici o alta forma de contact electric mobil, decat capetele celor 3 bobine legate in tringhi, adica 3 capete. Iar controller-u' ala mai face o multime de alte lucruri decat sa comande cele 3 bobine: sesizeaza pozitia rotorului pt a da comanda la momentu' optim, verifica in permanenta valorile de curent si asigura protectia la supracurent, ... Valorile rezistentei infasurarilor ajung pe la cativa miliohmi ... de aici si valorile mari de curent ...
2. Am expus mai sus.
3. Au incercat multi cu rezultate ff bune. Daca te uiti un pic pe forum o sa gasesti o multime de abordari.
4. Rezultate ff bune !
5, De regula BL-urile sunt motoare de putere mai mare decat seriile obisnuite cu perii si ca urmare trag curenti mai maaari. Pentru asta trebe niste pack-uri capabile sa dea curentii respectivi, care pot ajunge la valori considerabile (zeci de amperi !). In principiu merg, da' sunt alte tipuri mai ... dedicate acestui scop: NiMH, LiPo, care pot genera curent de multe ori mai mare decat capacitatea nominala. Unde mai pui ca utilizandu-le pe alea dedicate, in special LiPo, castigi o gramada si la greutate.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#42
Postat 26 April 2006 - 09:48 AM
Magnetii folositi pe partea de rotor sunt de un tip special, si nu suporta teperaturi prea mari. Daca ajungi pe la 70'j de grade risti sa-i compromiti definitiv. Si la curentii la care merg motoarele alea, treaba asta nu-i greu de loc de rezlizat. :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#43
Postat 26 April 2006 - 03:41 PM
Nu am ajuns sa vad ce poate modelul pentru ca nu prea stiu sa-l zbor :D .. este intr-adevar usor de bot.. sper sa gasesc o zi fara vant sa experimentez mai mult...
Atasez ceva poze dracia:
Fisiere atasate
-
1.JPG (66.09K)
Number of downloads: 82
#47
Postat 26 April 2006 - 06:20 PM
Te rog sa nu te superi pe mine. Dar varianta cu trenul este tot un fel de plumb. Mai util dar tot grame in plus. Daca tai aripa in doua, intercalezi o bucata si faci aripa in "sageata" nu iesi mai castigat? Zic si eu....
#48
Postat 26 April 2006 - 09:46 PM
Azi am reusit sa zbor aeromodelul prima data :D fara bolovani in bot si fara bazaconii.. doar cu pack-ul ala de-l consideram inutil ca "pasager".. in aer era stabil.. deci nici usor de bot nici greu.. asa ca m-am alarmat degeaba. Am reusit sa-l tin in aer cumulat cam 10 minute.. si vre-o 4-5 treceri pe deasupra capului .. o trecere pe deasupra soselei... stiu data viitoare va trebui sa fiu mai atent sa nu pupe vre-un parbriz :D
Va multumesc inca odata pentru sfaturi.
Ajuns la stadiul asta nu cred ca mai sunt necesare modificari.. doar ca ar fi interesant sa-i fac un tren demontabil pentru cazul in care gasesc o pista betonata :D
Am filmat zborurile.. dar aici nu pot pune fisierele pentru ca sunt prea mari. Data viitoare am sa fac poze :D
Aceasta postare a fost editata de razvix: 26 April 2006 - 10:08 PM
#50
Postat 27 April 2006 - 08:27 AM
Soferii, pot fi distrasi, si ai sa ai accident de avion. Respectiv se uita careva in sus si rade ceva pomi.
#51
Postat 27 April 2006 - 08:55 AM
Am pus filmuletul aici: http://rapidshare.de...ihania.wmv.html
#52
Postat 27 April 2006 - 10:13 AM
#53
Postat 27 April 2006 - 03:13 PM